X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

VHS og gamle tegnefilm


Svar
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 20/01-15 19:00, rettet 22/03-16 11:57 
Halløj Med-Nørder :c)

Jeg kan se at tråden har bragt nogle gode tegnefilms-minder frem i lyset og I er velkomne til at fortsætte :c)

Min søgeliste vil fortsat blive opdateret løbende,
så jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at finde følgende VHS til mit bevarings-projekt:
----------------------------------------------------
Opdateret 22-03-20... Se hele indlægget
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
99 emne(r).
1 2 > »

Svar
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 20/01-15 19:00, rettet 22/03-16 11:57 
Halløj Med-Nørder :c)

Jeg kan se at tråden har bragt nogle gode tegnefilms-minder frem i lyset og I er velkomne til at fortsætte :c)

Min søgeliste vil fortsat blive opdateret løbende,
så jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at finde følgende VHS til mit bevarings-projekt:
----------------------------------------------------
Opdateret 22-03-2016

- Power Rangers #10

- He-Man #4 (sort VTV cover) + Eksemplarer fra andre distributører

- En Celle som historie #8

- Fabuland: Edvard og hans venner

Tegnefilm fra IRISH/VTVideo Kassette nr:
<-- 2060, 2061, 2063 til 2067, 2070, 2081, 2108, 2110, 2112, 2114
2119, 2132, 2135 til 2141, 2143, 2150, 2155, 2158 -->

Børne Serien:
9000, 9001, 9002, 9006, 9010, 9012, 9015, 9017,
9021, 9025, 9026, 9027, 9029, 9030, 9031, 9036, 9039,
9040, 9042, 9043, 9047, 9048, 9049, 9051, 9052, 9054 -->

Animé med dansk tale:
- Cyborg 009
- Robotech (AB Collection) #1, #8, #9
- Huledrengen Rai
- Jungle Bogen
- Sandybell (m. billede i ryggen) #3, #4, #9, #10
- Candy Candy #8, #9

Optagede 80'er/90'er tegnefilms-serier fra TV:
- Pindsvinet Sonic (TV3)
- Trolderik (TV2)
- The Magician (fra Snurre Snups Søndagsklub TV2)
- Skeletkrigerne (Skeleton Warriors) TV2 1995
- Regnormen Jim (Earthworm Jim)
- osv...
----------------------------------------------------

Andre VHS, BetaMax og Video2000 bånd kan måske også have interesse

På forhånd tak :c)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
millenniummillenniumSkrevet 20/01-15 20:33 
Er VHS ved at have comeback som vinyl...? :-P
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 20/01-15 22:22 
Så bliver jeg rig!
Bashful Neophyte
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 20/01-15 22:32 
millennium>
Er VHS ved at have comeback som vinyl...? :-P

Næ - jeg har et videoprojekt som har taget tid at finde bånd til og så har jeg også et par huller i samlingen som måske kunne blive lukket ved samme lejlighed :c)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
millenniummillenniumSkrevet 21/01-15 09:19 
Alligevel sjovt hvordan nyere produktioner simulerer støjen/æstetikken fra VHS for at referere til tidsalderen. F.eks. loading skærmene i Far Cry Blood Dragon og introen i Alien Isolation. For sådan nogle 80'er nørder som mig, vækker det en særlig, nostalgisk følelse. :)
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 21/01-15 11:26 
Det er super fedt lavet i Alien Isolation!
Bashful Neophyte
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 23/01-15 16:57 
Var så heldig at falde over "Super Mario Bros: Gladiator kampen" i dag :cD

Så er der én jeg kan strege af listen :c)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 15/05-15 21:28, rettet 15/05-15 21:29 
Så er søge-listen blevet opdateret med bla. optagede TV-tegnefilms-serier fra 80'erne/90'erne

En smule off-topic:
Hvad så i selv på TV og bånd da I var yngre?

En tegnefilm som jeg kan huske blev lejet et par gange i vores lokale Brugs, var StarZinger - en rum-animé fra dengang det bare hed tegnefilm her i landet.

På TV husker jeg at have set Thundercats på Sverige 4, Hurricanes på TV2 og da mine forældre fik parabol midt i 90'erne fulgte jeg slavisk med morgen-tv på TV3: 'James Bond Jr'.,' Piraterne fra det Sorte Vand' og selvfølgelig 'Transfomers'.
Og senere fik vi en kanal kaldet 'Cartoon Network'.... og så tilbragte man pludselig mere tid indendørs i weekenderne :cD

Desværre bliver de serier ikke genudsendt i TV nu til dags :c(
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
WonderboyWonderboySkrevet 15/05-15 21:55 
Jeg kan huske at jeg så Captain Future på en af de tyske kanaler rigtig fed tegefilm :-), og også Bien Maja kan jeg huske også på tysk tv.

Og senere fik vi Sky Channel hvor den sendte de transformers de rigtige tegnefilm af transformers de gamle som de er i dag, og de sendte også inspector gadget som også var rigtig tegnefilm begge fede tegnefilm begge :-).
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 15/05-15 22:13 
Der var også denne tegnefilm fra tysk tv som jeg så Vicky the Viking

Vicky the Viking
I love monster land
OdinOdinSkrevet 15/05-15 22:18, rettet 16/05-15 01:43 
Huledrengen Rai
Cyborg 009
Once Upon a Time... Space
Blackstar
Masters Of The Universe (som Blackstar sjovt nok var en forløber for) og She-Ra
Transformers
...Samt et potpourri af Hanna-Barbera-tegnefilm såsom Top Cat, Yogi's Treasure Hunt, The Flintstones, The Jetsons, Dastardly and Muttley in Their Flying Machines, etc.

Da jeg blev lidt ældre (11-12 år) blev det til:
Robotech
Jayce And The Wheeled Warriors
M.A.S.K.
Inhumanoids
Dungeons & Dragons

Til at begynde med var det lejede VHS-bånd, men min farfar havde adgang til en masse fancy kanaler og i slutningen af firserne fik han ydermere som en af de første på egnen parabol. Han indså meget hurtigt at det i dén grad var et slaraffenland for os unger, så han lod videomaskinen stå og optage hver gang der var tegnefilm og så sendte vi ellers VHS-bånd frem og tilbage mellem Rønne og Albertslund. En stor del af ovenstående kom fra de bånd. Noget af det var tysk-dubbet fra RTL, ProSieben, etc., men det meste af det var heldigvis på originalsproget.

Efterhånden som båndene slap op og interesserne skiftede, sad jeg i mine tidligste teenageår længe oppe når mine forældre var gået i seng for at fange MTV Liquid Television, hvor jeg fik ugentlige skud Beavis & Butthead, Duckman, Æon Flux og The Maxx.
Da jeg var 15-16-år fik mine forældre selv parabol og her begyndte jeg at dyrke Cartoon Network med mine næreste venner, der heller ikke var vokset fra tegnefilm. Vi købte hver især en VHS-maskine for vores surttjente sparepenge og optog uhyrlige mængder 2 Stupid Dogs, Johnny Bravo osv. samt Ren & Stimpy på Nicktoons som vi gik og citerede i en uendelighed.

Idag er jeg en 37-årig mand, der stadig sidder lørdag morgen iført py-bukser og fniser ad Svampebob Firkant til mælk og cornflakes løber ud ad næsen, og jeg må nok sande, at jeg aldrig bliver ældre.
millenniummillenniumSkrevet 16/05-15 07:23, rettet 16/05-15 07:23 
Først havde vi DR monopol. Så fik vi KTAS kabel.
Hver lørdag stod jeg op kl 8, tog min dyne og gik ind i stuen. Der tændte jeg for SKY Channel som viste tegnefillm fra kl 8 - 12 cirka. Det var mit zen. Min comfort zone. Det var weekend og jeg var den første oppe.

Nogle kan jeg ikke huske hvad hed, men der var Transformers, M.A.S.K., Inspector Gadget, m.m.

Og en serie med et hold helte som kørte rundt i nogle plantebiler vidst nok, og bekæmpede nogle onde på andre planeter. Der var en langskægget troldmand imellem. kan huske han i introen lavede et magisk 1-tegn i luften efter han klarede en fjende. Hvis nogen kan huske seriens navn ud fra det - så godt gået. :)
The medium is the message.
Mes1983Mes1983Skrevet 16/05-15 07:34 
Jayce and the Wheeled warriors
:-) fed introsang
Kanon serie. Jeg havde det på samme måde, dog havde vi ikke sky eller super channel hjemme. Men hos farfar og farmor var det lykken. Min farfar optog altid en masse, så jeg kunne se det igen og igen.

Jeg har selv gjort en del for at finde de gamle tegneserier igen. Dog mange kun som download fra nettet.

M. A. S. K
Gi. Joe
Dungeons and Dragons
Jayce and the wheeled warriors
Spiral Zone
Bionic Six
Silverhawks
Btavestarr
Galaxy Rangers
COPS
Captain N the game master
Captain Planet
Care Bears
Centurions
Defenders of the Earth
Denver the last dinosaur
He-man
Thundercats
Transformers
Visionaries
Voltron
Jem - hvis man så tegnefilm, så så man også Jem, selvom man ikke indrømmede det for nogen ;-)

Det er dem jeg er kommet i tanke om. De fleste har fantastiske titelsange
Mes1983Mes1983Skrevet 16/05-15 07:37 
Link til video:-)

Jayce and the wheeled warriors intro
millenniummillenniumSkrevet 16/05-15 08:05 
Mes, du er for syyyyyyg. :D
The medium is the message.
Mes1983Mes1983Skrevet 16/05-15 08:11 
80'ies early 90'ies cartoons FTW!

Sig til, hvis der er nogen du kan huske, som jeg ikke har listet.;-)

Leder selv efter en serie der hedder Starzinger, havde den på VHS (købt billigt i Kvickly), men båndet er sidenhen gået tabt. Og den er bare ikke til at opstøve med danske stemmer.

Ikke for at hi-jacke, men hvis nogen ligger inde med den, så sig endelig til.
millenniummillenniumSkrevet 16/05-15 08:22, rettet 16/05-15 08:28 
Shiiiit jeg så også Jem. Men jeg så ALT hvad der var tegnet og animeret på TV, målgruppe underordnet.

Jeg så også Captain Power, missede aldrig et afsnit og jeg tog den seriøst. :D

Link...
The medium is the message.
Mes1983Mes1983Skrevet 16/05-15 09:59 
Haha, ja den har jeg også dyrket. Tog faktisk en del år inden det gik op for mig, at det var Sven Ole Thorsen, der var med :-P

Kan også huske jeg så en del på RTL. De startede vist kl 6 lørdag morgen. Kan især huske en med Ninja katte, men har ikke kunnet finde den.
OdinOdinSkrevet 16/05-15 11:28 
Mes1983>
Sig til, hvis der er nogen du kan huske, som jeg ikke har listet.;-)

Du skal helt klart checke Inhumanoids. Dem jeg har talt med som var så heldige at se den dengang (vistnok også på SKY Channel) er rygende enige om, at den serie helt klart skubbede grænserne for hvad man kunne vise i tegnefilm til børn. Den var ren mareridtsbenzin. Det var grangiveligvis også derfor den kun fik 13 episoder. Kæft, hvor tegnede jeg mange monstertegninger baseret på den serie. Jeg har dem allesammen endnu.

millennium>
Jeg så også Captain Power, missede aldrig et afsnit og jeg tog den seriøst. :D

Jeg skulle lige til at rette dig og sige, at du da nok måtte mene "Captain Planet", men så googlede jeg Captain Power og fååååårk, den havde jeg glemt alt om! Jeg så lige introen, og så kom det hele rullende tilbage. Både dén og Battlestar Galactica optag min farfar episoder fra. Jeg tror Captain Power var tyskdubbet, men det var selvsagt ikke ligefrem den store hindring for at følge plottet.
Mes1983Mes1983Skrevet 16/05-15 13:07 
Tak for heads up med inhumanoids. Ikke umiddelbart en der lige siger mig noget. Men den skal da ses, ser jo cool ud... Forfærdelig titel"sang" dog.:-p
millenniummillenniumSkrevet 16/05-15 13:45, rettet 16/05-15 13:45 
Var de animerede serier amerikansk produceret dengang? Jeg synes MASK, Jem og Jayce, mv. slet ikke har den japanske look and feel. Der er flere detaljer og flottere baggrunde en nutidens Pokemon og des lige.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 16/05-15 13:50 
De er ikke japansk producerede i dag. The Legend of Korra vil gerne ligne anime, men den er amerikansk produceret og animeret Sydkorea.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PapandPapandSkrevet 16/05-15 16:00 
Jeg er begyndt at samle mange af de serier Mes1983 lister. De fleste kan faktisk skaffes komplette til overskuelige penge. Specielt Galaxy Rangers levede fuldt op til minderne. Den holder 100% og er samtidig en anelse mere mørk og voksent end flere af de øvrige.

Sabre Rider står også meget højt på min ønskeliste.

Jeg savner dog for en gangs skyld de danske stemmer. Jeg så flere af disse serier på VHS med dansk tale. Lucky Luke filmene med dansk tale vil jeg også MEGET gerne have fat på.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
OdinOdinSkrevet 16/05-15 16:54 
Jeg er begyndt at samle mange af de serier Mes1983 lister.

Jeg var tidligt ude og købte de fleste af dem på DVD for snart 10 år siden, da jeg fornemmede, at vi håbløse nostalgikere nok udgjorde et forholdsvis begrænset marked for mange af de her serier og at de nok ikke ville blive genoptrykt. Det lod til at jeg fik ret, for mange af dem er forlængst udgået og enkelte af dem koster en arm at købe brugt.
OdinOdinSkrevet 16/05-15 17:01, rettet 16/05-15 17:04 
Papand>
Jeg savner dog for en gangs skyld de danske stemmer. Jeg så flere af disse serier på VHS med dansk tale. Lucky Luke filmene med dansk tale vil jeg også MEGET gerne have fat på.

De er heldigvis til at få fat på:
http://www.dba.dk/soeg/?soeg=lucky+luke+dvd
Jeg ved dog ikke om det er med Ove Sprogøe eller en nyindspillet dub.

Jeg har også selv en plan om at anskaffe mig de franske Asterix blu-ray-udgivelser, rippe dem og hælde de gamle, danske lyspor fra DVD-udgivelserne på dem, idet billedsiden på de danske DVD-udgivelser ligner en ufokuseret affotografering af en uvasket, tiendegenerations 16mm-celluloid. Jeg gruer dog lidt for, at der nok også er klippet en del i de danske udgivelser, hvilket vil gøre lydsporstransplantationen væsentligt mere tidskrævende. Men den tid, den sorg.
PapandPapandSkrevet 16/05-15 17:19, rettet 16/05-15 17:24 
Det er desværre med nye stemmer. Selv introen er smadret. :/

Edit: Samme situation er det i øvrigt med Hundehvalpen Silver. De danske stemmer på VHS var helt sublime, mens det nye på DVD er noget værre skrammel - selvom man da i det mindste slipper for censur.

Når jeg en dag får nogle unger, så vil jeg gerne at de kan opleve tegnefilm med kvalitet og med danske stemmer som faktisk har noget at byde på.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Mes1983Mes1983Skrevet 16/05-15 17:58 
Damm Sabre Rider havde jeg helt glemt.
millenniummillenniumSkrevet 16/05-15 18:18 
BTW vedr Jem and the Holograms.

Link...
The medium is the message.
Mes1983Mes1983Skrevet 16/05-15 18:37, rettet 16/05-15 18:40 
Har godt set det, tror dog kun det kan blive noget bras.

Se evt Happy Console Gamers video om lige netop Jem.

Mht Lucky Luke - hold kæft jeg var skuffet, da jeg købte dvd-sættet, bare for at finde ud af at de havde re-dubbet det hele.. Hvorfor gør de det? Skal børn kun tro at det er de samme 10 mennesker, der ligger stemmer til alle tegnefilm/disney serier/bæ - og hvad sker der lige for Disney Channel, der kun viser live-action-tv-pseudo-comedy-serier?

Link til Happy Console Gamer video
millenniummillenniumSkrevet 16/05-15 21:35 
Sorry to say, men jeg tror vi som børn lærte at læse hurtigere fordi alt ikke var fucking dubbet til dansk tale uden undertekster, og vi lærte hurtigere engelsk fordi engelske kanaler ikke var tekstet.

Ville man som barn se M.A.S.K. eller forstå hvad det skete i sit C64 spil, så bare det sgu bare at følge med i sproget.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 16/05-15 21:54 
Jeg kan også godt huske der omkring 1987/88, hvor det også var mine bedsteforældre, der fik alle kanalerne.

Min klare favorit var M.A.S.K., men jeg kunne også rigtig godt lide Inspector Gadget, G.I. Joe og Masters of the Universe. Alle de andre gad jeg ikke rigtig, men jeg var også allerede dengang ved at være lidt for gammel til dem (årgang 1974).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Mes1983Mes1983Skrevet 16/05-15 22:20 
millennium>
Sorry to say, men jeg tror vi som børn lærte at læse hurtigere fordi alt ikke var fucking dubbet til dansk tale uden undertekster, og vi lærte hurtigere engelsk fordi engelske kanaler ikke var tekstet.

Ville man som barn se M.A.S.K. eller forstå hvad det skete i sit C64 spil, så bare det sgu bare at følge med i sproget.

Jeg kunne ikke være mere enig.

Mener også at kunne huske, at Turtles på TV2 blev vist med engelsk tale?
millenniummillenniumSkrevet 16/05-15 23:41, rettet 16/05-15 23:42 
Selv Warner Bros tegnefilm i DRs "så er der tegnefilm" blev vist med en engelsk talende Elmer, som jagtede Bugs. Med undertekster.
Også Inspector Gadget (som i virkeligheden er en røv irriterende fucker man håber bliver ramt af Mad Cats lastbil), var kun på engelsk med tekster. Og han var mere tilegnet et yngre marked.
Udover Disneys biograffilm så blev der vidst ikke dubbet så meget dengang.
(Med stor risiko for at lyde som et gammelt, gråhåret brokkehoved).
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 17/05-15 00:02, rettet 17/05-15 00:10 
millennium>
Sorry to say, men jeg tror vi som børn lærte at læse hurtigere fordi alt ikke var fucking dubbet til dansk tale uden undertekster, og vi lærte hurtigere engelsk fordi engelske kanaler ikke var tekstet.

Ville man som barn se M.A.S.K. eller forstå hvad det skete i sit C64 spil, så bare det sgu bare at følge med i sproget.

Jeg synes nu ungerne er ret godt med idag, men jeg tror du har ret i, at det nok ikke er tegnefilmene der hjælper dem til at lære sproget - internettet har nok betydeligt større indflydelse. Jeg kan dog nikke genkendende til det med at gå igang med at læse tidligere. Jeg var selv alt for utålmodig og kunne ikke vente på engelskundervisning i skolen, så jeg lærte mig selv engelsk for at kunne spille tekstadventures (og senere grafiske Sierra-adventurespil).

M.A.S.K er dog ikke et godt eksempel, da den rent faktisk var dansk dubbet. ^_^ (det samme med Masters Of The Universe).
Jeg ved det med sikkerhed, fordi jeg stadig har kassettebånd som jeg optog foran TV'ets højttaler for at kunne lytte til historierne på mit værelse (den båndede episode af M.A.S.K med den altædende blå protoplasma var nærmest slidt helt ned til sidst). Jeg har i øvrigt også flere optagelser med føromtalte Lucky Luke og Asterix. Hver eneste episode bliver afbrudt mindst én gang af mig der råber "SHHH! MOR! JEG OPTAGER ALTSÅ! Ihhhh."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-15 00:37 
Mes1983>
Mener også at kunne huske, at Turtles på TV2 blev vist med engelsk tale?

Til at starte med gjorde det i hvert fald :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 17/05-15 07:30, rettet 17/05-15 07:33 
Det kan godt være at skolen er blev bedre til at lære læsning, for det var skisme ikke min 80'er folkeskole der lærte mig det :) Jeg lærte det nok primært gennem tegneserier (både læse og selv lave) og film med undertekster.
I dag har man dubbet E.T., Simpsons The Movie og mange af de første Harry Potter film. Alt dansk kabel-tv med Cartoon Network og Nickelodeon er dubbet. Virker som om at hvis en børnefilm er tilladt under 11 år, så skal den da dubbes, men de burde meget gerne lære læsning inden da.

Havde en kollega som ikke ville oversætte Star Wars filmen for sin søn, for hvis han ville se Star Wars måtte han lære at læse undertekster. Så sønnen brugte 4 - 5 timer på at se Star Wars fordi han pausede filmen hver gang de skiftede tekster. Såkanmanlæredet.

Jeg mener dog at kunne huske noget dansksproget Turtles i barndommen, men alt He-man var på engelsk. By the power of greyscull!
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 17/05-15 07:32 
Øjeblik hvad var det egentlig for en fantasy animationsserie hvor helten og den onde havde hver halvdelen af et magisk sværd, og hvis sværet nogensinde blev samlet ville ejeren få gigakræfter....??
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/05-15 08:33 
^ Det er godt nok før min tid, og ikke noget jeg erindrer at have set, men kan det have været Blackstar?

https://www.youtube.com/watch?v=LVihkuPqZq8
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
OdinOdinSkrevet 17/05-15 09:11, rettet 17/05-15 20:42 
Jeps. Det er nemlig He-Mans forløber, Blackstar, som jeg også nævnte tidligere i tråden. Også produceret af Lou Scheimer / Filmation. Faktisk blev konceptet med sværdet i de to halvdele genbrugt i Masters Of The Universe og fokus for de tidlige minitegneserier var Skeletors higen efter den anden halvdel af kraftsværdet, der ville tillade ham at herske over Eternia. Senere blev den facet dog lidt glemt og nu var det pludselig den der kontrollerede Castle Grayskull som kunne herske over Eternia.

Ulig Masters Of The Universe havde Blackstar ikke en legetøjsproducent som Mattel i ryggen og blev nedlagt allerede efter sin første sæson. Sjovt nok købte Galoob nogle år senere licensen til at producere legetøj baseret på Blackstar efter Masters Of The Universe blev et kæmpehit.

I Guder, hvor har jeg også mange børnetegninger med motiver fra den serie (Blackstar, altså) som jeg lå og lavede foran fjernsynet - især de der lava-dinosaur monstre.
Mes1983Mes1983Skrevet 17/05-15 09:42 
Jeg er engelskunderviser på et handelsgymnasium. Og jeg kan med garanti fortælle, at de unge ikke ligefrem er blevet bedre til engelsk. De fleste har faktisk alarmerende svært ved det.
Nok også derfor at mine drenge nærmest er tvangsindlagt til at se de "gode" gamle tegneserier med engelsk tale. Det samme med en del tegnefilm. Lucas på 3 vil faktisk ligeså gerne se f. eks Toy Story på engelsk som dansk:-)
millenniummillenniumSkrevet 17/05-15 12:22 
Ingen tvivl. Jeg var en knold i skolen, men jeg var den eneste som havde C64 og fortærede engelsk animation, så da vi kom til 6-7 klasse var jeg lyssår foran alle andre i klassen med det engelske ordforråd og udtale.

Sjovt at Blackstar var en He-man forløber, for jeg tænkte lige at He-man havde halvdelen af et magisk sværd, men vent ... det var jo ikke ham. :)
The medium is the message.
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 18/05-15 14:54 
Konsolkongen>
Mes1983>
Mener også at kunne huske, at Turtles på TV2 blev vist med engelsk tale?

Til at starte med gjorde det i hvert fald :)

Der er noget som dæmrer…. HERO TURTLES! (fordi NINJA var for farligt!?!)
Mener også det danske lydspor på TV var enderledes end det på videobåndene...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
SumezSumezSkrevet 18/05-15 15:00 
Ja, det må nødvendigvis være kommet på dansk på videobånd længe før der kom dansker stemmer på det i TV.
Jeg har aldrig nogensinde set (eller hørt om) dansksproget Turtles på TV så det må være længe efter jeg holdt op med at følge med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/05-15 15:25 
Jeg kan også kun huske, at have set Turtles med engelsk tale og danske tekster. Min far var så flink, at optage de fleste afsnit på VHS, så de blev flittigt set. især når enten min bror eller jeg var syge... Endda helt frem til tiden, hvor DVD blev hvermandseje. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DunwichDunwichSkrevet 18/05-15 17:42 
Jeg har Tennis Court på VHS.

http://www.imdb.com/title/tt0088244/reference

Synes den var meget uhyggelig da jeg så den dengang.
millenniummillenniumSkrevet 19/05-15 13:13 
Sumez>
Ja, det må nødvendigvis være kommet på dansk på videobånd længe før der kom dansker stemmer på det i TV.
Jeg har aldrig nogensinde set (eller hørt om) dansksproget Turtles på TV så det må være længe efter jeg holdt op med at følge med.

Men da Turtles kom til biograferne, var der absolut ingen som så nogen grund til dansk dubbing. I nutiden havde man straks fået Dick Kaysø til at lave stemme til Master Splinter. :)
The medium is the message.
Mes1983Mes1983Skrevet 19/05-15 14:21 
Ja, og Lars Mikkelsen som Shredder..;-)
WehnerWehnerSkrevet 19/05-15 14:40 
Du mener som Rivejern :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PapandPapandSkrevet 19/05-15 15:20 
Var det ikke Flænseren?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 19/05-15 15:30 
Begge dele
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
99 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig