X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Microsoft køber Mojang?


Svar
BeanoBeanoSkrevet 10/09-14 06:02, rettet 10/09-14 06:40 
P.t. på rygtestadiet...

http://www.eurogamer.net/articles/2014-09-09-microsoft-to-buy-mojang-for-usd2-billion-report
millenniummillenniumSkrevet 10/09-14 06:47 
Aprilsnar i september.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 10/09-14 07:33, rettet 10/09-14 09:42 
One hit wonder til 2 milliarder cowboy penge...
j/k
BeanoBeanoSkrevet 10/09-14 08:22, rettet 10/09-14 08:25 
Ja det er mange penge for Minecraft branded. Men MS ser det velsagtens som en langsigtet styrkelse af Xbox branded, end som en forretning isoleret set. Spørgsmålet er så om Minecraft har den værdi som de tror det har, på lang sigt?
Minecraft 2 skal dog nok sælge pænt på XB1, Windows 9 og Surface 4 i 2016...

Med Notch's briller er det et godt træk. Hvis han ikke længere har den store motivation for spiludvikling og ikke har flere guldkorn i støbeskeen. Så sælg skidtet nu, forgyld sig selv, de øvrige aktionærer og (forhåbentligt) de rette medarbejdere i firmaet, og brug tiden på noget mere inspirerende om ca. 1 år.
slk486slk486Skrevet 10/09-14 08:25, rettet 10/09-14 08:43 
Hvis jeg var Notch ville jeg også springe fra nu. Minecraft har peaket - jeg tvivler på noveltien i det bliver ved.
Kom videre.. :)

MS bruger deres penge de forkerte steder.
j/k
SumezSumezSkrevet 10/09-14 09:55 
Hvis jeg var Notch, ville jeg sælge Mojang, forlade firmaet, og starte noget nyt :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 10/09-14 10:02, rettet 10/09-14 10:03 
Læste på reddit at der går rygter om interne stridigheder hos Mojang mht fremtidens forretningsgrundlag. Ingen tvivl om at de kan bruge penge som toiletpapir hos Mojang i dag, men interessen for Minecraft VIL dale på længere sigt, og hvad gør man så....?

Kan godt være en "start from scratch" løsning ville være befriende.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 10/09-14 10:04 
Hvis det ikke var udkommet på PS3 og PS4 ville det have givet mening (dog ikke til den pris).

Nu dog... ER der et behov for Minecraft 2? Jeg ser det ikke. Folk virker fint tilfredse med etteren.
SumezSumezSkrevet 10/09-14 11:30 
Der er absolut intet behov for Minecraft 2, eller nogen der efterspørger det. At kunne bruge navnet "Minecraft 2" i promoveringen af en spillemaskine ville til gengæld være ret god PR.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/09-14 11:39 
Opdatering til ovenstående historie:

UPDATE 10/9/14 9.55am: Minecraft creator Markkus "Notch" Persson instigated talks with Microsoft to sell developer Mojang, a new source has claimed, and will leave the company for good when the deal is complete.

That's according to a new Bloomberg report, which claims that Persson was attracted to the idea of a deal after striking up a close relationship with recently-promoted Xbox chief Phil Spencer.

The positive experience of working with Microsoft on the hugely successful Xbox versions of Microsoft is also said to be a factor.

But Minecraft is also now available on PlayStation 4 and PS3 and a Vita edition is also due for release. It's unclear what would happen to the ongoing development of the game on Sony's platforms in the event of a Microsoft buyout.

Both parties have so far declined to comment on the reports.
HeroldHeroldSkrevet 10/09-14 13:50 
Det skal ses i et lang større billede. Der er masser af uudnyttet forretningspotentiale i Minecraft brandet - det har overhovedet ikke peaket, men er både et navn og et brand, der er større end noget andet spil derude, og det kan der sagtens spindes guld på.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/09-14 17:15, rettet 10/09-14 17:15 
Nu er det snart udkommet til alt hvad det overhovedet kan. PC, mobiltelefoner, tablet, konsoller, håndholdte konsoller og der findes endda en version til Raspberry Pi. Sælg da lortet nu, hvor det stadig ikke er udkommet til PS4. Det kan nok ikke malkes meget mere herefter :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 10/09-14 17:56 
Det er ude på PS4 ;)
JmogJmogSkrevet 10/09-14 18:03 
Vita (er til certificering), 3DS og Wii U er det eneste af betydning som det ikke findes på.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/09-14 20:27 
Beano>
Det er ude på PS4 ;)

Ah så var det Vita jeg mente ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 11/09-14 01:10 
Det vil da være tragisk hvis MS køber Mojang. Alle de studier de har opkøbt hidtil er blevet systematisk ødelagt af deres inkompetance. Jeg håber Notch siger nej tak.
SonicSonicSkrevet 11/09-14 08:26 
Lad os alle mindes Rare. RIP.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 11/09-14 09:18, rettet 11/09-14 09:19 
Lader til at Notch's reaktion passer meget godt med hvad jeg formodede.

Jeg ser ikke meget Microsoft kan "ødelægge" hos Mojang, især hvis Notch alligevel skrider. Det handler rent om branding. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig