X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Events om spil og lignende


Svar Sortering
millenniummillenniumSkrevet 18/11-14 11:02, rettet 18/11-14 11:02 
Hvad med én tråd hvor vi annoncerer events om spil og lign, enten ting man selv afholder eller hører om, som kunne være i P:R brugernes interesse.

Ikke så meget til diskussion og debat, men som vores fælles tweet over spilrelaterede events?

(Tit så hører jeg om et event når det er for sent - Bl.a. har Christians Havns bibliotek lige afholdt en retro gaming weekend ... som jeg ikke kendte til. Bollocks).

Jeg vil gerne starte med flg. event:

DFI havde udstillingen Pixelade frem til 9. november, der omhandlede computerspil og escapisme, men i forlængelse af udstillingen vises relaterede film der har spil som tema, bl.a. TRON, eXsistenz, Avalon og Europe in 8 bits. Filmene vises i løbet af december måned.

DFI Press play
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 14/09-15 09:58, rettet 14/09-15 09:58 
DR afholder "Frit Spil":

"Alle er velkomne til DR Frit spil. Er du Danmarks bedste Just Dance danser, mangler du nogen at bygge dit nye Minecraft-univers med, kører du den hardcore 1337 gamer-stil, eller vil du lære at spille årets nye brætspil sammen med gamle eller nye venner, så kom forbi DR Koncerthuset søndag den 27. september mellem 12.00 og 19.00.

Billetpriser: 50 kr. for en enkeltbillet og 120 kr. for en familiebillet (to voksne og op til tre børn u. 18 år). CosPlay'ere, der er fuldt udklædt kommer gratis ind. Børn under 3 år gratis."

Jeg kommer derud med 2/3 stk børn og en hustru. :)

Link...
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 21/09-15 11:32 
På fredag, d. 25. holder Vangede spilbibliotek en event:

15:00 Spil for alle
18:00 Copenhagen Gaming Collective
19:30 DJ Mio Moi

Kan desværre ikke selv deltage. :(
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 28/09-15 09:57, rettet 28/09-15 09:58 
Var til Frit Spil event i DR bygningen i går, og det var sgu vellykket. Dels fordi arrangørerne forstod at blande kortende så det henvendte sig til flere spil- og subkulturer. Der var masser af kvinder derude, enten udklædte cosplayers eller mødre med børn, så der var sprængt hul på den typiske gaming-mandehørm. En god blanding af forhandlere, promotion, klubber og private bidrag til aktiviteterne, som gav en god adspredelse. Godt at se børn flokkes om 80'er arcades og pinball-maskiner.


Troldspejlet live var dog så overrendt at brandtilsynet måtte lukke døren ind til salen. Og så var der den mest spændende og dramatiske finale i MarioKart på biograflærred man kunne forestille sig. :)
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 28/09-15 10:37 
Ja, det var faktisk et rigtigt godt event.
Troldspejlet Live og Mario Kart var også højdepunkterne for mig.
Ville dog ønske at de havde sat arcademaskinerne længere fra hinanden så der var bedre plads og at Mario Kart 8 blev ændret til multiplayer efter finalisterne var fundet.
millenniummillenniumSkrevet 06/10-15 12:54 
På Kulturnatten har Storm P. Museet en udstilling, PLAY, om spil og digital leg.

Link...
The medium is the message.
varmtvandvarmtvandSkrevet 06/10-15 20:08, rettet 06/10-15 20:16 
Jeg er med til at arrangere følgende event på fredag på Blågårdsbibliotek på nørrebro:

Mariokart 64 konkurrence (max 64 pladser)
Jeg hoster sammen med Jakob også fra 8bitklubben

Vi viser det på storskærm for dem der spiller.

Men vi splitter signalet og filmer den anden dubletskærm med 4 videokameraer. 1 til hver spiller kvadrant, hvori vi skriver den aktuelle spillers navn (spejlvendt) i bunden og projekterer hver af disse ud på hvert sit kærnemælks indsmurte store vindue ud mod blågårdsplads. Så når man står derude kan se hver spiller på hvert sit enkelte fjernsyn.

Troels fra Troldspejlet og
NERDSWEAT (DK) spiller gameboy musik og Sarofer Zartaga (SE) spiller Commodore 64 musik og synger.

Og Slush Ice!!!

https://www.facebook.com/events/871378916291721/


Dette sker også på fredag! BelleCentret spiller gameboy-musik i svømmehallen Hillerødbadet på Nørrebro. (Der er også undervands højtalere)
https://www.facebook.com/8bitklubben/posts/10153612810721405
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig