X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Azure Striker Gunvolt


Svar
CamousCamousSkrevet 20/08-14 15:50 
https://www.youtube.com/watch?v=MAClxYeHqMU

Looks pretty solid. Ser ud som om Inti Creates Mega Man Zero og retro style Mega Man 9&10 gener er stadig i live i den nye Gunvolt serie.

Nu mangler vi bare en Japansk spiritual successor til Castlevania serien på 3DS med pixel art sprites.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/08-14 16:04 
Ser nice ud! :=) Bare det kom til Steam :=/
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-14 16:41 
Ser rigtig godt ud :)

Ville bare ønske at den slags også ville komme på de rigtige konsoller også. Det er ikke forfærdeligt at spille på en 3DS, men man sidder så sammen krampet med hænderne at det heller aldrig bliver behageligt. Det skriger næsten efter at blive spillet med en Saturn controller :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/08-14 17:18 
Det ser mega godt ud. Jeg syntes at jeg så et sted at nogen havde hørt fra twitter at de ville pille historien ud af den vestlige version for at få det lokaliseret hurtigere? Jeg glæder mig hvertfald til det.
slk486slk486Skrevet 20/08-14 18:55 
@Kk: 2DS ;)
j/k
CamousCamousSkrevet 20/08-14 18:57 
Konge, det er derfor Nintendo har udgivet 3DS XL. Jeg er bare glad for at Japansk pixel art stadig er i live et eller andet sted.

Den eneste ting der bekymrer mig er om den får fysisk release eller ej. Ved at den der 8bit offshoot er download only, men ved ikke med hensyn til selve main game.
slk486slk486Skrevet 20/08-14 18:58, rettet 20/08-14 18:58 
Er ret sikker på det er eShop only :(

På 3DS XL er knapperne stadig ikke godt placeret i forhold til skærmen og vægten.
j/k
CamousCamousSkrevet 20/08-14 19:04 
God damn it. Det var det jeg var bange for. Kan de for fanden ikke lave en limited physical release af disse spil i det mindste? Jeg får aldrig spillet digi spil.
slk486slk486Skrevet 20/08-14 19:05 
Enig, det sucks :(

Krydser dog fingre for en limited.
j/k
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/08-14 19:38 
Konsolkongen>
Ser rigtig godt ud :)

Ville bare ønske at den slags også ville komme på de rigtige konsoller også. Det er ikke forfærdeligt at spille på en 3DS, men man sidder så sammen krampet med hænderne at det heller aldrig bliver behageligt. Det skriger næsten efter at blive spillet med en Saturn controller :)

Plus man ikke kan få scanlines :=C
Hoid to colony C05 where the computer is...
slk486slk486Skrevet 20/08-14 20:02 
Man kan så debattere om der bør være scanlines på, når grafikken ikke er tegnet til et CRT.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-14 20:09 
Faktisk så er der en mild scanline effekt på 3DS når man spiller i 2d :) den er dog ikke voldsom tydelig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/08-14 20:56 
slk486>
Man kan så debattere om der bør være scanlines på, når grafikken ikke er tegnet til et CRT.

Det plejer at se bedre ud, alle de 2d spil jeg har på Steam ser bedre ud, selvom de ikke blev lavet til CRT. Jeg ville gerne se et 2d spil hvor det ikke ser bedre ud, hvilket jeg ikke har set endnu :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
slk486slk486Skrevet 20/08-14 20:59 
Ja ja, men man kan stadig debattere om det er det rigtige, da man i det tilfælde jo tilføjer noget, der ikke var meningen - altså ødelægger artistens vision ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-14 21:08 
Jeg synes det giver rigtig god mening at tilføje scanlines til spil der kører omkring 320x240, da de alligevel prøver at efterligne stilen fra 8-32bit tiden.

Men at smide scanlines på 720p-spil fatter jeg heller ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/08-14 21:16 
Alt 8, 16 og 32 bit ser bedre ud med scanlines IMO. Om spillet kun blev brugt til CRT engang har ingen betydning på det jeg har set ind til videre :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 20/08-14 21:29, rettet 20/08-14 21:34 
Det ser supergodt ud det spil. Jeg hørte om det for nogen tid siden, men ignorerede det hurtigt igen da jeg så at det var eShop only. Men nu jeg har set en video er jeg rimelig hooked.

Også fedt at de laver det som "spiritual successor" til Mega Man Zero, det bekræfter mine forhåbninger om at Mighty No. 9 nok holder fast i at følge op på det mere klassiske Mega Man, uden for meget tingeltangel.

edit: Mighty Gunvolt ser næsten endnu bedre ud
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 20/08-14 21:37 
Med hensyn til scanlines for ~240p-ish pixel art. Det er kun nødvendigt på en stor skærm synes jeg. Har altid ment at pixel art så fantastisk ud på GB/GBA/DS idet skærmen var så lille at scanlines ikke var relevant.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-14 22:00 
Det gør det også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/08-14 22:06 
Ville ikke være ked af konsolport af disse to spil. Mon ikke der er en mild chance for at det kan ske? Inti Creates har ikke været ked af at porte deres spil tidligere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 20/08-14 23:10 
Wii U version kunne vel godt tænkes. Men mon de gider, siden den art style ikke ser for godt ud på den stor skærm. Men det har ikke stoppet en avalanche af indie spil med faux retro pixel art de sidste par år.

Jeg tror dog ikke at spillet kommer til at tjene Inti så meget igen. Den har mange odds imod den.
Le RoofLe RoofSkrevet 21/08-14 06:06, rettet 21/08-14 06:09 
Sumez>
edit: Mighty Gunvolt ser næsten endnu bedre ud

Hvis man har en amerikansk 3DS, hvilket der er flere herinde der har, så bliver Mighty Gunvolt endda gratis hvis man køber Azure Striker Gunvolt inden den 28. november.

MIghty Gunvolt for free
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KroeboCopKroeboCopSkrevet 21/08-14 09:16 
Camous>
Med hensyn til scanlines for ~240p-ish pixel art. Det er kun nødvendigt på en stor skærm synes jeg. Har altid ment at pixel art så fantastisk ud på GB/GBA/DS idet skærmen var så lille at scanlines ikke var relevant.

Det er jeg ikke enig i, syntes stadig det ser bedre ud med scanlines, men det er jo en smagssag :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 21/08-14 09:24 
Det skal satme være nogle små scanlines så. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 21/08-14 09:28, rettet 21/08-14 09:28 
Hvis man nu sidder med skærmen 5cm fra øjenen? :P
j/k
KroeboCopKroeboCopSkrevet 21/08-14 12:07 
5cm ja, hvis har et syn som Børge fra Olsen bande ;=) Ej uden urin, det er altså til at se, har prøvet dvs ting på min Galaxy Note. Blazing Star til Android kan man sætte scanlines på, som man kan vælge i spillet og i Retroarch til Android ser det også nice ud. Det er meget svært for mig at poste et billede at det som bevis :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
slk486slk486Skrevet 21/08-14 12:12 
Men Balzing Star er jo også et CRT spil?
j/k
KroeboCopKroeboCopSkrevet 21/08-14 13:01 
Ikke Android versionen ;=) Men igen, så har det ikke noget at gøre med CRT tiden, men mere om det er 8, 16 og 32 bit før det ser flot ud IMO. Spillene blev jo ikke lavet til scanlines, sådan blev det jo bare vist når man spillede dem ;=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
slk486slk486Skrevet 21/08-14 13:08, rettet 21/08-14 13:12 
Grafikken uden tvivl tegnet med scanlines in mente og da de ikke har lavet ny hires grafik til Android versionen af Blazing, gælder det samme da for den udgave. Uden tvivl en smagsag, jeg pointerede bare at det er debatterbart om det er artistisk korrekt i nye spil, hvor det samme ikke gør sig gældende :) Personligt kan jeg godt lide scanlines på lores 2D.
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/08-14 00:24 
Her er spillet i aktion. Det ser ud til at de nok ville komme til at lave nogen radikale UI ændringer hvis det skal komme til en anden platform

http://www.giantbomb.com/videos/quick-look-azure-striker-gunvolt/2300-9376/
SumezSumezSkrevet 23/08-14 11:38, rettet 23/08-14 11:44 
Er det kun mig der synes Giantbombs "quick looks" har en tendens til at være temmelig lange? :)

Jeg håber der er en eller anden undfordring i spillet baseret på faktisk at undgå at blive ramt, for når man ser dem spille det, virker det ikke rigtig som om der er nogen konsekvenser.

edit: Når man kalder Mega Man 4 et "down point", har man så faktisk spillet det, eller baserer man det på at folk altid snakker om MM2 or 3? :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/08-14 17:01 
Det kan være at det er baseret på at han måske er blevet lidt træt af dem og har fået følelsen af at de var løbet lidt tør for idéer.
CamousCamousSkrevet 23/08-14 18:32 
Sumez>
edit: Når man kalder Mega Man 4 et "down point", har man så faktisk spillet det, eller baserer man det på at folk altid snakker om MM2 or 3? :\

Typisk internet parrot syndrom. Så få folk har reelt en mening i disse dage som er deres egne.

Der findes ikke en dårlig 8bit Mega Man spil.
SumezSumezSkrevet 24/08-14 10:14 
Jeg tror nu også Camous' udlægning er forklaringen her. Ligesom alle de folk der baserer deres holdninger på spil på baggrund af hvad de har set hos Angry Videogame Nerd (stakkels NES TMNT)

Men det passer nok også at de fleste slet ikke har spillet de senere NES-spil, netop pga. seriens ensformige opbygning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 24/08-14 10:41, rettet 24/08-14 10:45 
Problemet er nærmer at der er så få der har spillet Mega Man 1,4,5,6 da de var unge. 2 og 3 kom ud i højden af NES eraen og alle spillede dem. Så, grunden til at folk ikke har en lige så stor tilkytning til dem der kommer senere er rent nostalgi. Derfor har de det nemmere ved at bare acceptere at de var dårligere når de ser en person på youtube sige det, selvom det er rent bullshit.

Nostalgi dominere desværre alt snak om ældre spil. Det kan jeg tydelig mærke som en der kun fik spillet en håndful 8/16 bit spil som ung og har derfor oplevet de fleste i nyere tid uden nostalgi bias.
SumezSumezSkrevet 31/08-14 22:05 
Både Azure Striker Gunvolt og Mighty Gunvolt er ude på eShop! (I hvert fald i US) :)
Downloader nu...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 31/08-14 22:59 
Ja, men da jeg forsøgte på at købe opdagede jeg at jeg ikke har plads, og gider ikke slette noget lige nu. Hader digitale spil som pesten.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/08-14 23:55 
Gad vide hvornår de dukker op på EU... Syntes ikke jeg så noget igår.
3of193of19Skrevet 01/09-14 14:19 
Camous>
Ja, men da jeg forsøgte på at købe opdagede jeg at jeg ikke har plads, og gider ikke slette noget lige nu. Hader digitale spil som pesten.

Har du ikke erstattet 2GB/4GB kortet? Spil som Azure Striker Gunvolt fylder ikke engang 1% af mit 32GB kort.
CamousCamousSkrevet 01/09-14 16:02 
Nej, jeg bruger normalt bare hvad maskinen kommer med. Gider normalt ikke bruge flere penge når jeg har købt en ny maskine. Det løser vel bare sig selv når jeg køber en New 3DS XL og smider alt over på den idet jeg antager at de nye 3DS'er kommer med mere plads.
3of193of19Skrevet 01/09-14 16:21 
32 GB Class 10 Micro SDs (som New 3DS bruger i modsætning til alm 3DS) koster under 150kr. Det samme gælder for alm SDHC'er. (32GB er max for alm 3DS, ved ikke med New).
Det er en god investering og til nøds kan man bare fylde op med MP3'er :)
CamousCamousSkrevet 01/09-14 17:20 
Jeg køber ikke meget digitalt, så tror det plads new 3DS kommer med er nok. Håber bare at det er nemt at overføre mit data mellem mit launch model og de nye XL der kommer.

Det meste af mit plads er taget af demoer som jeg ikke har prøvet. Skal bare tage mig sammen og prøve dem så jeg kan slette dem igen.
slk486slk486Skrevet 10/09-14 08:24 
Sumez>
edit: Mighty Gunvolt ser næsten endnu bedre ud

Som backer af Mighty No.9 har jeg en US download code til Mighty Gunvolt, men ingen US 3DS, hvis nogen lyster... ?
j/k
SumezSumezSkrevet 10/09-14 09:52 
Jeg er Mighty No. 9 backer, og anede ikke man fik sådan en kode :S

Jeg købte ASG kun for Mighty Gunvolt, så føler mig lidt snydt nu >_> Jeg kan dog godt afsløre at Mighty Gunvolt ikke er så godt som det så ud. Banerne føles som ren fyld, hvor bosserne udgør den eneste udfordring, og det er kun få af dem der er godt designet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-15 18:48 
KroeboCop>
Ser nice ud! :=) Bare det kom til Steam :=/

Inafune byder Steam spillere velkommen :)

http://youtu.be/gyM6yfBC_gU

Mighty Gunvolt bliver gratis for dem der køber ASG på Steam den første måned.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig