X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny retrospil webshop


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 22/01-15 13:18, rettet 22/01-15 14:30 
Hej.

Jeg er sammen med en ven i gang med et lille projekt som er at åbne en webshop hvor vi primært vil fokusere på at sælger retrospil og konsoller. Vi har et samarbejde med Chassis Arcade om også at havde deres spil på siden.
Der vil også være nyere titler og konsoller. Både brugte og nye.
Dem som står for det er undertegnet. Uddannet inde for detail og har arbejdet som bestyre i en del år.
Der er Søren som tidligere har arbejdet i PopShop i Kbh. Der nok nogen stykker her inde fra der kender ham.

Projektet har været undervejs et stykker tid, da vi har arbejdet med det i fritiden og langsomt men sikkert har skulle arbejde os frem til diverse ting. Et mindre nedbrud af siden som gjorde vi mistede hele layout og nogen sider bare blev væk. Gjorde at vores IT mand måtte mere eller mindre bygge den op fra bunden. Planen var ellers at vi skulle havde søsat den her sidste år.

Vi er stadig ved at jagte de sidste "insekter" ud af systemmet og det er her vi kunne bruge nogen udefra til at kigge siderne igennem.
En eller to der lige gider kigge siden over og rapportere ind hvis der nogen fejl, give lidt feedback. Det er et simpelt layout pt. Men det rart lige at havde et par ekstra øjne på det. I ved godt, man kan stirre sig blind på en fejl.

Hvis det har interesse for nogen, så send mig en PM. Det er ulønnet men vil gerne give rabat når vi åbner eller nogen retro game cases som tak.

GameMagic's facebook side.
NaieraNaieraSkrevet 22/01-15 14:11 
Står du for stavekontrol?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 22/01-15 14:26, rettet 22/01-15 14:32 
Nej, det gør jeg ikke, nej jeg er ikke ordblind(just FYI). Jeg staver skam ok. Har det bare med at glemme eller springe et ord over når jeg skriver hurtigt.
Men det netop den slags ting som kunne være rart lige at få kigget igennem da der er nogen sider der har rimelig meget tekst, handelsbetingelser og lignede. Så kan det ske at vi begge har overset noget.


Du kan sende mig en PM Naiera hvis du er interesseret i at hjælpe.
millenniummillenniumSkrevet 22/01-15 15:20, rettet 22/01-15 15:49 
Min stavning fucker især op hvis jeg skriver på tablets. :-P

Jeg har savner et retrospil shop i byen, men nok mest en fysisk hvor man kunne hænge ud. :)
The medium is the message.
ElgenElgenSkrevet 22/01-15 15:28, rettet 22/01-15 15:29 
Har kun lige skimmet lidt, men een ting der umiddelbart springer i øjnene, er den lidt pudsige sammenblanding af dansk og engelsk overalt: "Fragt og forsendelse", "Følg os på Facebook", "User info", "Add to cart", "All products", "Billede på vej", "Search..." osv.
Synes at det giver et lidt uprofessionelt samlet indtryk.

Men fint initiativ };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 22/01-15 15:30 
millennium>
Min stavning fucker især op hvis jeg skriver på tablets. :-P

Ja, det går også mega dårligt her. Selvom jeg har haft iPad siden den kom ud, og iPad Mini i mere end to år, så rammer jeg konstant de forkerte bogstaver :p

Helt uden nogen form for autocorrect kan det altså også gå galt på iOS-apparater ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PapandPapandSkrevet 22/01-15 15:33 
Lykke til med projektet. Jeg håber i har en god plan og rigeligt med kapital, for det bliver nødvendigt hvis det skal være mere end bare hobby der løber rundt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
GreaseballGreaseballSkrevet 22/01-15 15:52 
Elgen>
Har kun lige skimmet lidt, men een ting der umiddelbart springer i øjnene, er den lidt pudsige sammenblanding af dansk og engelsk overalt: "Fragt og forsendelse", "Følg os på Facebook", "User info", "Add to cart", "All products", "Billede på vej", "Search..." osv.
Synes at det giver et lidt uprofessionelt samlet indtryk.

Men fint initiativ };-P

Ja det med der er dansk/engelsk tekst er noget vi arbejder på. Mest er det fordi man ikke kan vælge dansk i selve shop delen pt. Kun der vi hvor selv kan gå ind og ændre i noget at det bliver på dansk. Det også noget der står mig lidt imod at vi ikke kan få den hele på dansk. Vi arbejder på at så meget som muligt er dansk. Vi er jo en dansk side.

millennium>
Min stavning fucker især op hvis jeg skriver på tablets. :-P

Jeg har savnet et retrospil shop i byen, men nok mest en fysisk hvor man kunne hænge ud. :)

Hvis du bor/kommer til København så kig ned i Chassis Arcade på østerbro. Mere retro hænge ud sted findes ikke :)
Skal snart der ned igen. Det sted er så hyggeligt.

@Papand: Jo tak :) Vi har en god slagplan og der styr på kapital siden.
Det sgu mere tiden der driller nogen gange ;) Da den ene af os så lige blev far(hint, ikke mig) så var der kun lige en af os til at arbejde på det. Men nu der ved at komme gang i den igen.
ElgenElgenSkrevet 22/01-15 17:08 
Og yes, kom i Chassis... Og helst på en onsdag aften; mega hygger. Er der selv (næsten) hver onsdag aften };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 22/01-15 19:51 
Ja undskyld jeg har forsømt Chassis om onsdagen i et stykke tid. :-/
vejret har været dårligt, det har været jul og I took an arrow in the knee.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 22/01-15 20:29 
Skal også se at komme i Chassis. Må blive næste onsdag.
DanerenDanerenSkrevet 23/01-15 10:07 
Den følgende kommentar kan måske lyde lidt hård, men det er udelukkende ment som hjælp :)

Jeg synes designet er ekstremt kedeligt. Der er intet (designmæssigt) der fortæller hvad siden handler om. Det skal kunne afkodes med det samme!

Logoet giver heller ikke meget mening i min verden. M'et er designet som en fugl med solbriller på... Hvorfor?

Og så synes jeg at produktsiderne ser enormet rodede ud. Her vil jeg foreslå at give hvert produkt noget mere luft. Og giv hver enkelt produkt en tydeligt afgrænset boks, så man ikke er i tvivl hvilke elementer der hører sammen.

Det var bare lige mine første tanker efter et hurtigt kig. Jeg håber at det kan bruges til noget. Held og lykke med projektet!
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
millenniummillenniumSkrevet 23/01-15 10:12 
Enig. Hvis det er retro-spil, så er det første design koncept jeg kommer i tanke om: Pixel art.
The medium is the message.
DanerenDanerenSkrevet 23/01-15 11:19 
Ja, det ville være oplagt! Og måske lave i'et i magic til ikon i stedet for M'et og forme det som en tryllestav, var min umiddelbare tanke.
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
GreaseballGreaseballSkrevet 23/01-15 17:02 
Der findes ikke hård kritik. Kun konstruktiv feedback. Alt vil blive samlet og tager til efterretning :)

Som alle andre sider vil designet blive opdateret løbende. PT skal vi havde butiksdelen til at virke. Vi har faktisk overvejet pixel art til være uden som siderne(rammer). Produkt siderne vil også blive rettet til. Der nogen links fejl som gør at når man vælger en side så hopper den til produktet, virkelig irriterende. Problemet er også at den første side giver et rodet billedet da den bare PT viser hvad der sidst er lagt ind. Der vil komme en forside hvor vi vælger at kunne lægge fokus op forskellige vare eller tilbud.

Hvis nogen er virkelig gode til pixel-art så kunne vi måske havde interesse i at købe noget af jer.

Er der nogen produkter som I følger der er for lidt af på danske spil sider?

Mange tak for al jeres feedback :)
DarkenDarkenSkrevet 25/01-15 01:38, rettet 25/01-15 01:39 
*psst* der mangler vist en generation, hehe jeg kan ihvertfald ikke lige spotte GC, PS2 og Xbox ;)
Synes det ville give mening at have et separat punkt for tilbehør så som de spil kassetter.
Da ting er listet alfabetisk, så dukker de først op når man når ned til "R".

F.eks.
Retro->
-------->SNES->
-------------------> Konsol og tilbehør
-------------------> Spil
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
GreaseballGreaseballSkrevet 25/01-15 13:04, rettet 25/01-15 18:55 
Det faktisk en meget god ide. Det burde menu systemmet kunne håndtere. Det skal da lige testes af.

Heh.. Ja grunden til der ikke er nogen CG, PS2 eller Xbox endnu er fordi jeg ikke har fået oprettet en side til dem da jeg ikke har lagt nogen af de titler på lager. Så de kommer ^^
Der en MEGET stor stak PS2 titler der skal op.

Fandt en mulig måde at ændre alt sprog på siden til dansk. Men det kræver at man laver en oversættelse fil fra bunden. Da der ikke findes nogen med Dansk sprog til jigoshop systemmet endnu. Men det skal da helt klart kigges på.
GreaseballGreaseballSkrevet 10/04-15 11:26, rettet 10/04-15 11:27 
Jeres feedback har været meget velkommen og nu skulle hele menu systemet være på dansk. (Håber jeg, ellers PM mig lige om det hvis I ser noget)
Er igang med en gennemgang af alle priserne og de bliver rettet løbende. Samt rette menuer til. Der er også nogle beskrivelse af de forskellige spil der skal ændres til dansk.
Plus vi har opdateret selve logoet, baggrunden med de forskellige screenshots er kun midlertidigt til der kommer noget rigtig pixeart.
Regner med at tænde for betalings delen snart og holde lidt åbningsfest nede i Chassis Arcade.

Forsat god fredag.
Trydie76Trydie76Skrevet 10/04-15 16:01 
Er der en link til webshoppen?
XiwanaXiwanaSkrevet 10/04-15 16:24 
http://gamemagic.dk/wp/
[inspirational quote here]
GreaseballGreaseballSkrevet 10/04-15 17:39, rettet 10/04-15 17:40 
Faktisk behøver i ikke at skrive /wp længere... Det er lavet så bare .dk skulle gør det.

Men ja... final beta stage kan man vel kalde det pt :p
GreaseballGreaseballSkrevet 22/05-15 18:48 
Bare lige sige til dem som ikke har hørt det endnu, så har vi lagt en event ud på vores facebook side.
Der er en lille åbnings fest på næste onsdag den 27. maj nede i Chassis Arcade.
Holder lidt for sjov turnering i ChuChuRocket på Dreamcast og der vil også være en lille præmie til vinderen.
GreaseballGreaseballSkrevet 25/06-15 07:22 
Har fået rettet overskriften på tråden her. Så vil poste lidt information når vi får noget der kunne være ekstra interessant hjem til butikken. Lytter stadig til feedback, der mere end velkommen til at sende en PM hvis i støder på noget.

Lige for tiden har vi fået nogen iPhone 5 covers hjem(passer på begge udgave er den) med retro tryk. Det ene ligner den gamle Gameboy og den anden ligner en gammel Famicom(den røde) kontroller.
Regner med at sætte dem til salg for kr 100,- stykket.
GreaseballGreaseballSkrevet 27/06-15 15:34 
Der lige et billede af de covers. 2 af dem som ligner en kontroller og 4 af dem som ligner en Gameboy.
Ny retrospil webshop
Ny retrospil webshop
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig