X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv-serier


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 02/08-03 15:33, rettet 03/08-03 19:00 
Ja, hvilken serier ser i?

Eller så hvis de er sluttet eller noget.

Jeg ser/så: Buffy, Angel, The Simpsons, Pokémon ;), Aftenvagten, Banjo´s likørstue, Torsdag i 2´ren,South Park, Fast Lane, Smallville, Langt fra Las Vegas, Stand-up.dk og 24 timer.

Sikkert også flere men jeg kan ikke lige komme på den lige nu, men det kommer nok når i begynder at skrive hvad ... Se hele indlægget
Sælg mig en Xbox =)
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-09 23:37, rettet 17/08-09 23:41 
Jeg synes bare bedre om Cartman som snotdum end som ondskabsfuld. I øvrigt kunne jeg også meget bedre lide den langt ude humor i de første sæsoner. F.eks. i "Spooky Fish" hvor de konstant har disse bannere med folk de ikke kan lide og at alle dem fra det onde univers har mundkusser :)

Tv-serier

Smag og behag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/08-09 00:01 
This episode will be presented in "Spooky Vision"! :D

Noget jeg ikke fik med i det første indlæg var at rose at de i serien ikke er bange for at lave drastiske ændringer - f.eks. sæsonen hvor Kenny ikke er med, eller i mindre grad Cartmans udvikling. Dermed ikke sagt at jeg bedre kan lide Cartman som ondskabsfuld end dum. En blanding af de to, finder jeg vist mest morsom :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/12-09 14:19, rettet 16/12-09 14:35 
Jeg er lige blevet færdig med fjerde og sidste sæson af Battlestar Galactica. Der er er tale om en ret stor stinker i de ca. første ti afsnit af sæsonen. Alle personerne kastes op i luften, og har pludselig nogle helt andre karaktertræk og holdninger end hvad der før var tilfældet. Underlige plot-drejninger kommer for dramaets skyld, og skider højt og flot på meget af hvad der tidligere har været fortalt i sagaen - og måske mest irriterende af alt: historien flytter sig ingen steder overhovedet.

Og så pludselig, med et trylleslag, vender serien, i sin sidste tredjedel, tilbage til det der har gjort den så underholdende; motivations faktorer er underbyggede og harmoniserende, historien spændende og (relativt) rationel, tråde bliver samlet, og karakterer falder tilbage i de roller vi kender dem.

Det er synd at forfatterne finder tilbage til den gamle form så sent, da det ødelægger utroligt meget af oplevelsen. Den store finale reddede meget af det for mit vedkommende, men jeg kan let se andre gå død i den sidste sæson inden de når ret langt.

Og nu tilbage for at gense de første to geniale sæsoner :)

Var det noget med at Babylon5 var værd at se?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 16/12-09 14:30 
Jeg er ikke enig i din vurdering af første del af fjerde sæson. Vi er dog enige vedrørende slutningen, som jeg finder absolut tilfredsstillende :) Det er rigtig, rigtig godt, at de fik rundet serien af ordentligt, i stedet for bare at lave videre på den indtil den blev pillet af sendefladen, uden slutning.

Og ja, Babylon 5 er så absolut værd at se. Den er fuldt på højde med de bedste Star Trek-serier, og klart blandt de fem bedste sci-fi serier nogensinde. Nogle vil måske råde dig til at droppe den sidste sæson, men den vil jeg så absolut anbefale dig også at tage med, samt at se alle de forskellige film der også er produceret.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
silverstarsilverstarSkrevet 17/12-09 21:26, rettet 17/12-09 21:33 
I mangel på en ny god serie at starte på er jeg istedet gået igang med at gense Deadwood.
Jeg kan med glæde konstatere at den er ligeså fantastisk ved anden gennemkigning. Karakteren på imdb er efter min mening fuldt ud fortjent.

Edit:

Er der forresten nogen der har set de første par afsnit af Blekingegade, serien på TV2? Jeg har ikke fået startet på den, men synes den lyder potentielt interessant.
Er det muligt at se serien online, hvis man ikke fanger afsnittet når de viser det om søndagen?

Deadwood
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 14/01-10 00:32, rettet 14/01-10 00:32 
Så fik jeg set Blekingegade, den var "ok uden at være prangende" som man siger :) Gode kræfter med, men en anelse tynd.

Jeg har set klip fra Southland, en politi-serie der følger dagligdagen på en politi-station i L.A. Den ser ganske lovende ud:
http://www.imdb.com/title/tt1299368/

Så også en interessant artikel, hvor The Guardian har kåret de 50 bedste serier. Jeg er ikke enig i alle placeringerne, men der er da nogle gode imellem (men hallo, hvor er Deadwood og Dexter?).

The Guardian top 50 tv-serier
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/01-10 02:19 
Min opfattelse/oplevelse af den nyere Battlestar Galactica ikke helt ulig andres indtryk i tråden. Serien er vel dog langtfra finaliseret. Forhistorien starter snart i USA i form af Caprica. Jeg synes finalen i hovedserien er forhastet og uforløsende. Men måske netop fordi, den som det nævnes, "finder formen" til sidst. Og så slutter, lige hvor man har lyst til at opleve mere af den. Serien opnåede i hvert fald et meget højt niveau indenfor seriebaseret syfy ift. hvad jeg ellers har set.

Apropos tilsvarende "reality syfy", så følger Stargate Universe åbenbart i kølvandet på BSG mht. "at finde hjem"-plot. Den er blevet kaldt en blanding af Lost og BSG. Har nogen smugkigget på den?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DarkenDarkenSkrevet 14/01-10 08:41 
silverstar>
Så også en interessant artikel, hvor The Guardian har kåret de 50 bedste serier. Jeg er ikke enig i alle placeringerne, men der er da nogle gode imellem (men hallo, hvor er Deadwood og Dexter?).

De bedste DRAMA serier.. vigtigt at notere, da jeg synes det var en spøjs liste før jeg lige fik spottet det. Synes dog Miami Vice mangler, som jeg personligt mener hører til på sådan en liste.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BeanoBeanoSkrevet 14/01-10 09:25 
silverstar>
Så fik jeg set Blekingegade, den var "ok uden at være prangende" som man siger :) Gode kræfter med, men en anelse tynd.

Se dokumentarfilmen "Blekingegadebanden" som er betydeligt bedre og tættere på sandheden.
AmbyAmbySkrevet 25/01-10 19:48 
De 2 første afsnit af Spartacus er netop rullet over skærmen i USA, og kunne man lide 300 tilsat lidt Gladiator, skal man bestemt give det er chance

Spartacus
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
XiwanaXiwanaSkrevet 25/01-10 19:51 
Serien "Flashforward" virker meget lovende. Den minder meget om Lost, dog mere lettilgængelig og ligetil. Bestemt et kig værd!
[inspirational quote here]
AmbyAmbySkrevet 25/01-10 19:52 
Er det ikke den som var så hamrende ringe, at det en overgang var taget af programmet i USA? Eller stadigvæk er?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
XiwanaXiwanaSkrevet 25/01-10 20:01, rettet 25/01-10 20:01 
Bag serien står blandt andet David Goyer (forfatter til The Dark Knight) og Brannon Braga (forfatter til Star Trek DS9 og Enterprise), hvilket i min bog borger for velskrevet drama. Serien blev ifølge ABC taget af programmet pga. det kommende vinter-OL, men fortsætter med 14 episoder til marts.

FlashForward på wiki
[inspirational quote here]
AmbyAmbySkrevet 25/01-10 20:43 
Burde de så ikke kunne skrive noget originalt istedet for et Lost-ripoff? ;)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/01-10 20:46 
Jeg har set de 4 første af FlashForward og det virker som en af de bedre serier... den har cirka samme gode spændingskurve som Damages (hvor man lige får nogle teasers om hvad fremtiden bringer). Det virker max godt!
3of193of19Skrevet 25/01-10 21:06 
Nå nu ruller jo det sidste afsnit dollhouse over skærmene i USA denne weekend og jeg må sige det har været noget af en rutsjebanetur.
Serien bærer igen så tydeligt præg af at Fox gik og blandede sig i Whedons serie planlægning, især i starten af serien. Den originale pilot som er med på bluray sættet var langt bedre end den der blev vist og skubbere den store historie igang med det samme.
Kigget i fremtiden i Epitaph One var et modigt skridt som gav serien et spændende mål at skyde efter ude i fremtiden som nu med den ret bratte afslutning (kun en halv sæson for anden gang) der måtte hastes frem til.
Denne serie har haft så mange øjeblikke hvor jeg bare var mundlam over de drejninger plottet tog en gang imellem men som alle sammen giver mening når man ser på hele billedet.
Og så er der jo også seriens hemmelige stjerne Enver Gjokaj som dukken Victor som formår perfekt at spille et hvilket som helst imprint som han får smidt i hovedet. f eks At se ham spille Topher 2.0 (programmøren) i en scene sammen med den originale Topher er en fryd uden lige. Den mand har en stor fremtid i tv og film, simpelthen et stortalent. Og så er han næsten så hot som Tahmoh Peniket :).

Link...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/01-10 21:58 
Den nye Spartacus-serie i USA ser lovende ud. Især da den er skrevet af folk bag bl.a. Angel og Buffy. Sam Raimi er endda executive producent på et par episoder.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/01-10 22:20 
3of19@ Dollhouse virker som en ret "(u)heldig serie". Uheldig, fordi den har et måske uforløst potentiale, der som nævnt er "Foxet". Heldig, fordi det undrer mig lidt, at den har kørt så længe i USA (også selvom man har givet Joss Whedon lidt hundeline på baggrund af Firefly...). Der er lige et enkelt eller to afsnit, hvor jeg kunne fornemme noget potentiale. Det afsnit, jeg lige husker mest, er et af de første - det her "jagtafsnit", hvor ham fra The Middleman medvirker. Meget andet er røget i min glemmebog.

Men fint hvis Blu-ray-udgaven viser dens sande potentiale. Jeg tror bare ikke, jeg køber den pga. for stor skuffelse over serien...:/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 25/01-10 22:26 
Jeg kunne ikke sige nej da Amazon havde første sæson, på Blu-ray, til $25.49 her forleden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
silverstarsilverstarSkrevet 25/01-10 22:40, rettet 25/01-10 22:42 
Dark-Light>
De 2 første afsnit af Spartacus er netop rullet over skærmen i USA, og kunne man lide 300 tilsat lidt Gladiator, skal man bestemt give det er chance

Den ser ganske fed ud.
"This is blasphemy. This is madness!!" ved 0:42-0:43 i klippet :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/01-10 23:24 
Naiera@ 12.99 EUR hos Playasia.com får mig også lidt på andre tanker. Da bare pokkers hvis seriens reelle kvalitet kan opleves i en unaired pilot...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 26/01-10 00:04 
Dollhouse starter først rigigt med afsnit 6, "Man ón the Street". afsnittene inden da er mest fluff, dvs enkeltstående historier til at lære doll konceptet at kende. Meget af det der sker i MotS er fra den originale pilot, der blev klippet i stumper og stykker og så puttet ind her og der i de første 6-7 afsnit.
Var serien gået igang ordentligt fra starten af istedet for at blive klemt i det der procedural format (enkeltstående afsnit, Echo på ugens opgave) som Fox gerne ville have kunne vi have fået noget i stil med Lost, bare på højere niveau.
Serien fik jo netop en ekstra chance da seertallene på hulu og hd optagere og tivo var ekceptionelt høje i forhold til fredag aften seertallene, men det var desværre ikke nok i det lange løb.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/01-10 00:15 
Jeg har siddet og set The Office, den Amerikanske, sådan rimeligt intenst de sidste par uger og den er meget, meget sjov.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/01-10 10:03 
Jep, og med tiden (og sikkert fordi mængden af afsnit er så stor, så man lærer personerne bedre at kende) overgår den måske den originale engelske. Hver eneste karakter er bare så fedt fundet på med den perfekte balance af "flaws". En, der ikke får så meget screen-time, men som altid er sindssygt sjovt, når han så gør, er Creed (hvis du har lagt mærke til ham)... men det samme kan man faktisk sige om alle de andre også :-) Absolut en af de bedste komedie-serier ever!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/01-10 20:46 
3of19>
Var serien gået igang ordentligt fra starten af istedet for at blive klemt i det der procedural format (enkeltstående afsnit, Echo på ugens opgave) som Fox gerne ville have kunne vi have fået noget i stil med Lost, bare på højere niveau.

Dollhouse på et højere niveau end Lost? Ville det være ud fra kvaliteten af den her unaired - oprindelige - pilot? Jeg har også set senere Dollhouse-afsnit, men uden at fornemme noget der nærmer sig Lost i kvalitet. Måske lidt under overfladen, men ikke i sådan grad, at Dollhouse er kommet ind under huden på én.

Jeg synes der er noget "påtagethed" over de serier, der måske prøver at følge i fodsporene på Lost. Fx den her Flashforward (har "smugkigget" på den). Den virker rushet med "kedeligt skuespil", IMO.

Der er lige Jericho, som jeg mener er blandt de få eller måske eneste serier, der har formået at nærme sig Lost i kvalitet. Men jeg synes faktisk også den er/var bedre end Lost på visse områder.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 26/01-10 22:46 
Jeg vil gerne undgå at afsløre for meget for de folk der ikke har set hele serien. Jeg hoppede selv af fra lost i slutningen af sæson tre fordi jeg følte plottet slæbte sig afsted med de evindelige flashbacks som føltes som fyld. Dollhouse har også fyld takket være foxs indblanding, men det overordnede plot har mange lag og er godt skruet sammen. Og så forestiller jeg mig bare hvad serien kunne have opnået hvis Whedon havde fået lov til at lave det han selv ville. Se evt bare Epitaph One, ekstra afsnittet på bluray sættet, for et glimt af hvad serien kan præstere med doll konceptet.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/01-10 23:37, rettet 26/01-10 23:39 
Det er netop på det punkt, at jeg "demotiveres" af serier. Serier, der ikke har opnået, hvad man havde håbet (det rent visionære). Der er jo mange serier, der kunne have opnået rigtig meget (mere), hvis de ikke var blevet annulleret. Jeg blev lidt trist over eksempelvis Dead Like Me. Den sluttede lige, hvor den lovede mest (jeg har ikke set den her senere follow-up-film endnu).

Jeg kan godt se, hvad der er potentielt rigtig godt ved Dollhouse, men eftersom den mislykkedes i begyndelsen - hvilket Firefly ikke gjorde - så har jeg svært ved at følge den løbende. Også selvom der måske kommer en fed oplevelse ud af at følge den til det sidste.

Lost er nok meget flyvsk, men er svær at klandre for utroværdigt skuespil. Den har været konsekvent hele vejen uden at pludselig virke af ringe kvalitet. Den falder nok lidt igennem på plot (langdrag), men skuespillet er intenst og troværdigt, hvilket gør at jeg hænger på. Jeg har nærmest svært ved at udpege én skuespiller, der har fået mig til at droppe Lost. Kate er fx meget bedårende. Og kudos til Matthew Fox for at træde ud af sin "Party of Five"-skygge. Jeg tør næsten ikke sige, at han bærer serien, men han er langtfra den her ærketypiske amerikanske skuespiller, der virker som alles helt og som redder verden fra død og undergang...

Flashforward prøver at genskabe noget tilsvarende med Joseph Fiennes, men det/den har prellet af på mig indtil videre...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/01-10 12:44 
Årh ja - så må rosen til Lost vist også være løbet ud :-)

Jeg har set alle afsnittene, og været underholdt undervejs, men efterhånden må jeg nok sige, at min begejstring kan være på et lille sted.

Især fordi plottet som nævnt snegler sig afsted, og flash-frem-og-tilbage trækker tiden ud ift. at vi får en form for forklaring på hvad F... der foregår.

Og netop Kate er et godt eksempel på et underliggende træk, som går mig på nerverne: karaktererne udvikler sig stortset ikke.
Hun er stadig det samme indelukkede tudefjæs, som hun var i begyndelsen, uanset at hun har levet sammen med de andre flere måneder på en øde ø, og i fremtiden endda været kæreste med Jack.

Og så alligevel ikke.
For Benjamin har (nogle af) hovedpersonerne tilsyneladende intet problem med at stole på og samarbejde med, på trods af at han åbentlyst er ondskaben selv.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/01-10 13:17, rettet 27/01-10 13:18 
Det lyder som om du ikke har været igang med femte sæson endnu!?

Jeg synes bestemt at denne sæson gav svar på rigtigt mange ting, og skubbede historien meget fremmad, modsat den fjerde, hvor det hele stod lidt stille, og meget lidt blev besvaret, mens utroligt mange spørgsmål blev stillet - faktisk havde jeg lidt opgivet serien efter den fjerde sæson, men det hele bliver virkeligt løftet derefter.

Benjamin er relativt kompleks, og ikke bare decideret ond. Han har en agenda, men også et kodeks han følger. Ofte har de der involvere sig i et samarbejde med ham, intet andet valg. At nogen så ind i mellem træffer nogle dårlige beslutninger, i forhold til at stole på Benjamin, bekræfter kun menneskeligheden i karakterene, hvor cliché-fyldt det end måtte være :)

Jeg glæder mig meget til sjette sæson, der starter her først i februar!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AmbyAmbySkrevet 27/01-10 17:02 
Aporpos

John Locke Rap
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HulleHulleSkrevet 23/03-10 10:21 
Er Stargate SG:1 værd at bruge tid på, og hvad med Stargate Atlantis?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SeventhSunSeventhSunSkrevet 23/03-10 11:14 
Virkelig indforstået joke, som kræver at man ser amerikanske serier :-)

Secrets of Lost
http://www.youtube.com/watch?v=5k_Z0ntWcgk
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DarkenDarkenSkrevet 23/03-10 17:58, rettet 23/03-10 17:59 
Hulle>
Er Stargate SG:1 værd at bruge tid på, og hvad med Stargate Atlantis?

Jeg synes main story line i SG:1 er fin, selvom den så halter lidt ved slutningen af serien.

Et problem ved denne slags serier, hvor den ene episode tit ikke har så meget med den næste at gøre (og at de ikke er lavet med tanken at man ser flere i rap), er at man til tider krummer tæer over de samme fejl bliver begået igen og igen.

Dog er det ikke så slemt som Star Trek serier, hvor det altid er samtlige kritiske officere der tager på farlige missioner og ender galt afsted.

Jeg har kun set dele af Atlantis, men synes umiddelbart godt om det jeg har set af den.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/06-10 19:47 
Futurama er lige startet op igen som serie!

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 25/06-10 00:38 
Jep og de første to afsnit er top!
HolisticHolisticSkrevet 25/06-10 10:23 
Jeg er nu ikke videre imponeret over de 2 første afsnit.
Den første handler egentlig bare om at slå fast at de er tilbage, lidt ligesom den første halve time af Bender's Big Score.
Andet afsnit... Where to begin, ved godt at den er lavet lidt anderledes, og at det forestiller eventyret ud fra en hvis persons synspunkt... Men måden alting foregår og er på, virker bare så fjernt fra hvad man forbinder med deres personligheder.

7/10 til afsnit 1 og 5/10 til afsnit 2 fra min side, men mon ikke det bliver bedre :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
3of193of19Skrevet 25/06-10 10:39 
Hmm, jeg morede mig gevaldigt med begge afsnit. Det var ikke AAA afsnit some Devil's Hands are Idle Playthings eller den med Fry's bror, men langt bedre end filmene var (nok mest pga at de var kluntede da de skulle kunne klippes om til enkelt afsnit).
Danny SallingDanny SallingSkrevet 26/06-10 18:03 
Miami vice, Hogans heroes, Crime story og China beach.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RitesRitesSkrevet 28/06-10 09:16 
Kan klart anbefale Sons of Anarchy (2 sæsoner, 3. starter September), til alle der ikke har set det endnu.
» a winner is you «
HeroldHeroldSkrevet 28/06-10 09:18 
Breaking Bad er topklasse!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AmbyAmbySkrevet 28/06-10 17:10 
Breaking Bad er det bedste på tv lige pt. Ingen tvivl om det.

Derudover er True Blood godt igang. Entourage og Hung begyndte i går.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/06-10 18:50, rettet 28/06-10 18:51 
BB er det bedste tv, jeg selv har set siden Shield og Sopranos.

Har nogen snuset til den "Lost"-agtige Persons Unknown? Enkelt set havner folk i en ødeliggende by i stedet for på en ø.

Fik set sæson 4 af Doctor Who færdig. Godt tragisk, at David Tennant har forladt serien. Jeg tror næppe, at den næste Doctor formår at overtage stafetten på en lige så overbevisende måde. Men sådan havde jeg det også efter Eccleston forlod serien i sæson 1. Her virkede Tennent bare som en fjollet overtager.

Ellers er der jo sæson 4 af Torchwood at se frem til i formentlig 2011 (sommer).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
silverstarsilverstarSkrevet 29/06-10 20:58, rettet 29/06-10 21:02 
Justified
Southland
Breaking Bad
Spartacus: Blood and Sand

Jeg synes Spartacus blev mere interessant, da der kom øget fokus på Batiatus (John Hannah). Hans rænkespil sammen med konen (Lucy Lawless) for at rage magt til sig var en hel del mere underholdende end trivielle gladiator-kampe.
Jeg har dog svært ved at se hvordan næste sæson skal blive en succes med mindre de formår at starte fra bunden med at bygge noget nyt interessant op.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SonicSonicSkrevet 29/06-10 22:19 
Man v. Food er lige begyndt igen. Det er ret grineren :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/06-10 22:53 
silverstar>
Justified
Southland
Breaking Bad
Spartacus: Blood and Sand

Har set 1 afsnit Justified... og det var nok til at blive hooked, så jeg køber DVD-boksen, når den kommer.

Southland, har set første sæson, fedt cop-show (men dog ikke på højde med Wire/Shield.

Breaking Bad, sæson 1+2 er max nice!

Spartacus, også set et par afsnit og afventer box set med længsel :-)
AmbyAmbySkrevet 30/06-10 15:58 
Er der overhovedet begyndt nogle serier her i sommeren som virker lovende?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
silverstarsilverstarSkrevet 15/10-10 22:54 
Har netop fået øje på serien "Treme", som handler om New Orleans og dets indbyggere i tiden efter orkanen Katrina. Serien er bl.a. skabt af David Simon, som kendes fra "The Wire", og der er også en del skuespillere der går igen.
Forvent ikke "The Wire i New Orleans", fokus går på genopbygningen af byen og dens kultur (især musik), samt hvordan folk vender tilbage efter at have mistet hus og hjem, job o.s.v.
Jeg synes serien er af høj kvalitet med gode kræfter, det hjælper nok også hvis man har lidt interesse for New Orleans' specielle kultur og historie generelt.

Treme på IMDB
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/10-10 23:22, rettet 15/10-10 23:39 
Lige for tiden kan jeg simpelthen ikke få nok af krimiserier. Alt, hvad der har med mord- og andre former for efterforkning at gøre, sluger jeg råt (jeg føler mig lidt gammel efterhånden). Jeg er dog ikke helt tilfreds med de 700(?) forskellige CSI-serier. Der er alt for tit nogle scener, hvor efterforskerne bruger laboratorieudstyr og/eller computersystemer, som tydeligvis ikke findes i den virkelige verden (måske om 50 år), og det ødelægger lidt indlevelsen for mig :/

Jeg kan heller ikke få nok af "House". Hugh Laurie er en genial skuespiller. Da jeg var lille, var jeg helt vild med ham som fuldstændig hjerneblæst rigmandsfjols i "Jeeves & Wooster". Og i "House" er han ikke mindre genial som et mega dumt svin af en læge :D

Jeg har også lige fået genset første sæson af "X-Files". Ikke helt så godt som jeg husker det. Men der er da nogle perler imellem.

"Stargate SG-1" får jeg også set en del af (og lidt "Stargate Atlantis"). Det har jeg først opdaget her for nylig. Det er super sjovt at se, hvor lavbudget det var i starten. Det var bare noget med at sætte folk til at rende rundt i en skov et sted i nærheden af Seattle og så kyle nogle billige CGI-effekter på :D
AV Intelligent Terminal
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/10-10 23:49 
Nu er House jo også en krimi... ;)
BeanoBeanoSkrevet 16/10-10 10:16 
Killer Bean 2>
Og i "House" er han ikke mindre genial som et mega dumt svin af en læge :D

Jeg syntes "kompromitløs excentrisk charmetrold" er mere passende :)

Ja det er en kanon serie som er mere Sherlock Holmes (House/Holmes, Wilson/Watson, etc) end lægeserie selv om det desværre kun var mest i det første par sæsoner.
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig