X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv-serier


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 02/08-03 15:33, rettet 03/08-03 19:00 
Ja, hvilken serier ser i?

Eller så hvis de er sluttet eller noget.

Jeg ser/så: Buffy, Angel, The Simpsons, Pokémon ;), Aftenvagten, Banjo´s likørstue, Torsdag i 2´ren,South Park, Fast Lane, Smallville, Langt fra Las Vegas, Stand-up.dk og 24 timer.

Sikkert også flere men jeg kan ikke lige komme på den lige nu, men det kommer nok når i begynder at skrive hvad ... Se hele indlægget
Sælg mig en Xbox =)
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/08-03 15:10 
Cosby show
Alle elsker Raymond
Simpsons
Aeon Flux
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/08-03 16:27 
Zzap! >
Hvad med Seinfeld? Er der ingen der kan lide Seinfeld?

Jo da! Seinfeld er da en fed serie. Det samme er Frasier, Alle Elsker Raymod, Kongen af Queens, MASH, Fawlty Towers, og selvfølgelig Simpsons og Futurama.

Det mest klamme man kan skifte hen på er uden tvivl TvDanmark's "Full House" med bl.a. den talentløse Bob Saget. Yuck!
(...)
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 03/08-03 16:31 
Seinfeld, ahh....Jeg så alle afsnittene da den kørte på Tv2. Kanon serie.
I win, you loose
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 03/08-03 16:38 
Fox McCloud >


Det mest klamme man kan skifte hen på er uden tvivl TvDanmark's "Full House" med bl.a. den talentløse Bob Saget. Yuck!

Så sandt som det er sagt...

Jeg syntes i det hele taget at TVDK-kanalerne er noget hø. Lige nu viser 2'eren noget med nogle talende fødder. Skal det tages seriøst? :D
RaGeRaGeSkrevet 03/08-03 16:53, rettet 03/08-03 18:44 
Serier jeg følger/har fulgt med i er: Babylon 5 (anyone?), King of Queens, Friends, Simpson's, Futurama, South Park, Sopranos, Dragon Ball, Al Bundy, Seinfeld, NYPD Blue, 24 timer og The Cosby Show.

Nå ja.. The Prince Of Bel Air er også ret underholdende og en serie jeg har fulgt med i længe.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SolaegSolaegSkrevet 03/08-03 17:09, rettet 04/08-03 09:30 
Jeg ser ikke noget ´fast´, men ser da en del Simpsons (fedeste serie), Jay Leno, Langt fra Las Vegas, Spin City og en gang i mellem Smallville (muligvis kun pga. Lana...).

Edit: Glemte lige LFLV.
AmbyAmbySkrevet 03/08-03 17:23 
- Friends (Overvejer i øjeblikket om jeg skal købe DVD udgivelserne eller 1-8 DVD'erne)
- Alias
- King Of Queens

I øjeblikket er jeg uden parabol, men ellers var det også :
- Seinfeld
- Simpsons
- Futurama
- Will & Grace
- Spin City
- Drew Carrie
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SephirothSephirothSkrevet 03/08-03 18:55 
Vore Værste År
I Lyst og Nød med den smækre Niki Cox
Simpsons
Futurama
Kongen af Queens
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 03/08-03 19:01 
Among >
og Ko og Kylling. Især det med at man i Ko og Kylling, ikke ser forældrenes overdel (dem som har set det, ved hvad jeg taler om), er humor på et plan, som mange børn ikke forstår. Selvfølgelig kommer det ikke i nærheden af Simpsons.

Der var også en overgang jeg så en del Ko og Kylling, Dexter og sågar Powerpuff Girls, men jeg kan ikke forestille mig at se det på dansk, da de alle lyder latterligt på alt andet end engelsk. Halvdelen af det sjove ligger i sproget brugt af hovedpersonerne. Thank god for digital parabol...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 03/08-03 19:58 
Plus dansk dubbing er nok noget af det mest ynkelige der findes. Dragonball bare et eksempel (men serien stinker jo i forvejen).
RitesRitesSkrevet 03/08-03 21:56 
Note to Naiera: De lyder også allesammen latterlige på engelsk.
» a winner is you «
Zzap!Zzap!Skrevet 03/08-03 22:03 
Er der nogen der kan huske Ren and Stimpy?
En af de eneste serier der har kunnet givet mig kvalme, samtidig med at jeg grinede så meget at der kom mælk ud af næsen på mig (og jeg havde ikke engang drukket mælk!).

Der var det afsnit hvor de boede inden i en rådnende hval, eller det hvor Ren får trukket alle sine tænder ud, så det kun er nerverne der hænger og dingler.
Utroligt at den slags kan være sjovt!

De havde faktisk engang en kameo i et Simpsons afsnit, fordi Mat Groening er gode venner med skaberne.

Til gengæld HADEDE jeg Duckman! ^_^
Born to kill space
dchangdchangSkrevet 03/08-03 22:05 
Mht Cartoon Network synes jeg at det meste de sender er skrammel. Men der er dog en lille perle der skiller sig ud og det er Frygtløs. OMG hvor er den hund sjov! :-)

Ellers står den på:

Simpsons
Futurama
That 70's Show
NYPD Blue (fik tårer i øjnene da Bobby døde)

Ellers er der ikke så meget sjovt derude.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 03/08-03 22:17, rettet 03/08-03 22:20 
dchang >

NYPD Blue (fik tårer i øjnene da Bobby døde)


Rolig dchang det er bare film.

Den var bare så oplagt, jeg kunne ikke lade være ;)
Sælg mig en Xbox =)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/08-03 22:21 
Duckman kicks ass! Den serie kunne virkelig få mig til at grine...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dchangdchangSkrevet 03/08-03 22:22 
Okay Anders, den bad jeg vel om den der. ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Zzap!Zzap!Skrevet 03/08-03 22:52, rettet 03/08-03 23:16 
Born2Play >
Duckman kicks ass! Den serie kunne virkelig få mig til at grine...

Cornfed havde sine øjeblikke, men resten af showet var bare deprimerende "for the sake of it".
Kan ikke klare når noget er dét!
Det nåede aldrig samme standard, som de sitcoms, den gjorde grin med, og som det åbenbart følte sig højt hævet over.
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 03/08-03 22:52 
Rites >
Note to Naiera: De lyder også allesammen latterlige på engelsk.

Det er jo det der er sjovt :p

Kylling med hans ekstremt dårlige brug af det engelske sprog, og Dexter med hans accent.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 04/08-03 08:10 
dchang >

Okay Anders, den bad jeg vel om den der. ;-)

;)
Sælg mig en Xbox =)
MobyMobySkrevet 04/08-03 08:46, rettet 04/08-03 08:47 
Ser/så: Aftenvagten, Sopranos, Lone Gunmen, X-files, 24 Times, Ed, LFLV, Venner, NYPD Blue.

I loovee The Sopranos... :D
TurricanTurricanSkrevet 04/08-03 09:00 
Among >
Især det med at man i Ko og Kylling, ikke ser forældrenes overdel (dem som har set det, ved hvad jeg taler om)

Forældrene HAR faktisk ikke nogen overdel. Jeg kan ikke huske hvilket, men der er et afsnit hvor der panoreres op, så man kan se deres manglende overdel. De er bare ben, og ikke andet....

Bare en fjollet observation...
The Gods pause for a moment...
UriurUriurSkrevet 04/08-03 11:31 
Jeg opfatter, at det med man ikke ser andet end den nederste del, er en parodi på eksempelvis Tom og Jerry. Er det mig der har forstået det forkert?
jaesjaesSkrevet 08/12-06 12:31 
Jeg er lige blevet færdig med første sæson af Alias, og det gjorde egentlig ikke særlig ondt. Så jeg overvejer at købe 2. sæson. Hvordan er den kvalitetsmæssigt i forhold til 1. sæson?
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/12-06 12:48 
Serien bliver bedre og bedre. Sæson 2 er et markant hop. Seriens mest aparte del er vel The Rambaldi Artifacts, men selv hvis man synes er det er for... syret og overnaturligt, er der masser af lige dele George Smiley og James Bond til at tilfredstille de fleste spy-buffs. Jeg ved at en anden PR-bruger ikke kan li' serien fordi Garner hele tiden skifter paryk (det er dig, HrRald!!!) og selvom det absollut heller ikke tænder mig, så bliver Sidney Bristow en mere og mere helstøbt person. Serien kan klar anbefales!
jaesjaesSkrevet 08/12-06 12:55 
Feck Garner og parykker, Ron Rifkin (Sloan) og Kevin Weisman (Marshall) er alligevel seriens guldkorn :D

(Men Garner er nu også meget god i sin rolle, og pænere end de to andre...).
Bede-xBede-xSkrevet 08/12-06 13:41 
Serien begynder at falde fra hinanden i sæson to og det går helt galt i sæson tre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/12-06 13:52 
jaes>
Feck Garner og parykker, Ron Rifkin (Sloan) og Kevin Weisman (Marshall) er alligevel seriens guldkorn :D

(Men Garner er nu også meget god i sin rolle, og pænere end de to andre...).


Jeg synes nu også Victor Garber gør det ganske godt og så er Lena Olin jo lækker (og på min alder :D )

Bede: Gå væk! :D
jaesjaesSkrevet 11/05-07 18:50, rettet 11/05-07 18:56 
Efter at have set fire sæsoner af Alias, synes jeg sgu' den er ret fed. Tredje sæson er rigtig nok "over the top" på flere planer, men et eller andet sted, giver tingene også mening indenfor seriens spilleregler (se også spoileren).

Fjerde sæson indikerer desuden, at der er mere under overfladen på historien end man lige gik og troede. Er man til sammenblandingen af action, eventyr og spion-elementer synes jeg ikke det fås meget bedre (udvalget er nok heller ikke så stort). At plottet fortælles langsomt er jeg til dels enig i, men det er vel meget normalt i længerevarende serier.

**Spoiler**


Jeg blander lidt sæsonerne sammen, men som jeg husker det, så introduceres mindst to nye familiemedlemmer til Sidney i sæson 3, og der bliver samtidig mere fokus på, hvordan Vaughn-familien og Bristow-familien hænger sammen. Alt sammen måske lidt for syret, men jeg synes serien, sideløbende med hovedplottet, kan ses som en familiekrønike, hvor Michael Vaughn's familie så er flettet ind. Så mange af elementerne giver mening i min bog, hvis man vel at mærke kan bære over med nogle af tingene :)
Faktisk synes jeg serien er dybere, og har flere lag, end hvad man måske får indtryk af de første par sæsoner.


**Spoiler slut**

---

Nå, men jeg vender egentlig tilbage til tråden for at høre lidt om nedenstående serier. Jeg vil grundlæggende bare vide, om de er gode, og om de mest er opbygget episodisk, eller i videre udstrækning er plot-orienterede - opbygget af historier, der forløber over en eller flere sæsoner.

Odyssey 5
Threshold
Screamers
The 4400
The Visitor
Quantum Leap
Sliders
Andromeda
Dark Angel
The Dead Zone
Millennium
HeroldHeroldSkrevet 11/05-07 22:30 
Threshold husker jeg som skidegod, men den blev desværre stoppet efter første sæson :(

The 4400 er lidt mere meh... Det er okay underholdning, men heller ikke mere end det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/05-07 23:01, rettet 11/05-07 23:04 
Jeg er ved at gense Veronica Mars... hvis I er til crime noir er dette et vidunderligt take :)

Og til Jaes:

Millennium er scary shit... scary...
Dark Angel SUCKS!
silverstarsilverstarSkrevet 12/05-07 00:46 
Jeg er begyndt at kigge lidt på Heroes. Der er lidt X-men over det, syntes egentlig den er ok indtil videre. Lad dog ikke det allerførste afsnit skræmme, det var i min bog det absolut dårligste indtil videre, jeg var lige ved at give op efter den tamme start.

Heroes
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HeroldHeroldSkrevet 12/05-07 05:56 
Heroes er helt fantastisk!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/05-07 11:03 
Heroes er nok den serie jeg glæder mig mest til at se (af alle dem vi har planlagt). I mellemtiden må vi beskæftige os med Sleeper Cell, Wire, Shield, 4400, Deadwood, 24, Lost, Veronica Mars og en 10-15 andre... :-)
silverstarsilverstarSkrevet 02/07-07 23:07, rettet 02/07-07 23:08 
Så er jeg faldet over en ny serie, der kan anbefales.
Kort fortalt handler serien om en fyr, Dexter, som hjælper politiet med at opklare mord, samtidig med at han selv er seriemorder. Han har et forfriskende anderledes syn på virkeligheden, og kommer med en del fine/underholdende observationer på en kølig måde (han er ret messed up, og er selv klar over det).

Den skal vist opleves, jeg synes det er svært at beskrive handlingen uden det kommer til at lyde "corny", hvilket den bestemt ikke er, vil blot smide en anbefaling her og lade andre bedømme selv.

Dexter
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/07-07 23:11, rettet 02/07-07 23:11 
The Simpsons, South park, Smith & Jones (Verdens værste værter)
Hoid to colony C05 where the computer is...
JuggernautJuggernautSkrevet 03/07-07 13:27 
Father Ted er absolut i den federe klasse :) Et must-have for alle med hang til engelsk humor.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
silverstarsilverstarSkrevet 03/12-07 23:34 
Gaaah, jeg kan ikke komme over hvor fed serien "Dexter" er! Persongalleriet er perfekt, sceneriet i Miami med sol og skyfri himmel, sumpe, hawaii-skjorter og Art Deco er forfriskende, og Dexters skæve betragtninger af virkeligheden er underholdende og tankevækkende.

Er der nogen der kender serien "Six Feet Under", som Michael C. Hall (Dexter) også har været med i? Er den på nogen måde sammenlignelig med Dexter? Kan den anbefales?

Six Feet Under
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
3of193of19Skrevet 04/12-07 00:21 
Six Feet Under er en af de bedste tv serier der er lavet, synes jeg. Det er mere "soapy" end Dexter men alligevel meget fængende.
Serien var også banebrydende idet det var den første US serie der gav et meget nyanceret billede af et bøsseforhold. Persongalleriet er meget interessant.
PlaykidPlaykidSkrevet 04/12-07 01:20 
Jeg ser af og til 24 timer, men jeg ville ønske serier var en film, for jeg gider ærlig talt ikke ventet uger på at serien er færdig.
Spiller nu: Halo 3
nerosnerosSkrevet 04/12-07 08:41 
Jeg skal følge med i LOST episode 4 selvom det er lidt en sucker serie, men jeg kan ikke lade være med at se det skidt ;-)
Bashful Neophyte
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 12:10 
Advarsel!
Hvis du ikke vil være afhængig af en serie...
Så lad vær med at se Lost,
med mindre du vil have stillet din nysgerrighed.......
Jeg fik at vide jeg skulle prøve at se et par afsnit af Lost. Det første jeg tænkte var, hvordan kan man få 7 sæsoner til at forgå på en øde ø, Det må da være jordens tåbeligste serie. Da jeg havde set 5-6 afsnit, kunne jeg overhovdet ikke stoppe med at se den serie, den bliver bare mere og mere mystisk, Så jeg blev simpelthen nød til at se et afsnit mere. Det endte med da jeg så sæson 2, at jeg fik set 18 afsnit på en dag.. Det er virkelig sjældent at en/et film/serie/spil kan fange mig som den har gjort..
Jeg er sikker på at jeg skal have set alle 7 sæsoner..
Jeg synes det er den fedeste serie, jeg nogensiden har set..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Alf81Alf81Skrevet 04/12-07 13:05 
silverstar>
Er der nogen der kender serien "Six Feet Under", som Michael C. Hall (Dexter) også har været med i? Er den på nogen måde sammenlignelig med Dexter? Kan den anbefales?

Six Feet Under er en fantasisk serie. En af de eneste serier jeg har gidet. Faktisk er Dexter en smule tynd vedsiden af, vil jeg mene.

Six Feet Under og The Sopranos - man har ikke rigtigt brug for andet :)
Ting om dét og pis.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 04/12-07 13:26 
Det tætteste jeg kommer på en 'serie' jeg følger med i er The Colbert Report, som jo altid er garant for et godt grin. Bare ærgeligt at strejken i Hollywood har forhindret nye episoder i flere uger nu.

Den sidste egentlige serie jeg fulgte med i var Deadwood da den kørte på DR2. Der sad jeg så også limet til skærmen!
(...)
HeroldHeroldSkrevet 04/12-07 13:27 
Deadwood er også helt fantastisk! Jeg er også ret glad for Heroes & Dexter - resten af hvad der kommer fra USA er som regel lidt soapy, men der er meget andet, der er værd at se.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HolisticHolisticSkrevet 04/12-07 15:16 
^^ holder 100% med dig med hensyn til Deadwood
det er en super super fed serie
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/12-07 15:16 
neros>
Jeg skal følge med i LOST episode 4...

Det er sørme ikke langt du er kommet... :-)
XiwanaXiwanaSkrevet 04/12-07 19:23, rettet 04/12-07 19:25 
Hvilke serier, jeg ser?

Jeg er netop i gang med at se Smallville sæson 1-5 igennem for anden gang. Akkurat lige så god som første gang jeg så den!

Af andre serier, jeg har set på det seneste, bør nævnes:
-Hele Babylon 5 + Crusade
-Prison Break sæson 1-2. Tak til tv3 for de årlige maratoner!
-Battlestar Galactica sæson 1-2
-Xena - sæson 1-2 indtil videre
-Buffy - ligeledes sæson 1-2 indtil videre. Hmm.. der tegner sig efterhånden et mønster :)
-Firefly
[inspirational quote here]
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/12-07 01:27, rettet 05/12-07 01:29 
Ser primært

Southpark - alle sæsoner, igen og igen og igen
Lost - fantastisk serie, 4. sæson bliver vild
Seinfeld - den bedste sitcom ever
Curb your Enthusiasm - Larry David er Gud. I forlængelse af Seinfeld, en klasse serie
Klovn
Har set Heroes 1. sæson, men var egentligt ikke helt vild med serien, så har ikke rigtigt gidet at følge med i 2.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
SaftenSaftenSkrevet 05/12-07 09:34 
Hver gang jeg kan komme til det, ser jeg:
M.A.S.H.
All Creatures Great & Small

Og dengang de stadig kørte på dr2:
Trailer Park Boys
The West Wing

Har fået en vis antipati over for disse "nye" amerikanske drama-serier, der altid ender på en cliffhanger.
Altså LOST, Prison Break, Jericho, Heroes og deslige.
Jeg tror mit problem ligger i seriernes, nærmest insisterende tendens, til at kræve seerens medfølgen i samtlige afsnit, for at få en tilfredsstillende konklusion på de løbende plotlines.

Det er selvfølgelig en genial taktik fra produktionsselskabets side, der sørger for salg af hele sæsoner i box-sets, da det er de færreste, eller måske bare mig, der kan afse tid til at sidde foran fjerneren på et fast tidspunkt hver dag eller uge.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
silverstarsilverstarSkrevet 08/12-07 00:32 
Herold>
Deadwood er også helt fantastisk! Jeg er også ret glad for Heroes & Dexter - resten af hvad der kommer fra USA er som regel lidt soapy, men der er meget andet, der er værd at se.

Nu har jeg taget hul på Deadwood, og det tegner virkeligt godt. Lækkert miljø og gode profiler, jeg synes især godt om saloon-ejeren fra The Gem, han er en hård business-man og børste, men hans tørre humor og rå facon er perfekt.
Tak for tippet mht. serien :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig