X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Commodore 64-tråd

Svar
millenniummillenniumSkrevet 26/02-15 15:25 
Whaaat? Vi har ikke en C64 tråd?! Hermed udbedret....

Efter generhvervelsen af brødkassen (mit kæreste barndomsminde, kun overgået af ..... naaah) fik jeg lyst itl at tale C64. Fedeste spil? Gode tips til vedligeholdelse?

Jeg har i årtier slæbt rundt på en kasse originale C64 spil på bånd, men har nu hardwaren til at spille det igen, og efter Chassis Commodore-aften fik ... Se hele indlægget
The medium is the message.
355 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Svar
millenniummillenniumSkrevet 15/02 22:19, rettet 15/02 22:20 
Gad vide hvor mange af de tidlige, tidlige C64 spil rent faktisk var lovlige licensspil? Jeg husker da High Noon, Laurell & Hardy og Alien på C64. Har de mon betalt til filmstudiet?

Datasoft udgav også The Goonies - en mega under-rated co-op platform/puzzle.
BeanoBeanoSkrevet 16/02 11:37 
Godt spørgsmål. En del af de helt tidlige titler gik nok under radaren men et firma som Ocean var pionerer i licencering af film og arcade IP'er helt fra 8-bit tiden, så det meste fra dem var fuldt licenceret og en stor del af deres forretning :)

I Highnoons tilfælde tror jeg ikke det var licenceret da de kalder det "Hignnoon" og ikke "High Noon" som filmen, og manualen nævner det heller ikke (jeg det originalt yay!) :D
millenniummillenniumSkrevet 16/02 12:29, rettet 16/02 12:35 
Men High Noon / Highnoon (som jeg også har orginalt (yay)) har også titelmelodien fra filmen. Do not forsake me my Darling. :D Tror helt klart den udgivelse fløj under radaren.

Jean Michelle Jarres melodier blev også brugt i et par spil, men tror ikke just der er tilkom royalties til franskmanden.
BeanoBeanoSkrevet 16/02 12:42 
De har klart lænet sig meget op af filmen, mere end man vil kunne slippe af sted med i dag ;)

En anden sjov titel er Blagger Goes To Hollywood fra Alligata med bl.a. Superman, Batman og ET på coveret :D
millenniummillenniumSkrevet 16/02 16:17 
Ja, Blagger Goes to Hollywood ville virkelig være dyrt at udvikle i dag. :D Dårlig ROI, for spillet var ikke særligt godt, men omvendt en godt eksempel på laissez-faire spiludvikling.
355 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig