X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Brugtspilbutikker i København?


Svar
nerosnerosSkrevet 14/08-14 11:24 
Findes der f.eks nogle butikker i København hvor man kan købe brugte originale XBOX spil? Altså spil til Microsofts første konsol? ;-)
Bashful Neophyte
DanerenDanerenSkrevet 14/08-14 11:27 
Konsolshoppen på Amager mener jeg sælger brugte Xbox og PS2 spil. Jeg kan ikke lige huske hvad de ellers har. Men det er en ret fed butik.

Konsolshoppen
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
nerosnerosSkrevet 14/08-14 11:47 
Mange tak for tippet. Det vil jeg da lige tjekke ud, men jeg kan se der intet står om gamle XBOX spil under deres spil menu på hjemmesiden ihvertfald?
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 14/08-14 12:23 
Ruben & Bobby på Bjælkes Alle har også mange spil til salg. Ved ikke om de originale Xbox, eller om det regnes for alt for nyt.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 14/08-14 14:15 
Det er vist for nyt til dem ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/08-14 14:17 
Han har masser af PS2-spil, og mener bestemt også der er et par Xbox spil. Men man skal vist være heldig for at finde noget spændende (det skal man generelt på den platform)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 14/08-14 14:32 
Chassis Arcade, Faksegade 19, har også nogen af de org. Xbox spil i butikken.
DarkenDarkenSkrevet 14/08-14 15:12, rettet 14/08-14 15:13 
Det er dog et meget tamt udvalg, så regn ikke med det store. Jeg kiggede lige igennem i forrige uge da jeg var forbi som en del af min vens polterabend.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 14/08-14 15:29 
Det er faktisk helt vildt øv og nederen. Tænk at vi i København, Danmarks tempel, ikke har noget særligt for retro-folket, udover lidt skrabede bikse og kælder-arkader af ildsjælene.

Statsstøtte, tak! Jeg stemmer på den første politiker der siger "Elf needs food badly". Parti underordnet.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 14/08-14 15:58, rettet 14/08-14 15:58 
Det vil jo aldrig nogensinde kunne betale sig at køre en fysisk butik dedikeret til retro-spil, når man skal konkurrere online markedet, og samtidig betale både løn/fritid og husleje. Både Chassis og Bobby kører deres salg som en sidegeschæft til deres egentlige forretning, og priserne vil naturligvis ligge højere end eBay-priser, og de mest interessante titler ryger væsentlig hurtigere end de uinteressante, der af samme årsag hurtigt vil hobe sig op. Især på platforme med et så fattigt spilbibliotek som den første Xbox :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 14/08-14 16:37 
Mint Records på Gammel Kongevej:
http://www.mintrecords.dk/

Cybercom på Falkoner Allé skulle stadig have lidt spil, men ved ikke til hvilke platforme:
http://cybercom.dk/
scavengerscavengerSkrevet 14/08-14 17:21 
Jeg ved heller ikke om Accord stadig har noget.

Accord
Nemo me impune lacessit
XiwanaXiwanaSkrevet 14/08-14 17:33 
Cybercom lukker vist snart. Og priserne er rasende høje.
Det er efterhånden længe siden, at jeg har været i accord - men dengang havde de vist ikke meget andet end PS2-spil (og spil til nyere konsoller). Man kan dog være heldig på det holldandske auktionsmarked i Fiolstræde (dog lukket pt.).
Det nemmeste er nok DBA eller guloggratis.
[inspirational quote here]
slk486slk486Skrevet 14/08-14 20:38 
Wow, eksisterer Cybercom stadig?
j/k
nerosnerosSkrevet 14/08-14 20:51 
Ja jeg har også tænkt på Accord. Kan ihvertfald huske de havde XBOX spil til den gamle konsol men det er år siden jeg sidst så det :-/
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 14/08-14 21:04 
Hvis du kommer der ind, kan du så se om de har Laserdiscs?
j/k
nerosnerosSkrevet 15/08-14 11:21 
Mig ? ;-)
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 15/08-14 11:51 
yes :)
j/k
DunwichDunwichSkrevet 15/08-14 12:10 
slk486>
Hvis du kommer der ind, kan du så se om de har Laserdiscs?

Jeg har en enkelt laserdisc stående - Raiders of the lost ark. NTSC og Letterboxed. Interesseret? Mint stand.

Ellers kender jeg en der sandsynligvis har en del til salg. Hvilke titler og udgaver leder du efter?
millenniummillenniumSkrevet 15/08-14 12:18 
Ha ha, hvis man trykker "Kontakt" på Cybercoms hjemmeside, så kommer man til en 403: Forbidden.

Så kan jeg da godt forstå det, hvis butikken ikke kører sig godt :D

Tror jeg skal tjekke Mint Records på hjemvejen. Har aldrig været derinde, men kørt forbi mange gange.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 15/08-14 12:19, rettet 15/08-14 12:20 
@Dunwich: Der er en del, men ikke noget jeg har på en liste. Hovedsageligt de ældre B gysere/sci-fi/action.

Indy er ikke interessant, men tak for tilbuddet.
j/k
nerosnerosSkrevet 15/08-14 13:39 
slk486>
yes :)

Ok det skal jeg gøre.
Bashful Neophyte
varmtvandvarmtvandSkrevet 15/08-14 19:12 
Jeg har også laserdisc i butikken:) ca en 30 cm række
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
nerosnerosSkrevet 15/08-14 20:01, rettet 15/08-14 20:02 
Nice :-)

Jeg gad god se en Laserdisc på en Sony PVM.
Bashful Neophyte
DunwichDunwichSkrevet 15/08-14 20:04 
slk486>
@Dunwich: Der er en del, men ikke noget jeg har på en liste. Hovedsageligt de ældre B gysere/sci-fi/action.

Indy er ikke interessant, men tak for tilbuddet.

Vi har i omegnen af ca tusinde Laserdiscs stående hos min ven. Scifi og action er stærkt repræsenteret i samlingen, det samme er horror. Der er også en del samler objekter - diverse bokse og limited editions med autografer osv. Det meste optager plads, som vi hellere vil bruge til blu rays, og er derfor til salg. Men giv lyd hvis du har nogle ønsker til titler du er interesseret i.
slk486slk486Skrevet 15/08-14 21:00 
Det kunne meget vel være, men en liste ville være nemmest for mig, da der er mange titler jeg først ved at jeg gerne vil have, når jeg ser titlen :)
j/k
slk486slk486Skrevet 15/08-14 21:01 
varmtvand>
Jeg har også laserdisc i butikken:) ca en 30 cm række

Dem kigger jeg lige igennem, når jeg får sat fod hos jer - forhåbentlig snart :)
j/k
DunwichDunwichSkrevet 17/08-14 11:23 
slk486>
Det kunne meget vel være, men en liste ville være nemmest for mig, da der er mange titler jeg først ved at jeg gerne vil have, når jeg ser titlen :)

Vi har ikke en liste og jeg tror altså ikke vi orker at lave en komplet liste over alle de film. Prøv at nævn evt nogle obskure titler du kunne være interesseret i - gerne horror, for det ved jeg min buddy dyrkede meget i laserdisc dagene.
slk486slk486Skrevet 17/08-14 17:51 
Har smidt en PM.
j/k
nerosnerosSkrevet 18/08-14 10:07 
Sumez>
Især på platforme med et så fattigt spilbibliotek som den første Xbox :)

Hvad mener du med fattigt spilbibliotek? Der er da ret mange fine ting til den maskine, måske ikke så meget jap orienteret men det er måske det du tænker på?

De fleste multiplatforms spil så jo altid bedst ud på XBOX.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/08-14 10:17, rettet 18/08-14 10:18 
Der er et par fine ting, men ud af ALT hvad du kan finde i en dansk butik, er det godt nok en meget lille procentdel der udgør spændende spil, især hvis du kigger på hvad der blev solgt mest af i Danmark. :)
Bare se hvor svært det er at finde gode PS2-spil i GameStop i forhold til hvor vanvittigt mange gode spil der ellers findes til den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/08-14 11:18 
Ja det har du nok helt ret i. Det er nok mere ønske tænkning, at der skulle ligge noget interessant derude af den slags.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 18/08-14 11:19, rettet 18/08-14 11:19 
Man kan være heldig at der lige er kommet noget ind :)
j/k
nerosnerosSkrevet 18/08-14 11:21 
Også enig med dig slk486 ;-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 20/10-16 18:01 
Jeg føler mig lidt nekrofil og genopliver derfor denne tråd, da jeg skal til hovedstaden over weekenden. Det er ved at være en del år siden.

Accord, Faraos og Fantask kender jeg, og hvis jeg ikke kan huske præcis hvor de er, så har vi jo alle sådan en af de der smarte telefoner ;) Planet Video lader til at være lukket, og Sachie ligeså :( Jeg regner med at skulle spise, cirka, min vægt i Dunkin' Donuts.

Er der noget jeg ellers burde tjekke ud? Musik, film, nørdeting, etc. Er Fonagiganten 2000 et besøg værd? Under alle omstændigheder kommer jeg nok forbi.

På forhånd tak :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
XiwanaXiwanaSkrevet 20/10-16 18:23 
Der er efterhånden ikke så meget spændende af den slags tilbage i Kbh K.
Det mest interessante ligger i brokvartererne, hvor Rubenogbobby og Chassis Arcade nok er de mest anbefalelsesværdige (begge butikker er vist flyttet inden for det seneste år - begge er nu i Kbh N). Hvis du alligvel skal til Accord på Vesterbrogade, er der ikke frygteligt langt til skønne Mint Records på Gammel Kongevej 140A.

I Indre By er der følgende: Accord kører med fast hollandsk auktion i Skindergade (overfor Gråbrødretorv). For hipsterfis og -dimser er der Urban Outfitters (Østergade 42) eller butikkerne på Larsbjørnsstræde. Den eneste større spændende elektronikbutik er Webhallen på Gammeltorv (varelageret skal dog ses på nettet).

ElFona2000 er et hul i jorden pt. De bygger om, og åbner nok først for alvor engang i det nye år.
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 20/10-16 18:47, rettet 20/10-16 18:47 
Du skal helt klart tjekke Ruben og Bobby ud, det er en fantastisk butik og Bobby er absolut legit! :)

Iøvrigt holder Bipbip Bar et eller andet "nørd" tema-dag på lørdag, der kombinerer hele to forskellige loppemarkeder markeder med fokus på ældre spil og andre nørdeting? De har lagt et program ud her - skal ikke kunne sige hvor mange de får med på den, men det opsummerer vist meget godt hvor der sker ting den dag: http://geekguide.dk/national-noerddag-2016/
Så det er vist den helt rigtige timing at tage til Kbh hvis man er efter sådan noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 20/10-16 19:33 
Mange tak for svar.

Er det virkelig lige så slemt i KBH som det er i Aarhus, hvor man nærmest ikke kan købe en Blu-ray IRL længere? Vi har da Fonagiganten på gågaden, men de snakker jo vist om at udfase film og spil :(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 20/10-16 19:35 
Vi havde en masse Fonaer for nogle måneder siden, men ved ikke helt hvad status er på dem efter Elgiganten overtog... det er sjældent jeg er ude og kigge efter den slags. Men Accord er helt sikkert et godt sted at starte, de har næsten lige åbnet en ny stor butik på Vesterbro, og den på Nørrebro har så vist jeg husker også et ret imponerende udvalg af Bluray.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 20/10-16 21:11, rettet 20/10-16 21:11 
Vesterbro, Nørrebro og den ved Rundetårn. Got it ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Soren47Soren47Skrevet 20/10-16 21:13 
Det er også i morgen at der er spilloppemarked på Vangede Bibliotek :)
OdinOdinSkrevet 20/10-16 21:40 
Arh - er det ikke først på lørdag?
Soren47Soren47Skrevet 20/10-16 23:02 
Jo sorry - Jeg er vist lidt ugedagsforvirret her i ferien :b
NaieraNaieraSkrevet 22/10-16 18:00 
Daaaamn. Der var jackpot i Accord på Vesterbro. Jeg fik lige en kæmpe bunke koreanske Blu-rays, plus en eller to kinesere og det løse. Og en enkelt Iron Maiden ;) Tre med The Cure var det bedste Nørrebro kunne levere. Spindergadeudgaven var noget hø.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig