X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køn, feminisme og computerspil


Svar
millenniummillenniumSkrevet 16/09-14 09:20, rettet 16/09-14 09:32 
Det er gået totalt over hovedet på mig, men hvis man skal tro Politikens vinkel, har der åbenbart været noget af en chat-krig i USA efter nogle femininistiske spillere kritiserede videospillenes generelle beskrivelser af kvinder.

Der er holdninger for, imod og midt i mellem.

Personligt har jeg altid haft en problem med den kategori af feminister (hvis man må kalde det dé... Se hele indlægget


Link til artikel
The medium is the message.
134 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/10-14 14:06 
Yep.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 08/10-14 14:25 
Jeg hader ikke hende. Jeg hader bare hendes konklusioner.

Hvis jeg var censor og hun var elev, vil jeg beskrive hendes projekt som grundig i sin empiri men unuanceret i konklusionerne og der mangler dokumentation for perspektiveringen, hvilket på en videregående uddannelse er et 8-tal. ;)
The medium is the message.
TheDukeTheDukeSkrevet 08/10-14 16:12 
KTC>
De folk, der skriver grimme ting til hende, hader ikke alle kvinder, de hader specifikt hende...

Virkelig?

http://observationdeck.io9.com/female-writer-quits-bioware-over-graphic-threats-to-ki-1153849581

http://www.polygon.com/2014/7/22/5926193/women-gaming-harassment
KTCKTCSkrevet 08/10-14 17:08 
Så de fleste af dem, da :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 09/10-14 08:55 
Jeg troede en industri der var voldsomt befolket af mænd, ville være mere omsogsfulde for kvindelige ansatte. Men på den anden side; Markedet består også af en rimelig sindssyg fanboy-kultur.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 28/10-14 14:44 
Polygon fortsætter "Damsel in distress" problemet med en personlig artikel:

http://www.polygon.com/features/2014/10/24/6242329/character-design-sarkeesian

"The Last of Us may remove Ellie's agency later in the game, but when the game gives you control of Ellie due to Joel's injuries he's not seen as a helpless nothing who has been removed from the narrative, you simply have to keep the story moving by doing things without his help or protection. The story presents Joel and Ellie as two characters with their own thoughts and motivations who help each other, and it's richer for it."

Kom til at tænke på år 1989, hvor Leisure Suit Larry 3 gjorde ret meget det samme. I slutningen af spillet bliver Larry bedrøvet og forsvinder i junglen, hvorefter spilleren overtaget rollen som Patti der skal redde Larry og sørge for historiens fremdrift.

Hvorfor bliver denne slags før-og-nu anomalier altid overset i debatten? :-P
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 31/10-14 13:24, rettet 31/10-14 13:29 
En god (men lang) artikel om opgøret med termen "Male gaze", videospil og Bayonetta.

Hvis man har tid. Og lyst. :)

Der er dog ét "men". Med visse undtagelser så er majoriteten af spil, hvor der er en kvindelige helt avatar, i tredjeperson perspektiv. Så spilleren netop kan SE sin avatar, mens størstedelen af alle FPS spil har mandlige avatars, så spilleren kan VÆRE sin avatar.

Ja ja, der finde nævnevædige undtagelser, men forestil jer hvis Tomb Raider 1 dengang udkom i FPS. Det ville fjerne en del af spillets fundament. Nogen havde måske spurgte: "Hvad er pointen med en kvindelig heltinde hvis vi ikke kan SE hende?".

Link...
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 31/10-14 13:56 
Køn, feminisme og computerspil
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/10-14 13:57 
Tresspasser er realistisk. Var der også dinosauere i spillet eller sådan noget?
millenniummillenniumSkrevet 31/10-14 14:01 
Nå ja - det er fredag.

Beeeeeewbs!!!
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 18/11-14 13:05 
Kvinder og computerspil bliver også diskuteret i et finsk debatprogram (med svenske undertekster):
http://www.svt.se/ei-saa-peittaa/se-program/avsnitt-2-237?autostart=true
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/11-14 19:12 
SÅ er er alle glade :D

Køn, feminisme og computerspil
SumezSumezSkrevet 20/11-14 00:10 
Come play my lord!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 20/11-14 08:18 
Spot on Darkbeat :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/12-14 10:11 
Harada har sat foden ned imod Amerikansk hysteri, oven på reaktionerne på en ny-annonceret character til Tekken: Lucky Chloe

http://www.escapistmagazine.com/news/view/138981-Tekken-7-Lucky-Chloe-Is-Exclusive-to-Asia-and-Europe

Nogen på Twitter har foreslået en løsning :D

https://twitter.com/harada_tekken/status/542583593776599040
SonicSonicSkrevet 10/12-14 10:22, rettet 10/12-14 11:17 
Syntes det er iorden han kommer med den udmelding, efter alt det meningsløse tuderi. Good lord.
NeoGaf pls.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 10/12-14 11:42 
Synes godt nok der er mange forfærdelige figurer i fighters indenfor især det her område, men jeg kan slet ikke se hvordan det appellerer til den figur. Synes jeg kender adskillige piger i virkeligheden der af uforklarlige årsager elsker den stil, modsat figurer som f.eks. Ivy (SC) der tydeligvis udelukkende er udtænkt at et eller andet hankøns underliv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/12-14 11:46 
Sonic>
Syntes det er iorden han kommer med den udmelding, efter alt det meningsløse tuderi. Good lord.
NeoGaf pls.

100% enig. Syntes hans reaktion og løsning er genial. Er dog overbevist om at figuren kommer til US også, evt. som DLC eller unlock.
SonicSonicSkrevet 10/12-14 12:19 
Jeg håber et eller andet sted, at han gør figuren eksklusiv til EU og Japan, og vil endda støtte manden ved at købe spillet day one.
Jeg syntes det er blevet lidt ekstremt hvad udviklere og kunstnere skal finde sig i efterhånden.
Giv USA figuren som DLC til $15, og lad dem søppe i deres saltede tårer :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 10/12-14 12:44 
Trods alt ikke kun brokkehoveder i US og i Europa kan vi fint være med når det kommer til at brokke sig over PC-ligegyldigheder i spil :)
SonicSonicSkrevet 10/12-14 13:07 
Helt enig :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 04/06-15 10:37 
Hvis man kan holde hende ud (I ved hvem), så er her lige 11 minutters analyse af et af mine yndlingsspil, Beyond Good & Evil, som på mange områder er feministisk funderet uden at være for meget.

Link...
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/06-15 01:44 
Køn, feminisme og computerspil
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/06-15 20:12 
Så den her video og kom til at tænke på tråden:

Kvinden bag Centipede
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 21/06-15 07:42 
Fedt. :D

Nede hos Ruben og Bobby står i øvrigt pt en rigtig Centipede med trackball control.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 21/06-15 17:54 
Det gør der også i Chassis
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 21/06-15 19:04 
Hrmpf. Jeg er ikke nok i Chassis. :-/
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/10-15 15:36 
Anita og Zoe har for nyligt talt på vegne af alle kvinder ved U.N. i et forsøg på at gøre cyber bullying til et større problem end hungersnød og undertrykkelse.

Her er AlphaOmegaSins forklaring om det reaktion på det
https://youtu.be/LjkTtN68SHA

Køn, feminisme og computerspil
NaieraNaieraSkrevet 04/10-15 17:16 
Darkbeat>
Anita og Zoe har for nyligt talt på vegne af alle kvinder ved U.N. i et forsøg på at gøre cyber bullying til et større problem end hungersnød og undertrykkelse.

Det tvivler jeg oprigtigt på. Sagde de ordret, at de mente det?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Soren47Soren47Skrevet 04/10-15 18:08 
At sige at man ikke kan kæmpe for kvinderettigheder i lande som Danmark og USA, fordi at folk har det meget værre andre steder er selvfølgelig fjollet.
At sige at nedgørelse af kvinder på nettet er et større problem for verdenen er selvfølgelig også fjollet.
Kan man ikke sagtens arbejde for at bekæmpe flere problemer, uden at skulle sammenligne hvilket der er værst? :)
SumezSumezSkrevet 04/10-15 18:26 
Soren47 har den rette indstilling :)
Den moderne feminismes største problem er at den konsekvent skaber modstandere hvor den burde have allierede...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 04/10-15 19:09, rettet 04/10-15 19:52 
Nej, den moderne feminismes største problem er, at den af mange bliver behandlet som én samstemmende bevægelse, hvor de største og mest højrøstede kværulanters meninger bliver betragtet som grundholdningen for enhver som tager prædikatet på sig.

Det korte af det lange er, at der er ligeså mange holdninger som der er feminister. Og jo før vi holder op med dedikere tid og kræfter til at sprede og diskutere historier om kværulanterne (jfr. Darkbeats indlæg) og i stedet fokuserer på de sagsfremmende tiltag, kommer vi ingen vegne.

Og +1 til Soren47 herfra også.
SumezSumezSkrevet 04/10-15 19:25 
Odin det var også lidt det jeg hentydede til. Der hersker sådan en meget bred sort/hvid "hvis du ikke er med os, er du imod os" stemning, hvilket er utroligt upassende for et så nuanceret emne. Det er ret ærgerligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 04/10-15 19:39 
Sumez>
Den moderne feminismes største problem er at den konsekvent skaber modstandere hvor den burde have allierede...

Kan du ikke skrive en debat-artikel til Politiken hvor det citat indgår? :)
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 04/10-15 19:53 
Sumez>
Odin det var også lidt det jeg hentydede til. Der hersker sådan en meget bred sort/hvid "hvis du ikke er med os, er du imod os" stemning, hvilket er utroligt upassende for et så nuanceret emne. Det er ret ærgerligt.

Ah. I så fald er vi rygende enige.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/10-15 20:52 
Det er præcis dét er det er et nuanceret emne der er med til at gøre det lidt forkert at det netop er de to der stiller op ved U.N som forkæmpere for hele sagen.
Soren47Soren47Skrevet 04/10-15 22:28 
Men mener de virkelig man skal censurere internettet? :b
Det giver jo ingen mening.
Er der en kilde udover en YouTubevideo? (Medmindre det selvfølgelig er en video lavet af dem selv :) )
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/10-15 22:36 
Jeg kunne godt tænke mig at se hvad de har sagt til det møde. Jeg synes Sarkisian er forfærdelig dum at høre på, men jeg ville alligevel blive overrasket hvis de prøver at gå så vidt som AlphaOmegaSin siger i hans video :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 04/10-15 23:24 
Enig. AlphaOmegaSins frådende tirader er nu engang hans adelsmærke. Jeg synes de kan være rigtig underholdende, men sagligheden kan det være så som så med. Jeg vil derfor også gerne se en kilde til de omtalte udtalelser fra frøkenerne Quinn og Sarkeesian så diskussionen i det mindste kan få et ben at stå på.
OdinOdinSkrevet 04/10-15 23:51 
Her er det fulde indslag fra UN-mødet:
https://www.youtube.com/watch?v=h3vWFpryfVI
Quinn går på 1:22:35: https://www.youtube.com/watch?v=h3vWFpryfVI&feature=youtu.be&t=1h22m35s#
Anita får ordet 1:29:54: https://www.youtube.com/watch?v=h3vWFpryfVI&feature=youtu.be&t=1h29m54s#
Jeg har ikke selv set det endnu og klokken er mange, så det bliver nok først i morgen.
OdinOdinSkrevet 05/10-15 00:34, rettet 05/10-15 00:49 
Ok, jeg var alligevel for nysgerrig og deres indslag varer kun få minutter hver især. Jeg kan dog sige med sikkerhed, at det her:
Darkbeat>
Anita og Zoe har for nyligt talt på vegne af alle kvinder ved U.N. i et forsøg på at gøre cyber bullying til et større problem end hungersnød og undertrykkelse.

er noget værre ævl. Og det samme er AlphaOmegaSins opråb om, at de forsøger at censurere internettet.
På intet tidspunkt bliver der sagt noget i den dur.

Det sagt, så mangler deres respektive indslag progressiv substans. Quinn forfalder lynhurtigt til at fortælle om sig selv snarere end om det arbejde de laver i Crash Override. Anita bliver bedt om at komme med nogle bud på hvad man kan gøre for at dæmme op for trusler og chikane online, men responderer blot med en løs håndviften om, at det handler om at lave om på systemerne i de online communities hvor det foregår for at gøre opførslen uattraktiv. Mere konkret bliver det ikke.

Nu ved jeg ikke helt om formålet med UN-mødet blot var at påpege, at problemet eksisterer (i så fald virker det lidt spildt, for jeg tror vi har passeret det punkt for længe siden), eller om det handlede om at dele viden om løsninger og tiltag. Hvis det var sidstnævnte, var der desværre ikke ret meget værdi i de tos bidrag. Selvfølgelig er det begrænset hvad man kan udrette på få minutters taletid, men netop derfor kunne man måske godt have ønsket sig noget mere velforberedt materiale bakket op af både kvalitativ og kvantitativ data fra deres organisationsarbejde.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/10-15 01:23, rettet 05/10-15 01:30 
Deres løsninger og tiltag lyder til at gå ud på kriminalisere online chikane, således at hvis man siger noget til nogen som de ikke syntes om, så skal man kunne kalde politiet på dem. (*EDIT* Ihvertfald Zoe's idé. Anita's idé er bare at online communities skal omstruktureres, hvilket jeg personligt kun tror kan ske hvis INGEN har en identitet online)

Jeg tror det er meget individuelt for person til person hvad de vil stå model til og hvor finder man lige grænsen for hvornår man er uenig og hvornår man er fjendtlig? Jeg er sikker på at de begge har fået en hård medvind fra nogen virkelige stjernepsykopater derude, på samme vis som politikere samt alle andre der er "noget ved musikken" har gjort i årevis, men at smide folk i fængsel over det?

Jeg troede lige at vi alle sammen var blevet enige om at ham dér manden der smed folk i fængsel, fordi de ikke ville heile med under hans taler, var en værre én og vi helst ikke skulle have sådan noget ballade igen :D
OdinOdinSkrevet 05/10-15 08:08, rettet 05/10-15 08:46 
Deres løsninger og tiltag lyder til at gå ud på kriminalisere online chikane, således at hvis man siger noget til nogen som de ikke syntes om, så skal man kunne kalde politiet på dem. (*EDIT* Ihvertfald Zoe's idé.

Eh? Hvornår siger hun det? Jeg har lige set Zoes del af klippet igennem igen og intet sted ytrer hun ovenstående. In fact, det eneste tidspunkt hun overhovedet nævner politiet (udover en bisætning om SWAT'ing) er i hendes opremsning af de private og offentlige instanser som bør uddannes bedre til at kunne håndtere systematisk chikane og dødstrusler.

Jeg troede lige at vi alle sammen var blevet enige om at ham dér manden der smed folk i fængsel, fordi de ikke ville heile med under hans taler, var en værre én og vi helst ikke skulle have sådan noget ballade igen :D

Og jeg troede vi allesammen var blevet enige om, at det ikke var specielt fordrende for debatten at trække den ned på dét niveau.
SumezSumezSkrevet 05/10-15 08:17 
1984 havde alligevel været en bedre og mere åbenlys sammenligning, men Bo må gerne være sjov. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/10-15 09:14 
Anita er nok i top 3 over idioter som jeg ikke kender! :)

Væk fra min hobby, og stop med at være en idiot!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-15 09:54 
Odin>
Deres løsninger og tiltag lyder til at gå ud på kriminalisere online chikane, således at hvis man siger noget til nogen som de ikke syntes om, så skal man kunne kalde politiet på dem. (*EDIT* Ihvertfald Zoe's idé.

Eh? Hvornår siger hun det? Jeg har lige set Zoes del af klippet igennem igen og intet sted ytrer hun ovenstående. In fact, det eneste tidspunkt hun overhovedet nævner politiet (udover en bisætning om SWAT'ing) er i hendes opremsning af de private og offentlige instanser som bør uddannes bedre til at kunne håndtere systematisk chikane og dødstrusler.

Der var en af dem (Anita?) der formåede at sidestille dét at blive kaldt "bitch" og "liar" og lave modsvar på videoer, med reel chikane og dødstrusler. Jeg fik i hvert fald det indtryk, at de ville have det hele modereret.
Det er fuldstændig ude i hampen. F.eks. i Anitas tilfælde, da hun aldrig er bleg for at finde problemer hvor der ikke er nogen, for at fremme hendes egen feministiske agenda. At hun så også vælger at lukke af for al chat i hendes videoer, gør jo bare at folk bliver nødt til at besvare hendes udtalelser på andre måder.
Men mon ikke at hun nyder rigtig godt af de trusler og skældsord hun dagligt bliver udsat for? Det bekræfter jo bare hendes teori om at mænd er nogle forfærdelige nogen.
Jeg tror at mange andre ville blive udsat for meget af de samme, hvis de også talte uden at have forstand på et emne, og samtidig lukkede af for kritik. Uanset om de er hankøn eller ej.
Det er sådan internettet fungerer, desværre. Det er godt nok sjældent at jeg har set en forholdsvis populær YT-video der ikke har været fyldt med yderst hadefulde kommentarer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/10-15 10:10 
Jeg tror at mange andre ville blive udsat for meget af de samme, hvis de også talte uden at have forstand på et emne, og samtidig lukkede af for kritik. Uanset om de er hankøn eller ej.

Det hersker der horhåbentlig absolut ingen tvivl om. :)
Jeg er enig i at cyber bullying helt sikkert er et stort problem (vil dog også påstå at det er komplet underordnet om det er "cyber" eller ej), men det man bliver udsat for som modsvar på at have stillet sig op på et pedestal og kommet med overlagt provokerende udtalelser, kan aldrig, aldrig nogensinde benyttes som et sidestillende eksempel til det mobning rent faktisk handler om. Uanset hvor ubehagelige de folk så ellers har været.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 05/10-15 12:35, rettet 05/10-15 23:17 
Konsolkongen>
Der var en af dem (Anita?) der formåede at sidestille dét at blive kaldt "bitch" og "liar" og lave modsvar på videoer, med reel chikane og dødstrusler. Jeg fik i hvert fald det indtryk, at de ville have det hele modereret.

Hun opremsede en del ting som hun var blevet udsat for. Jeg hørte nu bestemt ikke at de ting blev sidestillet med hinanden, men givet at det altsammen optrådte i den samme opremsning, kan jeg godt se hvordan det kan tolkes sådan. Det er bare slet ikke sådan jeg hører det.
At de opfordrer til moderation og bedre håndhævelse af politikker i diverse online communities mod systematisk chikane, DOX'ing, stalking, SWAT'ing m.v. synes jeg ikke der er noget fordækt i. Den slags opførsel bør ikke tages i forsvar, og hvis ikke brugerne selv kan finde ud af det indbyrdes, virker moderation trods alt som den mildeste form for modsvar. Men skabelsen af den slags politik i de enkelte fora er en svær balancegang, hvilket f.eks. Reddit, som et af de seneste eksempler, har måttet sande.

Jeg har dog overhovedet ikke indtrykket af, at hverken Quinn eller Sarkeesian er interesseret i lovgivningsmæssig censur af internettet som folk bliver ved med at nævne her i tråden. Quinn har tværtimod rettet kritik mod den rapport (Cyber Violence Against Women and Girls) som var oplægget for UN-mødet, der netop lægger op til noget lignende,

Uddrag fra en artikel af Sarah Jeong på Motherboard.com efter UN-mødet, hvor Quinn og flere andre kriserer rapporten (links til begge dele findes i bunden af dette indlæg):

But since the report comes from the United Nations, its potential persuasive power is quite strong, and given many of the problems with the report, the conversation seems to have gotten off to a bad start. And for Quinn, the report breathes new life into fears she’s had since the start of Gamergate. She worries that one day, an harasser will take aim at a legislator, who will then seek enact overly punitive laws. In her email to me, she warned against “overbroad, knee-jerk, fear-based legislation drafted by people who don't understand what's good about the internet, the importance of things like privacy and free speech online, or how the internet even works in the first place.”
“Then we'll see yet another case of ‘this is why we can't have nice things’ but with one of humanity's greatest inventions,” she said.

Den rapport er i øvrigt dybt latterlig og lader til at have en helt anden agenda, hvilket Quinn og flere andre af de indbudte ved UN-mødet påpeger i artiklen. Når forfatterne i rapporten trækker en lige linje fra videospil til voldelig adfærd og henviser til morderne bag Columbine-massakren som "Nintendo-killers", så har man ligesom sat niveauet.

Konsolkongen>
Det er fuldstændig ude i hampen. F.eks. i Anitas tilfælde, da hun aldrig er bleg for at finde problemer hvor der ikke er nogen, for at fremme hendes egen feministiske agenda. At hun så også vælger at lukke af for al chat i hendes videoer, gør jo bare at folk bliver nødt til at besvare hendes udtalelser på andre måder.

At Anita har lukket af for chat på hendes videoer er nu engang normen for Youtubere med velbesøgte kanaler. Youtubes brugerkommentarer har trods alt velbegrundet ry for at være en cesspool, så de fleste vælger at flytte diskussionerne over i fora på deres egne sites af præcis den grund du nævner til sidst. Jeg tror ærligt talt også at Anita har en langt ringere signal-to-hate ratio i sine kommentarer end den gennemsnitlige Youtuber, så jeg forstår det godt.

Jeg synes dog heller ikke at hendes Feminist Frequency-serie var god. Den var fuld af søgte pointer og ligesom du havde jeg svært ved at ryste fornemmelsen af mig, at hun rent faktisk ikke havde spillet langt størstedelen (hvis nogle overhovedet) af de spil hun brugte som eksempler. Lidt bedre gik det da hun dedikerede noget tid til at tale om positive rollemodeller, men der havde hun allerede fået etableret sig selv som en person hvis analytiske organ og research-evner er temmelig kritisable.

Mit beef med Sarkeesian er, at hun udover at være sjusket og ensidig i sin kritik virker utroligt dobbeltmoralsk og kun taler for sig selv og et subset af kvinder som hun dømmer værdige til hendes support. Et af de seneste eksempler, der virkelig har fået sat det på spidsen, er en kvinde som henvendte sig til Sarkeesian på vegne af en veninde, der var blevet stalket og gruppevoldtaget af tre mænd som brød ind i hendes hjem, hvor hendes børn lå og sov. Både den første og efterfølgende henvendelser blev besvaret med tavshed fra Sarkeesian. Selv efter flere medier havde bragt hendes historie i et forsøg på at trække Sarkeesian ud under sin sten, var der intet svar fra hende. Twistet i sagen er, at både kvinden og hendes veninde, der blev voldtaget, begge arbejder som pornoskuespillere og uden officielt svar fra Sarkeesian vil mine mistanker om, at hun ser den slags kvinder som nogle der "selv er ude om det" være ufunderede, men hvorom alting er, ser hendes tavshed fandemig ikke godt ud.

http://motherboard.vice.com/read/im-disappointed-zoe-quinn-speaks-out-on-un-cyberviolence-report
http://www.unwomen.org/~/media/headquarters/attachments/sections/library/publications/2015/cyber_violence_gender%20report.pdf?v=1&d=20150924T154259
SonicSonicSkrevet 05/10-15 14:16 
Holy wall of text batman!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
WehnerWehnerSkrevet 05/10-15 16:14 
Odin>
[At de opfordrer til moderation og bedre håndhævelse af politikker i diverse online communities mod systematisk chikane, DOX'ing, stalking, SWAT'ing m.v. synes jeg ikke der er noget fordækt i.

Jeg måtte google begge udtryk. Enten kommer jeg for pæne steder, eller også er det bare fordi, min omgangskreds kalder doxing for det, det er, nemlig s̶t̶a̶l̶k̶i̶n̶g̶ research. Det er nu nok kommet for at blive.

Swatting er til gengæld fuldstændig crazy, men da det også er brandulovligt, er der ikke rigtig noget at debattere i den retning...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
134 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig