X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy XV


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/09-14 08:25 
Det her spil var jo egentlig et af Final Fantasy XIII titlerne på et tidspunkt, men nu begynder det at ligne et færdig spil... Der er ihvertfald rigeligt med gameplay i den her TGS trailer

http://youtu.be/wT3dyanB3pk
136 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
slk486slk486Skrevet 07/12-16 14:00 
Samt noget alt for langt og frustrerende forced stealth.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-16 16:57 
Tusind tak fordi du postede det Jmog. Jeg var blevet mere klar på det her efter release, men nu venter jeg også til de har lavet det færdig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/12-16 18:30 
Mangler der noget i spillet, altså ud over optimering?
JmogJmogSkrevet 07/12-16 18:47 
De har tænkt sig at justere gameplay i det mest upopulære kapitel og tilføje cut scenes der uddyber dele af plottet som var sparsomt fortalt.

Et kritikpunkt jeg har set i flere anmeldelser er at ting nogen gange bare sker uden at der har været ordentlig plotopbygning inden da. Det virker som om der mangler ting. Og det er meget muligt at visse ting slet og ret ikke kunne nås inden release.

Det de har annonceret kan potentielt gøre det til et bedre spil end det er nu. Da jeg stort set aldrig genspiller spil - især så store spil - så kan jeg lige så godt vente til den fulde version er ude.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/12-16 19:31 
Ja jeg er færdig med story.
Del 13 er rigtig godt. Ja du er ikke i open world, men det gør ikke noget.
Det var en fin ide , måden men spille del 13 på!
Liner ikke noget man har gjort før i de andre kapitler.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 07/12-16 20:05 
@Jmog: Tak for info, tror jeg venter og nupper det engang i Q1/2 ;)
SumezSumezSkrevet 07/12-16 23:59 
Jmog>
Et kritikpunkt jeg har set i flere anmeldelser er at ting nogen gange bare sker uden at der har været ordentlig plotopbygning inden da. Det virker som om der mangler ting. Og det er meget muligt at visse ting slet og ret ikke kunne nås inden release.

Erstat "nogen gange" med "hele tiden", så er det rimelig spot on.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/12-16 03:47 
Final Fantasy XV
SumezSumezSkrevet 08/12-16 07:52 
I've come up with a new recipaaaeeeehh!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 08/12-16 10:18 
Det siger han heldigvis ikke hos mig :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 08/12-16 10:26 
Det er ikke dialogen eller de engelske stemmer der er problemet, men nok det faktum at den udspiller sig på præcis samme måde omkring 270 gange i løbet af spillet og ikke kan skippes :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 08/12-16 10:40, rettet 08/12-16 10:40 
Apropos dialogen så har jeg min indstillet til japansk. Det var lidt sjovt at kongemanden havde en vildt dyb stemme der ikke var Sean Beans, men ellers synes jeg det er rigtig fint. At der er tale om et stort JRPG der rent faktisk beholder de japanske stemmer er i sig selv noget af et win.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 08/12-16 10:47 
Kan ikke huske om jeg har nævnt det herinde før, men jeg valgte de engelske stemmer på flere menneskers opfordring, inkl. folk som ellers altid vælger de japanske hvis de kan, og jeg synes faktisk de fungerer godt, så jeg har ikke noget problem med det.
Kongemanden er heller ikke Sean Bean med de engelske stemmer. Lunafreya er heller ikke Cersei.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 08/12-16 10:56 
Nej, jeg ved godt at de ikke er med i spillet, men de er med i filmen, som jeg så på engelsk, fordi Sean Bean, Lena Headey og Aaron Paul :)

Det japanske lydspor var heller ikke tabsfrit.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 08/12-16 11:48 
Filmen er lip synced til de engelske stemmer, så det er helt klart dem man skal se den med.
Forstår iøvrigt ikke hvorfor de ikke kunne bruge i hvert fald Sean Bean til de få linjer Regis faktisk har i spillet? Er det noget med actor's guild eller sådan noget som gør at han skulle have ekstra penge fordi det kan identificeres som to separate udgivelser?
Med al den dialog han har i Kingsglaive ville det vel ikke dræbe nogen at skulle indspille et minuts tid ekstra.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/12-16 12:53, rettet 08/12-16 12:54 
FFS de der dropship!

Havde en lang kamp mod en world boss, og så kom de der fucking dropship! Så måtte trække mig ud af kampen (sagde hun osse i går)
Det må de godt rette!
(At de holder sig væk, når man er i kamp)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 08/12-16 13:18 
Ja de kan være pænt irriterende. De er som regel temmelig nemme at nedkæmpe, men hvis man er ifærd med en anden kamp, kan det ødelægge alting. Generelt fungerer kampsystemet bare værre jo flere fjender der er til stede ad gangen. Nogle af de store 1-on-1 bosskampe er til gengæld virkelig gennemførte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 08/12-16 13:43 
Hvis man har noget torden-magi lavet med nogle mønter, så er det så lækkert at få en flok magitek-soldater i hovedet. Hurtig, nem kamp med kæmpe EXP-bonus :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 08/12-16 13:45 
Er der noget trick til at bruge magi uden at ens venner også bliver gennemristet? Tror ikke det har lykkedes mig en eneste gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 08/12-16 13:51 
Gør det før de når hen til fjenderne? Men lidt venskabelig ild er ikke så slemt i forhold til al den ekstra erfaring man får :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 08/12-16 14:02 
Alle tre magityper bliver hængende i ekstremt lang tid, så når de løber i flæsket på fjenderne efterfølgende går det alligevel galt. Det sker hver gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 08/12-16 16:47 
Lad fjenderne løbe i flæsket på dig i stedet :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 08/12-16 19:09 
Sådan fungerer vennernes AI vist ikke :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/12-16 03:52 
Jeg kom igennem igår og er virkelig, virkelig glad for det. Det er rigtigt nok at Chapter 13 halter lidt bagefter i forhold til resten af spillet... Det tager bare for langt tid at komme igennem det kapitel, men belønningen er der.

Belønningen er der også i mange andre RPGer, hvor man bruger timevis på at slæbe sig igennem kedelige, ensformige encounters der tager alt for langt tid, men jeg syntes at Final Fantasy XV holder dampen oppe 90% af tiden og virkelig er massivt innovativt for hele genren. Nu hvor både vestlige og Jap RPGer alle er dating sims efterhånden er det rart at se nogen der laver et der bare går ud på at hænge ud med gutterne.

Det har også fået mig til at komme til at købe Cup Noodles... Mest fordi jeg skulle være sjov på instagram, men lige nu sidder jeg og spiser en Wasabi variant som jeg har tilsat æg og teriyaki sovs og den sidder lige i skabet. Gladio havde ret!

Check reklamen for Cup Noodle XV!
https://youtu.be/bvaTAgkWy6c

Man kan godt vente på at de ændre spillet med patches og DLC, men det lyder til at de ændringer kommer til at være så radikale at man næsten burde spille det nu, i sin vanilla form... Måske? Det er svært at sige om ændringerne bliver bedre eller dårligere. Behøver alle plotpoints at blive skåret ud i pap eller er det bedre at noget er overladt til fantasien?

Anyway, det er mit ynglings FF to date.
NaieraNaieraSkrevet 14/12-16 04:07 
Det hedder YNDLING :)

Men det er rart at høre, at du var glad for det. Jeg roder stadig rundt på kapitel tre og leger med at lave magi med mønter og gamle pengesedler, så jeg kan få gigantiske EXP bonusser. Jeg kan jo heller ikke lade være med at gennemføre cirka alle sidemissionerne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-16 09:21 
Yngling er ikke forkert. Der er mig bekendt ikke udkommet andre FF-spil siden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 14/12-16 09:23 
Altså, hvis vi er pedantiske, så er "yndling" noget vi foretrækker, mens "yngling" har noget med alder at gøre - begge kan så gøre sig gældende i denne kontekst, men betydningen bliver meget anderledes :D
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/12-16 11:04, rettet 14/12-16 11:16 
Jeg er osse rigtig glad for spillet!
Lang tid siden jeg har lavet alt hvad man kan i et langt RPG spil.
(Max lvl,alle side quest,max skill)
Mangler 7 sidequest hvor det ser ud til at 2 af dem kan jeg ikke klare, pga jeg har solgt den item som skal bruges. Så det er en heads up til andre.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/12-16 12:20 
Ømlængs Final Fantasy, så. :D
NaieraNaieraSkrevet 16/12-16 12:58 
Final Fantasy XV
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 11/01-17 02:17 
Hvis man skulle være i tvivl om at der er skåret en del i spillet for at nå deadline, så har man nu fundet ud af at et helt kontinent er "fjernet". Det er stadig på skiven:
http://www.eurogamer.net/articles/2017-01-10-a-glitch-has-opened-up-final-fantasy-15s-unused-continent
NaieraNaieraSkrevet 29/01-17 03:41 
Final Fantasy XV
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 12/02-17 03:54 
Den flyvende bil er dum.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 12/02-17 11:30 
Ja, det er meget sjældent man får game over i det spil... lige indtil man får den flyvende bil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-17 15:37 
Ny Patch gør spillet fuldstændig uspilleligt på PS4 Pro. Fandeme flot...

https://youtu.be/MfCbomJW4Eg
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/02-17 16:56 
Hjælp
136 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig