X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv-serier


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 02/08-03 15:33, rettet 03/08-03 19:00 
Ja, hvilken serier ser i?

Eller så hvis de er sluttet eller noget.

Jeg ser/så: Buffy, Angel, The Simpsons, Pokémon ;), Aftenvagten, Banjo´s likørstue, Torsdag i 2´ren,South Park, Fast Lane, Smallville, Langt fra Las Vegas, Stand-up.dk og 24 timer.

Sikkert også flere men jeg kan ikke lige komme på den lige nu, men det kommer nok når i begynder at skrive hvad ... Se hele indlægget
Sælg mig en Xbox =)
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 20/03-19 13:36 
Stranger Things 3 trailer, hvis nogen stadig er interesseret?
https://www.youtube.com/watch?v=YEG3bmU_WaI

Kunne godt lide sæson 1, men synes godt nok hurtigt den serie har tabt pusten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/03-19 16:09 
Ja S1 var bedre men jeg er klar på mere og håber på de har oppet sig :)
KTCKTCSkrevet 20/03-19 16:12 
Jo, er da klar på noget mere simuleret 80'er nostalgi, og håber denne sæson har lidt mere kød på end sæson 2, som jeg stort set ikke kan huske, fordi der nok ikke var så meget, der var værd at huske i den :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 25/03-19 15:43 
Who am I kidding. Jeg kommer til at binge' den under alle omstændigheder. :P
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-19 17:17 
Jeg kunne godt lide sæson 2 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 23/04-19 12:28 
Stor glæde da Danmark blev omtalt i Silicon Valley (Sæson 5):

"If I wanted to see nap pods and climbing walls, I would've stayed home, or gone to fucking Denmark. All I wanna see is people working as hard as they possibly can. That's why we come to China."

Jeg manglede lige seneste sæson, fordi vores HBO kun er åbent når der er GOT. :)
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 01/05-19 08:50, rettet 01/05-19 08:50 
Er det kun mig som synes HBOs billedkvalitet er til at brække sig over?? Især i ugens afsnit af GOT var det tydligt (bruger AppleTV). Lignede ofte grimt komprimerede JPGS uden skarpe detaljer og kontraster. Vi slukker for alle devices når vi ser GOT, og genstarter routeren forinden, men synes overhovedet ikke det hjalp.

Streaming sucks. Blu-ray FTW.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 01/05-19 10:54, rettet 01/05-19 10:55 
Det er HBOs hårde komprimering, der er problemet.

På Flatpanels er der også andre, der er utilfredse.

Jeg har ikke kastet mig over GOT endnu; Så jeg ved ikke "what the fuzz is all about"...

Men kigger jeg på The Walking Dead (season 7 sammenligning), så synes jeg kvaliteten hos HBO er bedre end hos eks. Viaplay. Ikke at det nødvendigvis betyder, at det er perfekt på HBO.

GOT billedkvalitet
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 01/05-19 11:29 
HBO har generelt ret lav kvalitet sammenlignet med f.eks. Netflix og Amazon, det blev tydeliggjort med GOT S8E3 som kun er mørke scener og der foregår andet (vil ikke spoile noget) som deres komprimering slet ikke kan li. Lignede lort. Min linie er 450mbit ned effektivt, så det er ikke det som er problemet.
NaieraNaieraSkrevet 01/05-19 12:50 
Det er under 3,5 Mbps per sekund HBO Nordic streamer med, hvilket er under al kritik. Dette gælder i øvrigt også for deres streaming i USA, hvor de har både HBO Go og Now. Førstnævnte er en "mobilpartner" til kabel-TV abonnementet og sidstnævnte er deres udgave af Nordic, selvfølgelig kun med deres egne serier.

For mig ville det ikke være et problem, da jeg ser Game of Thrones på Blu-ray, hvis ikke det var fordi folk spoiler lortet over det hele! Twitter er et minefelt om mandagen. Er folk så hensynsløse, at de ikke fatter, at det ikke er alle der ser det live i USA, eller står op tidligt mandag morgen for at se det nye afsnit? Jeg holder mig selvfølgelig fra tråde på fora som jeg ved indeholder spoilers, men jeg kender allerede detaljer jeg VIRKELIG gerne ville have oplevet selv.

For et par år siden spoilede Politiken endda en VÆSENTLIG detalje i rubrikken på forsiden af deres hjemmeside. I mandags var spoileren mildere, men stadigvæk slem nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
EltanEltanSkrevet 01/05-19 13:03 
First world problem ..
DunwichDunwichSkrevet 01/05-19 13:19 
Jeg glæder mig til UHD boksen, med sæson 8, omkring juletid eller noget. Indtil da, ser jeg sæson 8 med min veninde, som har HBO Nordic. Afsnit 3 lignede flere steder noget der var løgn, ja, og HBO's streaming tech, er helt ligeglad med sortniveauer, og pixelering osv - intet nyt der.

Og det laver de sikkert aldrig om på. Så længe folk betaler HBO for et inferiørt produkt, hvorfor skulle HBO så ændre nogetsomhelst.

GoT sæson 1-7 er jeg lige gået i gang med på BD, for tredje gang, og det er som altid, en stor fornøjelse at gense serien i ordentlig kvalitet.
millenniummillenniumSkrevet 01/05-19 13:29, rettet 01/05-19 13:31 
1997'er kvalitet i 2019....! HBO har helt sikkert testet deres eget produkt under state-of-the-art forhold, men ikke forholdt sig til hvilken lorte-kanal det skulle distribueres igennem.

Verdens dyreste og flotteste serie, serveret på paptallerkner.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 01/05-19 14:09 
Jeg ejer også S1-7 på bluray - kvalitetsmæssigt langt foran det som man får via deres streaming :/
millenniummillenniumSkrevet 01/05-19 14:36 
Hold fast på jeres blu-rays. Det er kendetegnet på kvalitetsans, og har måske også et mindre carbon footprint. :P
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-19 15:06 
I forhold til massive serverfarme som sluger oceaner af strøm, sikkert ja.

Der var i hvert fald en artikel for år tilbage der havde undersøgt den slags i forhold til fysiske spil, udledte mindre CO2 end dét at have dem digitalt tilgængelige. Ved ikke om det har ændret sig siden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 01/05-19 15:32 
At købe musik fra iTunes er først for nyligt blevet billigere for miljøet end at købe cd'er.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-19 15:55, rettet 01/05-19 15:56 
I så fald kan man nok godt regne med at download af spil, som ikke unormalt fylder 100 gange mere end en Apple Lossless-version af en CD stadig rammer miljøet noget højere end at trykke og distribuere en skive.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/05-19 16:06 
Bortset fra at skiven ofte starter en patch-download på størrelse med hele spillet så snart man indsætter den >_>
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 01/05-19 16:27 
I tager allesammen fejl, og når I har læst følgende vil I være enige:

Læs her ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-19 16:33 
Sumez>
Bortset fra at skiven ofte starter en patch-download på størrelse med hele spillet så snart man indsætter den >_>

Du får det til at lyde som om at det gælder langt hovedparten af spil. Det er heldigvis slet ikke tilfældet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 01/05-19 16:57, rettet 01/05-19 16:58 
dRxL>
I tager allesammen fejl, og når I har læst følgende vil I være enige:

Advarsel - SPOILER!!! :(
j/k
dRxLdRxLSkrevet 01/05-19 17:01 
Sorry, jeg så ikke nogen spoiler, men har heller ikke set afsnittet endnu.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 01/05-19 17:19 
Nåååååhhhh jeg havde glemt min HBO-GOT-SEASON8-EP3 kalibrering på TV'et.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-19 17:28 
Manden har da helt sikkert en pointe. Det er også derfor mange bruger gamma indstilling på 2.4 til helt mørke rum og 2.2 til rum med kraftig belysning. Personligt har jeg bare mit stående på 2.4 altid da det ikke plejer være et problem, så hos mig ville det nok også være virkelig svært at se med lyset tændt, hvis episoden virkelig er så mørk som der gives udtryk for :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 01/05-19 20:06 
Jeg sagde jo at I ville være overvejende enige =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 02/05-19 08:33 
slk486>
dRxL>
I tager allesammen fejl, og når I har læst følgende vil I være enige:

Advarsel - SPOILER!!! :(

Nu fik jeg set afsnittet og læst teksten jeg linkede til igen, der var da overhovedet ingen spoilers!

Hvis jeg tager fejl så lav mig lige et spoiler tag der forklarer hvad du mener.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 02/05-19 08:45 
Overskriften i sig selv er en spoiler. Jeg skyndte mig at klikke væk igen, så muligvis er der kun den ene ;)

Jeg afventer at kunne binge nogle episoder i rap, så har ikke set noget af sæsonen endnu.
j/k
DunwichDunwichSkrevet 02/05-19 09:23 
Det er da ikke en spoiler, at det sker i sæson 8, den afsluttende sæson, som bla har bygget op til præcist dette. Havde artiklen derimod klinisk disikeret HVAD der sker, kunne vi snakke spoiler, men det gør den heller ikke. Den handler kun om fotograferingen i et afsnit, og ikke andet.
slk486slk486Skrevet 02/05-19 09:31 
Så du siger at jeg bare husker så dårligt og er så spoilerforskrækket at jeg ser spøgelser? Det kan da godt være.

I så fald, undskyld til dRxL - og nevermind! :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/05-19 12:03 
Jeg kunne heller ikke finde en spoiler X-D Troede det var mig som var dum.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 02/05-19 15:33 
Fint fint.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
vyssenvyssenSkrevet 04/05-19 09:33 
Jeg opgav at se via HBO og er startet forfra på de blu-rays jeg har i skabet. Meget bedre oplevelse. Ingen med et seriøst bud på en hjemmebio vil være tjent med den elendige streamingkvalitet HBO tilbyder. Jeg brokkede mig også herinde sidste år, og er forbløffet over de ikke har fixet det. Hvis de vil konkurrere med Netflix, er de nødt til at oppe sig, ellers får de aldrig mig i stald som fast kunde.
millenniummillenniumSkrevet 04/05-19 10:23 
Jeg er også 100% HBO shopper. Har abonnement når der er GOT. Og ellers ikke. Det er især ikke deres kvalitet og app jeg kommer for.
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 05/05-19 00:37, rettet 05/05-19 00:38 
Jeg har kun set GoT sæson 1-7 på Blu-ray, men finder det også umuligt at undgå spoilere, så jeg har nu også forsøgt at se sæson 8 på HBO Nordic. Jeg synes I underdriver hvor slemt det er. Det er tenderende ulideligt at se på. Det er fint at det er mørkt, men at der kun er tre nuancer af mørke farver, placeret i kæmpe pixelklumper, har jo intet med dette at gøre. Oveni hatten er lyden faktisk endnu værre, og tager virkelig meget af oplevelsen væk. Det minder skræmmende meget om CDI-kvalitet. Jeg var derefter nødt til lige at gense en ældre episode på Blu-ray - det var som husket i perfekt kvalitet.

Alle mine streaming-fordomme bekræftet, og lidt mere til...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 05/05-19 00:44 
HBO Nordic er også det værste streaming der findes.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 05/05-19 01:20 
Nå, men lad os også lige tale lidt om de militære strategier, i GoT afsnit 3, sæson 8.

https://www.youtube.com/watch?v=GI7zy1PTMp0&t=19s

Mediocre.
millenniummillenniumSkrevet 05/05-19 08:10 
Måske var streaming-kvaliteten for at distrahere os, så vi ikke opdagede plottet. :/
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 06/05-19 19:23, rettet 06/05-19 19:26 
Måske der er råd til højere kvalitet nu hvor de laver product placement for Starbucks i GoT :D
millenniummillenniumSkrevet 07/05-19 13:40 
Nej, forfatternes sans for kontinuitet og dristighed er stadig sparet væk. Til gengæld har de fået råd til fast-travel og fan-service. :/
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 14/05-19 08:41, rettet 14/05-19 08:44 
Just in!

Internettet hader Game of Thrones!

Det er ikke længere nok at en karakter i en tv serie bliver slået ihjel; Nu er man blevet så besidderisk med fantasi mennesker, at de skal slås ihjel på helt bestemte og særlige måder, inden man giver serien en høj stemme på IMDB. Men hvordan kan The Shawshank Redemption så være så højt placeret på IMDB, når den er helt middelmådig? Nå, nok om det.

Gårsdagens afsnit i GoT, nåede næsten Saving Private Ryan'ske dimensioner af intensitet og kamphandlinger, men overgår (selvfølgelig) ikke Spielbergs mesterværk (det er der intet der gør). Men jeg synes det var et ganske fremragende afsnit. Jeg nyder sæson 8 for endgame viben i alle afsnittene. Alle ved at det skal slutte, og hvordan det slutter, har jeg alligevel ikke nogen indflydelse på, men hvis sæson 8 ikke når de tidligere sæsoners højder, så fred være med det. Jeg har nydt det uanset.

Ikke engang HBO's streaming tech, som fik meget af det til at ligne et singlespeed cd-rom drev fra 90'erne, der ikke kunne streame data hurtigt nok, kunne ødelægge det for mig. MEN - den UHD udgivelse, kan ikke komme hurtigt nok.

Og husk: People can't love Jon, if there's no people.
SumezSumezSkrevet 14/05-19 08:55 
GoT's seneste sæson er fin, sådan isoleret set. Men i forhold til hvordan serien startede ud, kunne de næsten ikke komme længere fra de kvaliteter der oprindeligt definerede den, og det er trist at se hvordan den har udviklet sig fra jordbunden, overbevisende og intelligent historiefortælling, til næsten tåkrummende forudsigelig hollywood-tjubang.

Hvis det er den slags man forventer, synes jeg dog at den seneste sæson gør det fint, og bedre end de forrige to sæsoner der bare var pinligt dårlige. Men man savner godt nok noget drama - man kan godt mærke at de er blevet presset til lige pludselig at afslutte historien meget hurtigt, og derfor forløber alting bare rimelig meget efter formlen her i sidste sæson, uden plads til nye twists.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 14/05-19 09:13, rettet 14/05-19 09:16 
Jeg savner:

De spidse og knivskarpe replikker som Tyrion Lannister var så kendt for.
De overrumplende "WHAT the F...?!" oplevelser, når noget komplet uventet skete ud af ingenting.
Modet til at gå over stregen i forhold til sex, tortur og sadisme.
Den realisme som fik fantasy-genren til at føles ægte og gøre ondt.
Oplevelsen af storhed og kontinuitet i seriens univers. (Ingen fast-travel)

Selv i et afsnit som i går, ser jeg intet af det ovennævnte.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 14/05-19 09:19 
Sumez>
..og bedre end de forrige to sæsoner der bare var pinligt dårlige.

Svært at tage seriøst, men du mente osse at The Last Jedi ødelagde alt og trivialiserede alt der var foregået i samtlige andre Star Wars film, dog uden at bakke det op med fakta, da adspurgt.
SumezSumezSkrevet 14/05-19 09:45, rettet 14/05-19 09:47 
Gjorde jeg??


millennium>
Jeg savner:
(...)

Præcis. Det nye GoT er fan fiction, for better or worse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 18/05-19 08:53 
Du kan vel huske hvad du selv skriver?

http://www.playright.dk/forum/emne/23999-film-trailer-traaden?start=1950
RaGeRaGeSkrevet 19/05-19 12:29 
https://www.imdb.com/title/tt7366338/?ref_=nv_sr_3?ref_=nv_sr_3

Fantastisk serie, der er kælet for detaljerne og serien er mere skræmmende end nogen gyser jeg har set.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SumezSumezSkrevet 19/05-19 22:31 
Dunwich>
Du kan vel huske hvad du selv skriver?

http://www.playright.dk/forum/emne/23999-film-trailer-traaden?start=1950

Jeg påpeger hvad folk typisk har kritiseret den film for, det har intet at gøre med hvad jeg synes om den. Jeg har skrevet masser om hvad jeg selv synes, og det har intet med det at gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 19/05-19 22:58, rettet 19/05-19 22:59 
RaGe>
https://www.imdb.com/title/tt7366338/?ref_=nv_sr_3?ref_=nv_sr_3

Fantastisk serie, der er kælet for detaljerne og serien er mere skræmmende end nogen gyser jeg har set.

Godt tip, jeg har altid haft en særlig interesse (morbid fascination I guess) for Chernobyl-katastrofen, og den her serie ser lovende ud. Det er skræmmende hvordan man forsøgte at holde sandheden om situationens alvor skjult indtil det ikke kunne benægtes længere, jeg tror desværre den del af historien stadig er relevant her ca 30 år senere (og her taler jeg ikke kun om Rusland).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 20/05-19 08:15 
Enig, der er en interessant historie bag - og god tv serie (so far). Vildt at tænke på hvor tæt man kom den totale katastrofe.
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig