X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

VHS og gamle tegnefilm


Svar
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 20/01-15 19:00, rettet 22/03-16 11:57 
Halløj Med-Nørder :c)

Jeg kan se at tråden har bragt nogle gode tegnefilms-minder frem i lyset og I er velkomne til at fortsætte :c)

Min søgeliste vil fortsat blive opdateret løbende,
så jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at finde følgende VHS til mit bevarings-projekt:
----------------------------------------------------
Opdateret 22-03-20... Se hele indlægget
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
99 emne(r).
« < 1 2

Svar
WehnerWehnerSkrevet 19/05-15 15:50 
Flænseren er dog en bedre oversættelse. Jeg har kun set det, da han hed Rivejern.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 19/05-15 17:09, rettet 19/05-15 17:09 
Det ene blev brugt i underteksterne, og det andet blev brugt i tegneserierne og diverse merchandise produkter, osv. Hvad der blev brugt i den danske dub aner jeg ikke, da jeg aldrig har set den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 19/05-15 17:41 
Alle karakterer havde deres originale engelsk navne på den dansk dub jeg så på VHS og har på DVD nu :)
Jeg er nu ret glad for den danske dub. Det kommer jo bare an på hvad man voksede op med :)
SumezSumezSkrevet 19/05-15 17:48 
Jeg kan slet ikke forestille mig Turtles uden Cam Clarke, Pat Fraley (Krang) og James Avery :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 19/05-15 21:32 
Jeg kan slet ikke forestille mig at Rafael ikke lyder som Tracy fra Pokemon og April ikke lyder som hende fra Lågen i Bogen :D
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 20/05-15 12:19 
Jeg kan se at tråden har bragt nogle gode tegnefilms-minder frem i lyset og I er velkomne til at fortsætte :c)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Captain NCaptain NSkrevet 23/05-15 13:42 
Der kan man sgu bare se. Faktisk første gang jeg hører om Captain: Aladdins Lampe.
Skal jeg forstå det sådan at du lægger inde med VHSen, Captain N: Abe manden?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/05-15 14:30 
Marvel-Man>
Power Rangers #2, #3, #4, #10

Hvis du i første omgang blot ønsker at se/gense den originale serie, så ligger alle tre sæsoner og filmen på Netflix. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 24/05-15 13:32 
Captain N>
Der kan man sgu bare se. Faktisk første gang jeg hører om Captain: Aladdins Lampe.
Skal jeg forstå det sådan at du lægger inde med VHSen, Captain N: Abe manden?

Blandt andet :c)
Min samling har så småt udviklet sig til en Videobånds "Ark" (primært inden for animation)
Så jeg ser det næsten som en pligt at redde de analoge minder inden de helt forsvinder...

FancyPants>
Hvis du i første omgang blot ønsker at se/gense den originale serie, så ligger alle tre sæsoner og filmen på Netflix. :)

Tak for tippet FancyPants :c)

Men som VHS-samler er det lidt sjovere at have et fysisk eksemplar med cover-art ;c)
Og hvis jeg husker rigtigt, så har jeg vist de første sæsoner fra dengang de blev sendt på TV3 liggendes et sted...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Captain NCaptain NSkrevet 25/05-15 04:01 
Gad sgu godt vide hvor du har fundet den henne :)
Har kun set den som et billede bag på Skattejagt i Mega Land VHSen.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 26/05-15 14:49 
Captain N>
Gad sgu godt vide hvor du har fundet den henne :)
Har kun set den som et billede bag på Skattejagt i Mega Land VHSen.

Tror faktisk jeg købte den i en SPAR butik i slutningen af 90'erne…

Ellers er den generelle fingreregel: Aktiv søgning, vedholdenhed og en masse held ;c)
(lyder lidt som jobsøgning…)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Mes1983Mes1983Skrevet 26/05-15 18:04 
Troede lige jeg havde fundet en af de film du søger i dag.
Har været på den helt store game/vhs/kassettebånd/nostalgi hunt i genbrugsbutikker i Kolding i dag.

Et af stederne faldt jeg så over Denver en Dejlig Dino - fedt tænkte jeg, den tager jeg med. Men det er nr. 2 og jo ikke en af dem du søger. Men så beholder jeg den selv - det er nu en rigtig god serie.

Kan være vi skal have funder ud af noget med at vi ripper VHS-tegneserierne, så de ikke går tabt for eftertiden. Det er, hvad jeg vil i gang med med eventyrbåndene på kassettebånd. Men tegnefilmene fortjener det mindst lige så meget.
SumezSumezSkrevet 26/05-15 20:34 
"Denver - en dejlig dino"?! Er det Denver the Dinosaur med dansk dub eller hvordan? Har aldrig hørt om det før.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Mes1983Mes1983Skrevet 26/05-15 21:10 
Ja, det er Denver the Last Dinosaur med dk dub.
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 27/05-15 09:27 
Mes1983>
Troede lige jeg havde fundet en af de film du søger i dag.
Har været på den helt store game/vhs/kassettebånd/nostalgi hunt i genbrugsbutikker i Kolding i dag.

Et af stederne faldt jeg så over Denver en Dejlig Dino - fedt tænkte jeg, den tager jeg med. Men det er nr. 2 og jo ikke en af dem du søger. Men så beholder jeg den selv - det er nu en rigtig god serie.

Jeg takker for indsatsen :c)


Mes1983>
Kan være vi skal have funder ud af noget med at vi ripper VHS-tegneserierne, så de ikke går tabt for eftertiden. Det er, hvad jeg vil i gang med med eventyrbåndene på kassettebånd. Men tegnefilmene fortjener det mindst lige så meget.

Det er mit langsigtede mål at skabe en digital backup inden magnetismen bliver for svag til at kunne afspille dem.
Mange vil sikkert sige man er tosset - jeg ser det som et bevarings-projekt på frivillig basis ;c)

Tager også hatten af for dit projekt - er det en USB-kassetteafspiller du bruger?
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
varmtvandvarmtvandSkrevet 27/05-15 09:28 
Jeg har en masse af disney eventyr båndene i butikken med bog til evt indscanning, du gerne må låne i den gode sags tjeneste. Jeg har også lige fået 15 stadig i forsegling:) skriv pb
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
Mes1983Mes1983Skrevet 31/05-15 08:02 
Hej bobby, det lyder dælme fedt! Jeg skriver lieg en pb:-)
Soren47Soren47Skrevet 31/05-15 11:22 
VHS og gamle tegnefilm

VHS og gamle tegnefilm

VHS og gamle tegnefilm

VHS og gamle tegnefilm

VHS og gamle tegnefilm

Jeg blev lige inspireret af denne tråd og kiggede VHSerne stående hos mine forældre igennem.
Som I kan se er de passet godt på *host host*

Jeg har aldrig set Starzinger i min barndom. Men den ser sgu sej ud :D
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 31/05-15 11:46, rettet 04/06-15 10:10 
Fin samling :c)
Hvad er en 'arkæologisk udgravning' uden et beskyttende lag støv ;c)

Der er er et par titler som giver udslag på min nostalgi-radar 8c)

Tænkte faktisk på om jeg skulle gense Starzinger (bånd 1) i løbet af ugen, så jeg kunne afprøve den nye (brugte) VHS maskine i min samling
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Soren47Soren47Skrevet 31/05-15 12:38 
Haha nemlig :b
Det dér Bamsebånd ville jeg vildt gerne se igen, men det er desværre ret smadret xD

Er der egentlig interesse i Animéer på VHS som ikke er dubbet til dansk?
Så lige nogle der så ret seje ud på et kræmmermarked :b
Jeg har ikke megen interesse for VHS udover det som ikke er muligt at få på bedre medier, fx danske dubs (mest hvis de ikke er forfærdelige :D )
Mes1983Mes1983Skrevet 31/05-15 12:59, rettet 31/05-15 13:06 
Arr, hvis nogen af jer har mulighed for at rippe Starzinger, ville jeg være jer meget taknemmelig. Absolut et af mine ynglingsvideobånd, da jeg var lille. Det gik dog tabt, da det blev udlånt til min kusines drenge, hvor en var så uheldig at tabe det, så det gik i stykker. Har ikke kunnet finde den med danske stemmer nogen steder.

Og jo, jeg kunne sagtens være interesseret i gamle vhs med tegnefilm/anime. Min dreng på 3 synes det er vældig morsomt og lidt sejt at sætte en videofilm på og så se film på et gammelt billedrørstv:-)
Soren47Soren47Skrevet 31/05-15 13:14 
Jeg ville ikke noget imod at overføre nogle VHSer men ved ærligt talt ikke om jeg har det rette udstyr til at få det bedste ud af det :)

Skal nok købe dem hvis de stadig er der næste gang :)
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 31/05-15 13:53 
Soren47>
Det dér Bamsebånd ville jeg vildt gerne se igen, men det er desværre ret smadret xD

Har det været spist af videomaskinen?

Soren47>
Er der egentlig interesse i Animéer på VHS som ikke er dubbet til dansk?

Hvis det er en tidligere lejefilm, så står jeg klar :c)

Soren47>
Jeg ville ikke noget imod at overføre nogle VHSer men ved ærligt talt ikke om jeg har det rette udstyr til at få det bedste ud af det

Jeg er selv i færd med at op-justere mit 'Backup Setup', så VHS-oplevelsen bliver bevaret og slitagen af originalen bliver minimeret ;c)

Mes1983>
...lidt sejt at sætte en videofilm på og så se film på et gammelt billedrørstv

...Som jo hører sig til :c)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Soren47Soren47Skrevet 31/05-15 14:16 
Umiddelbart tror jeg bare det er brugt sindssygt mange gange og slidt, Bamsebåndet :)
Jeg tror ikke det er lejebånd. Men skal nok købe dem hvis de er der.

Ja, hvordan får man dem overført bedst til noget digitalt? :)
Mes1983Mes1983Skrevet 31/05-15 16:23, rettet 31/05-15 16:27 
Jeg har brugt en hdd optager - de kan nok fåes rimeligt billigt nu, da alle er gået over til digital, og de analog tunere ikke er så anvendelige for den almindelige dansker. Men det er jo kun godt for os nostalgikere;-)

Jeg rippede dem til hdd og brændte dem direkte ud til dvd, men enkelte rippede jeg så igen ind på pc'en for at konvertere og gøre ved. Kan godt lide at have nogle vhs rips liggende på nassen, så man også kan se dem i stuen, hvis lysten melder sig.
Soren47Soren47Skrevet 31/05-15 16:56 
Ok. Kan være jeg bare skal gøre noget lignende. Mener mine forældre har både VHSafspiller og harddisk optager.
Det kan blive et lille sommerferieprojekt :b
JmogJmogSkrevet 04/06-15 03:34 
Apropos gamle animerede serier, så var jeg vild med Voltron: Defender of the Universe som barn. Tegnede lige et gratis prøveabonnement ved en fejl på Crunchyroll (troede de havde Code Geass), men opdagede derefter at de har hele Golion-serien, som er den originale uklippede version af Voltron. De amerikanske stemmer er dybt forfærdelige i dag i Voltron, så japansk dialog er absolut velkomment. Det samme er manglen på censur. I første episode er der både afhuggede lemmer, mennesker der bliver spist såvel som piskning for sjov.

Har set tre episoder indtil videre og den holder overraskende godt.
JmogJmogSkrevet 04/06-15 03:42 
Plottet er i øvrigt ændret en hel del i den amerikanske version. Dyrk i øvrigt lige den helt vanvittige forskel musikalsk mellem US og originalen i åbningstemaet. US versionen minder meget mere om noget Transformers-agtigt (inklusiv Optimus Prime voiceover), mens den japanske lyder som en kitchet monsterserie fra 70'erne. Enormt charmerende.

JP: http://youtu.be/8XyWN9lWa4o
US: http://youtu.be/1uS5b8aQ6z8
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 04/06-15 10:07 
Soren47>
Ok. Kan være jeg bare skal gøre noget lignende. Mener mine forældre har både VHSafspiller og harddisk optager.
Det kan blive et lille sommerferieprojekt :b

Lidt guldstøv til dem der læser dette og ikke har så meget elektronisk erfaring:
- En VHS/DVD kombimaskine kan bruges, men en harddiskoptager er bedre
- DVD/Harddiskoptageren SKAL have en eller anden form for VIDEO-INPUT + DVD brænder
- Varer indholdet på et VHS-bånd 89 minutter, tager det 89 minutter at digitalisere det.
- Kan det ikke optages, er det meget sandsynligt pga. Macrovision (et kopisikrings-signal som ligger på båndet)

Hvis man har tænkt sig at bruge en computer, skal man være klar over at der som minimum er en teknisk læringsprocess i redigering, komprimeringsmuligheder samt en udvælgelsesprocess i de interne (TV/capture kort) og eksterne (USB) optage-hjælpemidler…

...Og nu tilbage til minderne :c)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
SumezSumezSkrevet 04/06-15 11:59 
Jmog>
Plottet er i øvrigt ændret en hel del i den amerikanske version. Dyrk i øvrigt lige den helt vanvittige forskel musikalsk mellem US og originalen i åbningstemaet. US versionen minder meget mere om noget Transformers-agtigt (inklusiv Optimus Prime voiceover), mens den japanske lyder som en kitchet monsterserie fra 70'erne. Enormt charmerende.

Måske lidt ligesom Samurai Pizza Cats, der er baseret på en japansk anime, men uden nogen involverede der forstod japansk, ændrede de bare historien fuldstændig efter behov. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 04/06-15 18:42 
Her er der ikke engang tale om at lave en ny udgave baseret på et andet værk. De har decideret taget den oprindelige animation, fjernet scener, lavet dialog fuldstændigt om for at passe med en nyt plot og betalt de oprindelige skabere for at lave ny animation for at kunne lave nye subplots.

Lidt a la det samme som de gjorde med Macross -> Robotech. Fjernede alle de komplicerede voksne temaer og koncentrerede sig om scifi action til det unge publikum.
JmogJmogSkrevet 07/06-15 14:39 
Nøøøørj, hvor er der nostalgi-overload her:
http://youtu.be/dy3RTFFhSYs

25 introsekvenser til tegnefilmsserier fra 80'erne. Der var flere jeg ikke kendte men hold da op hvor er der mange af dem der stadig holder. MASK er superfed og Ducktales, Turtles og Bubbibjørnenes temaer kan stadig give mig gåsehud.

Og Duckula er forrygende over-the-top. Fed sang.

Og Centurions! Jeg har ledt efter titlen på den serie i årevis uden at kunne finde ud af hvad det var jeg så dengang.
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 16/06-15 10:25 
Husker at have set Centurions på Cartoon Network (dengang der kun var engelsk lydspor)
I bagklogskabens klare lys skulle man nok have optaget den slags serier inden de helt forsvandt fra TV

Og jeg har nu langt om længe fået fat i en Super VHS maskine (som lavede lidt af en bule i mit budget), men nu kan jeg da tage det næste skridt i mit Back-up Setup :cD
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
OdinOdinSkrevet 02/08-15 10:17 
Jeg står lige på et loppemarked på Bornholm og her er bånd med Alf (tegnefilmen forstås), Candy Candy, Snorklerne mv. på dansk. Nogen interesse?
OdinOdinSkrevet 02/08-15 10:31 
Ah, never mind. Nogle samlermaniske sjællændere har allerede plukket hele lortet. Hurra for turistsæsonon.
Soren47Soren47Skrevet 02/08-15 11:21 
Satans sjællændere!

Jeg havde helt glemt det med de engelsksprogede VHS-bånd jeg så på et loppemarked.
Skal jeg købe dem til en af jer? og hvad vil i højest give for dem? :)
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 02/08-15 21:34 
Odin>
Ah, never mind. Nogle samlermaniske sjællændere har allerede plukket hele lortet. Hurra for turistsæsonon.

De bedste ting forsvinder desværre hurtigst...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 27/08-15 23:16, rettet 28/08-15 17:34 
Update:

Har langt om længe fået samlet en komplet SMB3, Denver og SuperTed serie :cD

VHS og gamle tegnefilm

VHS og gamle tegnefilm

VHS og gamle tegnefilm

Desværre havde SuperTed 4 en del solskader mm., så jeg har lavet en rekonstruktion:
VHS og gamle tegnefilm

Nu skal jeg så 'bare' finde ud af hvad jeg ellers mangler... tror jeg skal fokusere lidt mere på tegnefilm fra IRISH og animé med dansk tale...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Soren47Soren47Skrevet 08/02-16 00:25 
Jeg tog lige et billede af de film jeg fandt på et loppemarked.
Nogen der var interesseret i dem? :)

Link...
nerosnerosSkrevet 08/02-16 08:00 
Den der teddybear og syge bananmand der laver vist noget uartigt som ikke skal opdages...!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 08/02-16 09:38 
Har 3x3 Eyes været udgivet på VHS i Danmark? o_O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 08/02-16 10:53 
Jeg mener faktisk at hun sagde at hun havde købt den i Danmark. Mener dog alle var med engelsk omslag, så det er nok ikke danske udgivelser som sådan.
Per SPer SSkrevet 08/02-16 20:56 
Mega Records stod for at udgive VHS udgaverne fra Manga UK uden danske undertekster i Danmark, bl.a. i Fona, i sin tid, så det passer meget godt.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 09/02-16 03:35 
Venus Wars er netop udkommet på blå i USA :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Mes1983Mes1983Skrevet 09/02-16 07:44 
Ja, Happy Console Gamer har lige snakket om Venus Wars i sin seneste video.
millenniummillenniumSkrevet 14/04-16 08:57 
Havde helt glemt Bravestarr...

Bravestarr wiki
The medium is the message.
amnesiaamnesiaSkrevet 14/04-16 14:37 
VHS er bestemt hyggeligt at genopleve, efter at det har været ude af rampelyset derhjemme i nogen tid.

Jeg har fundet diverse fine afspillere, men denne tager prisen som den mest fascinerende:

https://drive.google.com/open?id=0Byp1Onynk50kLTExelI1UXFEbFE
Græsset ER grønnere på den anden side!
OdinOdinSkrevet 14/04-16 14:45, rettet 14/04-16 14:45 
Wow. Det var sgu' godt nok noget fedt professionelt grej du der har fået fat i. Hvor støvede du dén op henne - og hvad måtte du slippe?
amnesiaamnesiaSkrevet 14/04-16 15:30 
Ja, den er imponerende på flere niveauer. Den kostede mindre end lidt, fra en lokal gut der havde købt den af DR engang.
Græsset ER grønnere på den anden side!
99 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig