X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Crimsonland


Reply
JmogJmogSkrevet 24/08-14 19:05, rettet 24/08-14 19:09 
Crimsonland

Jeg faldt for nogle dage siden over dette fornøjelige spil og tænkte jeg lige ville skrive lidt om det. Dømmer man det udfra screenshots og det (til dels korrekte) prædikat "zombie-shooter" vil mange nok ikke give det en chance, hvilket ville være synd, for det her er score-attack arcade action af den gode gammeldags slags.

Spillet indeholder flere forskellige spilmodes, men de to primære er Quest og Survival. I Quest skal man én bane af gangen (jordens farve er eneste baneforskel) nedkæmpe en specifik mængde fjender. Man har typisk et specifikt våben til hver bane. Efterhånden som man gennemfører quest-baner låser man op for nye våben såvel som perks, der kan bruges i Survival.

Crimsonland

I Survival står man overfor en uendelig strøm af fjender (zombier, edderkopper). En slags horde-mode der aldrig ender. Fjender skiftevis spawner i små mængder udenfor spillefeltet eller i større mængder fra spawnpoints, der kan ødelægges af spilleren. Efterhånden som man dræber fjender taber de lejlighedsvis våben, som man kan samle op. Man har altid kun ét våben af gangen og uendelig ammunition (dog skal man reloade), så det gælder om både at vurdere om et givent våben er bedre end det man pt har og eventuelt time opsamlinger af diverse tidsinterval begrænsede boosts til dem. En ordinær shotgun bliver for eksempel langt mere potent, hvis man pludselig kan skyde tre gange så hurtigt eller med større kugler. Ens bevægelseshastighed er ret langsom, men det er der også boosts for. Her er spillet dog så tarveligt at fjendernes hastighed også øges.

Crimsonland

Mængden af fjender i survival kan meget hurtligt blive helt ekstrem, så boosts er en decideret nødvendighed for overlevelse. Det samme er perks, som der er enorm variation (og mængde) af. Alt ligefra "få et våben" til "kugler flyver hurtigere", "roulette - 50% chance for at du dør eller får ekstra points" og meget andet. Perks får man mulighed for at aktivere med intervaller, hvor spillet pauser og giver en fire valgmuligheder.

Styringen er utroligt simpel. Venstre stick styrer spilleren, højre stick sigter man med, venstre trigger er reload og højre trigger er skyd.

Crimsonland

100kr virker umiddelbart lidt dyrt for et spil som dette, men der er crossbuy (Vita/PS4) og det bliver helt vanedannende at se om man kan arbejde sig op på highscorelisten i Survival. Der er en gratis Trial, hvor man får hele det første kapitel i Quest at lege med. Efter at have gennemspillet det, købte jeg straks resten af spillet. Det fylder under 50MB og på trods af et gigantisk antal fjender på skærmen, så kørte det altid perfekt på min Vita.
ProzelProzelSkrevet 24/08-14 19:13 
Jeg spillede det afsindigt meget tilbage i folkeskolen på skolens computer. Det var et fremragende spil dengang, og jeg har overvejet at tage et kig på nyeste version.
SumezSumezSkrevet 24/08-14 19:18, rettet 24/08-14 19:18 
Jeg mindes også at have spillet det her spil for ~10 år siden. Er det en ny udgave, eller en direkte por med lidt mere flashy effektert? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 24/08-14 19:50 
Jeg anede faktisk ikke at det var en ny udgave af et gammelt spil. Der kan man bare se.

I øvrigt sjovt at zombierne, set oppefra, ligner aliens fra Alien Breed helt ekstremt.
vyssenvyssenSkrevet 24/08-14 20:41 
Vil tro den manglende præcision på et stick kan gøre spillet lidt sværere... Ellers kan jeg klart anbefale det.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me