X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv-serier


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 02/08-03 15:33, rettet 03/08-03 19:00 
Ja, hvilken serier ser i?

Eller så hvis de er sluttet eller noget.

Jeg ser/så: Buffy, Angel, The Simpsons, Pokémon ;), Aftenvagten, Banjo´s likørstue, Torsdag i 2´ren,South Park, Fast Lane, Smallville, Langt fra Las Vegas, Stand-up.dk og 24 timer.

Sikkert også flere men jeg kan ikke lige komme på den lige nu, men det kommer nok når i begynder at skrive hvad ... Se hele indlægget
Sælg mig en Xbox =)
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Svar
silverstarsilverstarSkrevet 11/07-11 22:41 
Ja, The Wire er top-kvalitet, kan absolut anbefales.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Danny SallingDanny SallingSkrevet 14/07-11 21:58 
Hvornår kommer season 2 i Game of thrones?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
BeanoBeanoSkrevet 14/07-11 22:02 
April
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/07-11 22:03 
Kan man virkelig kun få 1. sæson af Breaking Bad på DVD her i landet?
AV Intelligent Terminal
Danny SallingDanny SallingSkrevet 15/07-11 12:15 
Beano>
April

Åh nej, så skal jeg vente i så lang tid :-(
Fandme ellers en rigtig god serie :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/07-11 14:44, rettet 15/07-11 14:45 
Jeg er for nyligt blevet rimeligt interesseret i retro-future og savner det lidt i moderne spil. Mange af de gamle Atari 2600 covers som Berzerk og Robotron ramte den helt rigtige stil, men så jo desværre ikke helt sådan ud inde i selve spillet på grund af de tekniske begrænsninger.

I den forbindelse er jeg faldet over den gamle serie "Buck Rogers in the 25th Century"

http://youtu.be/hC2z0FWO898

Det er som Star Wars hvor ALLE er Lando.

Den rammer helt plet med det jeg er på udkig efter. I forhold til Star Wars og Star Trek begår Buck Rogers nemlig den "fejl" at have bruge mode, frisure og stil der er inspireret af 70'erne. Måske er der bare tale om et begrænset budget når de "futuristiske omgivelser" ofte tydeligvis enten er malerier eller parkeringskældre.

Det er ihvertfald en super corny serie og kan købes for en slik hos Axelmusic.
QQSkrevet 19/07-11 19:39 
Hej folkens

Jeg er på jagt efter den næste serie jeg skal kaste mig over. Jeg er normalt ikke den store seriehund, men min kæreste og jeg er begyndt at se serier, fordi vi er så elendige til at blive enige om hvilke film vi gider se (og fordi det er mig der køber filmene, som selvfølgelig sjældent falder i hendes smag ;)

Der er dog ét kriterie for at jeg selv gider at se en serie. Der skal være et gennemgående plot serien igennem. Det der med at serien bare er en ramme og så udspiller der sig en helt ny storyline hver gang, det fanger mig ikke rigtigt.

Derfor har vi indtil videre set Twin Peaks og er næsten ved at være igennem Lost. Jeg håber i med eksemplerne forstår hvad det er jeg søger. Gerne som i ovennævnte, et mysterie der opklares løbende igennem hele serien.

Jeg har været ret så nysgerrig på The Wire, Mad Men, Sopranos og Boardwalk Empire, men som jeg forstår det opfylder de ikke rigtig det kriterie.

Jeg faldt dog over Jericho, som ser spændende ud, men den slutter ikke rigtig som jeg forstår det, hvilket også er lidt et turn-off.

Nogen forslag?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 19/07-11 19:43 
Hvis jeg havde tålmodighed til at se nogen serie ville jeg gå i gang med enten Game of Thrones eller Breaking Bad, alene på baggrund af omdømme.

Og så kunne jeg rigtig godt tænke mig snart at få set alle "mythology"-afsnittene fra X-Files i rap, det må være ved at være på tide.... :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 19/07-11 20:18 
Jeg er da ret sikker på at The Wire opfylder de kriterier?

Derudover skal GoT og Breaking Bad da ses. Ville være dumt at opsætte principper for en selv, der gjorde man gik glip af fantastiske serier.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
XiwanaXiwanaSkrevet 19/07-11 20:40 
Jericho kan varmt anbefales. Det er korrekt, at den slutter lidt abrupt, men det efterlader ikke en med en tom fornemmelse. Ellers er Heroes, Veronica Mars, Prison Break og True Blood da også anbefalelsesværdige. De har alle nogle overordnede arkhistorier (i hvertfald spændt ud over hele sæsonnen).
[inspirational quote here]
QQSkrevet 19/07-11 21:06 
Dark-Light>
Ville være dumt at opsætte principper for en selv, der gjorde man gik glip af fantastiske serier.

Man skal jo starte et sted. Jeg kan jo ikke se alle serier på en gang, og så kan jeg jo lige så godt starte med noget jeg tror kan holde mig fanget. ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HeroldHeroldSkrevet 20/07-11 10:03 
Er det okay, hvis serien har et fortløbende plot? Der er Breaking Bad et godt eksempel på et plot, der udvikler sig i forskellige retninger. Jeg går ud fra at det er serier, der mere eller mindre har en ny lille historie i hvert eneste afsnit, der ikke tænder?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 20/07-11 10:12 
Siger han det ikke rimelig direkte? :)

Hølmkjær>
Der skal være et gennemgående plot serien igennem. Det der med at serien bare er en ramme og så udspiller der sig en helt ny storyline hver gang, det fanger mig ikke rigtigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/07-11 13:21, rettet 20/07-11 13:23 
Vil det ikke være træls at starte på et fortløbende plot, når historien/serien ikke er afsluttet?

Man løber jo panden mod en mur (med f.eks. Breaking Bad) ved at man kun kan se 3 sæsoner... og der kommer ganske sikkert mange flere de kommende år. Så efter de 3 sæsoner skal man pludselig vente ½-1 år før næste sæson og derefter 1 år mere osv.

Hvis alternativet så er at gå i krig med en afsluttet, fortløbende-plot serie kan jeg kun sige følgende:

- The Wire (drop nu for f...... alle de forbehold og alt den vægren og kom i gang! Den er mesterlig!!!) - 5 sæsoner
- Oz (hardcore prison drama) - 6 sæsoner
- The Shield (corrupt cops thriller/drama) - 7 sæsoner
- The Corner (en lille snack på kun 6 afsnit, som er forløberen til The Wire)
- The Sopranos (mainstream gangster drama) - 6 (7) sæsoner (sæson 6 er opdelt i 2 lige store dele)
- Bad Girls (britisk pendant til Oz - livet i et kvindefængsel) - 8 sæsoner
- Life (cop drama) - 2 sæsoner
- Heroes (superhero drama) - 4 sæsoner. Dykker desværre pænt i plotkvalitet fra sæson 1 til 3, men picker lidt op til finalen i sæson 4)

Ikke-afsluttede serier, som er alle pengene værd:
Walking Dead
Weeds
Breaking Bad
Spooks (britisk spion-serie)
Fringe
Damages
Dexter
Lie To Me
Mad Men
SumezSumezSkrevet 20/07-11 13:42, rettet 20/07-11 13:43 
Hvis manden kun leder efter én serie at gå videre med, er det måske en bedre idé at anbefale kremen af kremen i stedet for bare at liste alle de serie du kan lide, inkl. middelmådigt tis som Heroes? :)

(beklager på forhånd hvis du er helt vild med Heroes, men jeg er overbevist om at der er nogle af serierne du må synes ligger en del højere på skalaen)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/07-11 14:58 
Hyakotake>
Serier...

Min eneste tilføjelse vil være:

Sons of Anarchy
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
kingsizekingsizeSkrevet 20/07-11 15:02 
Sumez>
Hvis manden kun leder efter én serie at gå videre med, er det måske en bedre idé at anbefale kremen af kremen i stedet for bare at liste alle de serie du kan lide, inkl. middelmådigt tis som Heroes? :)

(beklager på forhånd hvis du er helt vild med Heroes, men jeg er overbevist om at der er nogle af serierne du må synes ligger en del højere på skalaen)

Hvad er der nu galt med at have valgmuligheder?
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
SumezSumezSkrevet 20/07-11 15:17 
At det blot er namedrops, ikke nogen argumenter for hvorfor man skulle vælge den ene serie over den anden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/07-11 23:47 
Sons of Anarchy! Ja sgu! Den havde jeg lige overset på hylden :-)

Jamen, så lad mig klarificere: Listen med afsluttede serier er i min anbefalede rækkefølge... og ja, Heroes er egentlig crap, men hvis det nu er noget superhelte-halløj, man vil se, er der ikke så meget andet at vælge. (Eller jo for dælen da, den britiske Misfits!) :-)

Jeg vil da ikke argumentere for hver enkelt serie; det har tusindvis af anmeldere gjort bedre og mere dybdegående på nettet, så listen kan wiki'es efter forgodtbefindende alt efter hvad man umiddelbart leder efter...
HulleHulleSkrevet 24/07-11 19:17 
Hølmkjær -> Kan varmt anbefale Dexter. Jeg ser den med min kone og vi er begge helt vilde med den. Alle 4 sæsoner er fantastiske.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/07-11 19:52 
Sumez>
Hvis jeg havde tålmodighed til at se nogen serie ville jeg gå i gang med enten Game of Thrones eller Breaking Bad, alene på baggrund af omdømme.

Første sæson af Breaking Bad kan overstås på en aften ;)

Hyakotake>
og ja, Heroes er egentlig crap

Jeg synes seriøst at den første sæson er god. Ikke det bedste jeg nogensinde har set, men plottet er nogenlunde sammenhængende, og humoren fungerer. Jeg blev dog dybt skuffet over sæson 2. Den er seriøst noget crap. Så jeg har ikke orket at se resten :/
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 24/07-11 22:56 
Fedt tip med Sons of Anarchy :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/07-11 22:46 
Jeg har helt vildt meget lyst til at gense The Adventures of Brisco County Jr. Da serien i sin tid blev sendt på dansk TV, var jeg helt pjattet med den. Jeg husker den som noget af det bedste, Bruce Campbell har deltaget i. Men det er som sagt mange år siden, så jeg ved ikke om min hukommelse er blevet farvet lidt for meget af nostalgien? :)
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 26/07-11 22:59 
Husker den også som væren go fun... de fleste afsnit. Men jeg er måske også lidt biased når det kommer til Bruce Campbell :D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/07-11 23:07, rettet 26/07-11 23:09 
Hvis jeg skal være helt ærlig, er noget af det, jeg husker bedst fra serien også, at jeg syntes Kelly Rutherford var vanvittigt lækker :D
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 27/07-11 03:05 
Udover at Kelly Rutherford er stram, så synes jeg også, at Brisco County var en rigtig god serie. Christian Clemenson som Socrates Poole var også rigtig skæg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/07-11 15:27 
Jeg har serien ogkan klart anbefale at få fat i den :-)
Hende i taler om, er det Dixie? Hun var mucho nice i serien, og ser vidst stadig ret nice ud ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/08-11 22:25 
Er der nogen, der kan sige noget om Flashpoint, og om den er værd at se? Det lyder som en cross af "24" og "The Unit"...

Flashpoint
KeenKeenSkrevet 15/08-11 16:15 
fik hørt om en serie der hedder "V" idag er den noget værd?

V
3of193of19Skrevet 15/08-11 16:55 
Canned after to sæsoner. Ved ikke om den blev rdentlig afsluttet.
DarkenDarkenSkrevet 15/08-11 18:08 
Den gamle "V" serie var udemærket.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 15/08-11 19:38 
Den nye er god, men nok ikke helt så god som de gamle mini-serier. Jeg ved ikke om de afsluttede den ordentligt, men jeg giver anden sæson en chance, når den kommer på Blu-ray.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 21/08-11 21:17, rettet 21/08-11 21:17 
Efter at Zulu snød mig for deres ugentlige X-Files marathon i dag er jeg begyndt at nørde serien rigtig meget (havde heldigvis den sæson de har udeladt på DVD), efter ikke at have set nogen af afsnittene siden serien sluttede.

I den forbindelse opdagede jeg at den forfatter der står bag flere flere af mine absolutte yndlingsafsnit i serien er den samme der står bag Breaking Bad, så nu er jeg helt overbevist om at jeg må se den serie, på trods af at jeg endnu ikke har nogen anelse om hvad den handler om...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/08-11 21:53 
Jeg har en aftale med min mor om, at vi forsøger at få set lidt X-Files hver gang, jeg er ude og besøge hende. Indtil videre har vi fået set hele sæson 1-5. Der er selvfølgelig nogle lidt svage afsnit imellem, men generelt er jeg forbløffet over hvor hvor god kvaliteten er selv 5 sæsoner inde i serien. Jeg havde virkelig frygtet, at min erindring om serien var blevet farvet kraftigt af nostalgi :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 21/08-11 22:02 
Jeg har det lidt på samme måde, og selvom sæson 4 starter svagt, synes jeg den indeholder nogle af de "indtil videre" bedste afsnit i serien (præcis som jeg husker det) - så vidt jeg husker bliver der også skruet endnu højere op for de lidt mere skæve/obskure/småhumoristiske originale afsnit i sæson 5, så er også spændt på om de stadig holder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 21/08-11 22:06, rettet 21/08-11 22:06 
Jeg er for tiden igang med at gense Star Trek Enterprise og er egentlig positiv overrasket.
Ja, der er nogle absolutte skod afsnit og den måde de oversexualiserer T'Pol på i nogen afsnit, f.eks. hvor hun pga en virus får Pon'Farr for tidligt og næsten går igang med at voldtage Phlox er belastende at se på. Decon scenes, suk :/
Sæson 3 er dog ret fængende og jeg glæder mig til alt det sjove nerd-wank i sæson 4 :)
jaesjaesSkrevet 23/08-11 16:41 
Sumez>
så vidt jeg husker bliver der også skruet endnu højere op for de lidt mere skæve/obskure/småhumoristiske originale afsnit i sæson 5.

War of the Coprophages fra 3. sæson er suværen, IMO, og der må gerne komme lidt mere af den slags. Dog håber jeg ikke det sker alt for tit.

Begyndte også på X-Files for vel 2,5 år siden, og så 1-4 relativt hurtigt, men holdt af forskellige årsager en pause. 1 og 2 synes jeg er fremragende. I 3 var det som om forfatterne løb tør for idéer, og man så flere af de samme koncepter i nyt tøj. 4 var tilbage igen med samme kvalitet, så måske kom der nye forfattere til, det var vist også deromkring seriens budget fik et pænt nøk op. Det var også fedt, at grænsen mellem selvstændige afsnit og historie-afsnit var lidt mere udvisket i 4.

Men generelt helt enig i, at serien holder glimrende - havde heller ikke rigtigt set den siden afslutningen, og det var kun de første 5-6 år jeg så den jævnligt. Mange afsnit er som små spændende film, og stemningen er tit formidabel. Glæder mig til at fortsætte.
SumezSumezSkrevet 23/08-11 17:20 
jaes>
War of the Coprophages fra 3. sæson er suværen, IMO, og der må gerne komme lidt mere af den slags. Dog håber jeg ikke det sker alt for tit.

Helt enig, nok også mit yndlingsafsnit fra den sæson!

Begyndte også på X-Files for vel 2,5 år siden, og så 1-4 relativt hurtigt, men holdt af forskellige årsager en pause. 1 og 2 synes jeg er fremragende. I 3 var det som om forfatterne løb tør for idéer, og man så flere af de samme koncepter i nyt tøj. 4 var tilbage igen med samme kvalitet, så måske kom der nye forfattere til, det var vist også deromkring seriens budget fik et pænt nøk op. Det var også fedt, at grænsen mellem selvstændige afsnit og historie-afsnit var lidt mere udvisket i 4.

Jeg synes faktisk at især sæson 3 og også helt tilbage i sæson 2 at forfatterne begynder at genbruge for mange idéer. Men det er også fra sæson 3 og fremover at de begynder at eksperimentere mere med humoren og hovedpersonernes forhold, hvilket senerehen byder på mere underholdende og originale afsnit især i sæson 5. Eller for at opsummere synes jeg at det 100% er Mythology-afsnittene der trækker ved de første 4 sæsoner, hvorimod monster of the week-afsnittene først for alvor begynder at blive gode og underholdende fra sæson 4 af, mens Mythology-historien så småt begynder at løbe ud i sandet fra sæson 5 af, når selv seriens forfattere ikke længere kan finde hoved og hale i det hele.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/08-11 17:48 
Sumez>
Men det er også fra sæson 3 og fremover at de begynder at eksperimentere mere med humoren og hovedpersonernes forhold, hvilket senere hen byder på mere underholdende og originale afsnit især i sæson 5.

Afsnittet Small Potatoes fra sæson 4 er genialt :)
AV Intelligent Terminal
XiwanaXiwanaSkrevet 23/08-11 18:58 
3of19>
Jeg er for tiden igang med at gense Star Trek Enterprise og er egentlig positiv overrasket.
Ja, der er nogle absolutte skod afsnit og den måde de oversexualiserer T'Pol på i nogen afsnit, f.eks. hvor hun pga en virus får Pon'Farr for tidligt og næsten går igang med at voldtage Phlox er belastende at se på. Decon scenes, suk :/
Sæson 3 er dog ret fængende og jeg glæder mig til alt det sjove nerd-wank i sæson 4 :)

Skildringen af T'Pol er til tider lidt for erotisk - men det finder jeg nu ikke så forstyrrende. Romantik har altid været en essentiel del af ST. Bare tænk på storcharmøren Capt. Kirk og på episoder såsom TOS 1.4 ("Naked Time"), TOS 2.1 ("Amok Time") og TNG 1.3 ("The Naked Now").

Enterprises tredje sæson er super. Mørk, dyster og enormt dragende. Den fjerde sæson er en smule fragmenteret - men består til gengæld af flere fantastiske miniarkhistorier. De to miniarks om hhv. Dr. Soong og Andorian-Tellarite-konflikten er simpelthen fremragende.
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 23/08-11 19:13 
Killer Bean 2>
Afsnittet Small Potatoes fra sæson 4 er genialt :)

Igen helt enig - Darin Morgan, ham der spiller "skurken" i det afsnit var iøvrigt den samme der skrav War of the Coprophages, Humbug og et par af de andre typiske favoritafsnit fra sæson 2 og 3, og afsnittet er meget inspireret af hans stil - han anses typisk for at være den der tilføjede humoren og selvironien til X-Files, noget som Vince Gilligan, der bl.a. skrev Small Potatoes har været god til at videreføre - og det var så ham, der står bag Breaking Bad. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 23/08-11 21:20 
3of19>
Jeg er for tiden igang med at gense Star Trek Enterprise og er egentlig positiv overrasket.

Jeg fangede de første ca. ti minutter på Netflix i går. Det var slet ikke så slemt endda.

Men jeg skal lige igennem Voyager først :) Efter Seven er kommet med er serien blevet en del mere interessant.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 23/08-11 21:28, rettet 23/08-11 21:29 
hehe. Tja, nu hvor jeg snart er færdig med Enterprise (sluttede sæson 3 idag) leger jeg lidt med tanken at se hele molevitten i kronologisk rækkefølge. Dvs, TOS, filmene t.o.m. 6, TNG t.o.m. sæson 5 eller hvor DS9 nu starter, og så gå efter stardates så godt det nu kan lade sig gøre.
BeanoBeanoSkrevet 23/08-11 21:33 
Naiera>
Men jeg skal lige igennem Voyager først :) Efter Seven er kommet med er serien blevet en del mere interessant.

Ja, Voyager beviser fra S4 at bodypainting er helt overflødigt :)
NaieraNaieraSkrevet 23/08-11 21:49, rettet 23/08-11 21:55 
Efter det første afsnit med Seven uden Borg-udstyr, har de helt sikkert gjort noget for at begrænse hendes naturlige torpedoer. Jeg fandt dem ret distraherende :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 04/09-11 02:44, rettet 04/09-11 02:46 
Vedr. V.
Naiera>
Den nye er god, men nok ikke helt så god som de gamle mini-serier. Jeg ved ikke om de afsluttede den ordentligt, men jeg giver anden sæson en chance, når den kommer på Blu-ray.

Nå nu har jeg fået set de to sæsoner.

Pros: Bedre CGI, effekts og generelt teknologi.
Den gamle serier led under hvad der kunne laves denne gang, nu er det forventet og leveret på højde med 2011.( Selvom jeg totalt holder af de gamle starwars-agtige design)

Cons: Meget lille scale, hvor den gamle serie lykkes (IMHO) at give indtryk af, hvis ikke global, så ihvertfald en stor del af Amerika.


SPOILER:

Jeg blev glædeligt overrasket over at de ikke bare genindspillede den første series historie, samt et forsøg på at kæde den sammen til den første(feks Diana). Men er klart enig i at den ikke når samme niveau som den første. Synes faktisk det er ok den slutter som den gør. Det gør ikke noget indimellem =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/01-12 19:21 
Nu har jeg efterhånden fået tygget mig igennem alle 9 sæsoner af X-Files. De sidste to sæsoner er godt nok lidt seje at bide i, men heldigvis er de ikke helt så elendige som jeg havde frygtet.

Kan det virkelig passe, at den kortlivede spin-off The Lone Gunmen ikke er udgivet på DVD i DK?
AV Intelligent Terminal
TheDukeTheDukeSkrevet 04/01-12 21:50 
Azzkikr>
Ingen andre herinde der følger med i Boardwalk empire?

http://en.wikipedia.org/wiki/Boardwalk_Empire

Kom lidt sent i gang, men jeg er lige blevet færdig med første sæson. Den kan klart anbefales.
SumezSumezSkrevet 30/05-12 14:43 
Så fik jeg endelig set den serie, alle snakker om.

Jeg havde faktisk ventet at den ville være ret god, trods gentagne skuffelser når jeg har set populære serier, men jeg var virkelig positivt overrasket her. Ikke kun over seriens generelle kvalitet, men også over menneskeheden og den amerikanske befolkning generelt.
Jeg synes virkelig at Game of Thrones er en intelligent og modent sammensat serie, der på intet tidspunkt kæler for den laveste fællesnævner.

Jeg er generelt vild med "realistisk fantasy" som i Berserk og The Witcher, og GoT gør det præcis på den måde jeg bedst kan lide det, hvor overnaturlige elementer eksisterer, men også i seriens egen verden opfattes som overtro. Verden er gennemtænkt og fuld af originale, spændende idéer, der ikke forfalder til klichéerne, og seriens elementer har en god balance mellem politik og mystik. Og så sker der virkelig noget -hele- tiden, det er ikke en serie der ligger på den lade side. Hvert eneste afsnit er propfyldt med vigtige begivenheder, og slutter næsten altid med en veldrejet cliffhanger.

Jeg kan godt lide den måde de hele tiden introducerer nye karakterer og begivenheder der er fundet sted før seriens historieforløb, uden at præsentere det direkte, men på en måde der tillader seeren selv at konkludere hvordan ting hænger sammen.
Trods "alle-kan-dø" mentaliteten, er der nu ikke de store overraskelser i serien, og de fleste større begivenheder er meget forudsigelige. Men ikke fordi den falder i kliché og trope-fælder, men fordi den selv i stor grad benytter sig af tydelige forudanelser om hvad der vil ske, og dette synes jeg også fungerer virkelig, virkelig godt.SPOILER-TEKST:
Jeg tror det eneste dødsfald i serien, der kom bag på mig, var da Khal Drogo stillede træskoene.

Dialogen er fantastisk velskrevet. Alle figurerne har deres egen skarpe personlighed uden at være endimensionale, og det er de færreste der er reelt renhjertede. Nogen gange sidder man nærmest og hepper og klapper når en figur udtaler sig vellykket. Især Tyrion Lannister er en af de mest geniale figurer jeg har set i en tv-serie.

Det er også mit indtryk at filmatiseringen sidder lige i skabet, ikke mindst takket være en utrolig casting af alle hovedpersonerne. Dette bakkes også op af folk jeg kender, som har læst bøgerne. Den er på et niveau der gør at jeg faktisk ikke ønsker at læse bøgerne, for ikke at få serien "spoilet".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 30/05-12 17:26 
Sumez>

Trods "alle-kan-dø" mentaliteten, er der nu ikke de store overraskelser i serien, og de fleste større begivenheder er meget forudsigelige. Men ikke fordi den falder i kliché og trope-fælder, men fordi den selv i stor grad benytter sig af tydelige forudanelser om hvad der vil ske, og dette synes jeg også fungerer virkelig, virkelig godt.

Det bliver meget værre :)
George R.R. Martin har et kæmpe persongalleri igennem hele historien, og han er ikke bleg for at tage livet af nogle centrale personer engang imellem. Jeg gik igang med bøgerne med det samme sæson 1 var færdig, og de kan varmt anbefales. Starter snart på sidste bog, så må vi håbe han får fingeren ud og får udgivet en ny bog snart.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig