X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy XV


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/09-14 08:25 
Det her spil var jo egentlig et af Final Fantasy XIII titlerne på et tidspunkt, men nu begynder det at ligne et færdig spil... Der er ihvertfald rigeligt med gameplay i den her TGS trailer

http://youtu.be/wT3dyanB3pk
136 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 15/08-16 10:56, rettet 15/08-16 10:56 
Jeg mener absolut det er positivt at udsætte spillet i stedet for at udsende noget de ikke selv vil stå inden for - det er måden de annoncerer det på som er bizar.
SumezSumezSkrevet 15/08-16 10:57 
Ja, det er meget japansk det der
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/08-16 10:57 
Ja det må man sige ;)
JmogJmogSkrevet 15/08-16 19:52 
Især fordi det med garanti VIL have en dag 1 patch. Men den reelle grund er nok slet og ret at spillet ikke er færdigt eller i hvert fald for buggy til at de kan få det certificeret.
WehnerWehnerSkrevet 15/08-16 19:54 
Ja, spillet er blevet udsat. Der kommer patch med det samme uanset. Sådan er den nye virkelighed.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 15/08-16 19:54 
Knap så nye :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 15/08-16 20:16 
Jmog>
Især fordi det med garanti VIL have en dag 1 patch. Men den reelle grund er nok slet og ret at spillet ikke er færdigt eller i hvert fald for buggy til at de kan få det certificeret.

Jeg kan allerede høre det: "I sagde day 1 patch vill være på disken men spillet er lige opdateret da jeg satte disken i?... :D
JmogJmogSkrevet 15/08-16 23:20 
Og det er der såmænd intet galt i. For hvis de opdager nye fejl eller kommer på optimeringer i den måned der er mellem guld master og udgivelse, så ville det være tåbeligt ikke at få det med i en patch.
BeanoBeanoSkrevet 16/08-16 09:16 
Næh, ikke min pointe :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/10-16 21:42 
Her er de første 20 minutter efter introen.

https://youtu.be/RuT8oGjYHJQ
Bede-xBede-xSkrevet 30/10-16 11:25 
Måske ikke så overraskende når man ser Square Enixs andre spil, men FFXV får multiplayer DLC ved siden af tre singleplayer udvidelser:

http://www.vg247.com/2016/10/27/final-fantasy-15s-dlc-will-culminate-with-an-online-multiplayer-mode/

Skal vi gætte på at der kan grindes, craftes, købes boosters for rigtige penge osv. :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 30/10-16 12:50 
Swipe credit card to level up.
NaieraNaieraSkrevet 26/11-16 17:30, rettet 26/11-16 17:43 
Soon!

Final Fantasy XV

Final Fantasy XV
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 29/11-16 07:58 
Så er det i dag.

Synes folk virker lidt skuffet over det, men spillet har også 10 arbejdsår oppe imod sig hvilket måske er lidt unfair.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 29/11-16 08:08 
Det får da 8 og 9-taller overalt? Efter XIII-serien og ti års udviklingshelvede er det da mere end vi kunne have håbet på.
SumezSumezSkrevet 29/11-16 08:30 
Jeg synes det virker som et spil der nærmest kun kan skuffe, men umiddelbart har jeg også primært hørt positive ting om spillet. Historien skulle være "lille" for et FF-spil, hvilket kommer bag på, og overrasker mange, men har næsten kun hørt gode ting om selve gameplayet, kampsystemet og de ting man kan rende rundt og lave i spillets verden udenfor historien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 29/11-16 08:33 
Jmog>
Især fordi det med garanti VIL have en dag 1 patch. Men den reelle grund er nok slet og ret at spillet ikke er færdigt eller i hvert fald for buggy til at de kan få det certificeret.

Jeg tror spillet allerede er blevet patchet mindst to gange nu, med en day 1 patch på over 8GB(!), som efter sigende bl.a. indeholder helt generelle fixes til kameraet som man burde kunne forestille sig var blevet fanget i beta, og åbenbart flere helt nye story-sekvenser som skulle være nærmest essentielle for forståelsen af hvad der sker.

So there you go...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/11-16 09:12 
DF's PS4 vs Pro analyse:
https://www.youtube.com/watch?v=nANRQ-NGPZQ
SumezSumezSkrevet 29/11-16 09:42, rettet 29/11-16 09:42 
For lige at opsummere videoen:
PS4 Pro:
"High mode" ser bedre ud (eller kører i hvert fald i højere opløsning end 1080p, hvis man har et TV der kan den slags) men kører ustabilt (jeg kan overhovedet ikke se nogen forskel ud fra videoen), begge modes holder dog fast 30fps

PS4 Amatør:
Ligner Lite mode fra pro'en, men kører ikke helt så godt. Det virker ukonsekvent og ikke direkte relateret til hvad der sker på skærmen, videomanden formoder at det er en bug i spillet. Igen kan jeg ikke selv se nogen forskelle overhovedet. Og igen konstant 30fps.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 29/11-16 09:44, rettet 29/11-16 09:46 
Jmog>
Det får da 8 og 9-taller overalt? Efter XIII-serien og ti års udviklingshelvede er det da mere end vi kunne have håbet på.

Skuffelsen blev beskrevet i IGN's og Gamespot's to anmeldelser som jeg læste i går aftes, men ja de giver det begge 8 og betegner det som værende "Great", så helt skidt kan det jo ikke være. 8 er fandme en god karakter!

Jeg køber det i dag. Det bliver så mit første FF spil nogensinde. Så Kingsglaive i går aftes det var mega fedt og jeg elskede det :D

Haha godt jeg ikke har en PS4 Amatør...! ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 29/11-16 10:12, rettet 29/11-16 10:17 
Sumez>

"High mode" ser bedre ud (eller kører i hvert fald i højere opløsning end 1080p, hvis man har et TV der kan den slags) men kører ustabilt (jeg kan overhovedet ikke se nogen forskel ud fra videoen), ...

Måske fordi videoen kun er 1080p og komprimeret? :D
SumezSumezSkrevet 29/11-16 10:48 
Han siger problemet er med frame pacing, hvilket ikke har noget med opløsningen at gøre, men ja, jeg formoder at videoen gør det utydeligt, ligesom man nok skal sidde og prøve at styre spillet selv før det virkelig kan mærkes - min pointe er at det i hvert fald ikke er umiddelbart tydeligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/11-16 10:59 
Det kan jeg dog godt se her.
NaieraNaieraSkrevet 29/11-16 12:40 
Jeg spillede en times tid i nat og var ikke skuffet. Det er dog svært helt at finde ud af hvor spændt op det gjorde mig, da der er så mange nye indtryk at processere. Det er i hvert fald ulig noget andet jeg har spillet før.

Der er i øvrigt to patches på 7-8GB hver.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 29/11-16 15:15 
Sumez>
"High mode" ser bedre ud (eller kører i hvert fald i højere opløsning end 1080p, hvis man har et TV der kan den slags)

Bare lige for at det her ikke bidrager til den udbredte misforståelse at 1080p TV ikke får noget ud af de spil som kan køre i højere opløsning på Pro: Det kører OGSÅ i højere opløsning på Pro tilsluttet 1080p TV. Det downsampler bare, hvilket giver vidunderlig artifact-fri antialiasing. Det er en kraftigt undervurderet feature at shimmering og pixel crawl stort set er udryddet på 1080p TV hvis man har et spil der renderer i højere end 1080p.
nerosnerosSkrevet 29/11-16 20:38, rettet 30/11-16 14:24 
Tak for oplysningen Jmog så er jeg jo glad for jeg købte en PS4 Pro :-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/12-16 15:33 
Jeg fik det endelig idag, men har ikke haft tid til at prøve det endnu. Læste til gengæld denne artikel om at der kommer en DLC Boss Fight med Square Enix CEO Yosuke Matsuda.

http://www.siliconera.com/2016/12/01/final-fantasy-xv-director-says-theyre-preparing-square-enix-ceo-cameo-fight-dlc/

Final Fantasy XV

In other news er det vidst også det hurtigst sælgende Final Fantasy spil til dato.

http://www.siliconera.com/2016/12/01/final-fantasy-xv-tops-5-million-worldwide-sales-fastest-selling-title-series/
SumezSumezSkrevet 02/12-16 09:29, rettet 02/12-16 09:56 
Fik "endelig" spillet i går. Et par umiddelbare kommentarer (spoiler-frit) efter meget kort tid med spillet:

1: Kingsglaive filmen er meget bedre end jeg havde forventet. Det er ikke en specielt god film set selvstændigt, og der er masser af dum computerspilslogik, især hen imod slutningen, men der er faktisk en handling, rigtig meget spænding og solide figurer - altsammen positivt når man havde ventet et tilfældigt rod a la Advent Children. Den er selvsagt også rigtig flot lavet.
Men virkelig dumt at indlede filmen med en massiv exposition-dump som er umuligt at følge efter de første 15 sekunders af Cersei's monolog. Tror ikke nogen der har set filmen uden at kende til spillets verden i forvejen har fået noget ud af den.

2. Spillets tutorial er tør og træg, og et rigtig skræmmeeksempel på hvordan en tutorial ikke bør implementeres. Den er dog forholdsvist kort, og nærmest påkrævet hvis man ikke vil misse flere små vigtige detaljer i kampsystemet.

3. Når det så er overstået, så kastes man virkelig hurtigt ud i spillet. Ikke noget med en masse historieopbygning og slusning ud i den store verden. Man starter direkte på et standard open world kort hvor man får et par fornuftige dræb-fjender-missioner for lige at lære hvordan tingene hænger sammen, og så kan man ellers køre rundt som man har lyst. Absolut positivt. Husk at købe Final Fantasy IV soundtracket før du forlader tankstationen.

4. Spillet rammer dog også dermed øjeblikkeligt alle de klassiske moderne "open world" tangenter. En stor kedelig verden hvor man kan få lov til at rende frem og tilbage og lede efter markeringen på sit minimap, og samle mineraler og urter op når man kommer forbi dem... Ikke min idé om underholdende spildesign, men hvis man kan lide Skyrim, Witcher, osv. så burde der vel heller ikke være noget i vejen med det når Final Fantasy gør det samme.

5. Kampsystemet virker udmærket, men forvirrende og rimelig tilfældigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 02/12-16 09:54, rettet 02/12-16 09:56 
Har aldrig været interesseret i det overhovedet, da jeg simpelthen synes boy-band temaet var for dumt mv, men efter at have set spillet in action og hørt folk tale om det, er jeg faktisk blevet en smule omvendt :)

Får en ekstra fysisk kopi af spillet til Xbox One i overskud, der hører med i en bundle. Nogen interesserede?
j/k
SumezSumezSkrevet 02/12-16 10:59, rettet 02/12-16 11:00 
Boy-band-drengene (eller "chocobros" som de er blevet døbt) skulle faktisk efter sigende være et af de bedste elementer i spillet. Gode figurer med et sammenhold der smitter af på spilleren. Jeg er ikke kommet mere end et par babyskridt ind i spillet, så jeg kan ikke be- eller afkræfte dette, men jeg kan godt forestille mig det.

På baggrund af fleres anbefalinger har jeg dog gjort noget virkelig drastisk og sat spillet til engelske stemmer. Stemmeskuespillerne er faktisk gode, selvom den første engelske trailer gav et helt andet indtryk. Selvom Prompto er irriterende, så passer stemmen til figuren. Ignis er nok den værste stemme. Skuespilleren er god nok, men han virker ekstremt forceret og passer ikke særlig godt til udseendet.

Lidt ærgerligt at de ikke lige fik Sean Bean til at indtale nogle linjer til spillet også - det er underligt når Regis pludselig skifter stemme, selvom han ikke er meget med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/12-16 11:56 
Har spillet en 15~ timer og er desværre ikke synderligt imponeret .

Kamp systemet er egenligt ok, historie er der ikke meget af og det her "road trip" plot virker bare åndssvagt. Spillet vil gerne forsøge at kombinere traditionelt FF med open world (det er jo det pøblen vil have desværre), men det virker ikke særlig godt.

Jeg var egenligt ganske glad for figurerne i starten, især fordi der ikke var nogen direkte latterlige figurere imellem (som fx afro negeren i ff13 som virkeligt irriterede mig), men jeg synes de er kedelige.

Jeg må indrømme at spillet skuffer meget. Jeg synes spillet så interessant ud helt tilbage da det hed FF Versus 13 for år tilbage og da det blev hypet til udviklerne havde fundet inspiration i FF6 blev jeg også hyped, det var nok en fejl.

Hvor ville jeg dog ønske at de ville prøve lave et helt traditionelt FF igen, encounters med en eller anden langt ude historie (men som trods alt virker og griber) og et ordenligt person galleri. Men det sker desværre nok aldrig.

Årets skuffelse uden tvivl, meget lig med hvordan MGS5 var sidste års skuffelse. Japanske spil der prøver at være noget de ikke er og afviger fra hvad oprindeligt gjorde dem gode.
slk486slk486Skrevet 02/12-16 12:18 
Japanske spil, der ikke holder nok fast i rødderne og prøver at være for vestlige :)
j/k
XiwanaXiwanaSkrevet 02/12-16 12:23, rettet 02/12-16 12:23 
slk486>
Får en ekstra fysisk kopi af spillet til Xbox One i overskud, der hører med i en bundle. Nogen interesserede?

Jeg ku' godt være interesseret. Besked sendt!
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 05/12-16 09:58, rettet 05/12-16 10:02 
Wow hvor er det et svært spil at forholde sig til det her.
Der er virkelig mange ting i spillet der er supergennemførte og virkelig godt lavet. Men det er også svært at ignorere alle de ting der er fundamentalt smadret, og en virkelig typisk konsekvens af både spillets 10 år i development hell, og deadlinen om at levere en helt ny AAA PS4 oplevelse, hvor der er blevet hukket og skåret i hæl og tå for at få de rester de har kunnet levere til at passe sådan nogenlunde sammen.

Det er en superflot stor open world, men det er nok en af de mest "underutilized" (dansk ord?) af slagsen, uden noget særligt enticement for at udforske alle tænkelige afkroge. Historien og figurerne er faktisk overordnet gode og sympatiske, men den måde forløbet fortælles på er gennemsyret af manglende detaljer, der får ellers temmelig simple udviklinger til at fremstå fuldstændig ubegrundede. Ting sker "fordi de skal ske" (fordi udviklerne allerede har lavet assets til de forskellige setpieces) og ikke fordi det giver mening i forhold til historien.

Jeg har det også virkelig hårdt over den GTA-agtige sidequest struktur. I stedet for en levende verden hvor folk hist og pist har brug for hjælp til forskellige situationer, så er der kun en lille håndfuld NPC'er fordelt over hele verden som hver har en hel serie af side quests som alle går ud på det samme. Så hvis man er typen der har lyst til at jage sidequests, ender man med bare at rende/fast travel'e i pendulfart mellem forskellige kort-lokationer og den samme NPC og gøre det samme igen og igen. Det gøres ikke bedre af at stort set samtlige quests ultimativt involverer det samme idéforladte MMO-koncept med at finde en prik på dit minimap og enten trykke X, eller slå en lille bunke fjender ihjel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/12-16 11:01 
Eneste problem jeg har indtil videre er at hop og interact knappen er den samme, og at man får muligheden for at vælge udstyr som er equippet når man sælger, men så får en fejlbesked om at man skal unequippe det.
nerosnerosSkrevet 05/12-16 11:55, rettet 05/12-16 13:48 
Jeg venter lidt med at købe det, er blevet lidt bange for det alligevel måske ikke er helt noget for mig i sidste ende. Det er især lidt den boy-band agtige struktur der gør mig bange.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-16 12:05 
Jeg er personligt vildt glad for at de endelig er gået væk fra det metroseksuelle look der har præget serien siden 9 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/12-16 13:42 
Jeg går ud fra at ovenstående kommentar er klassisk Konsolkonge-sarkasme? :P Figurerne i FFXV kan nærmest ikke blive mere metroseksuelle, men selvom de er temmelig endimensionelle i deres karakterisering, så synes jeg den måde de bliver udbygget gennem den konstant kørende "baggrundsdialog" helt klart er et af spillets stærkeste sider.

Darkbeat>
Eneste problem jeg har indtil videre er at hop og interact knappen er den samme

Det ville ikke gøre mig så meget hvis det ikke var fordi det var teknisk muligt for spillet at vise "X" prompten uden den er ordentligt aktiveret, så et tryk på X får Noctis til at hoppe på stedet som en idiot. Og det sker HELE TIDEN. Det er ligesom Dragon Age Inquisition, bare ganget med 800.
Jeg synes det er overraskende at et af fiksene i Day 1 patchen skulle være problemer med kameraet, for jeg kan nærmest ikke forestille mig hvordan det kan være værre end det er nu.
Derudover er jeg dog temmelig imponeret over spillets tekniske formåen, og hvor gnidningsløst det formår at få mange ting til at fungere (f.eks. detaljer som hvordan dine venner konsekvent finder og efterlader deres chocoboer udenfor kameraet)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/12-16 13:50 
Har lige tabt 19 timers spille tid! ><
Min save er der ikke mere.

Pas på derude, der er andre det er sket for
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-16 15:43, rettet 05/12-16 15:43 
Sumez>
Jeg går ud fra at ovenstående kommentar er klassisk Konsolkonge-sarkasme? :P Figurerne i FFXV kan nærmest ikke blive mere metroseksuelle, men selvom de er temmelig endimensionelle i deres karakterisering, så synes jeg den måde de bliver udbygget gennem den konstant kørende "baggrundsdialog" helt klart er et af spillets stærkeste sider.

Som jeg har forstået det så er metroseksuel påklædning når mænd klæder sig mere fimset end hvad godt er. Bevares, jeg bygger som alt andet min påstand på et enkelt afsnit af South Park jeg engang så, men jeg antager at de har gjort deres hjemmearbejde godt nok så jeg ikke behøver ;)

Tøjstilen i FFXV er da langt mere emo/goth end det nogensinde er metro :)

SoUSA>
Har du ikke en cloud save igennem PS+?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/12-16 16:23 
Kigget efter den, no luck! :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 05/12-16 16:31 
@KK: Handler mest om overdreven forfængelighed og imagepleje end "fimsethed", selv om det jo ikke er udelukket ;)

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Metroseksualitet
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-16 17:23 
Ah ja, det var da vidst pointen i dét SP afsnit nu jeg tænker efter.

Lad mig omformulere; Jeg er glad for at de er gået væk fra hovedpersoner med sløjfer om halsen og bare maver :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 06/12-16 03:45 
Sumez>
Det ville ikke gøre mig så meget hvis det ikke var fordi det var teknisk muligt for spillet at vise "X" prompten uden den er ordentligt aktiveret, så et tryk på X får Noctis til at hoppe på stedet som en idiot

Det sker ikke hos mig. Er du sikker på, at du ikke forveksler den lille søjle med ikonet i toppen, med X-prompten? Hvis X-prompten rent faktisk er fremme her, så sker det altså ikke.

Derudover synes jeg kun bedre om spillet efter jeg er kommet til kapitel 2 og lige før kapitel 3. Hvis man blander mønter med magi kan man elemanciere noget magi der giver helt vilde EXP-bonusser, og så skal man selvfølgelig huske at sove på Qaldin Quay, så man får 2x EXP. Jeg havde lige linet 40k op til Noctis og 24k til de andre, for så at få påtvunget erfaringen ved skiftet fra kapitel 2 til 3 :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 06/12-16 08:35, rettet 06/12-16 08:36 
Igen med de blandede følelser, det er virkelig et spil der udviser alle grader på kvalitetsspektret.

I går var jeg ved at rydde op i de sidste fetch-quests jeg manglede og stødte i den forbindelse på en dungeon sent i Cindy's quest line.

Med undtagelse af en enkelt bizar afstikker i main questen, har ingen dungeons jeg er stødt på bevæget sig særlig langt fra den meget generiske Skyrim-agtige grotte, lidt ligegyldigt designet og uden nogen boss til sidst. Men denne dungeon var meget, MEGET længere end nogen af de andre. Labyrintisk, spændende, og virkelig gennemtænkt designet, med tre(!) udfordrende og interessante bosskampe undervejs.

Det var en virkelig positiv overraskende og på mange måder langt mere "klassisk" JRPG. Især interessant er at det er en fuldstændig valgfri dungeon, så hvis spillet har mange flere af disse til at gemme sig rundt omkring i verden, kan min indstilling til det sagtens nå at ændre sig meget drastisk. Men det kan også godt være at det bare var en one-off forestilling.
Også lige en forespørgsel/advarsel i den forbindelse - dungeonens egen quest (den der kommer automatisk når man finder den) var sat til level 45 samme som Cindy's quest, så selvom jeg fandt den ting jeg skulle hente til hende inden jeg gik ind i det sidste rum, regnede jeg ikke med at støde på noget der var over min formåen. Men det viser sig at den sidste boss var level 50, og derudover ekstremt stærk med fokus på et bestemt element som jeg absolut ikke har haft gear til at forberede mig på.
Det var lidt af en "ubehagelig" oplevelse, da jeg også var løbet helt tør for phoenix downs, og kampen virkelig var på kanten af hvad jeg kunne overkomme på det tidspunkt. Det gjorde det selvfølgelig noget mere spændende, men også en smule unfair, synes jeg, da der ikke var mulighed for at save nogen steder i den, som nævnt, ekstremt lange dungeon, og havde bestemt ikke lyst til at skulle gennem det hele igen.
Er der nogen der har oplevet lignende andre steder i spillet hvor man virkelig skal tage sig i agt? Har ikke lyst til at være for overpowered til de dungeons jeg spiller, men hvis man risikerer at støde på en boss der er 5 levels over hvad den lover, er man nærmest nødt til det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 06/12-16 08:41, rettet 06/12-16 08:44 
Det sker ikke hos mig. Er du sikker på, at du ikke forveksler den lille søjle med ikonet i toppen, med X-prompten?

Absolut 100%! Jeg skal prøve at huske på at fange en video næsten gang jeg oplever et særlig slemt eksempel.

Naiera>
Hvis man blander mønter med magi kan man elemanciere noget magi der giver helt vilde EXP-bonusser, og så skal man selvfølgelig huske at sove på Qaldin Quay, så man får 2x EXP. Jeg havde lige linet 40k op til Noctis og 24k til de andre, for så at få påtvunget erfaringen ved skiftet fra kapitel 2 til 3 :p

Vidste ikke det med mønterne. Troede kun det var mad der kunne give en EXP bonus. Generelt bruger jeg næsten ikke magi - synes det giver alt for mange ulemper (friendly fire!) i forhold til hvor lidt man får ud af det, og der er enormt meget unødig besvær involveret mht. at udvinde, bygge og equippe det. Dog imponerende at du kunne opbygge 40K EXP så tidligt i spillet!
Men sover du virkelig på Qaldin Quay udover det ene nævnte tidspunkt hvor man får en gratis overnatning? 10K var alt for dyrt for mig på det tidspunkt, og selvom jeg har over 80K på nuværende tidspunkt (chapter 10), har jeg ikke rigtig lyst til at smide så mange penge efter 2x EXP når man kan få 1.5x nærmest gratis. Der kommer iøvrigt et sted senere hvor man kan få 3x EXP, men det er selvsagt endnu dyrere.
Du skal heller ikke knytte dig for meget til din exp bonus - der er rigtig mange steder i story-questen hvor man pludselig tvinges til at indløse exp UDEN nogen bonus - har mistet ret meget den vej. :P

Der er kun et begrænset antal hunts i diverse områder, og jeg har endnu ikke fundet nogen anden måde at tjene penge på, men jeg forestiller mig at penge på en eller anden måde ikke rigtig er et issue længere når man når endgame.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 06/12-16 12:08, rettet 06/12-16 13:11 
Det gik virkeligt hurtigt da jeg blandede en Rare Coin med noget ild. Nogle Debased Coins giver selvfølgelig også god bonus, men fire gange EXP (hvilket er hvad en enkelt giver) virker lige pludselig så trist :p

Når de onde smider en flok soldater fra deres luftskibe er det bare med at zappe dem med noget EXP-forbedret torden. Det er så praktisk når de står i en stor klump.

Man skal selvfølgelig bare lade være med at rode med historien når man samler erfaring til en nat på Qaldin Quay. Det var selvfølgelig fjollet af mig, men jeg skal jo nok få fat i flere mønter og få lavet mere smart magi.

Jeg tjener penge ved at sælge diverse treasure-tingester jeg finder. Det har ikke været noget videre problem at have nok gil til Qaldin Quay, men pengene hænger selvfølgelig ikke på træerne lige til at starte med.

Jeg tror seriøst at et element + Rare Coin giver 36 gange EXP. Ellers kan jeg ikke rigtig forklare, at Noctis lige fik 16k mere erfaring end de andre havde, på den lille tur bagom basen sammen med Cor.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 07/12-16 11:42 
Det der med at de udsatte FFXV, så folk ikke skulle døje med en stor patch... det begynder at lugte mere og mere af at de fik pænt travlt til sidst i spillets udvikling for at nå deadline. Jeg har ikke købt det endnu, men regner med at gøre det når nedenstående er implementeret.

"Thank you for playing Final Fantasy XV. Final Fantasy XV was able to achieve an amazing accomplishment, shipping 5 million copies worldwide on the release day. I would like to express my gratitude for everyone that has purchased it.

Currently I have heard many players around the world enjoying themselves. Players are pleased to be enjoying this new Final Fantasy, as well as the staff, we are really happy.
We’ve promised before launching the game that Final Fantasy needed to be complete before it was released. We will continue to update and we are planning to provide a more rich gaming experience to all players around the world. As a gratitude for exceeding 5 million copies, I’ve decided to strengthen the update plan considerably beyond the original plan and inform you of a concrete road map.

These are updates to make the Final Fantasy XV gaming experience more rich, and for longer playability, updates based on requests from players after the release, and in addition to DLC development reported previously. They will be given for free for the short term, mid-term, and long-term.

Final Fantasy XV Update Roadmap

Short-term goals
First, we will update the experience of Chapter 13’s gameplay. For that reason, we are undertaking many enhancements such as increasing the power of the ring’s magic. We will inform you of the details of updated content at a later time.

Mid-term goals
Updating the production of the second half of the game, further enhancing the experience of the story. For example, we are planning to add event scenes where “What happened to Ravus?” was from. In addition to the event scenes, voice responses and localization work to all languages will occur so we will work firmly on this as a mid-term goal. Details of the plan will be announced once it’s decided.

Long-term goals
We will make it possible to use important characters that appeared in the main game as playable characters. We will also consider adding an avatar system to create original characters. In addition to this, we will continue to actively update so that various players can enjoy Final Fantasy XV for a long time.

Others
After clearing the game, you can carry your progress into a New Game. Finishing it at a low level, an invincible suit, we will offer various items that extend the range of play. Fonts displayed can be enlarged for easier reading.
For the already announced DLC, it is planned to be released as originally intended.

FFXV Holiday Pack
FFXV Booster Pack
FFXV Episode Gladiolus
FFXV Episode Ignis
FFXV Episode Prompto
FFXV Online Expansion Pack: Companion

On behalf of the staff and all players around the world, we hope you will enjoy Final Fantasy XV even more. Thank you for your continued support for Final Fantasy XV and the Final Fantasy series.

FFXV Director Hajime Tabata"
SumezSumezSkrevet 07/12-16 12:53 
Det er en farce uden lige. Det er rimelig tydeligt at spillet har et problem når de er nødt til at patche story'en.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 07/12-16 13:14 
Er der nogen der er nået til kapitel 13 som uden at spoile kan fortælle om det kapitel virkelig er så ringe som folk på andre fora skriver? Jeg går udfra det er den del af spillet hvor det pludselig bliver lineært og mindre åbent.
136 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig