X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Game Awards 2014


Svar
jaesjaesSkrevet 30/11-14 22:44, rettet 01/12-14 00:12 
Geoff Keighley prøver at samle spilbranchen såvel som spilfans med en mere seriøs udgave af VGA/VGX, som han selv producerer, financierer og er vært for. Vi må se hvordan det går :)

Juryen er ca. 2/3 amerikansk og 1/3 international (28 journalister i alt). Der kommer nye spilannonceringer og -præsentationer til eventen. Bl.a. er Kojima på scenen for at vise Metal Gear Online.

Hvis man vil se det live, er det den 6/12 kl. 03:00 dansk tid, man skal være klar.

http://thegameawards.com/

Game of the Year (se resten af nomineringerne på sitet):

Bayonetta 2
Dark Souls 2
Dragon Age: Inquisition
Hearthstone: Heroes of Warcraft
Middle-earth: Shadow of Mordor
DunwichDunwichSkrevet 01/12-14 11:54 
Listen er useriøs, uden Alien Isolation nomineret som årets spil. Det er om nogen, et af årets bedste spil. Helt unikt og fremragende.
SumezSumezSkrevet 01/12-14 12:17 
Det er der vist meget delte meninger om.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 01/12-14 12:49 
Har du spillet det?
SumezSumezSkrevet 01/12-14 12:49, rettet 01/12-14 12:50 
Nej. Jeg siger at jeg har hørt enormt delte meninger om spillets kvaliteter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 01/12-14 13:04 
Det gør man jo om alle spil i dag. Men Alien er fremragende og spillets AI er sublim. Anmeldelsen i EDGE er meget dækkende for spillets mange kvaliteter.
millenniummillenniumSkrevet 01/12-14 13:13, rettet 01/12-14 13:17 
Dark Souls 2 = 3rd person fantasy hack-n-slash
Dragon Age: Inquisition = 3rd person fantasy hack-n-slash
Middle-earth: Shadow of Mordor = 3rd person fantasy hack-n-slash

Hearthstone: Heroes of Warcraft = fantasy magic cards

Bayonetta 2 = Nexus, Sexus, Complexus. Den eneste som skiller sig ud.

Det eneste listen signalerer er, at det kun er AAA fantasy spil som kan blive nomineret, og at små indie-auteurs skal blive ansat i en stor virksomhed hvis de vil blive anerkendt.

I det hele taget er det ånssvagt at differentere mellem spil og indie-spil. Ville det ikke lyde mærkeligt til et Oscar show, hvis en lille, smal indie-film ikke kunne blive nomineret som årets film, fordi det er en lille, smal indie-film???
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 01/12-14 13:16 
millenium>
autears

Damn, bro :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 01/12-14 13:17, rettet 01/12-14 13:17 
Ja ok min stavekontrol virker ikke når jeg skriver i affekt. :-D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 01/12-14 13:27 
millennium>
Ville det ikke lyde mærkeligt til et Oscar show, hvis en lille, smal indie-film ikke kunne blive nomineret som årets film, fordi det er en lille, smal indie-film???

Sikke dog en urealistisk hypotetisk situation. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/12-14 13:43 
Sumez>
Nej. Jeg siger at jeg har hørt enormt delte meninger om spillets kvaliteter.

Må jeg spørge hvor? Bedømt ud fra listen af reviews på Metacritic og selv listen over de Danske her på Vinder-Forummet, har det stort set kun fået positive anmeldelser? Jeg har heller ikke hørt andet end at folk er meget glade for det.

Jeg er selv lige gået i gang med det i går. Er for tidligt til at jeg kan udtale mig om spillet kvaliteter, men jeg er blevet positivt overrasket et par gange :)
Af det jeg har hørt om spillet så lyder det også til at være et spil med nogle originale idéer, så de positive anmeldelser taget i betragtning, synes jeg ikke at der ville være noget i vejen for at det kunne ha' været nomineret også.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/12-14 14:05 
Ikke anmeldelser, men udtalelser fra folk der har spillet det rundt omkring. Har ikke hørt særlig mange der decideret ikke kunne lide spillet, men har heller ikke rigtig hørt noget der tegner på "årets bedste spil".
Ud fra hvad jeg har hørt, handler spillet 100% om indlevelsen, hvilket afhænger af om man kan leve med den måde det forsøger at skovle fanservice ind med en gaffeltruck, og at det rent gameplay-mæssigt er utroligt fantasiløst og ensformigt. Jeg har også hørt flere påstå at stemningen ryger lidt i vasken efter de første par møder med alien'en, da AI'en virker meget mekanisk og forudsigelig. Alt i alt, virker den generelle konsensus som om spillet er baseret på et enkelt rigtig fedt koncept, der er blevet strukket meget længere end det egentlig kan holde til?
Men igen, det er kun hvad jeg hører, har ikke selv den store interesse i spillet, og har derfor ikke prøvet det endnu. Det er måske også en diskussion der hører til i spillets egen tråd. :)

8/10 på Metacritic er jo også nærmest "middelmådigt" nu om dage :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/12-14 14:39 
Sumez>
millennium>
Ville det ikke lyde mærkeligt til et Oscar show, hvis en lille, smal indie-film ikke kunne blive nomineret som årets film, fordi det er en lille, smal indie-film???

Sikke dog en urealistisk hypotetisk situation. ;)

I min verden (det er så bare min verden) kunne spil som Limbo eller Journey sagtens være i konkurrence med GTA eller andre AAA spil. Det ville blot fremstille de store spil som dårlige i innovation ... så måske derfor. :P
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/12-14 15:46, rettet 01/12-14 15:48 
Sumez>
Ikke anmeldelser, men udtalelser fra folk der har spillet det rundt omkring. Har ikke hørt særlig mange der decideret ikke kunne lide spillet, men har heller ikke rigtig hørt noget der tegner på "årets bedste spil".
Ud fra hvad jeg har hørt, handler spillet 100% om indlevelsen, hvilket afhænger af om man kan leve med den måde det forsøger at skovle fanservice ind med en gaffeltruck, og at det rent gameplay-mæssigt er utroligt fantasiløst og ensformigt. Jeg har også hørt flere påstå at stemningen ryger lidt i vasken efter de første par møder med alien'en, da AI'en virker meget mekanisk og forudsigelig. Alt i alt, virker den generelle konsensus som om spillet er baseret på et enkelt rigtig fedt koncept, der er blevet strukket meget længere end det egentlig kan holde til?
Men igen, det er kun hvad jeg hører, har ikke selv den store interesse i spillet, og har derfor ikke prøvet det endnu. Det er måske også en diskussion der hører til i spillets egen tråd. :)

8/10 på Metacritic er jo også nærmest "middelmådigt" nu om dage :P

Men passer den beskrivelse ikke 100% på Shadow of Mordor også? :) Deraf min kommentar om at Alien også sagtens kunne ha' været nomineret ;)

EDIT: At AI'en skulle være forudsigelig har jeg dog ikke hørt. Det stik modsatte faktisk. Foruden at spillet skulle være for langt, så har jeg kun hørt folk brokke sig over at Alien'en netop IKKE er forudsigelig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/12-14 15:47 
Jeg skal absolut ikke forsvare nomineringerne. :)
Er bare overrasket over at Alien Isolation skulle være et mesterværk som det er "useriøst" ikke at have med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/12-14 15:55 
Som sagt så har jeg ikke spillet det nok til at kunne vurdere det. Jeg synes dog det tegner godt, men hvis det bliver trukket i langdrag så er det ikke positivt. Det skete lidt med slutningen i Outlast, men det slap afsted med det, da det kun tog mig 7½ time at gennemføre.

Jeg håbede at Alien blev taget godt imod, men det undrer mig nu enormt meget at det endte med at få bedre scores end Evil Within :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 01/12-14 16:23, rettet 01/12-14 16:23 
Jeg finder det lidt unfair, at GOTY-kategorien kun er forbeholdt AAA-titler.
Og hvad blev der er eksempelvis af Mario Kart 8? Det blev da også vel modtaget og solgte ret godt (og da vel langt bedre end Bayonetta 2).
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/12-14 16:30, rettet 01/12-14 16:34 
Bayonetta er blevet lidt bedre modtaget end Mario Kart 8, og det er kun liiige udkommet så en sammenligning af salgstal er nok ikke fair. Men selvfølgelig vil MK8 sælge langt mere :)
Jeg er dog helt enig med dig, baseret på modtagelserne burde Mario Kart 8 og Super Smash Bros (som også ser ud til at blive modtaget rigtig godt) også være på listen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 01/12-14 17:04 
Det med releasetidspunkt er altså lidt sjovt: Listen over nominerede blev offentliggjort d. 20. november. Dragon Age udkom d. 18. (US) og først d. 21. (EU). Nomineringsjuryen har godt nok været hurtige til at gennemføre det.
[inspirational quote here]
Bede-xBede-xSkrevet 01/12-14 17:59 
millennium>
I det hele taget er det ånssvagt at differentere mellem spil og indie-spil.

Det giver ingen mening, men hvad kan man forvente fra et sted som har Ubisoft Montreal nomineret til årets udvikler :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 02/12-14 01:57 
Konsolkongen>
Som sagt så har jeg ikke spillet det nok til at kunne vurdere det. Jeg synes dog det tegner godt, men hvis det bliver trukket i langdrag så er det ikke positivt. Det skete lidt med slutningen i Outlast, men det slap afsted med det, da det kun tog mig 7½ time at gennemføre.

Jeg håbede at Alien blev taget godt imod, men det undrer mig nu enormt meget at det endte med at få bedre scores end Evil Within :O

Jeg har ikke spillet det men hører røvmange gaming podcasts hver uge og følger dagligt med i tråde på Neogaf.

Generel/gennemsnitlig konsensus er, at spillet er to til tre gange så langt som det burde være.
DunwichDunwichSkrevet 02/12-14 07:52 
Det eneste negative jeg har læst, er osse at spillet har et klimaks for meget inden slutningen. Er på mission 10 ud af 19 (mener jeg der er). Gameplay er uovertruffen og er man Alien fan, sidder man tit og taber kæben over grafikken og i særdeleshed lyden; Lyden er et kapitel for sig. Alle lyde og musik er fra 1979 filmen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-14 09:05 
Jmog>
Generel/gennemsnitlig konsensus er, at spillet er to til tre gange så langt som det burde være.

Hvis det er tilfældet, så vil det også trække ned i min bog :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig