X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv-serier


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 02/08-03 15:33, rettet 03/08-03 19:00 
Ja, hvilken serier ser i?

Eller så hvis de er sluttet eller noget.

Jeg ser/så: Buffy, Angel, The Simpsons, Pokémon ;), Aftenvagten, Banjo´s likørstue, Torsdag i 2´ren,South Park, Fast Lane, Smallville, Langt fra Las Vegas, Stand-up.dk og 24 timer.

Sikkert også flere men jeg kan ikke lige komme på den lige nu, men det kommer nok når i begynder at skrive hvad ... Se hele indlægget
Sælg mig en Xbox =)
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Svar
DunwichDunwichSkrevet 03/06-17 21:39 
Ingen andre danske serier, slår Matador; Den er guldet, og målestokken de andre bliver målt i mod.

Crash husker jeg godt; Den kom i kølvandet på Return of the Jedi, for nu skulle Danmark vise hvad vi kunne på dét område. Jeg husker den dog mest for den flyvende lejlighed, hvor drengen styrede med en arkitekt lampe, og så selvfølgelig pigen med de store bryster og stramme tøj. Jeg synes sikkert serien var god dengang, men når jeg har prøvet at ville gense den på Bonanza, så har jeg ikke gidet alligevel, og stoppet med det.
JmogJmogSkrevet 04/06-17 02:25, rettet 04/06-17 02:26 
Min barndom:
-Airwolf var det cooleste shit jeg nogensinde havde set.
-A-Team var også rigtig hyggelig.
-Blomsterbørns Børn/Family Ties var en ypperlig komedieserie. Min søster og jeg var i tårer da sidste episode sluttede og der ikke var mere.
-Moonlighting var noget helt særligt, ikke mindst pga en ung Bruce Willus i hovedrollen.
-Remington Steele husker jeg også som god. Starten på Pierce Brosnans karierre.
-V var jeg også glad for. Ikke bare scifi, hvilket jeg så alt af, men god scifi med et komplet plot.
-Robin Of Sherwood. Britisk tv-serie der formåede at blande keltiske myter og Robin Hood legenden med godt resultat. Den havde en stil ulig de amerikanske serier og et plottwist i sæson 2's afslutning, der ikke kun for sin tid men selv i dag ville blive anset for vanvittigt modig.

Som voksen:
-Matador er kun blevet bedre og bedre med årene. Har set den mange gange og den holder stadig.
-Game of Thrones
-Black Sails. Jeg elsker film om sørøvere og det her er en meget gennemført serie om baggrunden for min yndlingsfortælling som barn (Skatteøen). Slutningen faldt lidt til jorden, men resten af serien var konsekvent god.
-Babylon 5. Scifi cheese men plottet er enormt velskrevet og spændende. Fra sæson 2 er det reelt verdens længste scififilm.
Star Trek The Next Generation: Picard var MIN kaptajn.
millenniummillenniumSkrevet 04/06-17 09:17, rettet 04/06-17 09:29 
Kunne være jeg skulle prøve noget Airwolf igen snart. Dengang var det den fede intro (musik) og den obligatoriske afsluttende actionsekvens som var det fede. Alt det snak indimellem forstod jeg ikke rigtigt, men ser måske anderledes på det i dag.

Family Ties var også min 'anden' familie i den sene barndom. Uhhh ja kan godt huske sidste afsnit - der måtte man virkelig sluge sin klump i halsen.

Hmmm, Med en noget nutidig bitterhed, fulgte vi også dengang trofast med i The Cosby Show. -_-

Og da jeg var en tur i USA blev jeg introduceret for Married With Children. Den så jeg også trofast gennem en del år.

Stranger Things havde lige kortvarigt potentialet til at blive en kæmpe favorit, men tabte lidt sine styrker efterhånden som serien skred frem. Håber næste sæson holder et højere niveau.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 04/06-17 16:05 
Synes også Miami Vice stadig holder. Så det meste af første sæson for ca. 5 år siden.

Der er helt klart mere til den end falsk Ferrari, 80'er-stemning og Don Johnson, som jo dengang næsten kunne bære serien - teenagere ville enten være som ham eller syntes han var en hottie.

Udover mange af de nævnte serier, holdt jeg også meget af The Young Ones. Synes dog ikke den holdt så godt da jeg genså lidt af den for nogle år siden.
--Skrevet 04/06-17 17:05 
MacGyver - Så bliver det ikke meget bedre! <3
Spiller nu: Animal Soccer World
millenniummillenniumSkrevet 04/06-17 21:22 
Fawlty Towers. :D
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 05/06-17 00:18 
Nåja, Blackadder hører helt klart til på min liste.
jaesjaesSkrevet 02/07-17 18:24 
Sense8 blev for et par måneder siden desværre aflyst efter to sæsoner. Men nu har Netflix heldigvis indvilliget i at producere et to-timers-afsnit næste år for at afrunde serien bedst muligt.
http://www.recordere.dk/2017/06/sense8-faar-finale-spillefilms-laengde/
millenniummillenniumSkrevet 05/07-17 22:05 
Fire afsnit med GLOW på Netflix, og jeg er godt underholdet. At lave 80'er serier i nutiden er nemt lokkemad for mig. :-P
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 01/10-17 22:39, rettet 01/10-17 22:41 
The Expanse er altså stærkt seværdig og vanedannede. Kan bare ikke lide det nye serieformat, hvor man skal vente ca. 9-12 måneder på en ny sæson...

Men den holder 100 her efter 1 sæson og et par afsnit (to fulde sæsoner er ude og tredje kommer næste år). Kan godt lide at de har taget en næsten hyper-realistik tilgang, da der er rigeligt med space operas - disse har også sine styrker, men forandring fryder og alt det der. Faktisk er det sjovt at sidde og lægge mærke til de mange små detaljer, der *tilsyneladende* er realistiske (jeg er ikke lige rumingeniør).
JmogJmogSkrevet 01/10-17 23:03 
Nye serieformat?

Tv-serier sæsoner har altid startet med 12 måneders mellemrum.
jaesjaesSkrevet 01/10-17 23:22, rettet 01/10-17 23:22 
Nej, frem til ca. hvor Netflix og HBO blev populære, var en sæson typisk 22-24 afsnit fordelt over to halvdele - ca. forår og efterår. Så i stedet for én lang pause, var der to pauser på hver ca. 3 måneder - midtvejs i sæsonen og før næste sæson :)
JmogJmogSkrevet 01/10-17 23:30 
Ahh, det er rigtigt. Men fra hver sæsons begyndelse til den næste går der jo så stadig et år.
slk486slk486Skrevet 02/10-17 09:42, rettet 02/10-17 09:43 
"Nye" serieformat er måske at trække den lidt. Det har stået på i 7 år, hvis Game of Thrones er nulpunkt :)
j/k
SumezSumezSkrevet 02/10-17 09:55 
Det er vel også ret nyt for os over 30 eller værre :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 02/10-17 09:56 
Tal for dig selv! :D
j/k
SumezSumezSkrevet 02/10-17 10:22 
Jeg glemte at du stadig er 29 :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 02/10-17 10:49 
Altid og forevigt :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/10-17 11:26 
Jeg er 30 plus :-D
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 02/10-17 11:27 
Jmog>
Men fra hver sæsons begyndelse til den næste går der jo så stadig et år.

Jeg talte jo om ventetid mellem hver sæson - dengang var der ca. 3 måneder, nu er der typisk 9 eller mere ;)
BeanoBeanoSkrevet 23/10-17 11:32 
Stranger Things sæson 2 trailer

https://www.youtube.com/watch?v=vgS2L7WPIO4

Strålende brug af Thriller :D
SumezSumezSkrevet 23/10-17 12:37 
Der er kommet en ny trailer siden :)

https://www.youtube.com/watch?v=R1ZXOOLMJ8s
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/10-17 13:20 
Ja det så jeg men den anden er bedre :D
millenniummillenniumSkrevet 23/10-17 18:28 
Hvad med denne...?

Stranger Things hola!
The medium is the message.
silverstarsilverstarSkrevet 25/10-17 00:08, rettet 25/10-17 00:25 
Ny serie, Mindhunter. David Fincher er primær instruktør.
Baseret på virkelige karakterer, vi følger et par FBI-undervisere, som var blandt de første der begyndte at udbygge forståelsen for psykologien hos seriemordere, bl.a. gennem interviews med kendte mordere samt opklaring af virkelige mordsager.

Jeg har set godt halvdelen af 1. sæson, og var hooked efter 3. afsnit (det første afsnit er lidt svagt, men det synes jeg man ser gang på gang med nye serier, de skal lige finde rette tråd).

Anbefalet herfra.

Mindhunter IMDB
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 25/10-17 00:22 
Lige en ting: Serien har en efter min mening ulækker intro som går igen i hver afsnit (ca. 1½ minut rolige credits hvor der er mixet jumpscare billeder ind af mordofre). Jeg må sige at jeg synes den giver et forkert indtryk, da selve serien er langt mere moderat med "uhyggelige" billeder. Introen minder om noget fra Seven (som jo også er Fincher), men serien er som sagt langt mere afdæmpet ift. billedsiden.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 25/10-17 08:56, rettet 25/10-17 08:57 
Jeg bingede hele serien i sidste uge og er helt enig - både med den varme anbefaling og den lidt irriterende intro :)

Interessant historie og personer - specielt ham som spiller Ed Kemper, gør det skræmmende godt, puha en hyggelig fætter!

Virkelighedens Ed Kemper:
https://en.wikipedia.org/wiki/Edmund_Kemper

Jeg ser frem til sæson 2 :D
millenniummillenniumSkrevet 25/10-17 09:39 
Den står også på to-do (eller to-bing) listen. Har en svaghed for alt hvad David Fincher har nallerne i. House of Cards var fedt og hans beskrivelse af den politiske kølighed var så cool, indtil han ligesom ikke var så gældende længere.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/10-17 10:14 
Er kun fire afsnit inde, så helt uden spoilers i nogen retninger - er det mig eller er sæson 2 af Stranger Things langt mere firkantet med at forklare hver eneste lille ligegyldige detalje? Det føles ret tåkrummende. Havde folk svært vedat forstå 1'eren, eller hvordan?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/10-17 20:26 
Har set tre afsnit, og vurderede den egentlig ikke som overforklarende. Synes i højere grad der er lidt usikkerhed med at samle trådene.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 30/10-17 12:34, rettet 30/10-17 14:07 
God weekend. Fire afsnit af Stranger Things og første afsnit af Mindhunters. Må sige at kombinationen af de to serier på en eller anden mærkelig facon indfrier lige præcis den følelse og genremæssige tilfredsstillelse som Twin Peaks The Return ikke formåede: Mord, agenter, mysterier, andre dimensioner, en lille lokalby med en masse skov omkring.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 30/10-17 12:38, rettet 30/10-17 14:07 
Sjovt, fordi jeg færdiggjorde Twin Peaks The Return sidste uge, og især i kølvandet på den, føltes Stranger Things 2 netop ret fordummende i dens måde at fortælle en i forvejen meget simpel og gennemsigtig historie.

Ikke at jeg forventer at andre serier bør være ligesom den nye Twin Peaks, eller overhovedet forsøge at være det (det er KUN Lynch der kan slippe afsted med den slags), men det føltes godt nok enaverende i hvor høj grad Stranger Things 2 bare gentog de samme figurer og temaer fra første sæson, mens den følger alle de samme 100% forudsigelige beats. Hvor første sæson havde masser af hjerte, kunne jeg ikke slippe lugten af cashgrab i denne omgang. De burde have taget udgangspunkt i en helt ny historie med nye figurer hvis det skulle have fortsat med at føles friskt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 30/10-17 14:21 
Det er så også spøjst hvor meget David Fincher efterhånden er begyndt at gentage sine egne trademarks i Mindhunter. Udover at den selvfølgelig minder meget om Zodiac i hele sit krimi-investigation set-up, brugen af meta-film (de går i biografen og ser tidstypiske film) og hele atmosfæren. De scener hvor de står og taler højt til hinanden i en larmende bar, lagde jeg også mærke til i The Social Network. Måske Finchers kommentar til en gammel filmisk non-logik: Hvorfor kan karakterer altid tale lavmælt sammen når de står i en bar med musik og støj omkring dem.

Efter Nerdwriters videoblog om Finchers kamerabrug som ofte følger små karakter-bevægelser kan jeg heller ikke lade være med at fokusere på det.

Alle hans finurlige gentagelser er dog alt andet end cash grabs eller dovent arbejde. I stedet indikerer det hvor meget ejerskab Fincher tager i hans film og serier. Han er måske på min top5 over nutidige favorit-instruktører.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 30/10-17 15:40 
Jeg synes der er meget stor forskel på at have en identitet som instruktør, og at basere et manuskript på faste formler. :)

Det samme som med Fincher kan siges om Lynch i forbindelse med Twin Peaks The Return, som stinker langt væk af alle hans andre værker. Især hans kærlighed til kameraet der følger forlygterne fra en bil langs en mørk landevej bliver brugt igen og igen og igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 05/11-17 15:28, rettet 05/11-17 21:36 
Så fik jeg afsluttet Stranger Things 2, og må overordnet sige, at jeg er langt mere tilfreds med denne sæson end den første. Første sæson havde en fantastisk begyndelse, men fik virkelig svært ved at holde dampen oppe og eksekvere en tilfredsstillende finale.

Sæson 2 er ikke fejlfri og der var nogle afsnit som irriterede mig. Bl.a. Max og hendes stedbror er virkelig dårligt implementeret i historien. De er nærmest banale. SPOILER-TEKST:
Els tur til storbyen hvor hun finder sin "søster" var også skidt afleveret, med for meget set-up uden pay-off
. Men så er der de gode ting...

Lidt usikkert på hånden men stadig tydelig havde sæsonen en stærkere tematisk værdi om outsidere der bliver skubbet rundt af andre. (jvf. "nørderne"). Det at være udsat og finde sammen i parallelle grupper, er den fællesnævner der gælde alle håndlingstråde i sæsonen. Winona Ryder spiller heller ikke så irriterende som hun gjorde i første sæson (bedre instrueret?). Sidste afsnit var både spændende eksekveret og prologen overraskende rørende, fordi man opdager hvor meget emotionelt krudt man faktisk har investeret i hovedpersonernes profiler.

Blev dog lidt irriteret over den periodiske fokus på smøger. Ja, det er en serie som foregår i 80'erne, men jeg husker ikke Goonies og ET som film hvor cigaretter blev blæst lige ind i kameralinsen. Har cigarret-lobbyister talt med producenterne?

Jeg er helt frisk på en sæson 3, tak. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 05/11-17 19:58 
Sæson 2 er ikke fejlfri

Nej, det må man sige :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/11-17 10:54 
Fik set andet afsnit i går og den begyndte så småt at vække min interesse igen, imodsætning til 1. afsnit. Har ikke læst ovenstående af frygt for spoilers, så håber bare det fortsætter :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-17 12:42 
Jeg så de første fem afsnit i går, og jeg synes også den startede lidt sløvt. Men jeg blev lige så stille og roligt hooked :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 06/11-17 14:15 
Godt at høre :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-17 21:59, rettet 06/11-17 22:00 
Så fik jeg set resten. Det var meget godt synes jeg :)

Enig med Mille ang SPOILER-TEKST:
episode 7.
Det var klart sæsonens svageste del.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 06/11-17 23:14 
Godt at høre jeg ikke er den eneste som synes ok om sæson 2 :) og som ikke fortaber sig i for meget karakteranalyse når det “bare” er en underholdnings serie - med en fed titelsekvens.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/11-17 08:09, rettet 07/11-17 08:10 
Der er skam heller ikke meget mere i det end af første sæson var væsentlig mere underholdende.
Sæson 2 er fin, men slet ikke det samme friske pust som 1'eren var. 80'er-nostalgien var et fint krydderi som 1'eren tillod sig at læne sig opad. 2'eren er bygget op udelukkende på det. Det mindede mere om fan-fiction end en ny historie forfattet af de samme skabere.

Enig i at afsnit 7 ikke var specielt godt, men det var det eneste sæsonen gjorde som virkelig havde potentiale, da det faktisk tog fat i en helt ny historie med nye figurer - at det var forhastet og ikke super godt udført var selvfølgelig ærgerligt, men jeg synes SPOILER-TEKST:
Nancy og Jonathan's "romantiske" subplot
var voldsomt meget mere tåkrummende.
Seriens stærkeste elementer var helt klart udforskningen af Steve som figur, og ham den nye bølle der desværre var temmelig underudnyttet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/11-17 08:49 
Hvis den her serie var lavet i de faktiske, rigtige 80'ere, så ville jeg nok have mistænkt episode 7 for at være skruet sammen, kun for at kunne sælge flere action-figurer, men siden det er 2017 minder det mig mere om en pre-order DLC kampagne: Sådan en lille extra snas der ikke rigtig er nødvendig for den rigtige historie, da det aldrig er noget der kommer på tale igen, men hvis man gennemføre den låser man måske op for et extra skin eller noget andet.

Tv-serier
QQSkrevet 07/11-17 08:55 
Sumez>
....og ham den nye bølle der desværre var temmelig underudnyttet.

Det ærgrede jeg mig også over.

SPOILER-TEKST:
Introduktionen af ham og hans lillesøster lagde op til, at de på en eller anden måde havde en grum baghistorie og jeg håbede sådan, at de var connected til Hawkins Lab eller The Upside Down. At de så viste sig at være åndssvagt enstrengede var en stor skuffelse. Hun var en nørd som (de fleste af) drengene kunne lide og han var en badboy, der skulle udfordre Steve's selvopfattelse. Meh. Deres skilsmissebørn-med-voldelig-stedfar baghistorie var virkelig også kedeligt forløst.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
millenniummillenniumSkrevet 07/11-17 08:59 
Ja, Max's stedbror var virkelig en mærkelig karakter. Manisk og selvdestruktiv badboy i starten. SPOILER-TEKST:
Først meget, meget senere (alt for sent) giver serien tid til at beskrivelse ham som et offer for sin voldsomme far. Og hvorfor skulle han til sidst bage på en MILF da han ledte efter Max? Den sekvens gav ingen mening

Måske også for at sælge actionfigurer. :-D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/11-17 09:05 
Det kan godt være at sekvensen ikke gav mening, men det var en af de mest underholdende i sæsonen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 07/11-17 09:21, rettet 07/11-17 12:07 
Måske egentlig ret symptomatisk for 80'er film at indholde lignende, usammenhængende scener. :D

EDIT: Hmm, vidste ikke at Kami (den anden søster) åbenbart er dansker. Det var fløjet under min radar.
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/24-aarige-danske-linnea-landede-rolle-i-stranger-things-og-krammede
The medium is the message.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 21/11-17 10:13, rettet 21/11-17 19:14 
The Punisher på Netflix er super fed. Jeg magter slet ikke serier som Arrow, Agents of Shield osv., men The Punisher var i en helt anden liga IMO. Mere krimi end hovedløs action, og ingen konstant jagt på ligegyldige skurke. Alle afsnittene hænger smukt sammen, og føles som en lang film - på den gode måde!
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/11-17 14:42 
Helt enig, så den færdig i går. Den fortsætter rigtig fint fra Dare Devil sæson 2 synes jeg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 21/11-17 19:07 
Har ikke set Daredevil - er det samme stil og niveau som The Punisher? :)
Home is where the hardware is..
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig