X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad laver folk i hverdagen?


Svar
enfenenfenSkrevet 03/08-03 11:58 
Nu er jeg blevet lidt nysgerrig...

Hvad laver folk til dagligt - her tænker jeg på job, skole, arbejdsløs osv. Jeg kender lidt til nogen af jer, men vil da gerne vide hvad resten laver.

Selv arbejder jeg som IT-konsulent i Roskilde. Jobbet består af support af brugere/kunder, Database, netværk og så står jeg også for vores Intranet

Jeg er faktisk på arbejde ... Se hele indlægget
What is the Matrix?
105 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 03/08-03 23:43 
Valkyrie >
Tak for dit og Pachss rosende bemærkninger om mig. Min egen selvtilid er lige vokset enormt.....:*(

Du tager altså alting MEGET bogstaveligt ;)
DommergaardDommergaardSkrevet 04/08-03 00:18 
Naiera >
Jeg starter på 3. år på HTX Christiansbjerg inde i Århus her på tirsdag. Nej, jeg er selvfølgelig ikke muggen over at ferien er slut i overmorgen :p Meen, jeg har da idræt og et par andre spændende fag ;)

Cool, der skulle jeg måske have gået i 1.g efter ferien :)

Men så slap du da for mig ;) - En af mine venner begynder der mandag d. 4/8 (idag)!
DommergaardDommergaardSkrevet 04/08-03 00:18 
Pieyanthikos >
Hvilken? Måske en jeg kender... ;)

Tror ikke du kender den! Rosenvang-skolen i Århus!
MadsMadsSkrevet 04/08-03 00:25, rettet 04/08-03 00:33 
Jeg skulle sådan set også have startet på 3. HTX, hvis altså lige jeg ikke havde kvittet HTX i starten af December sidste år.

Jeg gik på en idrætslinie (jaa ;)) resten af året, og starter onsdag på HHX.

Ellers arbejder jeg hos pladebutikken Rillen.

EDIT: Nå ja, og så har jeg undervist lidt rundt i diverse ungdomsklubber i DJ faget.

Rillen
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 04/08-03 05:57 
Sonic.dk >
Tror ikke du kender den! Rosenvang-skolen i Århus!

Kender navnet rimlig godt. Har bare aldrig set den :)

Går på Laursens Realskole tæt ved Graven-området.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/08-03 09:50 
MajorP >
Hvis den kom, så var det jo nok for dig jeg skulle høre den ;p

... så var det jo nok FRA dig ...

Få lige styr på dine forholdsord unge mand.

Arbejder som støttepædagog for den adfærdsvanskelige unge MajorP ;-)

Ved siden af det har jeg et fritidsjob [ 9 - 17 ] som webdesigner.
Er ellers uddannet som Mediekoordinator.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
MajorPMajorPSkrevet 04/08-03 11:08 
*suk* Du kan da ikke komme videre i livet? Når SeventhSun ikke "arbejdet", så bruger han tiden på at svine mig :(
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
FanboyFanboySkrevet 04/08-03 11:18 
Skal starte på matematisk gymnasium her på Torsdag.
MrCaseMrCaseSkrevet 04/08-03 11:43 
Ja jeg er så gammel lysdesigner, lysteknikker.

Og så starter jeg på Eksportingeniør til d. 1. ...
Have you considered sucking less?
BatemanBatemanSkrevet 04/08-03 11:51 
Jeg er nyuddannet grafiker.

Er blevet fastansat på et webbureau.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
JuggernautJuggernautSkrevet 04/08-03 13:21 
Jeg er ansat i Flyvevåbnet. Planlægger dog at starte som elektriker her til september.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
la0sla0sSkrevet 04/08-03 13:42 
MrCase >
Og så starter jeg på Eksportingeniør til d. 1. ...

af ren høflig interesse: hvad er det?
Hvad sker der?
RonaldoRonaldoSkrevet 04/08-03 14:21 
Jeg er igang med en udd. som datafagtekniker, og jeg har tre år tilbage. Det er vildt ophidsende...
SephirothSephirothSkrevet 04/08-03 14:26 
Muahaha, jeg er begyndt på HF - og er kommet i klasse med TV-atjernen Dennis fra Gametest Magazine!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
MrCaseMrCaseSkrevet 04/08-03 14:55 
la0s >
af ren høflig interesse: hvad er det?


Det en en slags... uhm... tøsedrengs-ingeniør:

Vi har selvfølgelig den ene halvdel ingeniør-fag. Hovedsageligt inden for svagstrøm, elektronik og computere.

Så har vi noget sprog. Engelsk og et andet (mit tilfælde: fransk)
Og oven i hatten har vi så økonomi der ender i noget marketing.

Altså: En gut der ved hvordan tingene skal laves, hvad det koster at lave dem, og hvordan man sælger dem til det store udland...

Smart hva?!

:)
Have you considered sucking less?
kimmerkimmerSkrevet 04/08-03 15:57 
Er postbud på andet år, men har planer om at tage HS (et årig handelsskole uddannelse for gym elever) og derefter læse japansk.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
jaesjaesSkrevet 04/08-03 16:07 
MrCase >
Det en en slags... uhm... tøsedrengs-ingeniør:

Apropos tøser.
Så er et plus ved det studie, at der er flere piger end på de andre ingeniøerretninger, hvor der ofte er minus piger ;)

Læste det også et semester, men var desværre ikke så glad for de fleste fag...
UnknownUnknownSkrevet 04/08-03 18:05 
Starter her på onsdag på 3. året af min gymnasie-tid... Som sproglig selvfølgelig!

Arbejder ved siden af skolen på en Shell-tank!
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/03-06 17:11, rettet 10/03-06 17:12 
Sjov tråd jeg lige faldt over. Sad netop og tænkte over, hvad folk herinde egentlig laver.
Tråden er jo ca. 3 år gammel, så hvis man laver noget nyt er det tilladt at udbasunere det :)

Jeg læser pt. til folkeskolelærer her i København, og ved siden af har jeg mig et lille job hos Avis Biludlejning i Kastrup Lufthavn, hvor jeg fræser lufthavnen tynd i alverdens luksusbiler.
Anmelder også lidt småting for Spilzonen - så jeg er jo nok en af de eneste anmeldere i Danmark, der rent faktisk ved, hvad jeg taler om, når vi snakker realisme i bilspil :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/03-06 17:43 
Radiograf på næsten 8. år :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/03-06 17:55 
Jeg starter den 3 April på Teknologi og Kommunikation (Strøm og Proces) ude på Teknisk skole.

I min fritid arbejder jeg i EB games i Svendborg.
Spiller nu: Phantasy Star IV
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 10/03-06 18:02 
Økonomi, Ha.almen, på CBS på 2. semester
tastasSkrevet 10/03-06 19:07 
Uddannet HA-almen.

Arbejder p.t. i regnskabsafdelingen som Accounting Trainee ved et tankskibsrederi i Herning ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
GatmanGatmanSkrevet 10/03-06 19:36 
Civilbachelor i Kommunikationsteknologi ved DTU, 2. semester.
kooikkooikSkrevet 10/03-06 19:42 
Arbejder i Fætter BR og hold jer væk fra det firma. Er udlært til sommer også skal jeg langt væk fra det firma
dchangdchangSkrevet 10/03-06 20:10 
kooik>
Er udlært til sommer også skal jeg langt væk fra det firma

Det sagde jeg også til mig selv da jeg blev udlært i Stereo Studio (blev jeg i sommers), men i mangel af arbejdspladser med samme ansvar og udfordringer er jeg blevet.

Lorteløn, lorte arbejdstider, kæft trit og retning og alligevel er dagene ikke ens. Jeg lever stadig for det samme som da jeg startede, og det er at give kunderne nogle gode oplevelser og en vejledning udover det sædvanlige. At det så ikke giver ordentligt smør på bordet er en anden sag. Men vi får se. Jeg har snøren ude, så chancen for en transfer i den nærmeste fremtid er mulig.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
PapandPapandSkrevet 10/03-06 20:45 
Butikschef i GAME Odense. Så husk at fortæl hvis i er fra P:R når i kommer forbi - så kan vi sikkert lige lave en god handel. ;P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
kooikkooikSkrevet 10/03-06 20:50 
D.K>
Butikschef i GAME Odense. Så husk at fortæl hvis i er fra P:R når i kommer forbi - så kan vi sikkert lige lave en god handel. ;P

Arh kunne du godt have sagt noget før, nu har jeg handlet de sidste par gange hos jer i stedet for diverse andre butikker :-)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/03-06 21:35 
Er i øjeblikket igang med noget Teknisk Skole -halløj, som i sidste ende skulle give mig den utoligt fornemme titel "Elektronikfagteknikker", hvilket løst oversat bare betyder "Spasser-Bevæbnet-Med-Loddekolbe" :)
AV Intelligent Terminal
kooikkooikSkrevet 10/03-06 21:46 
dchang

Nej jeg er ikke ening. Jeg har været udsat for dårlig oplevelser på stribe, det er ens stam kunder der holder min hverdag i gang. Jeg har arbejdet der i over 1½ år først nu får jeg en rigtig ferie. Det eneste jeg har haft er 5 ferie fridage og ferie fordi jeg har haft meget overarbejde.
De forventer man gør alt for dem, men når man vil have bare lidt igen så står de på bagbenene og siger ikke tale om.

Jeg blev ringet op på min første feriedag i sommerferie (det jeg troede skulle være min ferie). Der var med dags dato to der havde sagt op så var kun mig eleven tilbage. Jeg skippede min ferie i håb om jeg fik respons tilbage på mit arbejde. Men jeg fik bare lort igen. blev lovet dobbelt løn plus ny ferie, fik efter lang kamp min dobbelte løn, men en ny ferie så jeg ikke til.

Men det er forskelligt men de fleste steder har man det godt som elev jeg har bare været ekstremt uheldig.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 10/03-06 21:51 
Som tiden går - sidst jeg skrev her skulle jeg begynde i 7. kl. :p Nu går jeg i 9., stadig på Laursens Realskole i Århus, og skal på gymnasiet efter sommer, gerne Katedralskolen. Her regner jeg med Engelsk-Spansk med samfundsfag som 3. fag. Bliver spændende!
HankyHankySkrevet 10/03-06 22:08 
HTX 3.år - efter dét, et lille sabbatår med noget forfaldene arbejde, gerne i den lokale EB / GAME butik ;P, og så runder jeg af med en uddannelse over på politiskolen i KBH.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
QQSkrevet 11/03-06 13:30 
2g matematisk på Haderslev Katedralskole med Musik på Højt niveau. Næste år 3g med Musik og Engelsk på højt niveau og Datalogi.
Samtidig kirkesanger i Domkirken, tjener styrtende... ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/03-06 13:44 
Fejer stadig gulv på Boomtowns redaktion, men nu har jeg fået min egen kost :D
HeroldHeroldSkrevet 11/03-06 14:25, rettet 11/03-06 14:26 
DeluxScan>
så jeg er jo nok en af de eneste anmeldere i Danmark, der rent faktisk ved, hvad jeg taler om, når vi snakker realisme i bilspil :)

Det er ihvertfald en titel du er nødt til at dele med Bertel Bolt og Henrik Nørgaard, der begge skriver for mig :)

Mht. hvad jeg laver, så er det mig King Chaos fejer efter :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/03-06 15:35 
Herold>
Det er ihvertfald en titel du er nødt til at dele med Bertel Bolt og Henrik Nørgaard, der begge skriver for mig :)

Damn, hate sharing... ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 11/03-06 16:07, rettet 11/03-06 16:11 
...Og det er mig, de fejer på :(

Jeg bliver dog kun fejet på, på deltid. Ved siden af har jeg et lille firma med en tidligere studiekammerat, hvor vi fejer på hinanden :)

Der er dog ikke så mange kunder i kostbranchen (ok, nu er den absolut ikke sjov mere), så jeg regner med at opgradere min bachelor i geografi til en to-fags-kandidatuddannelse i geografi og kommunikation fra efteråret. Og nej, jeg er håbløs til at placere lande og byer, og det behøver man heldigvis heller ikke at vide som geograf, med mindre man skal undervise. Jeg ved iøvrigt heller ikke noget om klimatologi, sten og mineraler - endnu et skrøne, at geografi partout skal indeholde dette.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 11/03-06 16:55 
Gymnasial supplering i matematik B og kemi C på Aalborg Universitet Esbjerg, hvoraf sidstnævnte fag udelukkende tages for at kunne få SU ;)

Efter sommerferien håber jeg på at kunne starte på medialogi på Aalborg Universitet København...
(...)
JimPPJimPPSkrevet 11/03-06 17:40 
Afleverede igår min afsluttende opagve, hvis alt går godt kan jeg d. 17/3 (min føs'dag :) kalde mig datafagtekniker... kan også lade være.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
PalsgaardPalsgaardSkrevet 11/03-06 18:25 
Genoplæser Matematik og Fysik på Aalborg Studenterkursus... og leder desperat efter arbejde, efter 35 ansøgninger uden held de sidste 3 måneder :(
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
T.L.OT.L.OSkrevet 12/03-06 03:01, rettet 12/03-06 03:02 
Går på designskolen i Kolding (interaktive medier 1år) men jeg bor i Århus. Tro mig.. Jeg holder meget af håndholdte konsoller, pendler livet ville være hårdkost uden.
nerosnerosSkrevet 12/03-06 13:40 
Uddannet billedkunstner fra det fynske Kunst Akademi. Bor nu i København og har atelie hvor jeg tilbringer mange timer på mit maleri. Arbejder til hverdag hos Cybercity.
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/03-06 18:25 
Link til dine ting?
la0sla0sSkrevet 12/03-06 18:35 
Ja jeg... jeg er fanget/læser Nordisk litteratur med filosofi som sidefag på Århus Universitet, er på kandidatuddannelsen. Af specifikke ting har jeg arbejdet forholdsvis indgående med naratologi, det fantastiske/imaginære i litteraturen, samt noget moral og litteratur noget, men regner dog at bevæge mig tilbage til dansk litteratur ved 1900 tallet... nok.
Hvad sker der?
TLTLSkrevet 12/03-06 19:09 
Jeg er ved at uddanne mig til Web-Integrator (Som går ud på at lave hjemmesider, hovedsageligt), som er en udviddelse af et grundforløb på teknisk skole. Jeg ved ikke om det er det jeg skal i fremtiden, men det er meget godt at kunne syntes jeg. Jeg går meget og tænker over hvad jeg skal når jeg er færdig, men aner det ikke endnu.

Arbejder hos KE-Media ude i Brabrand (Århus) som Supporter på hovedsageligt spil. Det er et job jeg fik igennem en ven, og det er meget cool. Man får lidt nyheder og adgang til at teste en masse spil. Desværre udgiver vi mest børnespil og lavpris-spil som f.eks PC-best buy...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
FizbanFizbanSkrevet 12/03-06 19:10 
Arbejder som IT Sikkerhedskonsulent/IT-Revisor for PricewaterhouseCoooers i Århus.

PricewaterhouseCoopers
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
PapandPapandSkrevet 12/03-06 20:05 
kooik>
D.K>
Butikschef i GAME Odense. Så husk at fortæl hvis i er fra P:R når i kommer forbi - så kan vi sikkert lige lave en god handel. ;P

Arh kunne du godt have sagt noget før, nu har jeg handlet de sidste par gange hos jer i stedet for diverse andre butikker :-)

Jamen så må vi jo se, om vi ikke lige kan strikke en god handel sammen til dig næste gang du kigger forbi. ;)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HeroldHeroldSkrevet 12/03-06 21:05 
Bringer du ud? :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/03-06 22:32 
Herold>
Bringer du ud? :P

Jeg er sikker på at hvis du deltog i møderne i Odense, ville det falde dig naturligt at kigge forbi Game :D
KeenKeenSkrevet 12/03-06 22:36, rettet 12/03-06 22:41 
Jeg kommer også lige forbi på et tidspunkt...

Jeg er tit i odense jeg har dog bare ikke forvildet mig ind i GAME endnu :/
105 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig