X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Prometheus, først eller sidst?


Svar
3of193of19Skrevet 20/01-15 23:12 
Har lige fået det komplette Alien pack fra CDON.
Har kun set Alien en gang som barn, aldrig set Aliens, ikke hele Alien 3 og Resurrection 2 gange i løbet af årene, men ikke set Prom.
Er det bedst at se Prom først, dvs i kronologisk rækkefølge, eller efter alle de andre?
WehnerWehnerSkrevet 20/01-15 23:15 
Eller slet ikke? Jeg ville helt klart se den til sidst.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 20/01-15 23:17 
Til sidst. Husk at slå dig selv hårdt i hovedet med noget... hårdt, så du glemmer den katastrofale slutning på Alien 4.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-15 23:31 
Jeg kan egentlig godt lide Prometheus, men jeg kan slet ikke holde ud at tænke på den som en del af Alien-universet. Synes den fucker med alt der er helligt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/01-15 23:32 
Jeg synes heller ikke den bør ses som en del af Alien-serien. Ok, den foregår i samme univers, og der er en del "fanservice" især i forhold til den første Alien-film, men skal man opfatte noget af det, bør man selvfølgelig se den til sidst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/01-15 01:16, rettet 21/01-15 01:17 
4>3

Bare sådan helt kontrovers-agtigt :D
WehnerWehnerSkrevet 21/01-15 02:33 
Jeg er enig. Jeunet <3
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 21/01-15 05:28 
3of19>
Har lige fået det komplette Alien pack fra CDON.
Har kun set Alien en gang som barn, aldrig set Aliens, ikke hele Alien 3 og Resurrection 2 gange i løbet af årene, men ikke set Prom.
Er det bedst at se Prom først, dvs i kronologisk rækkefølge, eller efter alle de andre?

Lad os lige glemme spørgsmålet og fokusere på det vigtigste: Du har aldrig set Aliens??

Wow. Der er noget at glæde sig til :-)
Per SPer SSkrevet 21/01-15 06:21 
Du skal IKKE se Prometheus først. Bad dog!
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
millenniummillenniumSkrevet 21/01-15 08:59, rettet 21/01-15 12:37 
Prequels hedder prequels fordi de skal ses EFTER den/de forrige film.

Prometheus er flot og underholdende, men fucker for meget med den oprindelige historie. Et eksempel på at man ikke nødvendigvis skal tilføre flere lag til den samme gode grundhistorie. Samme fuckup som Matrix bl.a. begik.

Der er kun én måde at se de film på:

Se Alien
Se Aliens
Se Aliens igen
Se Aliens igen
Se Alien 3
Se Aliens igen
Se Aliens igen (på dette tidspunkt burde de fleste seje replikker sidde fast. "Game over, man. Game over")
Se Alien 4
Skynd dig at se Aliens igen som et plaster på såret.
Se Prometheus
Se Alien igen, lige for at samle referencerne op.
Spil Alien Isolation.
Se Aliens igen, og igen, og igen....
The medium is the message.
Per SPer SSkrevet 21/01-15 09:49 
Du kunne godt have indsat Alien noget mere. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 21/01-15 11:15 
Ja, den er trods alt bedre end Aliens, der mest af alt er en meget kompetent rehash med en lidt kedelig anden halvdel. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 21/01-15 11:22 
Prometheus 2 kommer til at gå i en hel anden retning. Der bliver lagt meget mere vægt på "The engineers" ;-)

Jeg kunne godt lide Prometheus, men læs det her og græd..

http://www.news.com.au/entertainment/movies/the-alien-movie-you-may-never-see-district-9-director-neill-blomkamp-reveals-movie-concept-artwork-on-instagram/story-fnk850z8-1227174123115
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 21/01-15 11:33 
Per S>
Du kunne godt have indsat Alien noget mere. :)

Alien er perfekt, men selv perfekte film har ikke altid samme grad af replay-value IMO. :) Aliens, derimod, kan køre på repeat hele weekenden.
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 21/01-15 11:42 
Den pakke fra cdon, er det med t-shirt, postkort, booklet og plakater (se link)?

Følger der alt dette med i pakken fra cdon?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 21/01-15 12:18 
Nej, det er ikke den samme. Den ligner på coveret, men der er ikke nogen goodies i, bare to digistacks. En med Alien 1-4 + 2 discs med extra materiale (repackage fra Alien Anthology), og en med 3 discs Prometheus (2d, 3d, special features; nok en repack fra 3 disc collector's edition.

Det er nok da det er nordic udgaven, der ser altid ud til at mangle de sejeste ting i de udgivelser.
GreaseballGreaseballSkrevet 21/01-15 22:35 
Hvordan syns i at de directores cut og speciel editions er som ligger på mange af Alien opsamlingerne.
Personligt syns mange af de udvidet scener er fede. Med undtagelse af 3. film. Ikke den bedste af de 4 film men special edition er direkte underlig.
SumezSumezSkrevet 21/01-15 23:50 
Director's Cut af Aliens gør den kun bedre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 22/01-15 00:37 
Du kan ikke bruge betegnelsen Director's Cut om Special Edition udgaven af Aliens, da det indikerer at Cameron ikke havde final cut på Aliens. Hvilket han havde.
DunwichDunwichSkrevet 22/01-15 00:41 
Greaseball>
Hvordan syns i at de directores cut og speciel editions er som ligger på mange af Alien opsamlingerne.
Personligt syns mange af de udvidet scener er fede. Med undtagelse af 3. film. Ikke den bedste af de 4 film men special edition er direkte underlig.

Alien 3 er da ikke underlig i Assembly Cut udgaven.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-15 00:44, rettet 22/01-15 00:46 
SPOILER-TEKST:
Allan kommer ud af en ko i directors cut af 3'eren. Det synes jeg godt nok var lamt :(

Jeg synes i øvrigt at 3'eren får rimelig mange tæsk når folk omtaler den. Ja den er dårligere end de to første, men det er stadig en mega fed film :)

4'eren har jeg det tit stramt over, men også den synes jeg er seværdig, bare man sænker forhåbningerne på forhånd. Jeg har godt nok set dét der var meget værre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 22/01-15 00:47 
Director's Cut af Alien 3, er biograf udgaven. Eller, det er immervæk den version, instruktøren mere eller mindre selv har godkendt.
SumezSumezSkrevet 22/01-15 00:58 
Dunwich>
Du kan ikke bruge betegnelsen Director's Cut om Special Edition udgaven af Aliens, da det indikerer at Cameron ikke havde final cut på Aliens. Hvilket han havde.

Whatever. :) Den udgave som har mere spændingsopbygning og i den store helhed er en klart bedre oplevelse. :P Beklager at jeg kom til at give Cameron for meget credit, hehe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 22/01-15 01:29, rettet 22/01-15 01:30 
Den lange udgave af Aliens er den udgave Cameron altid ville lave. Studiet bad ham lave den kortere til biografen. Det er ikke så svært at finde ud af, da det nævnes i introduktionen til den lange udgave på både dvd og Blu-ray.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 22/01-15 02:36 
Med undtagelse af en enkelt scene foretrækker jeg Special Edition af Aliens. Den første scene, hvor man ser kolonien før det går galt, burde de ikke have tilføjet. Det er langt mere creepy, når man intet ved på forhånd om hvordan det startede.

Resten er dog rent guld.
JmogJmogSkrevet 22/01-15 02:38 
Dunwich>
Director's Cut af Alien 3, er biograf udgaven. Eller, det er immervæk den version, instruktøren mere eller mindre selv har godkendt.

Nok mest mindre. Han ville da slet ikke vedkende sig biografudgaven, så det er nok det klareste eksempel på et "studio cut".
NaieraNaieraSkrevet 22/01-15 02:42 
Assembly Cut blev angiveligt lavet helt uden Finchers indblanding. Uanset hvem der lavede den, så er det min favoritudgave. Før jeg så den, var jeg ikke specielt vild med Alien 3.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 22/01-15 07:22 
Jmog>
Med undtagelse af en enkelt scene foretrækker jeg Special Edition af Aliens. Den første scene, hvor man ser kolonien før det går galt, burde de ikke have tilføjet. Det er langt mere creepy, når man intet ved på forhånd om hvordan det startede.

Resten er dog rent guld.

100% enig. Filmen fungerer bedst uden den første scene på LV426. Det fandt de nok ud af i klipperummet dengang, men så gik der pludselig inflation i special editions med "unseen footage".
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 22/01-15 08:33 
Konsolkongen>
SPOILER-TEKST:
Allan kommer ud af en ko i directors cut af 3'eren. Det synes jeg godt nok var lamt :(


Ja den scene er den som jeg syns passer mindst ind i den udgave. Giver narda mening hvis det er at Alienen skal tage form efter værts dyret.
Syns mere at special udgaven af Alien 3 ligner en TV udgave hvor censuren har været efter den.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig