X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv-serier


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 02/08-03 15:33, rettet 03/08-03 19:00 
Ja, hvilken serier ser i?

Eller så hvis de er sluttet eller noget.

Jeg ser/så: Buffy, Angel, The Simpsons, Pokémon ;), Aftenvagten, Banjo´s likørstue, Torsdag i 2´ren,South Park, Fast Lane, Smallville, Langt fra Las Vegas, Stand-up.dk og 24 timer.

Sikkert også flere men jeg kan ikke lige komme på den lige nu, men det kommer nok når i begynder at skrive hvad ... Se hele indlægget
Sælg mig en Xbox =)
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Svar
enfenenfenSkrevet 22/11-15 21:03 
Jeg har ikke selv fået set den endnu. Men den ser god ud. Var selv godt underholdt af Agent Carter :)
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 22/11-15 21:36 
Jeg tjekker den nok lige. Hvis et pilot afsnit ikke formår at fænge mig på 15 min, så dropper jeg resten. :)
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 23/11-15 00:02 
Jeg nød JJ. Slugte hele sæsonen på tre dage. Skurken er noget af det mest diabolske psykologisk interessante jeg har set fra Marvel.
Ideen med hans kræfter lyder totalt fjollet, men den måde det fører til total paranoia er meget godt skruet sammen.
enfenenfenSkrevet 23/11-15 00:23 
millennium>
Hvis et pilot afsnit ikke formår at fænge mig på 15 min, så dropper jeg resten. :)

Nogle serier skal lige have lidt mere end 1 afsnit, før de tager fat. Eks. Breaking Bad. Havde jeg ikke på forhånd fået at vide, at den var lidt sløv i starten, havde jeg droppet den efter første afsnit, er jeg ret sikker på.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 23/11-15 08:58, rettet 23/11-15 09:01 
Det er ikke nødvendigvis tempoet som gør det, for Breaking Bads langsomlighed var lige i min smag.

Det er derimod stilen og filmsproget de har valgt som kan afskrække mig. Jeg så f.eks. de første 10-15 minutter af Gotham på Netflix, og så droppede jeg den. Magen til teatralsk bræk...

Nå men nu begyndte jeg lige på Jessica Jones i går - var først lidt meeeh over voice over, men det giver også serien et comicbook præg. (Tanke-bokse). Den kommer jeg helt sikkert til at fortsætte med.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 18/12-15 14:04, rettet 18/12-15 14:14 
Her følger lige noget cut'n paste fra noget jeg skrev andetsteds:

Tv-serier

"Daaaaaamn!

Jeg så endelig afsnit 1 i aftes (gratis på US iTunes, Vudu, muligvis flere steder), og jeg blev rimeligt meget blæst væk. Det her kan gå hen og blive episk. Battlestar Galactica episk :)

Sci-fi-fans derude: SE DEN!

Støt serien på alle måder du kan, så de ikke skrotter den efter denne ellers næste sæson, som synes at være normen for både god og dårlig sci-fi i disse tider."

Næste indlæg:

"Jorden, styret af FN, Mars, jordens måne og folk der arbejder i et eller andet asteroidebælte er ikke så vilde med hinanden. "Belters" er fanget mellem en forventet kommende konflikt mellem jorden og Mars, hvor de regner med bare at få deres slaveejeragtige "overlords" skiftet ud. Vand og luft er rationeret i bæltet.

Det er bestemt ikke lalleglad, lyserød sci-fi ala Star Trek (note: jeg elsker Star Trek), men mere en god blanding af hard sci-fi og socialrealisme. Hvis man slet ikke gider høre om "labour disputes" og den slags, så tror jeg man bliver træt af serien. Men jeg har kun set første afsnit, så jeg ved ikke så meget om hvad serien kommer til at indeholde mest af.

Da jeg så afsnittet i nat, så fik jeg en speciel fornemmelse i maven. Som sagt, så tror jeg at det her kunne gå hen og blive fuldstændig EPISK. Episk ala Battlestar Galactica (som jeg mener sandsynligvis er den bedste sci-fi-serie nogensinde), så der kan virkelig blive tale om noget specielt.

Så støt serien. Køb den på US iTunes eller Vudu. Lad være med bare at stjæle den. Sci-fi-fans fortjener bedre; de fortjener THE EXPANSE! :D"

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Soren47Soren47Skrevet 18/12-15 14:12 
Uh, det lyder virkelig, virkelig godt! :D
OdinOdinSkrevet 18/12-15 14:40 
Wow, ja - det lyder skide interessant. Det lugter lidt af Outland og klassekampene i Babylon 5 og visse Star Trek-episoder.
NaieraNaieraSkrevet 18/12-15 15:04, rettet 18/12-15 15:05 
Jep, Outland er netop en god sammenligning til flere af temaerne de smed i første afsnit. I det hele taget burde "klassekamp" blive et nøgleord for serien, men jeg har som sagt kun set første afsnit. Det trækker selvfølgelig paralleller til de vanvittige forskelle i indkomst der findes indenfor vestlige, industrielle lande, samt rige og fattige lande imellem, i vores egen hverdag. Forskelle der desværre kun bliver større, jo mere neoliberalistiske politikere og erhvervsfolk får trådt på dem der har mindst.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 18/12-15 15:19 
Fedt. Det er sci-fi når det er bedst: En allegori over aktuelle, kommende og voksende problemer og udstilling af den menneskelige natur. Et spejl af samfundet med muligheder for at tage holdninger og tendenser til deres naturlige endepunkt og få sagt nogle ting, der ellers ville være faux pas i virkelighedens debat.
NaieraNaieraSkrevet 01/01-16 02:03 
Allerede fornyet til sæson to :)

Helix øksede de desværre efter to sæsoner. Det vidste jeg selvfølgelig godt, da jeg forleden gik i gang med anden sæson efter den dukkede op på Netflix, men det sutter stadig en mega stor røv. Det er bare en rigtig god serie. Anden sæson var på ingen måde dårligere end første.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 03/01-16 14:11, rettet 04/01-16 10:58 
Der er nok sagt næsten alt der kan siges om Breaking Bad, men da jeg lige er blevet færdig, og synes det "objektivt" nok er den bedste serie jeg har set, må jeg sige: Se den hvis du finder præmissen bare lidt spændende.

Den er måske ikke vanvittigt overraskende, men det gør ikke rigtigt noget, for pacing og længde er stort set perfekt, og flere hændelser overrasker ganske pænt. Svært at tale om uden spoilers.

Hvis jeg ikke var mere til andre genrer i serie-sammenhæng, ville jeg nok vurdere den til mindst 9/10, subjektivt lander jeg på 8/10.

Eneste lille minus er, at et par af de større roller godt kunne have brugt lidt bedre skuespillere, men det kan jo siges om næsten alle serier.

Min favoritkarakter er nok Hank, men Walt og Jesse kommer meget tæt på, og IMO ville serien ikke have været det samme, hvis bare én af de tre var skrevet ret meget anderledes.
DunwichDunwichSkrevet 09/01-16 19:10 
Jeg er startet på Breaking Bad, og ser den i 4K på mit nye 55" Sony 4K tv, og er svært begejstret. I det hele taget er de Netflix programmer i 4K voldsomt imponerende.
JmogJmogSkrevet 09/01-16 20:35 
Har lige fået set første episode af The Newsroom på HBO Nordic. Det starter godt nok fremragende og for en West Wing fan som mig er det ren narko. Man er ikke et sekund i tvivl om, at de samme mennesker står bag.
NaieraNaieraSkrevet 09/01-16 20:51 
Gør dig selv den tjeneste, at få fat i Blu-ray-udgivelserne. Newsroom ligner lort på iTunes, så jeg tør ikke tænke på, hvor elendigt den ser ud på HBO Nordic :p

Jeg begyndte i øvrigt på serien igen, forleden. Lidt senere i aften er det tid til tredje afsnit.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 09/01-16 21:44 
Det ser faktisk overraskende skidt ud. Jeg tror det er 720p med ret dårlig komprimering. Langt mere artifacting end i deres nyere serier.

Det er dog absolut brugbart på et TV. Jeg er færdig med at købe skiver med TV-serier. Den lejlighedsvise film, som jeg gerne vil have i samlingen, anskaffer jeg på skive, men hvis jeg skulle købe alle de serier jeg gerne vil se, så løber jeg tør for hyldeplads på ingen tid.
JmogJmogSkrevet 10/01-16 04:28 
Underligt, episode 2 smækkede jeg op på projektoren og lagde slet ikke mærke til nogen komprimeringsartifacts (dog stadig kun 720p). Det var via min PS4 mens episode 1 blev kørt via Airplay til Apple TV. Skal lige have sammenlignet noget mere for at se om iOS HBO appen vitterligt kører med andre streams.
NaieraNaieraSkrevet 10/01-16 04:38, rettet 10/01-16 04:39 
Selvom du ikke har lagt mærke til dem, så kan jeg love dig for, at de har været der. Da appen først kom på PS3 og senere Apple TV 4 tjekkede jeg kvaliteten med Silicon Valley, og den er virkelig rådden. HBO-serier er simpelthen for gode til at blive set på den måde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 11/01-16 11:19 
Er HBO's PS 3/4 app ikke notorisk dårlige? Da jeg så GoT nyeste sæson, streamet via iPad og HBO app, så det rigtig godt ud. Checkede den remasterede The Wire bagefter, og det så osse virkelig godt ud. Jeg så ikke efter om det var 720 eller 1080p, men det var ikke i nærheden af den kvalitet, I harcelerer over her.
AmbyAmbySkrevet 11/01-16 12:27 
Synes heller ikke jeg kan genkende den dårlige kvalitet via Chromecast?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 11/01-16 12:32 
Dunwich>
... men det var ikke i nærheden af den kvalitet, I harcelerer over her.

Det har du jo faktisk ingen anelse om. Vi har bare forskellige standarder for hvad god videokvalitet er. Og så er jeg ligeglad med hvor meget 4K dit TV er.

PS4 appen er, eller var da den blev lanceret, temmelig dårlig. Tingene kørte... underligt. PS3 appen fungerede til sammenligning som den skulle, men videokvaliteten var selvfølgelig rådden. Apple TV 4 appen fungerer som sådan også fint, men har selvfølgelig ikke højere bitrate end de andre apps. HBO Nordics videokvalitet er bare rådden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 11/01-16 13:44 
naiera:

"Det har du jo faktisk ingen anelse om. Vi har bare forskellige standarder for hvad god videokvalitet er. Og så er jeg ligeglad med hvor meget 4K dit TV er."

Game of Thrones og The Wire bliver ikke sendt i 4K, mig bekendt, så kan du uddybe din kommentar? Netflix derimod, har visse shows i 4K, og det kan du så glæde dig til, når du engang får dit eget TV.

Som det bemærkes ovenover, ang Chromecast, så oplever jeg heller ikke problemer med den, når jeg streamer derfra, på HBO. Immervæk ikke problemer i nærheden af som du formulerer dem.
NaieraNaieraSkrevet 11/01-16 13:54 
Igen: Det har du jo ingen anelse om. Vi har tydeligvis forskellige standarder for hvad god videokvalitet er. Hvorfor skulle apps på PS3 og Apple TV 4 have væsentligt ringere videokvalitet end mobile apps?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 11/01-16 20:52, rettet 11/01-16 20:54 
Det synlige resultat på konsol appsene virker dårligere, men er det reelt ikke. Den langt mindre størrelse på displayet på mobil og tablet er rigtig godt til at skjule ting såsom kompressionsartefakter.

Lille display = små fejl
Stort display = store fejl

Dog præcist de samme fejl. En rippet DVD kan se rigtig fin ud på en mobiltelefon. På 100" er ens reaktion (når man er vant til HD), "what the fuck...?"

Men hvis man prøver at sammenligne HBO og Netflix på et TV, så er man ikke i tvivl om, at der er en ret stor kvalitetsforskel. Virkelig en skam.
DunwichDunwichSkrevet 12/01-16 00:02 
Jeg har ikke set HBO på min iPad. Jeg har streamet fra HBO app'en på iPad, til tv, og har streamet via chromecast. Det så bedre ud via chromecast. Blu Ray kvalitet via chromecast, da jeg så Game of Thrones.
JmogJmogSkrevet 12/01-16 01:42 
Game of Thrones er en af deres pæneste serier, men hver gang der er mørke scener er det desværre ret tydeligt, at komprimeringen er noget ringere end Netflix.

Heller ikke nær så detaljeret hvilket enten skyldes det er 720p eller bare lavere bitrate. Men holder man det på TV-størrelse, så slipper de ganske hæderligt afsted med det.
NaieraNaieraSkrevet 12/01-16 03:09 
Dunwich>
Blu Ray kvalitet via chromecast, da jeg så Game of Thrones.

Det var der med garanti ikke tale om.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 12/01-16 08:38, rettet 12/01-16 21:40 
Ja, det er saftsusemig meget langt fra blu-ray-kvalitet. Det er der ingen af de eksisterende streamingservices der leverer. Og da slet ikke HBO. For at give et numerisk sammenligningsgrundlag, så er Netflixs højeste streamingkvalitet for 1080p-materiale sølle 5800Kbps. Altså omkring en femtedel af båndbredden på blu-ray som normalt ligger på 25-30Mbps.
HBO ligger og bobler omkring 4500Kbps når den er bedst. Og det er den ikke særligt tit. Jeg kan tydeligt se artefakterne på begge streamingservices, og horrorfilm ser jeg helst uden briller, da macroblocking og banding i de mørke scener kan være svær at holde ud i længere tid ad gangen. Chroma subsampling-artefakterne kan også være virkelig grelle på animerede film.

Selv Netflix' "Ultra HD" 4K-materiale bliver streamet i 15000Kbps. Altså cirka halvdelen af bitraten på 1080p-materiale på blu-ray, selvom det skal udfylde en pixelflade der er fire gange så stor.
DunwichDunwichSkrevet 12/01-16 11:15, rettet 12/01-16 11:19 
Dette er fakta: Breaking Bad fra 2008 i 4K på Netflix, både matcher og overgår eksisterende blu ray udgivelser. Netflix’s andre 4K shows – og en enkelt film; Philadelphia fra 1993, som – indrømmet – af uvisse årsager, også har fået 4K behandlingen, matcher og overgår ligeledes eksisterende blu ray udgivelser, på billedkvalitets fronten. Det er super simpelt at se, bare med det blotte øje. Det er ikke overdrev eller bullshit; Det er bare at kigge på skærmen. Det eneste ekstra udstyr det kræver, er et ordentligt kalibreret 4K TV, og så er det bare at dirigere øjnene i den korrekte retning.

Jeg ved ikke om der visse steder, er opstået en form for antipati mod 4K, fordi folk tænker at ”så godt kan det umuligt se ud, så det tror vi ikke på, uanset om vi har set det eller ej”. Det kan ingen bruge til noget.

Med al respekt for dine tal og beregninger, så hænger dine påstande simpelthen ikke sammen. Har du noget reel dokumentation? Har du personligt målt hastighederne på streaming tjenesterne, og konkluderer noget udfra det? Du har vakt min nysgerrighed, og jeg vil virkelig gerne vide det. Af den simple årsag, at beregningerne som du opstiller dem, ikke kan sammenlignes med virkeligheden.

Til sidst knytter jeg en sidste kommentar til HBO sagen: Sæson 4 af GoT, var så tæt på blu ray kvalitet, at jeg – efter at have set den – besluttede ikke at købe den på blu ray, som jeg ellers havde gjort med sæson 1-3. Af den grund, at nu havde jeg set den i nærmest tilsvarende kvalitet, og det var nok. Dette via Chromecast på en 100 mb linje og under absolut optimale streaming forhold. Grunden til jeg lige nævner det med optimale forhold og internet hastighed er, at jeg kender et par stykker, som sidder med langsommere hastigheder, og de har oplevet dårligere billedkvalitet på netop HBO.

Bruger man wifi, så kan det på det absolut kraftigste anbefales, at man på sin router, sætter WMM Support til ON, for at maksimere wifi signalet optimalt. Og tro mig – wifi signalet bliver optimeret, når WMM Support er sat til ON. Det er faktisk dumt at ignorere det. Google gerne for info.
NaieraNaieraSkrevet 12/01-16 12:45, rettet 12/01-16 12:49 
Hvordan sammenligner du Blu-ray og Netflix 4K? Eftersom Blu-ray skal opskaleres og dit TV eller afspiller måske/sandsynligvis gør dét dårligt, så ryger validiteten af din sammenligning allerede.

På Flatpanels.dk (eller var det recordere?) var konklusionen noget mere vag. Her brugte man to forskellige TV, og i så fald bliver sammenligningen allerede dér ubrugelig. Men man kom frem til, at nogle scener måske så bedre ud, mens andre ikke gjorde. Ikke ligefrem overbevisende.

Desuden skal du sidde MEGET tæt på et sølle 55" TV for at kunne se den ekstra opløsning. Det er det grundlæggende problem med 4K (som folk burde vænne sig til at kalde UHD, da 4K er noget man bruger i biograferne): Folks displays er så små, at det næsten kan være lige meget. 65" er også, i denne sammenhæng, et lille display. Min oldnordiske 1080p projektor på 108" mangler ikke ligefrem opløsning, så hvad i hulen skal folk med dobbelt så meget opløsning på et display der er halvt så stort?

Dunwich>
Med al respekt for dine tal og beregninger, så hænger dine påstande simpelthen ikke sammen. Har du noget reel dokumentation? Har du personligt målt hastighederne på streaming tjenesterne, og konkluderer noget udfra det? Du har vakt min nysgerrighed, og jeg vil virkelig gerne vide det. Af den simple årsag, at beregningerne som du opstiller dem, ikke kan sammenlignes med virkeligheden.

Sikke en fin omgang varm luft. Har DU nogle fakta at byde ind med?

Dunwich>
Til sidst knytter jeg en sidste kommentar til HBO sagen: Sæson 4 af GoT, var så tæt på blu ray kvalitet, at jeg – efter at have set den – besluttede ikke at købe den på blu ray, som jeg ellers havde gjort med sæson 1-3. Af den grund, at nu havde jeg set den i nærmest tilsvarende kvalitet, og det var nok. Dette via Chromecast på en 100 mb linje og under absolut optimale streaming forhold. Grunden til jeg lige nævner det med optimale forhold og internet hastighed er, at jeg kender et par stykker, som sidder med langsommere hastigheder, og de har oplevet dårligere billedkvalitet på netop HBO.

HBO Nordics streaming-kvalitet bapper stadig gigantiske kogler. Du har tydeligvis ikke øje for billedkvalitet, men det er også OK. Så slipper du for at købe Blu-ray.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 12/01-16 12:54 
Så med andre ord, så er der ingen der har nogle målinger hverken for eller imod andet end det blotte øje?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 12/01-16 13:03 
Man kan jo ikke måle sig til hvad der ser bedst ud. Tallene siger kun "så" meget. H.265 skulle selv sagt være mere effektivt end h.264, men er det effektivt nok til at komprimere dobbelt så høj opløsning ved halvt så høj bitrate? Dét lyder højst usandsynligt*, og det er nok også den bærende årsag til, at man ikke definitivt har konkluderet Netflix 4K bedre end Blu-ray.

*Når der annonceres nye videokomprimeringsformater laves sammenligningen gerne ved at komprimere videoen 10-20% mere end med det gamle format. Det er der ikke en kæft der kan se forskel på, og så erklæres det nye format bedre. Reelt falder videokvaliteten bare, lidt efter lidt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 12/01-16 14:01 
Dunwich>
Med al respekt for dine tal og beregninger, så hænger dine påstande simpelthen ikke sammen. Har du noget reel dokumentation? Har du personligt målt hastighederne på streaming tjenesterne, og konkluderer noget udfra det?

Altså øhh, de holder jo ikke deres bitrate hemmelig. Hvis du prøver at finde "Example Short 23.976" på Netflix, så kan du endda se en live test af forskellene i billedkvalitet, når de skifter mellem forskellige bitrates og opløsninger. Den ender på 5800kbit som er max for deres "Super HD".
OdinOdinSkrevet 12/01-16 14:40, rettet 12/01-16 21:47 
Dunwich>
Dette er fakta: Breaking Bad fra 2008 i 4K på Netflix, både matcher og overgår eksisterende blu ray udgivelser. Netflix’s andre 4K shows – og en enkelt film; Philadelphia fra 1993, som – indrømmet – af uvisse årsager, også har fået 4K behandlingen, matcher og overgår ligeledes eksisterende blu ray udgivelser, på billedkvalitets fronten. Det er super simpelt at se, bare med det blotte øje.

Det er altsammen fint. Det er bare ikke det vi snakker om. Jeg kommenterede på dette:

Blu Ray kvalitet via chromecast, da jeg så Game of Thrones.

Og det er altså forkert. At du oplever den som lige så god kan jeg ikke gøre noget ved, men objektivt set er kvaliteten altså ringere. Du kan simpelthen ikke reducere båndbredden på video til under en femtedel og få den samme billedkvalitet ud af det.

Med al respekt for dine tal og beregninger, så hænger dine påstande simpelthen ikke sammen.

Hænger de ikke sammen? Synes du da selv det giver mening at en <6Mbps encoding skulle se lige så godt ud som en 30Mbps encoding når codec og opløsning er den samme?

Har du noget reel dokumentation? Har du personligt målt hastighederne på streaming tjenesterne, og konkluderer noget udfra det?

Netop fordi kompressionsartefakterne og banding er så tydelige på både film og serier, har jeg målt selv ad flere omgange på Netflix. Ikke overraskende var mine egne tal nøjagtigt de samme som dem du finder i tusinder andre fora, hvor folk diskuterer Netflix' bitrate. Og det er da heller ikke så mærkeligt, nu hvor Netflix selv netop har opgivet en tabel over deres bitrater:
http://techblog.netflix.com/2015/12/per-title-encode-optimization.html
Du kan sågar selv checke din bitrate via det indbyggede værktøj:
http://qz.com/261426/the-hidden-commands-for-diagnosing-and-improving-your-netflix-streaming-quality/

Jeg har ikke længere HBO-abonnement, men du kan selv måle via din router, en af de mange desktop-applikationer til formålet eller sågar Windows' indbyggede i Performance-tab'en i Task Manager (der er sikkert noget lignende på Mac). Sørg for at afkoble husets andre netværksenheder og sluk for eventuelle andre services på din maskine som gør indhug i din båndbredde først. Jeg har ikke selv været i stand til at ramme 6Mbps for 1080p-materiale og jeg kender heller ikke til andre der har.

Du har vakt min nysgerrighed, og jeg vil virkelig gerne vide det. Af den simple årsag, at beregningerne som du opstiller dem, ikke kan sammenlignes med virkeligheden.

Jeg ved ikke rigtig hvad det er du mener med "virkeligheden". Den helt objektive virkelighed er, at streamingtjenesterne leverer 1080p-indhold i en bitrate der ligger under en femtedel af det samme indhold på blu-ray. Skal vi tale subjektivt, oplever jeg macroblocking, banding og chroma-subsampling issues på streamingindhold som jeg slet ikke ser i tilnærmelsesvis samme grad på blu-ray. Det gør du så ikke, men jeg ved heller ikke hvor overfølsom du er for den slags.

Til sidst knytter jeg en sidste kommentar til HBO sagen: Sæson 4 af GoT, var så tæt på blu ray kvalitet, at jeg – efter at have set den – besluttede ikke at købe den på blu ray, som jeg ellers havde gjort med sæson 1-3. Af den grund, at nu havde jeg set den i nærmest tilsvarende kvalitet, og det var nok. Dette via Chromecast på en 100 mb linje og under absolut optimale streaming forhold. Grunden til jeg lige nævner det med optimale forhold og internet hastighed er, at jeg kender et par stykker, som sidder med langsommere hastigheder, og de har oplevet dårligere billedkvalitet på netop HBO.
Bruger man wifi, så kan det på det absolut kraftigste anbefales, at man på sin router, sætter WMM Support til ON, for at maksimere wifi signalet optimalt. Og tro mig – wifi signalet bliver optimeret, når WMM Support er sat til ON. Det er faktisk dumt at ignorere det. Google gerne for info.

Men søde ven, det gør jo ingen forskel om du har Gigabit-fiber eller 20Mbit ADSL, når bitraten på indholdet fra streamingtjenesterne er under 6Mbps for 1080p indhold. Jeg er helt med på at det bestemt kan skabe problemer hvis man har en masse enheder koblet op i huset og kører på WiFi med signalforringelse, men som udgangspunkt er streamingtjenesternes bitrate jo maxet ud længe før din netforbindelse.

Jeg anfægter ikke at du synes kvaliteten på Game of Thrones ser fantastisk ud. Vær du bare glad for det. Du er helt sikkert ikke så miljøskadet som Naiera, Jmog og undertegnede (jeg har designet brugerflader og testmateriale til plasma- og LCD-fjernsyn samt broadcast i næsten et årti - så "miljøskade" skal tages ret bogstaveligt her). Jeg misunder dig at du ikke kan se kompressionsartefakterne, men det bliver indholdet ikke blu-ray-kvalitet af. Du kan ikke tage noget indhold, komprimere det langt hårdere og få et bedre resultat ud af det.
slk486slk486Skrevet 12/01-16 14:50, rettet 12/01-16 14:54 
Så et enkelt afsnit af GoT over HBO forleden, men det er virkelig ringe kvalitet - og en del under Netflix. Jeg har ikke checket bitrates, men selv min A/V ligeglade kæreste kunne se den forfærdelige macroblocking. Kører over 100mb fiber iøvrigt, så det er ikke min forbindelse, der throttler. Jeg så i slutningen af sidste år Fear the Walking Dead på min laptop og der var det tydeligt heller ikke særlig god kvalitet.

Indtil HBO forbedrer kvaliteten kommer jeg ikke til at lægge nogen penge hos dem.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 12/01-16 17:30 
Prøv at se introsekvensen til Silicon Valley; det er bare helt væk, så elendigt det er!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 13/01-16 10:40, rettet 13/01-16 10:42 
Naiera>
Hvordan sammenligner du Blu-ray og Netflix 4K? Eftersom Blu-ray skal opskaleres og dit TV eller afspiller måske/sandsynligvis gør dét dårligt, så ryger validiteten af din sammenligning allerede.

Jeg bruger mine øjne. Hvis du har muligheden for at se det ved selvsyn på et ordentligt 4K tv, og ikke kan se det arbejde Netflix har lagt i feks Breaking Bad, så er debatten lidt ligegyldig. Du kan jo bruge samme fremgangsmåde, som jeg feks bruger ved Blu Ray, når jeg vil finde ud af, om det er en udgivelse der er tro mod originalen. Closeups - hvis du kan se porer i ansigtet på folk, pockmarks, detaljer osv, uden det er tværet af eks vis DNR, så er der lagt et godt arbejde i udgivelsen. Baggrunde - detaljer. Teksturer - detaljer. Det er ikke svært; Brug dine øjne, og eks vis en viden om film - digital vs 35 mm; Hvordan skal det se ud, og ser det korrekt ud. Hvornår er filmen optaget, og hvad er den skudt på - filmstock. Igen - stol på dine øjne.

Desuden skal du sidde MEGET tæt på et sølle 55" TV for at kunne se den ekstra opløsning. Det er det grundlæggende problem med 4K (som folk burde vænne sig til at kalde UHD, da 4K er noget man bruger i biograferne): Folks displays er så små, at det næsten kan være lige meget. 65" er også, i denne sammenhæng, et lille display. Min oldnordiske 1080p projektor på 108" mangler ikke ligefrem opløsning, så hvad i hulen skal folk med dobbelt så meget opløsning på et display der er halvt så stort?

Afstand fra min stol eller sofa, til tv, er ca 4 meter. Samme afstand, som ved mit gamle 42" tv. Perfekt afstand for mig. Har ikke lyst til at komme tættere på 55"eren. Særligt når jeg spiller PS4 og Xbox, kan jeg godt mærke, at afstanden er som den skal være. Tættere på, bliver for tæt på.
SumezSumezSkrevet 13/01-16 11:10 
Hold da op, jeg er glad for at jeg ikke går mere op i billedkvaliteten end jeg gør, det lyder som en hård verden at skulle færdes i. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 13/01-16 11:10 
Præcis. Jeg har heller ikke et måleudstyr derhjemme til at registrere kontraster og farver, men øjnene kan godt se forskel. Især hvis nogen har gjort sig ekstra umage.
Ikke kun blu-ray vs. streaming, men også blu-ray vs. blu-ray. Der ER forskel, også på nye udgivelser. Jeg ved simpelthen ikke hvad Scanbox gør i deres distribution, men alle film de udgiver har simpelthen så tarvelig billedkvalitet ift. andre selskaber.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 13/01-16 11:30, rettet 13/01-16 11:31 
Dunwich>
Jeg bruger mine øjne. Hvis du har muligheden for at se det ved selvsyn på et ordentligt 4K tv, og ikke kan se det arbejde Netflix har lagt i feks Breaking Bad, så er debatten lidt ligegyldig.

Jeg tror du misforstår, Dunwich. Det Naiera og Odin skriver om er at du sammenligner Netflix 4k med Blu-ray 1080p. Det er jo ikke en god sammenligning og vil i rigtig mange tilfælde se bedst ud på Netflix, fordi opløsningen er fire gange større.

Det vi med 100% sikkerhed siger er, at en sammenligning af Bluray og Netflix 1080p altid vil falde ud til Blu-rays fordel. Identisk opløsning, markant forskellig komprimering/bitrate.
EltanEltanSkrevet 13/01-16 11:32, rettet 13/01-16 11:33 
Helt enig og når man så lige tager med at lydsiden er ligeså vigtig for helhedsoplevelsen som billedsiden. Så kan jeg ikke lade være med at trække på smilebåndet, når man fører sig frem med at oplevelsen skal være tro mod instruktørens vision og lydsiden er håbløst ned prioriteret med et stereo settup.
OdinOdinSkrevet 13/01-16 11:51 
millennium>
Jeg ved simpelthen ikke hvad Scanbox gør i deres distribution, men alle film de udgiver har simpelthen så tarvelig billedkvalitet ift. andre selskaber.

Shit - er Scanbox Danmark stadig aktive?
I de tidligere 00'ere holdt jeg simpelthen op med at købe DVD-film i Danmark som de havde distributionsrettighederne til. Jeg gav dem ellers rigeligt med chancer, men deres fuckup-rate var simpelthen så konsistent, at jeg ikke kunne holde det ud mere. Interlacing af progressivt materiale, letterbox- og pan&scan-udgivelser, hardsubs, lydspor der var ude af sync, stereo-mixdowns af 5.1-lydspor, lydkanaler der var byttet om på, massiv edge-enhancement, heftig macroblocking, kadance-flag der var sat forkert, menuer der ikke virkede, lagskift placeret de mest uhensigtsmæssige steder, upscalede og forkert deinterlacede 576p-genudgivelser af 480p-kilder, telecine judder på videokilder, knust blacklevel og jeg kunne blive ved. De kan vist kun takke det danske system med lokale videogramdistributører, for i et frit marked havde de aldrig nogensinde overlevet.
millenniummillenniumSkrevet 13/01-16 13:12 
Jep, Scanbox eksisterer og har en sjælden gang en god film under vingerne, men gør sig mest i DTV bras som ingen andre gider beskæftige sig med.

De distribuerede trods alt den argentiske Wild Tales. Den film er simpelthen awessssoooome!
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 13/01-16 14:16 
Dunwich>
Jeg bruger mine øjne.

Det var ikke det jeg spurgte om.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 13/01-16 14:20 
millennium>
Jeg ved simpelthen ikke hvad Scanbox gør i deres distribution, men alle film de udgiver har simpelthen så tarvelig billedkvalitet ift. andre selskaber.

Nu er der jo stor forskel på film. De er optaget og bearbejdet på hundrede forskellige kombinationer af udstyr. Hvad angår Scanbox, så skriver du selv at de gør sig mest i DTV-film. Den slags er selvfølgelig lavet billigere end "rigtige" film, og derfor er der grænser for hvor "HD" en Blu-ray-udgivelse kan se ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 13/01-16 14:22 
Jmog>
Det er jo ikke en god sammenligning og vil i rigtig mange tilfælde se bedst ud på Netflix, fordi opløsningen er fire gange større.

Alligevel er konklusionen ikke så enkel, hvis du ser på hvad folk der har prøvet at lave fair sammenligninger har fundet ud af. Jeg skriver prøvet, fordi du kan ikke få to displays der er 100% ens, udover opløsningen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 13/01-16 14:23 
Eltan>
... tro mod instruktørens vision og lydsiden er håbløst ned prioriteret med et stereo settup.

God stereo er bedre end dårlig surround.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
EltanEltanSkrevet 13/01-16 14:28 
Det er ikke sådan som instruktøren ønsker filmene skal opleves - så nej det er ikke en erstatning og du får dermed ikke helhedsoplevelsen af værket som er tiltænkt.
EltanEltanSkrevet 13/01-16 14:30 
Drop dine argumenter for hvordan film skal opleves når du ikke engang selv kan indfri på noget som betydningsfuldt som lyden.
NaieraNaieraSkrevet 13/01-16 14:31 
Eltan>
Det er ikke sådan som instruktøren ønsker filmene skal opleves - så nej det er ikke en erstatning og du får dermed ikke helhedsoplevelsen af værket som er tiltænkt.

Det gør du heller ikke med et billigt og dårligt surround-setup.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig