X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rise of the Tomb Raider


Svar
OlimarOlimarSkrevet 12/08-14 15:01, rettet 12/08-14 15:02 
Lige annonceret til Xbox på Gamescon

http://tombraider.tumblr.com/post/94529480860/rise-of-the-tomb-raider-update


Ingen Pc/ps4/Wiiu version

Troede det var en timed exk... Se hele indlægget
153 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 13/08-14 13:37 
slk486>
Sony har bare ikke gjort det og for mit vedkommende er det lidt en principsag, idet MS har betalt for at ekskludere andre.

Men Sony har gjort det før. Så der ikke noget nyt i at firmaer prøver at nappe kendte titler før andre.
Personlig fortrækker jeg XB1 så ikke nogen skade her :p

millennium>
Fordi jeg altid fravælger firmaer som klemmer mig om kuglerne. (En blid hånd er ok, men ikke en stram knytnæve).

Må jeg gætte.. du ejer ikke en iPhone? ;p
millenniummillenniumSkrevet 13/08-14 13:40 
iPhone..? Jo. Og iPads. Og MacBook.

Det er hvad jeg vil kalde en blid hånd om kuglerne. :-D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 13/08-14 13:41, rettet 13/08-14 13:42 
@Greaseball: Eksempel inden for denne eller sidste generation?
j/k
SumezSumezSkrevet 13/08-14 14:08 
Beano>
Hvis meningen med projektet er at lokke flere til at købe deres konsol, har det kun haft den modsatte effekt for mig. Spilde penge på at gøre multiplatform spil og indhold platform eksklusivt, gavner ingen forbrugere - uanset hvem der gør det. Fatter ikke hvorfor der klappes af MS og Sony når de annoncerer at DLC til Skydespil X er tidseksklusivt på deres platform.

Enig, og Sony er i virkeligheden meget værre end MS på det punkt i denne generation (men det hænger nok også sammen med at folk folk er mere villige til at sælge deres eksklusivitet til dem end til MS).
Når folk klapper af dem, er det nok enten ud af høflighed eller fanboyisme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/08-14 14:08 
@slk486 Well... Hvis man kigger på denne generation har Sony gjort hvad de kunne for at rage indies til sig, hvilket faktisk er ok da det har tvunget Microsoft til at gøre det samme med alt det de annoncerede igår. Vi har nu noget konkurrence hvor indie devs får mulighed for at komme ud på konsol til et bredere publikum.
BeanoBeanoSkrevet 13/08-14 14:13 
Langt de fleste indie titler er trods alt kun tids-eksklusive. Hvis de ikke dukker op på XB1 er det kun pga. MS paritets klausul.
nerosnerosSkrevet 13/08-14 14:13 
Er det en seriøs titel den der?
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 13/08-14 14:15 
Journey, Flower, Unfinished Swan er da alle Sony's børn, er det ikke...?
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 13/08-14 14:21, rettet 13/08-14 14:36 
^ Jo, men det er jo en helt anden historie.

@Sumez: Igen - eksempler fra denne eller sidste gen ville hjælpe, da jeg ikke kan komme på et eneste.

@Darkbeat: Det er klart at hvis man hjælper med at opfostre til konsol, så forventer man en eksklusiv periode - TR er stadig noget helt andet.

I øvrigt bekræftet at det både er 360 og XO.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 13/08-14 14:22 
@millennium: Journey, Flower (og flow?) var Sony finansierede helt fra starten på PS3, tror de ejer IP'en som udgiver?
Bede-xBede-xSkrevet 13/08-14 14:53, rettet 13/08-14 14:55 
Til ingens overraskelse:

Xbox boss Phil Spencer has confirmed to Eurogamer that Microsoft's controversial exclusivity deal for Rise of the Tomb Raider "has a duration".

http://www.eurogamer.net/articles/2014-08-13-microsoft-confirms-rise-of-the-tomb-raider-xbox-exclusivity-deal-has-a-duration?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialoomph

Snupper det på PS4 hvis det kører 60fps og på PC, hvis det ikke gør :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 13/08-14 14:54 
Nå .. men .. tilbage til Tomb Raider. C'mon hun var FØDT på PSX!

At gøre hende XBox exclusive er som en hostage situation.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 13/08-14 14:58, rettet 13/08-14 15:14 
Blev hun ikke født på PC/3dfx?

Bede-x>
Xbox boss Phil Spencer has confirmed to Eurogamer that Microsoft's controversial exclusivity deal for Rise of the Tomb Raider "has a duration".


Og det eneste de fik ud af den deal, var et hak i tuden - begge partnere.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 13/08-14 15:01 
Ikke engang med Peter Schmeichel på scenen, kunne selvmålet forhindres.
slk486slk486Skrevet 13/08-14 15:03 
Lol :D
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 13/08-14 15:39, rettet 13/08-14 16:20 
Jeg synes det mest interessante ved historien er, hvor hårdt der bliver presset på nu om stunder, for at finde frem til en given eksklusiv status. Spencer siger godt nok til Eurogamer oven over, at han ikke er ude på at "headfake" folk:

Eurogamer>
Can you tell us how long the duration is?

Spencer>"No. It's not because I'm trying to be a headfake on anybody. It's a deal between us and the partner.

Men det var jo præcis, hvad de var ude på og hvorfor, man så så mange vævende svar fra dem i går, som Greenbergs tweet eller fx den her:

CVG>Asked to clarify the specific terms of the Rise of the Tomb Raider deal, Spencer wouldn't be budged on the "Holiday 2015" line
(..)

Spencer>"We're saying what we said on stage," said Spencer. "In Holiday 2015, Rise of the Tomb Raider will be exclusive to Xbox. That's the comment.

http://www.computerandvideogames.com/473920/tomb-raider-exclusivity-a-win-win-says-xbox-boss/

Det var utænkeligt, at han i går kunne have sagt, at han ikke ville prøve at "headfake" folk, for der forsøgte de at skjule aftalens status og først da presset blev for aggressivt, blev de tvunget til at bukke under og indrømme. Det er betydeligt sværere at skjule, at noget kun er en tidseksklusiv, end vi så i starten af sidste generation.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 13/08-14 15:46 
Gad vide hvad deres eget indtryk af episoden er nu? :)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 13/08-14 15:51, rettet 13/08-14 15:52 
Selvransagelse velsagtens, er vel hvad de kommer ud med, samt diskussion om hvordan man fremadrettet kommunikerer en tidseksklusiv til pressen :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 13/08-14 16:23 
slk486>
Sony har bare ikke gjort det og for mit vedkommende er det lidt en principsag, idet MS har betalt for at ekskludere andre.

Bemærkede du, hvor mange gange, presenteren sagde 'exclusive content' eller lignende på Sony-konferencen?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 13/08-14 16:48 
Sumez>
Det må være den bedste spiltitel nogensinde.

Jeg rettede altså emnetitlen, da jeg ikke kunne holde ud at se på "Tomb Raider: Rise of the Tomb Raider".
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 13/08-14 17:02 
millennium>
Nå .. men .. tilbage til Tomb Raider. C'mon hun var FØDT på PSX!

At gøre hende XBox exclusive er som en hostage situation.

Hun var født på Saturn. Og blev så hurtigt adopteret af PS1 :)
millenniummillenniumSkrevet 13/08-14 17:16 
Mindre detalje. Så giv hende da tilbage til SEGA. :D

Ok, hun voksede op og blev en stor pige på PSX.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/08-14 18:06 
Sumez>
Beano>
Hvis meningen med projektet er at lokke flere til at købe deres konsol, har det kun haft den modsatte effekt for mig. Spilde penge på at gøre multiplatform spil og indhold platform eksklusivt, gavner ingen forbrugere - uanset hvem der gør det. Fatter ikke hvorfor der klappes af MS og Sony når de annoncerer at DLC til Skydespil X er tidseksklusivt på deres platform.

Enig, og Sony er i virkeligheden meget værre end MS på det punkt i denne generation (men det hænger nok også sammen med at folk folk er mere villige til at sælge deres eksklusivitet til dem end til MS).
Når folk klapper af dem, er det nok enten ud af høflighed eller fanboyisme.

Er der andre eksempler end at Sony har hånden oppe i Ass Creed og MS har COD? De plejer at være faste hvert år, men jeg ikke lige komme på andre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 13/08-14 18:51 
Ehm, Sony betaler for Asscreed? When did that happen, det bliver da udgivet til bl.a. alt? Eller er der tale om en tidligere titel i deres store Asscreed bibliotek?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/08-14 18:59, rettet 13/08-14 19:02 
Det siger jeg da vidst ikke :) Jeg kommenterede bare på deres eksklusive indhold og DLC der rammer maskinerne først. Men det er helt sikkert ikke noget hverken Sony eller MS kommer sovende til :)

EDIT: Kan godt se hvorfor det virkede som om jeg skrev at Sony betalte for Ass Creed nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 13/08-14 19:02 
Ok, jeg har misforstået så :) No worries :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 13/08-14 20:35, rettet 13/08-14 20:37 
Wehner>
Bemærkede du, hvor mange gange, presenteren sagde 'exclusive content' eller lignende på Sony-konferencen?

Arh, hva.. Det er vist ikke DLC småting vi snakker om her, som de begge er lige slemme til.
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 13/08-14 23:07 
millennium>
iPhone..? Jo. Og iPads. Og MacBook.

Det er hvad jeg vil kalde en blid hånd om kuglerne. :-D

Holy f... Så vil jeg nødig se hvad du kalder en hård hånd. For det er godt nok et selskab der voldtager deres kunder. :p

slk486>
@Greaseball: Eksempel inden for denne eller sidste generation?

Vi skal nok tilbage til PS1 Vs. Saturn tiden. Som jeg beskrev tidligere. Der sikker lignede sager. Men kan ikke huske dem alle.
slk486slk486Skrevet 13/08-14 23:09, rettet 13/08-14 23:10 
Det er for længe siden til det er en valid reference, men det er også det eneste jeg kan huske.
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 13/08-14 23:10 
3of19>
millennium>
Nå .. men .. tilbage til Tomb Raider. C'mon hun var FØDT på PSX!

At gøre hende XBox exclusive er som en hostage situation.

Hun var født på Saturn. Og blev så hurtigt adopteret af PS1 :)

Godt at se at andre også kan huske det. Samt hvordan TR2 blev "nappet" til PS1.
millenniummillenniumSkrevet 14/08-14 08:56, rettet 14/08-14 08:57 
Greaseball>
millennium>
iPhone..? Jo. Og iPads. Og MacBook.

Det er hvad jeg vil kalde en blid hånd om kuglerne. :-D

Holy f... Så vil jeg nødig se hvad du kalder en hård hånd. For det er godt nok et selskab der voldtager deres kunder. :p

Der er reelt intet der hindre mig i at udskifte min Mac med en Lenovo og min iPhone med en Android. Jeg anvender ikke alle deres Apple Cloud eller hardware integrationer. Faktisk taler enhederne kun sammen når jeg anvender "Find min iPhone". Det er mest bare forskellige maskiner som tilfældigvis har samme mærke, købt fordi jeg foretrækker stabiliteten og brugervenligheden.

Og så er der jo MASSER af PC spil jeg ikke kan få på Mac. :)
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/08-14 19:43 
Sony siger selv at de ikke har brug for at købe eksklusivitet

http://www.gamespot.com/articles/in-wake-of-xbox-tomb-raider-news-sony-says-it-does/1100-6421727/
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/08-14 12:23 
I bund og grund er den eneste forskel på RotTR og andre lignende aftaler, at vi her snakker et fuldt spil, sandsynligvis i en begrænset periode, og at det er en spilserie, som folk allerede har et forhold til.

Og så kan jeg ikke lade være med at trække på smilebåndet af internettets sædvanlige, utallige eksperter i alt fra økonomi til markedsføring.

Det er jo simpelt:
Hvis ikke SE mente de på den her måde kunne tjene flere penge, så ville de ikke gøre det.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
slk486slk486Skrevet 15/08-14 12:28 
Ja, jeg trækker nu også på smilebåndet, men ikke derfor...
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/08-14 12:34 
Du lever jo også i en verden hvor Sony ikke har gjort nøjagtig det samme
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-14 12:38 
Jeg synes det er fedt at det kommer til alle formater alligevel. Jeg nupper det på PS4, men havde det været eksklusivt så havde jeg alligevel spillet det på Xbox One, det havde bare ikke været spillet der solgte mig maskinen.

Jeg synes ikke eksklusivitet nødvendigvis er en dårlig ting. Ofte betyder det at spillene kører bedre end hvis de skulle udvikle til flere platforme på en gang. I et tilfælde som Tomb Raider, som allerede er en serie der kører på flere platforme, bryder jeg mig ikke om hvis den pludselig skulle gå eksklusiv til Xbox. Det er nu også fordi at jeg gerne vil holde serierne på de samme platforme og helst ikke dele dem op. F.eks. Metal Gear spiller jeg på PS og Dead Rising spiller jeg på Xbox :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/08-14 12:40 
Jeg skal spille det, men kan sagtens vente til det kommer til PS4. For det første vil der være rigeligt med spil at gå igang med til den tid, så en undskyldning for at udskyde kaster jeg mig gerne efter. For det andet, så vil det sikkert se bedre ud og være inklusiv al DLC, så det vil faktisk være et bedre produkt.

Win-win.
slk486slk486Skrevet 15/08-14 12:45 
SeventhSun>
Du lever jo også i en verden hvor Sony ikke har gjort nøjagtig det samme

:fjæspalme:
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 23/07-15 18:42, rettet 23/07-15 18:43 
60fps version af det nye Tomb Raider i starten af 2016 og PS4 version den efterfølgende jul:

http://gematsu.com/2015/07/rise-tomb-raider-coming-pc-early-2016-ps4-holiday-2016
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 10/08-15 19:00, rettet 10/08-15 19:06 
13 minutters gameplay:

http://youtu.be/lJQwDnoRueU

Er spil så kedelige nu om stunder, at folk ikke gider spille dem med mindre man konstant spammes og påmindes om, at man har fået nogle XP, så man har følelsen af progression? Opgøret med XP og grinding måtte gerne komme snart.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 11/08-15 13:56 
Hvor meget XP fik jeg for at se 13 minutters film?
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/08-15 16:55 
Er det virkelig spillets titel? "Rise of the Tomb Raider"... seriøst?

Det lyder lige så facepalm originalt som det der "Game of War", der bliver reklameret for på TV for tiden :D
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 11/08-15 18:18 
Til en forandring, så er der dog noget mening bag titlen. Det handler om hvordan hun bliver den Lara vi kender fra de gamle spil.

....Jeg er spændt på hvordan de plotmæssigt får vævet en brystoperation ind i historien.
SumezSumezSkrevet 11/08-15 20:50, rettet 11/08-15 20:50 
Det gør ikke titlen mindre fjollet :P Var det iøvrigt ikke også den historie de mente det forrige spil skulle fortælle?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-15 22:11 
Jo :p Men der gad hun ikke. Nu er hun mega klar på alt der er dumt og farligt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/08-15 22:14 
Det hedder Rise of the Tomb Raider fordi hun rejser sig op bag forskellige forhindringer i brysthøjde, så hun kan smoke nogen fools.

Se DET er sådan et rigtigt spil skal være! Ikke alt det puzzle nonsens! Hvem spiller spil for at tænke? Nej tak til dét! :D
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/08-15 01:35 
Mon det næste så kommer til at hedde Dawn of The Tomb Raider, når nu vi har haft Rise of The Planet of the Apes og Dawn of the Planet of The Apes?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/08-15 01:38 
Ja, det lyder faktisk som noget de godt kunne finde på.

Dét eller Tomb Raid3r
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/08-15 01:41 
Nice! Så kan de også gemme Tomb R4ider til 4'eren.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/08-15 02:05 
Og efter det kan de lave en HD Remaster Collection til den næste generation af konsoller, før de rebooter det som "Tomb Raider"
153 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig