X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv-serier


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 02/08-03 15:33, rettet 03/08-03 19:00 
Ja, hvilken serier ser i?

Eller så hvis de er sluttet eller noget.

Jeg ser/så: Buffy, Angel, The Simpsons, Pokémon ;), Aftenvagten, Banjo´s likørstue, Torsdag i 2´ren,South Park, Fast Lane, Smallville, Langt fra Las Vegas, Stand-up.dk og 24 timer.

Sikkert også flere men jeg kan ikke lige komme på den lige nu, men det kommer nok når i begynder at skrive hvad ... Se hele indlægget
Sælg mig en Xbox =)
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Svar
ElgenElgenSkrevet 15/03-18 17:16 
Fordømt*!


*) Det samme som Satans!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 15/03-18 23:56 
Øv bøv :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/03-18 21:50 
Official Cobra Kai trailer:

https://youtu.be/xCwwxNbtK6Y

Sjovt de tilsyneladende har vendt rollerne og Daniel nu er en røvnar af en autoforhandler :D
jaesjaesSkrevet 30/03-18 12:43, rettet 30/03-18 12:46 
The X-files sæson 11:

Et step-up fra sidste sæson, dog uden at nå seriens bedste sæsoner.

Hovedhistorien behandles ikke specielt interessant, men på den positive side får serien for første gang en form for afslutning. Samtidig er der nok åbne tråde til, at serien kan fortsætte hvis den fornys.

Det store spørgsmål er, om festen skal stoppe her.

Serien gør udmærket brug af aktuelle problemstillinger, og Chris Carter har sagt, at han dagligt får nye idéer til afsnit. Men det vil kræve, at de opper sig gevaldigt på hovedhistorien, opvejer Gillian Anderson afgang (det er ikke en spoiler :) ), samt at Mulder/David Duchovny finder noget mere gnist (Scully virkede i øvrigt heller ikke udpræget veloplagt).
millenniummillenniumSkrevet 28/09-18 08:58 
Maniac. Netflix's nye serie i 10 afsnit.

Er tre afsnit inde og elsker den. Ret unik og ikke rigtige sammenligneligt med noget. Heller ikke særlig letkøbt og typisk mainstream. Efter de første par afsnit er man stadig rimelig clueless. Og så er jeg pænt pjattet med dets 80'er agtige fremtidsunivers.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 04/11-18 22:08, rettet 05/11-18 08:40 
Er der nogen som er gået i gang med DareDevil 3. sæson..? Jeg elskede første sæson, men kunne slet ikke finde engagementet i anden sæson. Manglende fokus, dårlig dybde og for meget betting på action. Tredje sæson, derimod.... Wow! Nogle gange ret tålmodighedskrævende, men altid dyb og interessant. Og så gentager de deres trademark med et ufatteligt langt longtake som nærmest burde være umuligt at optage.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 04/11-18 22:48 
Jeg har det lige omvendt, synes godt nok at sæson 3 er en ligegyldig og uinteressant gang metervare. Der er virkelig mange detaljer som balancerer et sted mellem "willing suspension" og rent plothul, eller bare detaljer der ikke bliver udpenslet særlig godt, eller overhovedet, i forsøget på at gøre Fisk til en farlig, magtful skurk igen
Den gentager fuldstændig de samme intriger mellem de tre "venner", som vi allerede har været igennem i både sæson 1 og sæson 2, og det bliver anstrengende i længden.
Men jeg er kun noget ca. halvvejs så jeg håber at det kan nå at vende sig endnu.

Kampscenerne er også begyndt at irritere mig, inkl. det du nævner - eller måske lige netop især den/de scener.
Det virker simpelthen for komisk når alle skurkene gentager den samme vaklende bevægelse mens de venter på at vælte efter Hr. Devil én ad gangen, og når det så ikke er deres tur, ruller de lidt rundt på gulvet uden at vide hvad de skal gøre af sig selv. I den scene i fængslet er der bogstaveligt talt en af dem der slår sig selv ud ved at løbe ind i en dør, fuldstændig uden nogen involvering fra heltens eller andres side...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-18 00:33, rettet 05/11-18 00:39 
Jeg kunne rigtig godt lide sæson 2, men har besluttet at jeg skal catche up med Iron Fist sæson 1 og Defenders før jeg fortsætter med DD og Luke Cage :)

Edit: Jeg synes egentlig at jeg får langt mere underholdning ud af Marvel-serierne på Netflix end jeg gør filmene. Er ved at køre godt træt i den formular de har gentaget alt for mange gange efterhånden, omend kun meget få af filmene er direkte dårlige. De er bestemt seværdige stadigvæk, men det er ikke noget der kan hype mig op længere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 05/11-18 08:46 
Jeg har lidt svært ved at engagere mig i de andre Marvel-serier inden jeg bliver træt. Jessica Jones var vildt interessant første halvdel af første sæson, men så begyndte den IMO at træde vande uden retningsbestemmelse for at fylde afsnittene ud.

Af en eller anden grund investerer jeg mig mest i karaktererne i DD, hvor jeg også synes castingen har fungeret bedst.

Derudover så har jeg kun ét liv, og vil helst ikke bruge for meget tid på for mange serier, så er lidt selektiv i det monstrøse udvalg. :D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 15/11-18 13:07 
Ok, når man kommer videre i Daredevil sæson 3 tager den godt nok fart. Det er lidt ærgerligt at den starter så sløvt, for den anden halvdel er super solid. Især det der pis i starten med at Matt igen bliver problematisk, og opfører sig som en hat overfor sine venner virker overflødigt. Men generelt er sæsonens største problem at den bliver ved med at fortælle seerne hvor farlig Fisk er, uden rigtig at gøre noget for at få os til at tro på det.

Jeg har ikke set Defenders, men jeg gætter at sæson 2 af DD eksisterede for at sætte ting op til den serie?
For -intet- af det der sker i den sæson bliver samlet op i sæson 3, hvilket virker ret underligt. Sæson 3 føles som en -meget direkte- efterfølger til sæson 1, hvilket klart også er en god ting, da sæson 2 var en smule fesen udover Frank Castle's figur.
Den kunne også meget nemt -være- sæson 2 det hvis det ikke lige var for Foggy's civilstatus.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 15/11-18 13:46 
Jeg mangler to afsnit af Daredevil sæson 3, og mit engagement er ikke blevet mindre, men ikke uden et par kritikpunkter. Karen og Foggy karaktererne bruges ikke særligt godt. Jeg føler ikke rigtigt de er med i historien, men det står i skarp kontrast til Dexter og Nadeem som spotlyset hæderligt er rettet mod. Nadeems udvikling og selvrealisering er nok det mest interessante, hvor de andre karakterer bevæger sig mindre.

Og så var der lige 1-1 kampen i avisredaktionens kontor. Det slog mig, hvor meget mere engagerende denne kampscene var kontra storstilede kampscener i Marvel-film. Jeg følte virkelig spændingen, fordi der reelt var noget på vigtigt spil. Så spændende at det gjorde avs. Til sidst, synes jeg virkelig Fisk har udviklet sig til den karakter jeg mindes fra tegneserien. Den farlige dukkefører der sidder i sit hvide jakkesæt og betragter verden gennem tv-skærmene.

Det er mærkeligt hvad der lige gør udslaget for en tv-serie, og også meget individuelt. Hverken sæson 2 eller Defenders har jeg kunnet bevare gejsten til, men DD sæson 2 gør mig afhængig.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 15/11-18 14:23 
DD sæson 1 og 3 føltes ikke som tegneserier, men tog det spændende og delvis overnaturlige aspekt fra tegneserierne og bragte det ned på et niveau hvor det kunne bruges til at fortælle et mere jordnært drama. :)

Jessica Jones gør lidt af det samme, det er bare ikke ligeså velskrevet.

Jeg synes både Karen og Foggy har deres plads i sæson 3, men afsnit 10 (det der fokuserer på Karen) virker lidt forceret, som om de desparat prøver at klistre mere drama på en eksisterende figur. Ligesom plot-twistet med nonnen. Foggy synes jeg er relevant fordi han er den eneste figur i hele sæsonen der faktisk er sympatisk, og virkelig kæmper kampen som en reel helt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-18 19:16 
Jeg fik set Iron Fist færdig i sidste uge. Den er faktisk udmærket når man kommer ind i den, men det er også den svageste af Netflix-serierne synes jeg.

Nu har jeg givet mig i kast med Defenders. Derefter Dare Devil sæson 3, Luke Cage sæson 2 og så Iron Fist sæson 2. Der er nok at tage fat på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 16/11-18 22:48 
Rossatron har en lille video-essay om long takes, hvor "hovedpersonen" er Daredevils prison escape fra sæson tre. (Nå ja, så skal man også lige høre lidt om Squarespace).

Kan godt følge dens pointer. Selvom der er lidt konstrueret action, når nogle modstandere nærmest løber ind i knytnæven, så er et godt berettiget long take, fordi længden fremhæver den pinefulde udmattelse og Matt Murdocks uendelige stædighed. Han KAN ikke blive liggende. Og så er det ikke engang sikkert man lægger mærke til det. Jeg gør, fordi jeg filmnørder, men den bedre halvdel lagde ikke bevidst mærke til det.

Link...
The medium is the message.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/11-18 22:45, rettet 22/11-18 23:02 
(Dunno hvorfor indlægget blev tomt efter en rettelse)

Origin (YouTube Originals)

10 afsnit, hvoraf de første to er instrueret af Paul W. S. Anderson. Havde nok af den grund et håb om en slags åndelig opfølger til Event Horizon. Serien har en del typiske klichéer og ikke kun på sci-fi-området. Men jeg sad tilbage med en oplevelse af at have overværet noget af det mest nærværende sci-fi, jeg længe har set. Kan faktisk ikke komme i tanke om noget andet, der kombinerer traditionel sci-fi med et vedkommende persongalleri som her (måske lige bortset fra remaken af Battlestar Galactica).

Trailer (6 sek, så næppe spoilers :P)

https://youtu.be/6IlhV-gfwEc
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 23/11-18 00:40 
Jeg har set de tre første afsnit og skal i hvert fald se resten. Den endelige dom må vente til den er set færdig ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/11-18 01:21 
God fornøjelse! Og forhåbentlig i 4K? ;) Jeg tegnede et abonnement på YT Premium (første måned gratis) udelukkende pga. Origin :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 23/11-18 02:08, rettet 23/11-18 02:09 
Jeg har slet ikke sådan noget UHD. Jeg tør ikke tænke på hvad det ville koste at opgradere projektoren, scaleren og afspilleren. Jeg har YouTube TV via min bekendte i USA, og derigennem kan man se disse YouTube Originals.

Jeg så et par afsnit af Impulse, men derudover er Origin den suverænt mest interessante serie de har. Resten af udvalget er mega sløjt. Den med Ryan Hansen er måske god, men jeg har aldrig fået tjekket den ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 30/11-18 08:32 
Oooog Daredevil har så fået kniven.

https://io9.gizmodo.com/marvel-and-netflix-have-canceled-daredevil-1830757748

Åbenbart ikke ikke noget med seriens kvalitet, da 3. sæson har fået rigtig god modtagelse, men fordi Marvel (Disney) ikke gider lege med Netflix længere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 30/11-18 08:57 
Vel fordi Disney skal til at have deres egen streaming-tjeneste :(

Intet af dette kommer kunderne til gode. Om tyve år har vi måske 30 streaming-kanaler, og så er vi lige vidt.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 30/11-18 10:25, rettet 30/11-18 10:25 
øvlortedisney!
DunwichDunwichSkrevet 30/11-18 10:57 
Sumez>
Oooog Daredevil har så fået kniven.

https://io9.gizmodo.com/marvel-and-netflix-have-canceled-daredevil-1830757748

Åbenbart ikke ikke noget med seriens kvalitet, da 3. sæson har fået rigtig god modtagelse, men fordi Marvel (Disney) ikke gider lege med Netflix længere.

Daredevil sæson 3 gjorde ikke meget for mig. Fremragende action og kampscener, men IMO var meget af resten filler og udenomssnak, og så begik den den klassiske fejl, at dedikere alt for meget tid til bipersoners privatliv, og hvad der var hændt dem i fortiden. I sådan en grad, at jeg i denne sæson mistænkte dem for bare at padde sæsonen ud, så de kunne vise den aftalte mængde afsnit. Omvendt var jeg ret vild med den første sæson, og egentligt osse nr to. Kan dog ikke huske dem i detaljer, men jeg var underholdt mens de løb over skærmen.

En sæson 4 har jeg ikke brug for. Serien har lukket sig fint om sig selv, for mit vedkommende.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-18 18:47 
Det er godt nok en skam. Jeg kan ikke forestille mig at Disney nogensinde får nok indhold på deres tjeneste som jeg gider se.

Mon det betyder at serierne bliver fjernet fra Netflix på et tidspunkt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 02/12-18 00:12 
Ikke sikkert, da Netflix er med til at producere dem. Alle filmene bliver fjernet har de dog annonceret.

Der bliver dog en ret imponerende (potentielt) bunke indhold. Baseret på hvad de ejer:

Disneys tegnefilm og -serier fra de sidste 80 år.
Marvel filmene
Star Wars film og serier
Indiana Jones
Alle film produceret af Touchstone og Fox
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-18 00:34 
Det kunne godt være sådan noget jeg prøvede en måneds tid, men jeg tror ikke de vil kunne holde min interesse ellers :)

Jeg forventer en video og lydkvalitet minimum på niveau med Netflix når det nu er Disney.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 02/12-18 02:50 
Jeg håber de lægger kataloget af gamle kortfilm med Anders og Mickey ind i tjenesten. Oh, og Silly Symphonies.

Det vil faktisk være nok for mig. Alt det andet enten har jeg eller gider ikke streame.
jaesjaesSkrevet 08/12-18 14:22, rettet 08/12-18 14:22 
Spørgsmål vedr. Star Trek: Enterprise...

Jeg har ikke set voldsomt meget ST, men fik lyst til at se noget nyere ST efter den klassiske opskrift med et rumskib på opdagelse. Da jeg har set Discovery blev det til Enterprise (derudover har jeg set enkelte af filmene samt random afsnit af Next Generation, da den blev sendt på tv + første afsnit af den originale serie).

Jeg er blevet ganske hooked, er ca. 7 afsnit inde, omend den da har sine cheesy/camp momenter.

Så jeg er klar på at fortsætte, men ved ikke, om jeg gider alle 4 sæsoner (med 98 afsnit er det ca. 8 sæsoner efter nutidig målestok!). Kan man uden problemer springe sæsoner eller dele af sæsoner over?
Soren47Soren47Skrevet 08/12-18 14:48 
Synes der er lidt svært med Enterprise faktisk. Der er dele af serien som fokuserer på forskellige ting, men synes ikke kvaliteten er anderledes, sådan som jeg husker det.
I modsætning til serier som Andromeda, Torchwood og MASH, hvor der er sæsoner jeg vil mene man helt kan skippe :b
slk486slk486Skrevet 10/12-18 11:09, rettet 10/12-18 11:09 
Jeg husker egentlig Enterprise som ret progresserende i den overordnede historie over sæsonerne, så tror det vil være svært at skippe rundt uden at tabe noget.
j/k
jaesjaesSkrevet 11/12-18 07:32 
Jeg ser sæson 1 færdig, og tager den så derfra. I skal have tak for input.
Le RoofLe RoofSkrevet 11/12-18 07:51, rettet 11/12-18 07:53 
For mig var de første 2 sæsoner af Star Trek Enterprise temmelig generiske. Men de er stadig lidt ærgerlige at hoppe over, for der kommer trodsalt en del referencer senere i serien. Men kan du kæmpe dig igennem sæson 1 og 2, så bliv endelig hængende, for når det så er sagt så bliver det kun bedre derefter. Sæson 3 og især sæson 4 er ret velskrevne og godt skruet sammen
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
jaesjaesSkrevet 11/12-18 20:14 
Cool, tak.
3of193of19Skrevet 12/12-18 14:09 
De vigtigere afsnit (for den større historie) i sæson 1 og 2 er:
Broken Bow
The Andorian Incident
Cold Front
Sleeping Dogs
Shadows of P'jem
Shockwave
Minefield
Dead Stop
Cease Fire
Future Tense
The Expanse

Udover dem er der en del perler:
Fight or Flight
Breaking the Ice
Dear Doctor
Shuttlepod One
Fallen Hero
Carbon Creek
The Communicator
Cogenitor
Regeneration
First Flight

Sæson tre burde ses helt igennem, da det er én stor historie. North Star kan evt springes over da den virkelig står lidt udenfor.

Sæson fire er en masse mindre arcs, og burde ses komplet. Der er en masse spændende prequel historier, hvis man absolut har tidsnød kan man undlade Deadalus og Bound, men Bound især er alligevel dejlig sjov camp.
Mes1983Mes1983Skrevet 14/12-18 19:23 
Helt enig, men lad være med at se det sidste afsnit i sæson 4, det er tydeligvis rushed og er imo slet ikke på højde med resten af serien, den nedgør faktisk bare en del
3of193of19Skrevet 15/12-18 01:09 
Ja. These are the Voyages virker ikke særlig godt som finale for Enterprise.
Faktisk var afsnittet blevet skrevet et år tidligere af Berman og Braga, da de på det tidspunkt ikke var sikre på om der ville være en sæson fire, så det var med vilje skrevet som en slags epitaf.
Desværre tog den heller ikke højde for mange af de karakterudviklinger der skete i sæson 4 heller. Afsnittet virker til gengæld ok hvis man ser det som et TNG afsnit, og jeg må sige jeg får stadig (god) gåsehud HELT tilsidst :)
jaesjaesSkrevet 15/12-18 07:02 
Fedt med en oversigt, takker.

Jeg er lige nået til det sted i første sæson, hvor der begynder at være lidt sammenhængende fortælling/referencer til tidligere begivenheder. Er nysgerrig på at lære mere, men generelt synes jeg, den fungerer fint i de selvstændige afsnit også, som event-of-the-week.
SumezSumezSkrevet 26/12-18 14:03, rettet 26/12-18 14:04 
Blev lige tvangsindlagt til at se Maniac af min kæreste, og det er jeg glad for.

Kan godt huske den fik et par positive ord med på vejen da den kom på Netflix, men synes godt nok den fortjener en del mere opmærksomhed end det, for den er godt nok virkelig underholdende.

Det er meget "vi har set det før" fra start til slut, men det hele er så fantastisk godt skruet sammen, at det er oplevelsen værd. Hvis man forestiller sig Eternal Sunshine blandet med Brazil og Cloud Atlas, tilsat en anelse David Lynch'sk fortælleteknik (omend ret straight-forward hele vejen igennem), så har man nok en god idé om hvad man kan vente.

Det lyder måske en anelse højpandet, men selvom den har mange kvaliteter af forskellig art, er den først og fremmest en komedie, og tager aldrig sig selv seriøst. Alle figurer er super karikerede og gennemførte, og man kan se at der i hver eneste scene er lagt enormt meget arbejde i selv små detaljer som folks positur, reklamer og symboler i baggrunden, og en enormt bevidst color grading der sætter stemningen, samt den røde tråd gennem de forskellige fortællinger hovedpersonerne gennemlever i deres eget hoved.

Ikke så uoverkommelig som man først skulle tro når man ser at den er på 10 afsnit. Flere afsnit er under en halv time, og den kan sagtens ses som en lang film med et par pauser undervejs.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 03/01-19 08:39, rettet 03/01-19 08:41 
Er det lykkedes nogen at få spillet udgivet med gode reviews i Black Mirrors Bandersnatch? :P

Det er godt nok et Groundhog Day mind-fuck af en tv-serie. Ret godt tænkt hvordan den udvikler sig efterhånden som man prøver forskellige stier, får deja vu oplevelser, og hvordan seeren på ondeste vis inkluderes i historien.
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 03/01-19 10:09 
Ja, han kan godt få 5/5, men ikke uden at ryge en tur i fængsel, så vidt jeg kan se...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 03/01-19 18:19 
Det lykkedes mig at få den slutning via en del hop tilbage, men da jeg senere så den hos en kammerat fandt han den ikke, selv ved nogle tilbagehop.
millenniummillenniumSkrevet 03/01-19 18:55 
Ja, men selv tilbagehop skaber umiddelbart nogle andre stier (??). For noget af handlingen genfortælles med deja vu kommentarer.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 17/02-19 17:38 
Skal man se Star Trek-serierne i en bestemt rækkefølge for at undgå spoilers?

Jeg er ok med mindre spoilers, men vil eksempelvis helst ikke vide, hvad som er kernen i historien i Enterprise - og lignende spoilers.
3of193of19Skrevet 17/02-19 18:15 
Min personlige preferance er at se det hele in-universe kronologisk, men vente med DSC dvs:
Enterprise (ENT) (dog minus det sidste afsnit)
The Original Series, inklusiv den originale pilot "The Cage" (TOS), måske efterfulgt af tegneserien (TAS)
De første 6 film
The Next Generation (TNG) sæson 1-5
Ca skiftevis TNG og Deep Space Nine (DS9) i to sæsoner hver
Filmen "Generations"
Ca skiftevis DS9 og Voyager til og med S5E9 af DS9 (det er her de nye uniformer kommer ind)
Filmen "First Contact"
Resten af DS9
Filmen "Insurrection"
Resten af VOY
Filmen "Nemesis"
evt "finalen" af ENT.

Man kan sagtens se ENT og TOS hvornår man har lyst, der er næsten ingenting der er nødvendig at skulle have set for at forstå hvad der foregår, men specielt sæson 4 af ENT har mange referencer til TOS, men de virker begge veje, dvs hvad man ser i TOS kan sagtens føles som en pay-off til det man så i ENT og omvendt.

Jeg ville sige at TNG "blokken", bedst ses i rækkefølge.
Dvs, ikke starte DS9 før man er nået til sæson 6 af DS9, og ikke starte Voyager før man når sæson 3 af DS9.
Åbningen af DS9 tager udgangspunkt i ting der sker i TNG, og de lægger lidt baggrunds info om relevante ting i DS9 i sæson 5 af TNG.
Nogle af 7. sæson af TNG og nogle af afsnittene i de første 2 sæsoner DS9 til gengæld sætter brikker på plads til VOY.

Discovery (DSC)
kører stadig så der er en masse løse tråde som vi får opklaret senere hvordan det nøjagtigt passer sammen, så den står fint alene for tiden.
3of193of19Skrevet 17/02-19 20:19, rettet 17/02-19 20:21 
Jeg vil også varmt anbefale “fan” serien Star Trek Continues.
Den er ment som resten af 5-års missionen under Kirk, produceret helt i stil med den originale serie og leder direkte op til den første film.
Nogle af afsnittene er direkte opfølgere til TOS afsnit (desværre ingen ENT), til tider med de samme skuespillere i gæsteroller).
Den burde ses efter TAS, såvidt du vil inkludere den.
jaesjaesSkrevet 19/02-19 19:32 
Cool, tak.

Jeg ved ikke endnu om jeg ser alle serier og sæsoner, men efter ENT vil jeg nok tage TOS S1.

DSC begyndte jeg på før ENT, hvor jeg så S1. Da jeg trænger til en kort pause fra ENT, er jeg begyndt at se de afsnit der er af S2.
DarkenDarkenSkrevet 19/03-19 13:13 
Som et must-see for alle sci-fi fans, så har jeg lige læst at Farscape kommer til Amazon Prime.

Serien har nogle år på bagen, så hvis man ikke har den på skiver, så har den nok været svært at se nogle steder.
Jeg synes den stadig holder fint, hvis man kan se de gamle Star Trek serier, så kan man også se denne.

Har man set Stargate: SG1, så er Ben Browder og Claudia Black med i Farscape. Claudia har en mere seriøs rolle, mens Ben's karakter er meget ala den i SG1, bare meget meget meget bedre. Generelt synes jeg at alle skuespillerne er gode. Fun fact ham der spiller Crais, lægger også stemme til Pilot.

Og så er det en af de få serier der efter at været blevet aflyst, at komme med en ordenlig afslutning i form af Peacekeeper Wars som var en "mini series" af to afsnit som var lavet mere som en film.

Engadget - Farscape
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BeanoBeanoSkrevet 19/03-19 13:34 
Den er oppe nu :)
slk486slk486Skrevet 19/03-19 14:34, rettet 19/03-19 14:42 
Farscape... De samme 5 fjollede historier i loop og de mest ugennemtænkte alien racer ever.
Det er ihvertfald det jeg husker fra det jeg så i sin tid :D
j/k
DarkenDarkenSkrevet 19/03-19 21:29 
Enig i at nogle af racer ville få Doctor Malcolm til at spørger om de var lavet bare fordi de kunne :D

Men jeg vil ikke så meget kalde de gentagende elementer loops, mere hen af en vedvarende rød tråd, som var meget forfriskende når episode historierne fra Star Trek bliver lidt for meget (binge-watcher man Star Trek, begynder man at krumme tæer når de laver de samme fejl igen og igen hehe), f.eks. hans evige og selviske jagt for at komme hjem. Jeg synes hans karakter er meget menneskelig med reaktioner og actions som er baseret på hans følelser.

Det samme med de andre personer, de har nogle klare motivationer, som de ofte sætter foran de andres ve og vel, Crais er også en karakter jeg synes er skrevet/spillet, selvom han ikke agere logisk, giver hans være måde stadig mening.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
slk486slk486Skrevet 20/03-19 13:32 
Jeg husker den ikke grundigt nok. Men jeg kan huske en gentagende historie var at han/de var under indflydelse af en manipuleret "drøm". Ofte om at komme hjem og hans far? Not sure :D
j/k
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig