X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Snydekoder


Svar
ChronoChronoSkrevet 26/01-15 07:57 
Vi skal da have en tråd om snydekoder! Mest fordi jeg lige har læst om den her til Super Mario Bros.: På titelskærmen skal du holde A nede og trykke Start - så starter du fra den verden hvor du døde sidst, i stedet for helt forfra! Den gad jeg godt have kendt til.

Hvad er jeres favorit-snydekode ellers? Min er selvfølgelig den legendariske Konami-kode: Op,Op,Ned,Ned,Venstre,Højre,Venstre,Højre,B,A - særligt sjov i International Superstar Soccer Deluxe hvor den gør dommeren til en hund ;-)

Folk på reddit går amok over den "nye" Super Mario Bros. kode:
http://www.reddit.com/r/gaming/comments/2tbb0n/in_super_mario_brothers_on_the_nes_you_can/

Konami-koden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Konami_Code
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/01-15 09:01 
De eneste snydekoder, jeg kan huske at have brugt, må være IDKFA og IDDQD. Jeg kan huske at have set en Game Genie, da jeg var en lille lort, men jeg fattede ikke, hvad den gik ud på.

A pro pros det med at opdage noget nyt om et gammelt spil. Jeg har først lige opdaget, at man kan parere i Shinobi III. Det er så dumt.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 26/01-15 09:35, rettet 26/01-15 09:36 
Chrono>
På titelskærmen skal du holde A nede og trykke Start - så starter du fra den verden hvor du døde sidst, i stedet for helt forfra! Den gad jeg godt have kendt til.

En af de første koder jeg lærte, fra Nintendomagasinet dengang. :)
Som barn, da jeg endnu ikke var særlig god til computerspil, brugte jeg den nogen gange til at træne en verden. Men er det godt nok flere årtier siden jeg sidst har oplevet at være game over i SMB. :P

Når jeg spiller Bubble Bobble (og ikke går efter en ærlig high-score) plejer jeg at bruge full powerup koden: Venstre, hop, venstre, start, venstre, skyd, venstre, start.
Det er lidt snyd, men jeg synes det gør spillet sjovere. Der er vist nogen lignende til Rainbow Islands, men det har jeg aldrig nogensinde brugt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-15 15:49 
KillerBean2>
A pro pros det med at opdage noget nyt om et gammelt spil. Jeg har først lige opdaget, at man kan parere i Shinobi III. Det er så dumt.

Haha :D De første kampe jeg havde mod samuraiene i starten af spillet var også en del mere besværlige, før jeg fandt ud af at blokere. Måske det er derfor spillet er 5/10 i følge nogen? ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 27/01-15 21:49 
Kunne man også parere i genesis versionen, eller er det noget nyt til 3DS udgaven?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
FancyPantsFancyPantsSkrevet 27/01-15 22:08 
Det kræver bare at man har POW power-up'en svjh.
Så blokerer han automatisk projektiler når man går fremad.

Kan også huske at vi tilfældigt opdagede infinite shurikens.
Hvis man satte antallet til 00 i options, og ventede et lille halvt minut, så skiftede den til et uendelighedstegn og spillede power-up lyden.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-15 22:31 
Man skal holde B nede for at blokere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 27/01-15 22:51 
Oh yes, det var sådan det fungerede. Tror ikke jeg har spillet det i snart ti år :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-15 22:55 
dRxL>
Kunne man også parere i genesis versionen, eller er det noget nyt til 3DS udgaven?

Har man altid kunne. Ligsom han hopper til siden og derved dodger fjenders projektiler, hvis man angriber mens man løber. ALT i det spil er så fucking sejt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Soren47Soren47Skrevet 28/01-15 01:08 
Den 'kode' i Super Mario Bros har hjulpet mig meget førhen, haha :D

Da vi fik internet første gang, var det eneste jeg brugte det til snydekoder. Kan man bruge intenettet til andet? :o

Kan godt lide Blizzards koder: allyourbasearebelongtous fx. Hvilket fuldkommen ødelagde min forståelse af engelsk :b
Captain NCaptain NSkrevet 29/01-15 11:38 
For ikke at tale om alle de falske snydekoder som nogle hjemmesider lokkede en til at tro var rigtige.
Gal hvor var der mangle "Unlock Luigi/Mew" koder at vælge imellem dengang xD Det var bare at vælge hvordan du ville spilde timer af dit liv xD
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig