X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store SNES-tråd


Svar
millenniummillenniumSkrevet 24/11-14 13:27, rettet 24/11-14 13:28 
I mangel af nye, gode udgivelser (sådan næsten da) er jeg i stedet begyndt at genfinde og opgradere min gamle SNES samling af spil. Er der andre SNES fans, som er med på tråden? (Ikke løs på tråden)

Brug tråden her til alt generelt SNES debat og nye påfund.

Jeg har de mest almindelige must-haves (undtagen LTTP) og en god converter der har holdt siden 90'erne, så US udgav... Se hele indlægget
The medium is the message.
58 emne(r).
1 2 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 24/11-14 13:27, rettet 24/11-14 13:28 
I mangel af nye, gode udgivelser (sådan næsten da) er jeg i stedet begyndt at genfinde og opgradere min gamle SNES samling af spil. Er der andre SNES fans, som er med på tråden? (Ikke løs på tråden)

Brug tråden her til alt generelt SNES debat og nye påfund.

Jeg har de mest almindelige must-haves (undtagen LTTP) og en god converter der har holdt siden 90'erne, så US udgaver kan bare komme an. Er på udkig efter bl.a. Castlevania 4, som oftest sælges lidt obskurt dyrt. Også en Alladin, som kan findes ret billigt. Animationen i det spil er virkelig lækker, selvom det er en ret kort oplevelse.

Andre som er ved at upgrade (eller måske ligefrem downgrade) deres SNES?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/11-14 13:32 
Så dyrt er CV4 heller ikke. Men køb evt. en jap-udgave, de er billigere (den hedder Akumajou Dracula).
Eller hvis du vildt gerne vil have en PAL version, bytter jeg gerne min for en boxed JAP.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 24/11-14 13:49 
Tjooo tjaa jeg er lidt picky med JAP versioner, fordi mit japanske læseøje ikke er så skarpt. :-)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/11-14 13:49, rettet 24/11-14 13:49 
Der er ikke nogen tekst i spillet :P (udover en meget ligegyldig text scroll i introen)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 24/11-14 13:56 
Ikke noget "Press start" ??

:-D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/11-14 13:59 
Det mener jeg faktisk ikke.
Men som sagt bytter jeg gladeligt min PAL væk :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 24/11-14 19:33, rettet 24/11-14 19:39 
Har lige købe en Ever cart til mit Super Famicom, plus MD og PC Engine. Nu mangler jeg kun GB.

Så har jeg i teorien ikke brug for at købe flere spil. Men kun i teorien, for jeg bliver nok ved.

Men Ever carts er rare at have, specielt for translation patched spil og træf.

Udover det er Famicom, PC Engine og Super Famicom de systemer som jeg nok aldrig løber ud af spil at smide på den gamle want list.

Kunne virklig godt tænke mig en kopi af Majuu Ou der ikke kommer med en absurd price tag. Og kunne godt tænke mig en SNES mini også, så jeg kan slippe for at have den grimme NTSC/U abomination stående. Gud hvor er den dog grim.

Hvad spil angår har jeg lige fået fat i Violinist of Hameln plus Super Genjin 1, 2 til mit Super Famicom via en proxy i Japan.
RaGaRaGaSkrevet 24/11-14 19:42 
Uhh... SNES. Det er uden tvivl min favorit 16 bit maskine! Jeg elsker de fleste spiltitler til den, og fik en ordentlig røvfuld titler i forbindelse med en byttehandel for et lille år siden. Bl.a. Aladdin og Turtles in Time :-) For under 100,- i alt. Det kunne jeg ikke sige nej til!
SumezSumezSkrevet 24/11-14 20:18 
Lad os være flinke og undlade at lægge op til piratkopiering af spil fra nu af.
Uanset hvor man mener det står rent moralsk, klæder det ikke Play:Right med åbenlys opfordring om ulovligheder :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 24/11-14 21:13 
Jøp, jeg fandt en gut på Nørrebronx via DBA, som havde en del US SNES spil til virkelig små penge, og også lidt EU til lidt dyrere penge (og masser af N64).

I modsætning til mange drømmeryttere på DBA, så sælger han dem ret billigt. Mellem 50 - 100 kr.
The medium is the message.
XiwanaXiwanaSkrevet 24/11-14 21:38, rettet 24/11-14 21:41 
Sumez>
Så dyrt er CV4 heller ikke.

Præcis!
Det kan fås på amazon.de eller ebay.de til en små 30 euro og er klart alle pengene værd! Hvis der skal boks og manual med, er det naturligvis en helt anden sag. Super Metroid er til gengæld nærmest umuligt at få fat på til en rimelig pris for tiden.
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 24/11-14 21:46 
Super Metroid spiller også helt fint i JAP udgave :)
Det er også et af de spil der er justeret til PAL, så det er rart at have i NTSC.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/11-14 08:34 
En kammerat har Metroid US med den store æske i god stand. Lucky bastard.

Generelt var jeg rigtig dårlig til at gemme æskerne i 90'erne. Jeg har virkelig købt mange gode spil til konsol og PC, men smed pappet væk pga pladsen. Vidste ikke helt hvor værdifuldt pappet ville blive 20 år senere. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/11-14 08:42 
Jeg anede slet ikke at den store æske var udkommet i US.
Jeg tror umiddelbart at den europæiske -kun- findes i den version. Jeg har i hvert fald aldrig set andet. Havde dog ikke hørt om det før jeg købte det på eBay, og var ret overrasket da spillet ankom. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 25/11-14 09:34 
Mille, nu har du ikke opdateret din samling endnu (gætter udfra dit indlæg, at du nu har mere end 11 spil hehe). Men af det du har er der lidt platformere. Hvis du ikke allerede har dem, ville jeg mene at GODS og Magic Sword nok skal på din liste. Flashback, Run Saber og Act Raiser 1, har i min verden også en kvalitet, men er knap så udfordrende.

Og når du har fået fat i ALTTP, så kan du trygt være på udflugt efter Terranigma, den er nok lidt nederen at finde, da den ikke er udgivet i US og EU market primært består af Tyske carts. Men foruden de bedste RPGs (og så selvfølgelig Zelda), er det virkelig en perle, som er højt på min liste over favorit SNES spil.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/11-14 10:03 
Ja metriod i stor kasse er eu only. Lige som alle de rpg på tysk. Men det er et lorte tidspunkt med at samle til snes. Især i cib. Osse jap spil kommer der op af.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 25/11-14 10:16, rettet 25/11-14 10:17 
Ja det er helt åndssvagt så ærgerligt markedet er blevet.

Jeg gav 150kr for PAL Super Metroid CIB (i den store æske) for kun 10 år siden, og den er åbenbart blevet temmelig dyr nu. Tilsvarende har jeg lige måttet købe Dracula XX igen efter at have mistet det. Det er tredje gang jeg har købt det på eBay - det spil er bare en forbandelse for mig - og denne gang kostede over 4 gange så meget som jeg måtte give sidste gang jeg købte det. Og det er endda for JAP kopi.

Heldigvis foretrækker jeg at have mine spil i JAP, såfremt man ikke er afhængige af teksten. Det er ligeså pæne carts som i EU, men er altid lavet til 60hz, og æskerne er som regel langt flottere. For de spil der findes i både US og PAL, er JAP-udgaverne normalt en del billigere, og noget nemmere at finde CIB.

PS: PAL CV4 kører iøvrigt fint i 60hz, da det ikke er optimeret til PAL overhovedet. Inkl. musikken.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/11-14 10:38 
Ja jap cover er flotte, ud over lige soul blazer og super castlevania :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 25/11-14 12:59, rettet 25/11-14 13:02 
Kan godt være det er UE versionen. :)

Min samling er nu ikke Såååå stor (kan være i en skotøjsæske .... ER faktisk i en skotøjsæske)

Har solgt et par stykker, men resten holder jeg tæt på hjertet:

SF2 US (gennemført)
Donkey Kong Country EU (gennemført)
Super Mario World EU (gennemført)
F-zero EU (gennemført)
SW: Empire strikes back US (gennemført)
Super ghouls n' ghost US
Axelay US (gennemført)
Aliens Rebels EU (gennemført)
Super Mario Kart EU (gennemført)
NBA Jam US
UN Squadron US

Husker at nogle af titlerne ofte kostede op til 799,- i Toys R Us i Danmark.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/11-14 13:08, rettet 25/11-14 13:09 
SW: Empire strikes back US (gennemført)

Umuligt!

millennium>
Husker at nogle af titlerne ofte kostede op til 799,- i Toys R Us i Danmark.

Du mener Superleg :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/11-14 13:33 
SuperLeg ... hed det virkelig det? (Den store i Høje Taastrup ved IKEA).

Men jo - ikke umuligt. Jeg havde ikke meget andet at tage mig for dengang, så Empire Strikes Back blev gennemført, selvom mange ikke vil tro mig. Jeg spillede SNES spillene så meget at jeg havde dem på rygraden og kunne eksempelvis gennemføre Alien Rebels og Axelay bare for sjov.

Super Ghouls'n'ghost derimod - der måtte jeg give op.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/11-14 13:54 
Super Ghouls 'n Ghosts er nu ikke så slemt, især ikke sammenlignet med resten af serien. :) Men Super ESB er nok det absolut sværeste spil jeg nogensinde har spillet. Selv første bane er næsten umulig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/11-14 14:03 
Jeg har tydelige erindringer om Vader der flyver rundt efter mig i Cloud City, så deeet... :-D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/11-14 14:18 
Ja, der er selvfølgelig både easy sværhedsgraden og level passwords :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/11-14 14:22 
Jeg husker ikke de var svære de 3 star wars spil... jeg gik i gemmen dem tit alle 3... dog er det snart 20 år siden :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 25/11-14 18:10, rettet 25/11-14 18:10 
Jeg vil så gerne prøve Rendering Ranger R2 engang!

https://www.youtube.com/watch?v=LUH32GRqqHI
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-14 18:21 
Sumez>
Ja, der er selvfølgelig både easy sværhedsgraden og level passwords :P

Jeg kender også en der på et tidspunkt fortalte at han havde gennemført spillet som barn.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 25/11-14 19:39 
Desværre ikke ligesom at lære at cykle. Jeg kan slet ikke banke spillene længere som jeg kunne dengang. :P
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 26/11-14 17:52, rettet 26/11-14 17:58 
Har netop været nede på posthuset og hente Magical Pop'n (mod en klækkelig toldbøde! :(), og kan dermed endelig færdiggøre denne hellige treenighed :D

Den store SNES-tråd
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 26/11-14 18:40, rettet 26/11-14 18:44 
He he he, soon...

Link...
millenniummillenniumSkrevet 26/11-14 19:57, rettet 26/11-14 20:00 
NBA Jam er Über 90'er agtigt. Ret morsomt.

Hvad med Mario All stars? Værd at samle på?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 26/11-14 20:05 
Mario All Stars er fire af de bedste platformsspil der er lavet (+ en fantastisk VS-mode)
Der er ingen tvivl om at det er værd at samle på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 26/11-14 21:26, rettet 26/11-14 21:26 
Jeg har en Mario All-Stars + World cartridge. DEN er værd at samle på. ;) Det er alt det Sumez skriver + Super Mario World.

Mit favorit spil #1 nogensinde er Zombies, også kendt som Zombies Ate My Neighbours i NTSC. Det har et godt arcade agtigt gameplay, lækkert tema og fantastisk musik. Derudover er det et ret så godt co-op spil.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 27/11-14 07:27 
Nu spørger jeg dumt men, hvorfor NTSC som favorit? :)
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 27/11-14 07:30 
Jeg forstår ikke spørgsmålet? I PAL hedder den Zombies, men i NTSC land hedder den Zombies Ate My Neighbours.

Jeg har PAL udgaven. Der er små forskelle i et par sprites i spillet, kan kun komme i tanke om "Jason Vorhees" fjenden som i NTSC udgaven har en motorsav, mens han i PAL udgaven har en økse. Og så er der vel den normale forskel for den tidsperiode med 50/60hz og black bars. :)
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 27/11-14 07:52 
Kører PAL udgaven (eller musikken i den) for hurtigt hvis man spiller det på en NTSC maskine, eller er det uberørt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 27/11-14 08:42 
Det var dét du mente. Jeg kender det også kun som Zombies Ate My Neighbours.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 27/11-14 09:10 
Jeg har ikke prøvet at spille PAL udgaven på en NTSC maskine
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 27/11-14 09:22 
Jeg har PAL maskine - til mine NTSC udgaver.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 27/11-14 10:10 
1up>
Jeg har ikke prøvet at spille PAL udgaven på en NTSC maskine

https://www.youtube.com/watch?v=ZgVhqRiI8zM

Hvis den video er korrekt (ser ud som om den er optaget på emulator..), virker det som om spillet kører med fuld hastighed i PAL land.
Meget atypisk Konami (CV4 kører 20% langsommere), men ok, det er vist også 100% udviklet hos LucasArts.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
webwobberwebwobberSkrevet 24/12-14 05:13 
RaGa>
Uhh... SNES. Det er uden tvivl min favorit 16 bit maskine! Jeg elsker de fleste spiltitler til den, og fik en ordentlig røvfuld titler i forbindelse med en byttehandel for et lille år siden. Bl.a. Aladdin og Turtles in Time :-) For under 100,- i alt. Det kunne jeg ikke sige nej til!

NICE, jeg gav 300 bobs sammen med Super Mario spil :)
...jeg er dog på udkik efter Max og Mule spillet som jeg voksede op med :)
SumezSumezSkrevet 24/12-14 12:08 
Goof Troop er et af det billige spil til SNES'en, men også et vildt sjovt co-op spil. :) Desværre er det ekstremt let.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/12-14 23:44, rettet 28/12-14 23:44 
Nogen der har et godt tip til hvordan man åbner et SNES cartridge (eu) så det kan renses..? Skruerne er ikke helt standard.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 28/12-14 23:51 
Jeg købte en nintendo security bit på ebay til 15,- eller noget i den stil
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 29/12-14 08:44 
Det må være sådan en jeg bestiller. Havde set andre som har slebet et hak i en skruetrækker for at kunne åbne et cartridge. Måske lidt overkill :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 29/12-14 10:00 
Det er vist ikke nødvendigt når man kan købe helt billige bits direkte fra svedfabrikkerne i Hong Kong!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 29/12-14 11:47 
Man bliver sgu også næsten nødt til at have bits. - Jeg har i hvert fald nogle cartridges jeg ikke kan åbne bare med håndkraft :b
millenniummillenniumSkrevet 02/01-15 11:40 
Vel ikke noget en flad skruetrækker og en masse vold ikke kan klare... :-D
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 08/01-15 09:59, rettet 08/01-15 10:04 
Der findes en del Disney / Cartoon spil til SNES. Er der nogle der kan anbefales eller ikke..?
Læser ofte at disse spil er for svære til at være børnespil, og jeg forventet et mild sværhedsgrad når jeg spiller noget som mine børn reelt burde spille. Mickey Mania er i hvert fald ikke for amatører. :-P

F.eks. Beauty & The Beast, Jungle Book, Buster Busts Loose, Asterix & Obelix, Tin Tin og Tom & Jerry har jeg set i ret billige brugt-udgaver.
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/01-15 10:33, rettet 08/01-15 10:36 
Magical quest 2-3 er sjove co-op spil, sammen ned goof troop.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
58 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig