X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Microsoft HoloLens headset


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 21/01-15 21:29 
MS fremviser deres nyeste tech. HoloLens som kan vise 3D objekter i realtime på en hver overflade.
Måske ikke så meget spil relateret(endnu) men stadig meget intr. teknologi.

Hvor mange kunne finde på købe sådan et sæt hvis prisen var rigtig og hvad ville i bruge dem til?

Jeg kan se fordelen hvis man arbejder med 3D modeller og vil havde mulighed for bedre at se dem.

Microsoft announces Windows Holographic with HoloLens headset
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-15 21:53, rettet 21/01-15 21:54 
Jeg synes det er sejt at displayet er see-through. Derfra er min begejstring lille :)

Min telefon, 3DS og Vita kan alle AR, som egentlig fungerer fint, men er bare en åndssvag gimmick. Derfor er jeg nok lidt skeptisk for om dette på nogen måde kan bruges i praksis. Man ser heller ikke noget som helst i den teaser-video som M$ ikke kan ha' pyntet voldsomt på. Og det har de helt sikkert.

Alle produkter M$ nogensinde har most ud har altid endt med at ødelægge min dag på et eller andet tidspunkt, så jeg venter og hører fra andre som prøver det, eller et andet firma laver noget der er bedre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 21/01-15 22:25, rettet 22/01-15 11:35 
Skal se, A££le skal nok lave en kopi som går let i stykker til dig.
:p
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/01-15 22:49 
^Hvis Apple laver noget lignende, så er det jo nyskabende blandt den generelle befolkning.
Ligesom nogle seriøst mener, at Apple har været de første til at lave smartwatches. :P

Personligt er den der "hvis prisen er rigtig" et ret vigtigt element for mig. Men overordnet set ville det sgu nok bare blive et stykke dyrt legetøj for mit vedkommende. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GreaseballGreaseballSkrevet 21/01-15 22:52 
Er der seriøst nogen der tro at apple er først med smartwatches? Holy f...!
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/01-15 23:01 
Folk der ikke ved bedre, naturligvis. :)
Sådan er det ofte med populære produkter/brands... Folk mente også at Nokia 8310 var den første mobiltelefon med FM radio - selvom min 1-2 år ældre Motorola V2288 også havde det.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
3of193of19Skrevet 21/01-15 23:02 
De var også de første der lavede telefoner, mp3 afspillere, computere og æbler.
Get with the program!
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/01-15 23:14 
Og fjernsyn! Hvorfor skulle de ellers sælge noget ved navn Apple TV?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-15 00:38 
Greaseball>
Ja, kunne ikke lade hver. Syns snart at hver gang man poster noget om noget nyt teknik man syns lyder intr. Hvis det så er fra MS så der altid en eller ande yuppi æble-krukke der skal spring op og sige det vildt dårligt før malingen er tør.

Lol, og det skulle så være mig? :D Jeg tror ikke der er mange herinde der har brokket sig så meget over Apple som jeg har ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 22/01-15 07:29, rettet 22/01-15 08:11 
Sjovt, jeg tænkte, nu går Greaseball igen unaturligt meget i selvsving over et MS produkt, og bliver pigefornærmet over at vi andre ikke går lige meget med på hypen...

Ben Kuchara fra polygon beskriver meget godt hvordan MS før har oversolgt og underleveret: www.polygon.com/2015/1/21/7868351/hololens-kinect-microsoft-windows-10
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 22/01-15 08:30 
Altid dejligt når andre beskriver hvordan man føler. Tak for det. :p
Jeg går ikke i selvsving, tak. Jeg vælger bare at informere om noget nyt teknik jeg finder intr. For at se hvad andre syns. Syns bare det dårlig stil at begynde at hakke på det før det overhovdet er blevet testet og ordenlig fremvist. At MS før har oversolgt og underleveret det ikke nogen nyhed. Det ved et hvert barn i børnehaveklassen.

Konsolkongen>
Lol, og det skulle så være mig? :D Jeg tror ikke der er mange herinde der har brokket sig så meget over Apple som jeg har ;)

Bevares, hvis det tilfældet. Så du ikke en æble-krukke, men god nok alligevel ;)
Har bare ikke set det nogen steder.

Kan vi få lov til at snakke om det som emnet handler om nu? Tak...
BeanoBeanoSkrevet 22/01-15 09:23, rettet 22/01-15 09:24 
Konsolkongen>
Jeg synes det er sejt at displayet er see-through. Derfra er min begejstring lille :)

Min telefon, 3DS og Vita kan alle AR, som egentlig fungerer fint, men er bare en åndssvag gimmick. Derfor er jeg nok lidt skeptisk for om dette på nogen måde kan bruges i praksis. Man ser heller ikke noget som helst i den teaser-video som M$ ikke kan ha' pyntet voldsomt på. Og det har de helt sikkert.

Alle produkter M$ nogensinde har most ud har altid endt med at ødelægge min dag på et eller andet tidspunkt, så jeg venter og hører fra andre som prøver det, eller et andet firma laver noget der er bedre :)

Kunne ikke være mere enig. Helt forventeligt at MS også hopper på AR/VR-gimmick vognen som så mange andre, men i betragtning af hvor hysterisk over-solgt Kinect blev i to udgaver, er jeg ekstrem skeptisk.
I det mindste tror jeg det vil kunne bruges uden jeg bliver søsyg af det, i modsætning til fuld VR som Rift og Morpheus. Bliver interessant at følge men tror nu jeg lader andre "ramme pigtråden" først :)
dRxLdRxLSkrevet 22/01-15 09:24, rettet 22/01-15 11:04 
@Greaseball:
Jeg mindes bare hvordan du kom til at virke som én med begrænset forbindelse til virkeligheden, da du gik all-in på at tale Xbox One op tidligere. En konsol som de fleste andre, inklusive markedet, er rimeligt skuffede over.

Også sjovt at du skyder konsol-prinsessen i skoene at han skulle være appl-boi, da han og jeg er Sony-xperia bro's ;)

Pointen er at du kunne være hyped over teknologien i Minority Report, da den er lige om hjørnet i samme overbevisende grad som det vi ser i Microsofts nyeste special effects extravaganza om HoloLens. Get it?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 22/01-15 11:32, rettet 22/01-15 11:32 
Jeg synes det er helt vildt fedt! Microsoft HoloLens bare kom med det :-)
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 22/01-15 11:35, rettet 22/01-15 13:33 
@drxl
Skal så siges at jeg er multi-format spiller. Jeg går mere op i hvad spil der findes. Pæn ligeglad med hardware. Var dog selv klar til ikke at købe nogen XboxOne før de droppede det med deres tåbelige allways online og ingen brugte spil. Det var jo godnat.
Det jeg PRØVEDE på at var skabe en mere neutral holdning til tingene/ en debat / en anden synsvinkel på tingene, men det virkede så åbenbart ikke efter henseende. Har været på det forum siden tidernes morgen, så ved godt hvad jeres forskellige små holdninger er :p

Jeg brugte bare A££le som et eksempel på hvad mange hiver frem af hatten. Sony fans er noget mere nede på jorden(overvejer selv en Sony mobil som den næste). Undtagen på YouTube. But lets not go there.

Jeg syns vi skal lade emne ligge for det ikke noget vi kan blive enige om. Ender bare med en der skriver noget der såre den anden. Vi kan tage en hygge snak over en øl hvis vi mødes til et træf eller lign.

Update: Efter havde fået sovet, fyldt det gamle kropus op med lidt koffein så vil jeg gerne sige pardon for den gnavne gamle mand der skrev lige før. Fandens til jeg kan blive mopset over alting når man er træt, sur og blod indholdet er for højt i ens koffein system.
@drxl, du kan nok havde ret i jeg kan være lidt virkeligheds fjern nogen gange. Man er vel ikke furry og tegner for ingenting :p Bland det samme med at søge efter arbejder og samtidig prøve at starte en mindre forretning selv. Et under jeg stadig hænger sammen nogen gange :/
JmogJmogSkrevet 22/01-15 16:31 
Jeg kan ikke se noget interessant i det. Eller jo, det er da teknisk interessant at man kan lave det, men det er reelt næsten det samme som at holde sin 3DS op og så se karakteren fra introen til Bravely Default vandre rundt på mit sofabord. Det var da sjovt, men er det noget jeg gider se mere af?

Overhovededet ikke. Det er en gimmick. At købe dedikeret hardware udelukkende med det formål er helt udelukket for mig. Så er rigtig VR meget mere interessant.
DunwichDunwichSkrevet 22/01-15 17:48 
3of19>
De var også de første der lavede telefoner, mp3 afspillere, computere og æbler.
Get with the program!

Hvem opfandt smartphone som vi kender den i dag, med én home/navigerings knap og touch skærm?
3of193of19Skrevet 22/01-15 18:51 
QUALCOMM f.eks.?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Kyocera_6035

Iphone var ikke noget banebrydende nyt, bare en sammenblanding af eksisterende teknologi i en god simpel pakke.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 22/01-15 20:34 
Min brors gamle Motorola 3G telefon var også lidt en forløber. Ganske få knapper i bunden, og resten på touchscreen.

At gøre noget kendt/udbredt er ikke helt lig med at opfinde det. :)

Forleden var folk nærmest i ekstase, fordi Ekstrabladet havde en artikel der forklarede hvordan man kunne få ugenumre på sin iPhones kalender. Se dét er ægte innovation til folket! ;)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DunwichDunwichSkrevet 22/01-15 21:32 
Forskellen er bare at Apple opfandt smartphone som vi kender den i dag, og de andre kopierer den. Det synes jeg ikke der er noget galt i, da konkurrence er sundt og fremmende for udviklingen.
NaieraNaieraSkrevet 22/01-15 22:38 
Den første smartphone var vel en BlackBerry. Det startede som en bipper med fuldt tastatur.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 23/01-15 00:13 
IMO var fx Ericsson P900 noget af det første der mindede om en smartphone. Ligesom at Facetime var nogenlunde identisk med det 3 introducerede for 10 år siden ca, jeg havde en giga clamshell telefon hvor man kunne lave videosamtaler.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 23/01-15 00:41 
Ovennævnte BlackBerry bipper kom i 1999. Den første rigtige smartphone derfra kom i 2003; samme år, som Ericsson P900.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 23/01-15 00:46 
Jmog>
Overhovededet ikke. Det er en gimmick. At købe dedikeret hardware udelukkende med det formål er helt udelukket for mig. Så er rigtig VR meget mere interessant.

De har noget smart augmented reality software i anime-serien Eden of the East. Måske kunne det være fint i en normal brille, men hvordan man så skulle betjene det aner jeg ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/01-15 17:49 
Opposite day! :D

http://www.gamesindustry.biz/articles/2015-01-22-molyneux-warns-microsoft-dont-overpromise-on-hololens
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig