X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

De bedste PC-Engine Pads?


Svar
nerosnerosSkrevet 05/02-15 10:53 
Jeg er lidt på udkig efter et bedre PC-Engine/TurboGrafx pad end det jeg har i forvejen.

Jeg har et Avenue 3 pad men synes det er helt godt nok til min smag. Hvad bruger i andre og hvad er jeres ynglings pad til systemet?

Der er selvfølgelig også det lækre Duo RX Pad med 6 knapper men det er lige dyrt nok for mig i øjeblikket.
http://www.retrogame-shop.com/7633/pad-pc-engine-duo-rx.jpg
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/02-15 11:03 
Er det ikke kun street fighter 2 som bruger 6 knapper ?

Er glad for den der kom med pc engine duo konsollen.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 05/02-15 11:22 
Jo SF2 bruger 6 knapper men mener også et par Neo Geo ports bruger 4 osv.

Men jeg er sku ikke ret vild med D-paddet på min Avenue 3 controller :-( Synes det er lidt for plastik agtigt og har brug for noget der ligesom er lidt mere i stil med det som f.eks findes på NES controlleren eller noget i den dur.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 05/02-15 11:32 
Har du ikke en normal standard-controller? Det er ikke en super-controller, men jeg har aldrig haft nogen problemer med den. :)

De bedste PC-Engine Pads?

De bedste PC-Engine Pads?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 05/02-15 12:18, rettet 05/02-15 12:20 
Jeg har sådan en mørkegrå en af slagsen der som du viser et billede af men med 3 knapper i stedet. Jeg er ikke helt tilfreds med den. Måske den hvide der er lidt bedre?

Der findes også en HORI COMMANDER ;-) Hvor D-paddet ser bedre ud IMO.
http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/mv9qWpWSbe7nyniFvfJ9akQ.jpg
Bashful Neophyte
OdinOdinSkrevet 05/02-15 12:38 
Jeg har en HORI Commander og mener bestemt, at grunden til at jeg ikke har haft den fremme siden anskaffelsen er, at D-paddet på den er super mushy. Jeg kan dog lige teste for en sikkerheds skyld når jeg kommer hjem.
nerosnerosSkrevet 05/02-15 14:07 
Det må meget gerne Odin :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 05/02-15 17:17 
neros>
Jeg har sådan en mørkegrå en af slagsen der som du viser et billede af men med 3 knapper i stedet. Jeg er ikke helt tilfreds med den. Måske den hvide der er lidt bedre?

Jeg er næsten sikker på at det er det samme, med anden farve plastic.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 05/02-15 19:32 
Hmm, den Hori Commander ser præcis ud som de SG Commander pads jeg havde til min Master System. Bestemt gode.

Link...
nerosnerosSkrevet 05/02-15 20:26 
Det lyder da godt ihvertfald.
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 05/02-15 22:17 
Skal dertil sige, at sidst jeg har brugt en SG Commander var omkring 1992, så det KUNNE godt være mit indtryk har lidt nostalgi briller på. De var dog langt bedre end de almindelige Master System Pad, men det siger jo ikke så meget.
nerosnerosSkrevet 06/02-15 07:02 
Sumez>
Jeg er næsten sikker på at det er det samme, med anden farve plastic.

Nåh ok..Jeg kan vel købe billig hvid en og teste det.
Bashful Neophyte
OdinOdinSkrevet 06/02-15 13:31 
Hej neros. Så fik jeg testet det (undskyld svartiden). Jeg huskede forkert: Det var min Avenue 6 controller som føltes mushy (og med meget kort travel). HORI Commander D-paddet føles derimod lidt mere stift end standardcontrolleren og bruger en hårdere type plastic. Der er også mærkbart mere travel i HORI'en. Jeg har imidlertid svært ved at vurdere hvor responsivt det er i forhold til standardcontrolleren, da jeg ikke rigtig har haft de store problemer med mit, så jeg kan nok desværre ikke supplere dig med den definitive tilbagemelding jeg havde håbet på. ^_^
Jeg tror næsten bare at du må prøve dig frem.
Jeg tror dog de hvide originalpads er konstruktionsmæssigt identiske med de grå.
nerosnerosSkrevet 09/02-15 20:47 
Ok helt sikkert. Jeg tror jeg bliver nødt til at købe et originalt Avenue hvidt pad for at se om det skulle være bedre.

Regner med også at købe mit et 6 button pad på et tidspunkt.

Iøvrigt er der folk som ved hvordan men sætter Street Fighter 2 op til et 6 button pad? I menu'en kan man kun ændre på "RUN", "Select" og button I og II. Jeg troede der ville være en menu som viste om man ville spille med 6 button pads? Dybt underligt...Har kikket i manualen men den er jo på japansk ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 09/02-15 22:26, rettet 09/02-15 22:26 
Er knapperne ikke automatisk sat som de skal være? Jeg har ikke noget 6-button pad, men mit Hori stick, som naturligvis har 6 knapper, virker fint med SF2. Mener dog at det har en decideret 6-button mode som skal aktiveres, da den laver rav i andre spil, der ikke er programmeret til at håndtere det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/02-15 00:15 
Kontakten skal stilles til enten A eller B.

De bedste PC-Engine Pads?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 10/02-15 10:10, rettet 10/02-15 10:10 
Tja..Mit Namco PS1 stick som jeg kan bruge på min PC-Engine med en adapter kunne jeg ihvertfald ikke få til at virke ordenligt.

Men det lyder fornuftigt med en kontakt der skal stilles på som Konsolkongen skriver.

Jeg er ejer ikke et 6-button pad endnu. Synes bare det er underligt at man ikke kan se noget omkring at bruge et 6 button pad i menu'en?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/02-15 14:09 
Understøtter din adapter 6-knapper? Der dukker nok ikke noget op i spillet før der registreres en 6-button controller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 11/02-15 11:37 
Jeg ved faktisk ikke om min adapter understøtter 6-knapper :-/ ? Det gør den sikkert ikke..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 11/02-15 12:04 
Der skal jo nok være en switch til 6 button mode på den før det virker
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 11/02-15 13:54 
Ja :-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig