X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Majora's Mask


Reply
SumezSumezSkrevet 06/11-14 07:58 
Sakset fra "Nintendo Direct" tråden.

Majora's Mask bekræftet til 3DS. Der har længe været rygter om det, hvis de kunne det med Ocarina, burde det jo være en smal sag med Majora?
Det jeg synes er mest interessant i denne sammenhæng, er at det beviser at Nintendo stadig anerkender dette virkelig "quirky" kapitel i Zelda-serien som ellers sidenhen kun er blevet mere og mere pæn og strømlignet. Der er faktisk slet ingen tvivl om at det er de kvaliteter der også fokuseres på i traileren:

https://www.youtube.com/watch?v=Hj6cXziHpjQ

Majora's Mask er stadig et af de bedste spil i serien, en holdning som jeg ved at mange deler, og på mange måder langt mere interessant end fætteren Ocarina of Time.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 06/11-14 08:01 
Glæder mig meget. Fik det slet ikke prøvet på N64 i sin tid.
Og så får EU den fede collectors edition igen :)

Majora's Mask
Parental Advisory: Explicit Lyrics
3of193of19Skrevet 06/11-14 08:59 
Det er SÅ underligt at det kun er EU og ikke USA der får de her special editions..,
SonicSonicSkrevet 06/11-14 09:11 
Bare det ikke er game exclusive. Jeg vil helst undgå dem :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
CamousCamousSkrevet 06/11-14 09:22 
Ejede aldrig en N64 i sin tid, så jeg spillede både Ocarina of Time of Majoras Mask på Game Cube via den der compilation som de udgav.

Jeg mener at jeg på det tidspunkt allerede havde spillet igennem Wind Waker.

Ocarina of Time imponerede mig, men jeg husker intet fra Majoras Mask.
SumezSumezSkrevet 06/11-14 10:44 
Det kommer ikke til at ske, men kunne virkelig godt tænke mig at spille det her remake, med Theophany's udgave af soundtracket. Det er noget af det mest fantastiske arrangement af spilmusik jeg nogensinde har hørt:

http://www.terriblefate.com/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 06/11-14 11:42 
Det er godt nok temmelig gode versioner, du linker til der.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 06/11-14 11:45 
Afslutningen "Time's End" er helt vildt genial.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 06/11-14 15:52, rettet 06/11-14 16:08 
Nogen siger at Majoras Mask er det mest dystre Zelda til dato, har dette noget på sig?
Det skulle også være det største, korrekt?

Edit: Får lige en spøjs tanke her; Da spillet først kommer til forår 2015, kan det ikke tænkes de laver en lækker New 3DS XL bundle med det her i? :D Kom så Ninty, i ved vi vil ha' det :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 06/11-14 16:48, rettet 06/11-14 16:48 
Uden tvivl det mest dystre.
Dog på en meget indirekte facon. Det er ikke mørkt eller "gyser-agtigt", men har mange sære figurer og begivenheder der får hele spillet til at virke sådan "off", hvilket skaber en underlig trykkende stemning. Trailer-videoen for 3DS-udgaven demonstrerer det meget fint, synes jeg. Nåja, og så er der hele det faktum at spillet drejer sig om et 3 dages tidsloop, der ender med at månen styrter ned og dræber alting.
Helt generelt er døden og tab et gentagende tema gennem hele spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 06/11-14 16:58 
Selvom det kan være en kende utilgængeligt og det derfor kun er lykkedes mig at spille det helt igennem en enkelt gang, er det klart det Zelda, der står stærkest i min erindring.

Jeg ville dog ønske, at der var tale om et HD remake, fremfor en 3DS version.

Altid rart at drømme lidt om den her:
https://www.youtube.com/watch?v=cyazYYev7Nw
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SonicSonicSkrevet 06/11-14 17:03 
Ja, en HD remake ville ikke være af banen, men jeg har omvendt også hygget mig meget med OOT på 3DS, det er lidt som en god bog man tager med sig i sengen om aftenen :)

@Sumez, ja ok, traileren er en snært skummel. Can't wait :)
Hvordan virker det med de tre dages loop? Har man 3 ingame dage til at gennemføre, eller hvordan?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 06/11-14 17:22, rettet 06/11-14 17:23 
Tiden løber i ingame-tid, og når de tre dage udløber, er det game over. Men svjh. står tiden stille i dungeons osv.
Man får også okarina-sange der kan få tiden til at gå langsommere, eller skrue tiden tilbage til starten af de tre dage, så det er aldrig en reel tidsgrænse. Men alt hvad der sker i spillets verden kører på en tidsplan så bestemte begivenheder sker på bestemte tidspunkter, og forskellige mennesker er forskellige steder, og man kan så gøre ting i løbet af hvert loop der kan ændre på det (man får et behændigt "kort" over alle disse begivenheder, så man kan opsøge dem og holde styr på hvad man har lavet). Jo nærmere tiden kommer på "dommedag", jo mere dyster bliver den generelle stemning i den by, der udgør spillets omdrejningspunkt. Det er lidt som et komprimeret Dead Rising.

Det er et ret unikt spilkoncept, som jeg synes er med til at gøre Majora's Mask til noget særligt i seriens historie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 06/11-14 17:59 
Desværre er den 3-dages limit også spillets største svaghed. Der er lige så meget fokus på exploration som i resten af serien, men det er svært at nyde når man konstant har en forholdsvis kort tidsgrænse hængende over hovedet (bogstaveligt talt). Og når man resetter de 3 dage, resetter man samtidigt meget af sin progress. Dette er dog mest udtalt i starten af spillet, hvor man må forberede sig på at skulle spille igennem de samme områder mange gange før man kommer videre.
SumezSumezSkrevet 06/11-14 18:11 
Det du beskriver stemmer på ingen måder overens med den måde jeg har oplevet spillet :)
Den "progress" man laver mht. interaktion med folk i byen er jo primært udforskning og læring af indbyggernes hemmeligheder og adfærdsmønstre. At man har snakket med en person på et bestemt tidspunkt er jo en rimelig simpel detalje, der nemt kan gentages efter behov. 3-dages loopet er helt klart spillet største styrke hvis du spørge mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 06/11-14 18:33 
Jeg tænkte mere på overworld, hvis du ikke når frem til den næste ugle-statue eller dungeon inden de 3 dage, skal du igennem nøjagtigt det samme område igen, hvilket jeg blev ret hurtigt blev træt af.
QQSkrevet 06/11-14 18:38, rettet 06/11-14 18:42 
Der er lige en hård indlæringskurve helt i starten, men når man først har styr på, hvad der nulstilles og hvad der ikke gør, når man springer i tiden, så kører det let nok. Man må bare ikke lægge det fra sig i flere uger, så kan det være svært at komme i gang igen, da man har mange løse ender at holde styr på og selv hovedhistorien til tider kan være ret så uliniær. Det lyder slemt når jeg skriver det, men det er det ikke, hvis man spiller det intenst.

EDIT:
Som jeg husker det får man nogen værktøjer til at styre tiden efter første dungeon, der gør det væsentligt lettere og mere overskueligt. Men det gjorde den første dungeon rimelig træls.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
WikzoWikzoSkrevet 06/11-14 19:59 
Majora's Mask virker i starten meget svært at komme i gang med, men giver man det en chance i et par timer, vil man finde, at det er et fantastisk spil - måske et af de bedste i serien.

Jeg synes, at tidskonceptet er genialt, og jeg ærgrer mig over, at det stort set ikke er blevet benyttet siden dengang. Med nutidens teknologi burde det være muligt at tage konceptet endnu videre.

Sammen med The Wind Waker, er Majora's Mask et af mine favorit Zelda-spil. Havde hellere set en "rigtig" HD-remake til Wii U (ejer ingen 3DS), men er også glad for at spille det på GameCube (på trods af at spillet ofte fryser/crasher).
SonicSonicSkrevet 06/11-14 22:13 
Pre-order er oppe på nintendo.co.uk - men de sender ikke ud af landet D:
Har mine bange anelser for, at man skal vente på games langsommelige levering igen.

Jeg syntes konceptet lyder rigtigt fedt, med det tids-kontrol. Day one!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 07/11-14 16:58 
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 14/11-14 08:11, rettet 14/11-14 08:16 
Before Majora’s Mask 3D was announced, some speculated that the game could end up as a New 3DS exclusive. We now know for sure following last week’s announcement that this isn’t so. Aonuma does comment on the new handheld and notes that the visuals are the same when played on the original 3DS or New 3DS. He leaves the following mysterious tease though: “Please wait for the opportunity to discuss how playing on the New 3DS differs at a later date.”

http://nintendoeverything.com/aonuma-sheds-new-light-on-zelda-majoras-mask-3d-origins-changes-new-3ds-tease-more/

Skal da også klart have en New 3DS når den kommer. Er der nogle faste EU datoer?

:Edit: Wait, kan man importere en New 3DS fra Austrailien, og spille pal spil på den?!
If so, kender i en god webshop der slipper om tolden der? :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
3of193of19Skrevet 14/11-14 08:24, rettet 14/11-14 08:29 
Hmm, godt spørgsmål... Jeg kunne prøve at nuke min 2DS og se om AUS/NZ er valg ved indstilling af eShop region. Hvis man kan vælge AUS på EU maskiner BURDE man kunne gøre det modsatte.

edit:
Det var ikke nødvendigt at nuke maskinen alligevel. Man kan vælge Australien og New Zealand i regions settings, så det burde kunne køre den anden vej også.
Men jeg ville nok spørge nogen der har en N3DS først alligevel. Det er jo ny firmware på maskinen, så det er muligt den er lavet specielt til AUS/NZ.
SonicSonicSkrevet 14/11-14 08:28 
Ja fordi, de har vist ingen ide om hvornår den kommer til US eller EU, grundet salgstal åbenbart :/ Så hvem ved. Vil dælme gerne prøve det nye headtracking 3D m.m.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
3of193of19Skrevet 14/11-14 08:31 
kort artikel,
ja man kan.


Link...
SonicSonicSkrevet 14/11-14 08:39 
Ok fedt, tak. Så er det med at finde en god shop.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Login for at besvare
Username
Password
Remember me