X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PC problem/fix tråd


Svar
3of193of19Skrevet 03/10-14 23:40, rettet 04/10-14 00:03 
vi ser ikke ud til st have en tråd til sådan nogle tricks, måske på tide?

Nå men jeg har et problem med min pc.
Har haft lidt crashes her og der med maskinen og prøvede at finde ud af hvad problemet var. Jeg kunne så se at en af blæserne ikke kørte. Jeg åbnede maskinen og lagde mærke til at et af benene i pluggen ikke sad ordentlig fast og dermed ikke havde kontakt, så jeg skubbede det ind igen bagfra (lyder lidt mærkeligt uden billede men nåja).
Da jeg så satte strøm til kabinettet igen ville den så ikke tænde, men power led'en blinker. Jeg har ikke kunnet finde ud af hvad det skal være signal for (hjælper ikke at jeg ikke kender kabinettets fabrikat) :(

Tilføjelse: Tror måske strømforsyningen er røget. Hver gang lyset blinker prøver blæserne at dreje men stopper igen samtidigt med lyset slukker... Underligt. Har checket strømforbruget på de nye komponenter og det er ca det samme som de gamle.
3of193of19Skrevet 04/10-14 22:02 
jeps, det var strømforsyningen der var røget. Billigt Energon crap jeg købte uden at kigge nærmere efter de 750W :(
Nå men 7,9,13, så ser det ud til at motherboard, cpu og grafikkort stadig kører fint, PYHA!
WehnerWehnerSkrevet 15/02-15 13:46 
Jeg har et problem min min pc, der opstod efter sidste uges Windowopdateringer (Windows Vista).

I flere programmer er fonten gået fra fin og skarp truetype til noget gnidret ikke-skalérbar skrift. Problemet ses bl.a. i Firefix (men ikke IE) og så et program, GTS, jeg bruger til at tekste tv-serier.

Meget underligt. Nogen, der har oplevet noget lignende?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PlaykidPlaykidSkrevet 16/02-15 06:45 
Dette kunne være et forsøg værd :-)

https://emarkaysolutions.wordpress.com/2007/07/05/problem-3-blurry-fuzzy-text-in-windows-vista-aero-and-not-in-vista-basic-theme/
Spiller nu: Halo 3
jaesjaesSkrevet 06/03-15 11:41, rettet 06/03-15 11:42 
Nogle der kan hjælpe med det problem, at min bærbar tilsyneladende er begyndt at overophede i spil?

Efter ca. 5 min. falder frameraten til under det halve og CPU'en er ca. 100 C og grafikkortet ca. 94 C.

Det må være et nyt problem - er ret sikker på det enten ikke skete i starten eller i mindre omfang.

Det tyder således på en slidt, tilstøvet eller defekt blæser - kan der gøres noget ved dette på en bærbar? Eller kan der være andet i vejen end blæseren? Garantien er udløbet :/

Specs:
CPU: i7 3610QM (2.3 GHz)
GPU: GeForce GT 640m
8 GB RAM
Windows 7

Efter 3-4 timers spild af tid husker jeg pludseligt en af hovedårsagerne til, at jeg konverterede til konsoller i sin tid :/
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/03-15 11:56, rettet 06/03-15 11:57 
jaes>
Det tyder således på en slidt, tilstøvet eller defekt blæser - kan der gøres noget ved dette på en bærbar?

Sandsynligvis. Alle laptops (jeg kender til) kan skrues fra hinanden på en eller anden måde. Det kommer meget an på modellen. Hvis du er heldig, skal der kun skrues et par skruer ud for at få adgang. Hvis du er knapt så heldig, skal næsten hele lortet splittes ad, før man kommer derind.

Bare husk at du skal holde fast på bladene så de ikke kan rotere mens du blæser skidtet væk. Specielt hvis du bruger trykluft. Ellers ødelægger du lejet.
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/03-15 11:56 
Hvis blæseren er godt og grundig tilstøvet, så burde du komme langt med lidt basalt værktøj og en dåse komprimeret luft (eller en meget blid kompressor).

Hvis blæseren er stået helt af, så burde du kunne høre det... Eller rettere, slet ikke høre noget. :)


I princippet burde man egentlig også give sine blæserkølede konsoller samme tur nu og da.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
jaesjaesSkrevet 06/03-15 18:56 
Tak skal I have.

Tyder på jeg må til at lege kirurg. Jeg ville have grinet af nedenstående operation på samme computer-model, hvis det ikke var fordi jeg allerede var i gang med at græde. Han splitter den jo fuldstændig ad o.o
https://www.youtube.com/watch?v=CcAMlm2_FvY

Jeg overvejer lidt at forsøge bare at støvsuge og/eller puste med et sugerør ind i åbningerne, selvom nogle nævner, at der er risiko forbundet ved det.

Blæseren kører, og det ville være smart hvis der var et program, der kunne skrue konstant op for den mens man spiller, men kan ikke finde et, der virker på min computer. En cooling pad er nok heller ikke tilstrækkeligt i denne sammenhæng, de er ellers ret billige.
WehnerWehnerSkrevet 11/03-15 13:03 
Wehner>
Jeg har et problem min min pc, der opstod efter sidste uges Windowopdateringer (Windows Vista).

I flere programmer er fonten gået fra fin og skarp truetype til noget gnidret ikke-skalérbar skrift. Problemet ses bl.a. i Firefix (men ikke IE) og så et program, GTS, jeg bruger til at tekste tv-serier.

Meget underligt. Nogen, der har oplevet noget lignende?

Update: Intet hjalp, men ganske som problemet opstod efter en bunke windowsopdateringer, så forsvandt det efter opdateringerne i dag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig