X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NEC Core på en SuperGrafx?


Svar
RaGaRaGaSkrevet 28/08-14 19:07, rettet 28/08-14 19:08 
Hej folkens!

Kan nogen fortælle mig, om disse kan afvikles på en SuperGrafx?

http://m.ebay.co.uk/itm/111425591242

Mvh Thomas
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/08-14 19:44 
Ja. Men du skal bruge en adapter.

http://www.gamesx.com/wiki/doku.php?id=imports:pc_engine
AV Intelligent Terminal
RaGaRaGaSkrevet 28/08-14 19:47 
Suk... :-/

Jeg skal ikke til at modificere min SuperGrafx på nogen måde.
RumabenRumabenSkrevet 28/08-14 19:59, rettet 28/08-14 20:33 
Hejsa. :) Måske noget af det her kan bruges: http://www.retrotowers.co.uk/other-consoles/pc-engine

Mange af spillene (hvis ikke alle) ser også japanske ud så du burde kunne spille dem uden adapter eller mod. Supergrafx er jo også fuldt bagudkompatibel så kan ikke se noget problem. :) Ebay sælgeren skulle også egenlig kalde spillende for TurboChip kort hvis de var amerikanske også selvom de fleste nok kalder dem HuCards alligevel.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/08-14 19:59 
Det er også kun en en PC Engine, du skal modde, hvis du vil spille SuperGrafx-spil på den.

Når du skal spille PC Engine-spil på en SuperGrafx, skal du "kun" bruge en adapter.
AV Intelligent Terminal
RumabenRumabenSkrevet 28/08-14 20:40, rettet 28/08-14 20:55 
@KillerBean2: Er sikker på du nok ved det, men man kan ikke spille Supergrafx spil på en PC Engine. Og så længe at spillet er japansk kan man godt spille PC Engine spil uden en adapter da Supergrafx jo er japansk.

Jeg er sikker på at du ved meget mere om det her end mig. Så det er nok bare noget du skrev fejlagtigt. :) Ved mindre at der er noget der er gået helt over mit hoved. :D "NEC Core på en SuperGrafx?" titlen forvirre også lidt.. CoreGrafx er jo en maskine. Men RaGa mener nok "Kan disse PC-Engine spil afvikles på min SuperGrafx?" ;)
CamousCamousSkrevet 28/08-14 20:50, rettet 28/08-14 20:53 
Han forveksler Supergrafx med Turbografx 16. Supergrafx var den fejlede opfølger til PC Engine med mere grafisk horsepower. Floppede og fik kun en håndfuld native titler, men den kan spille PC Engine spil uden problemer.

De spil i den auction er alle PC Engine spil som kan spilles på Supergrafx uden problemer, så du behøver ikke investere i en konverter eller pille ved din Supergrafx.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/08-14 20:51, rettet 28/08-14 20:52 
Rumaben>
Jeg er sikker på at du ved meget mere om det her end mig.

Det skal du ikke vide dig for sikker på. Jeg ved hat og brille om PC Engine :D

Og du har ret, det er noget værre vås jeg har skrevet indtil nu. Har forvekslet "TurboGrafx" med "SuperGrafx" *rødme*

Se venligst bort fra mine forrige indlæg....

EDIT: Tooooo slow :D
AV Intelligent Terminal
RaGaRaGaSkrevet 28/08-14 20:56 
Tak for svaret. Mente sku nok! :-)
RumabenRumabenSkrevet 28/08-14 20:57 
KillerBean2>
Rumaben>
Jeg er sikker på at du ved meget mere om det her end mig.

Det skal du ikke vide dig for sikker på. Jeg ved hat og brille om PC Engine :D

Og du har ret, det er noget værre vås jeg har skrevet indtil nu. Har forvekslet "TurboGrafx" med "SuperGrafx" *rødme*

Se venligst bort fra mine forrige indlæg....

EDIT: Tooooo slow :D

Hehe. :D Troede at jeg var ved at blive sær. :) Godt at det kom på plads. ;)
SumezSumezSkrevet 29/08-14 00:26 
Købte du dem?? Det er en rimelig vild lot, selvom der er lidt langt mellem perlerne i den. Det er fedt der endelig er begyndt at være flere der får øjnene op for PC Engine herhjemme i Danmark.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RaGaRaGaSkrevet 29/08-14 06:48 
Jeg fik ham presset ned i 170£ med levering til Danmark. Man er vel jyde.
Så ja jeg købte dem.

Mvh Thomas
CamousCamousSkrevet 29/08-14 08:13, rettet 29/08-14 08:21 
Velkommen til den dybere ende af Japansk retro paradis. My third most favourite console of all time, og jeg vidste knap nok at det eksisterede før et par år siden.

Desværre er en RGB mod næremest en must. PC Engine spil fortjener bedre end composite.

Edit:

God damn der er sindsyg mange duplicates. Og jeg genkendte kun en lille håndfuld gode titler i den lot. Ville ikke have anbefalet købet hvis jeg havde set hvad det drejer sig om. De penge kunne du have brugt meget mere fornuftig på PC Engine spil hos Yamatoku classic.
SumezSumezSkrevet 29/08-14 08:29, rettet 29/08-14 08:29 
Ja, det er udelukkende b-grade spil, ligner at sælgeren skulle afsætte alle de spil han ikke kunne afsætte enkeltvis - der er dog et par stykker i blandt, som jeg selv har købt enkelvis :P

Også ærgerligt med alle dubletterne. Der er i hvert fald Youkai Douchuuki nok til resten af livet, men nogen af dem kan nok omsættes til en lille indtjening hvis de sælges i bundles.
Har du en liste over alle titlerne? Det lader til at man ikke kan se alle billederne længere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/08-14 08:52, rettet 29/08-14 08:53 
Camous>
De penge kunne du have brugt meget mere fornuftig på PC Engine spil hos Yamatoku classic.

Jeg ville heller ikke have brugt de penge, men på den anden side - på trods af dubletterne og at det er hucard only - er det meget fedt at starte samlingen med et stort lot. Løse hucards kan være ekstremt svære at sælge til en fornuftig pris.
j/k
RaGaRaGaSkrevet 29/08-14 09:01 
Jeg købte egentlig også bare, fordi jeg slet ikke har nogle spil til min Super Grafx! :-/ Og jeg kan simpelthen ikke forstå, at Ghosts 'n Ghouls, skal koste så pisse meget? Jeg er med på at der ikke kom mere end 6 spil til konsollen i sin tid, men derfor er det jo ikke det rene guld, man sælger?

Nu har jeg i hvert fald en hel del, at gå igang med. Om jeg så vælger at sælge det hele igen, når jeg har set, hvad der er, det må tiden vise. :-)

/Thomas
slk486slk486Skrevet 29/08-14 09:04 
Også det eneste spil, der er værd at have en SuperGrafx for og eneste grund til, at jeg en dag nok skal få fat i en :)
j/k
RaGaRaGaSkrevet 29/08-14 09:21 
Det er simpelthen et kongespil - og tilmed et af de sværeste arcade spil nogensinde.

I like a challenge!
SumezSumezSkrevet 29/08-14 09:23 
Well, det er den bedste samtidige port af det spil - i hvert fald hvis man skal holde sig til hvor tæt det lægger sig op ad arcade udgaven. Men hvis man skal give en formue for Ghouls 'n Ghosts, ville jeg hellere gå efter arcade boardet, og der er ikke meget andet interessant eksklusivt til SuperGrafx. Jeg er også blevet enormt glad for MegaDrive versionen, den er ekstremt meget lettere end arcade, men stadig meget udfordrende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/08-14 09:25 
^ Ikke på hard, da?
j/k
SumezSumezSkrevet 29/08-14 09:31 
Hard på MegaDrive er bare andet loop og ingen checkpoints ved bosserne. Det er kun få ændringer rundt om på banerne, og stadig væsentlig lettere end arcade. :) Har på intet tidspunkt påstået at det er let.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/08-14 09:36 
Jeg tror aldrig jeg har spillet arcaden, men jeg husker da at hard er væsentligt sværere end easy (er der "normal" i mega drive udgave?). Jeg har altid spillet på hard, så det kan også godt være jeg bare ikke husker min tid med easy/normal ordentligt.

Som jeg altid har sagt til min søn: "Easy" i den japanske udgave af et spil, svarer til vestens "normal" og "hard" svarer til "normal" :D
j/k
SumezSumezSkrevet 29/08-14 09:56 
Standard-indstillingen i MegaDrive udgaven er "practice", hvilket bare er normal mode med checkpoints ved bosserne. Der er ikke en reel normal mode. :)

Der er mange fornuftige ports af arcade-udgaven, jeg har spillet det på PSP, og er ikke kommet forbi første bane. På MegaDrive udgaven kan jeg komme til sidste bane på 1 credit.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 29/08-14 10:00, rettet 29/08-14 10:03 
Hvis i tror Dai Makaimura koster meget til Supergrafx så prøv lige at se prisen for Darius Alpha.

slk486>

Jeg ville heller ikke have brugt de penge, men på den anden side - på trods af dubletterne og at det er hucard only - er det meget fedt at starte samlingen med et stort lot. Løse hucards kan være ekstremt svære at sælge til en fornuftig pris.

Mener at der dukker ofte meget bedre loose hucard lots på ebay med flere kvali titler og mindre dups. Men man skal ikke græde over spildt mælk som man siger.
slk486slk486Skrevet 29/08-14 10:37, rettet 29/08-14 11:12 
True. Supergrafx udgaven er da ikke specielt dyr? Leder også efter Daimakaimura til min X68000 - skulle være den allerbedstedste dedikerede port, men den er noget pebret og ikke så let at finde. Jeg vil tro Capcom Generations 2 udgaven er den der er tættest på arcade boardet.
j/k
SumezSumezSkrevet 29/08-14 11:30 
Generations 2 udgaven er også genudgivet på både PS2 og PSP. Det er temmelig arcade perfect.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/08-14 13:55, rettet 29/08-14 13:55 
480i/p og smørfilter. Ikke så perfekt ;) Psp udgaven er muligvis okay.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/08-14 14:16, rettet 29/08-14 14:17 
Har kun spillet PSP udgaven, der kan man selv vælge om man vil strække billedet.
Anyway, pointen er at det svjv. er en emuleret udgave af arcade-spillet, modsat SuperGrafx og Mega Drive udgaverne som er deciderede ports, og på sin vis andre spil (og selvom det ikke er nær så flot som arcade, synes jeg MD-versionen er et bedre spil :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/08-14 14:22 
^ og X68000 udgaven.
j/k
SumezSumezSkrevet 29/08-14 16:07 
Jeg har ikke spillet den, og kan ikke udtale mig om den, men den må naturligvis også være en reel port. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/08-14 16:17 
Det var også bare det jeg mente :)
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig