X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gaming PC - hvad skal jeg kigge efter...?


Svar Sortering
millenniummillenniumSkrevet 04/02-15 13:37 
Som en gammel Mac-mand+konsol-gamer er jeg rimelig novice i markedet for gaming pc, men nu er sønnen ved at spare op til sin egen spil-pc, og jeg står som den komplet ukyndige far inden for området.
Lige nu spiller han mest Minecraft og Terraria men lige om hjørnet lurer helt sikkert de store FPS spil og en Steam konto.

Hvad skal jeg kigge efter, hvis det skal være en stationær gaming pc som er rimelig fremtidssikret men ikke koster uretfærdigt meget?

Gode brands? Gode steder at købe den eller få vejledning? Rimeligt prisniveau?
The medium is the message.
Bede-xBede-xSkrevet 04/02-15 14:47 
Bygger i selv eller vil i købe samlet? Digital Foundry har lige lavet en guide til grafikkort indkøb, der måske kan være nyttig, hvis i bygger selv:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-graphics-card-upgrade-guide

Fremtidssikret er et lidt svært begreb på PC. Skal den holde et vist antal år med fx triple A titler eller er det fremtidssikret nok, hvis den kan opgraderes senere? Hvilke spil skal den kunne køre ud over Minecraft/Terraria, der vil kunne køre på alle dedikerede moderne gaming PC'ere? Må det være et tårn eller leder i mere efter noget på størrelse med en typisk konsol?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 04/02-15 14:50 
Ikke helt præcis hvad du efterspørger, men nogle producenter af laptops er begyndt at lave dem med mulighed for extern GPU via thunderbolt (som jo egentlig bare er ePCI på et andet kabel).


http://www.anandtech.com/show/8817/msi-announces-gs30-shadow-laptop-and-gpu-expansion-dock
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 04/02-15 15:21 
Hvor meget er "Ikke uretfærdigt meget"? :-)

Der er reelt kun to ting vi har brug for at vide:
-Hvad er Max budget
-Skal vi gå udfra han vil spille krævende 3D-spil
millenniummillenniumSkrevet 04/02-15 15:28, rettet 04/02-15 15:29 
Max. budget har jeg tænkt i 5.000 - 6.000 kr ......ish.

Krævende og krævende. Man kan jo altid lempe på sine settings, men interessen for Destiny, Team Fortress og des lige er godt i gang.

Og helst noget færdibygget som er kampklart fra pakken.
The medium is the message.
dchangdchangSkrevet 04/02-15 15:40, rettet 04/02-15 15:40 
Du får lige et bud på et godt samlet tilbud her, der vil så skulle tilføjes OS, tilbehør, skærm evt.

Gamer pc...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
millenniummillenniumSkrevet 04/02-15 15:55 
Sønnen vil elske de neon-lys. :)
The medium is the message.
PapandPapandSkrevet 04/02-15 15:58 
Jeg har købt mange gaming maskiner gennem tiden. Jeg er en idiot til at samle elektronik, så jeg køber dem altid færdige. På både service og pris har MM-Vision klart været de bedste. De svarer hurtigt og seriøst hvis du skriver til dem med dine krav til en ny pc.

Jeg ville kigge efter noget som denne: https://www.mm-vision.dk/vision-game-bedste-computer-til-spil

Det er dog uden skærm, mus og tastatur, så hvis du skal have det med ryger du noget over budgettet.

Hvis du vælger noget andet, så spar for guds skyld ikke på harddisken. SSD med minimum 256 GB er et must.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
dchangdchangSkrevet 04/02-15 16:05 
millennium>
Sønnen vil elske de neon-lys. :)

Det ville helt sikkert være et hit! :-)

Enig Papand, MM-Vision har også styr på sagerne, det er heller ikke et helt ringe tilbud du linker til.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Bede-xBede-xSkrevet 04/02-15 23:17 
Jeg har også kun gode erfaringer med MM-Vision, men med det sagt mener jeg ikke nogen af deres PC'ere i 5000-6000 kr klassen kan betegnes som fremtidssikrede. Man skal som minimum op omkring det Papand linker til og selv der kan de kun 2GB VRAM i grafikkortet måske gå hen at blive et problem i længden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
QQSkrevet 12/02-15 17:35 
dRxL>
Ikke helt præcis hvad du efterspørger, men nogle producenter af laptops er begyndt at lave dem med mulighed for extern GPU via thunderbolt (som jo egentlig bare er ePCI på et andet kabel).


http://www.anandtech.com/show/8817/msi-announces-gs30-shadow-laptop-and-gpu-expansion-dock

Er det noget der kan købes for penge på nuværende tidspunkt? Det lyder nemlig rigtig meget som en løsning for mig, men hvis det er billigere (og bedre) at bygge en rigtig gamer pc, så kan det være ligemeget.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KTCKTCSkrevet 12/02-15 17:43 
Det er dyrere, og det vil det nok også være i fremtiden.
Man får stadig en del mere for pengene i en stationær gamer-maskine, og så er de også noget lettere at opgradere/reparere på.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig