X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rise of the Tomb Raider


Svar
OlimarOlimarSkrevet 12/08-14 15:01, rettet 12/08-14 15:02 
Lige annonceret til Xbox på Gamescon

http://tombraider.tumblr.com/post/94529480860/rise-of-the-tomb-raider-update


Ingen Pc/ps4/Wiiu version

Troede det var en timed exk... Se hele indlægget
153 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
OlimarOlimarSkrevet 12/08-14 15:01, rettet 12/08-14 15:02 
Lige annonceret til Xbox på Gamescon

http://tombraider.tumblr.com/post/94529480860/rise-of-the-tomb-raider-update


Ingen Pc/ps4/Wiiu version

Troede det var en timed exklusive version, men det viser det sig ikke at være : https://twitter.com/VG_Dave/status/499174952135057408


Tænkte der manglede en tråd til dette spil.
SumezSumezSkrevet 12/08-14 15:07 
Det må være den bedste spiltitel nogensinde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 12/08-14 15:08, rettet 12/08-14 15:08 
Hvorfor sagde de så ikke fuld eksklusiv i præsentationen, frem for eksklusiv i 2015? Jeg forventer det stadig bare er en tidseksklusiv.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 12/08-14 15:08 
Xbox exclusive!!!?

O_o

Hvor mange glædespiger og ferier i Las Vegas har dét mon kostet...?
The medium is the message.
OlimarOlimarSkrevet 12/08-14 15:10 
Nuts & Milk Er der oppe af :p
OlimarOlimarSkrevet 12/08-14 15:12 
Det er ihvertfald uforståeligt at lave denne titel eksklusive til 1 maskine, når nu SE var skuffede over salgtallene på forrige titel.
BeanoBeanoSkrevet 12/08-14 15:12 
Bede-x>
Hvorfor sagde de så ikke fuld eksklusiv i præsentationen, frem for eksklusiv i 2015? Jeg forventer det stadig bare er en tidseksklusiv.

Også min tanke. Sikkert bare tids-eksklusiv til julen 2015 og dukker op 6-9 måneder senere på andre platforme.
SumezSumezSkrevet 12/08-14 15:19 
Olimar>
Det er ihvertfald uforståeligt at lave denne titel eksklusive til 1 maskine, når nu SE var skuffede over salgtallene på forrige titel.

Måske er det netop en god måde at sikre en god del af indtægten inden spillet overhovedet ryger i handlen? De flytter bare lorten over til Microsoft. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 12/08-14 15:58 
Havde sådan glædet mig til at spille det næste i rækken, men jeg er skeptisk over at støtte den model.
j/k
HankyHankySkrevet 12/08-14 16:01 
Jeg er ligeglad - det skal spilles :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 12/08-14 16:04, rettet 12/08-14 16:09 
Jeg kan nok heller ikke holde mine gamerfingre væk, men jeg håber at kunne holde ud enten til det alligevel ikke var en ekslusiv titel, eller det bliver en budget title.

Mærkelig beslutning.
j/k
DunwichDunwichSkrevet 12/08-14 16:09 
Hvis det sælger dårligt til Xbox, så kommer det til PS 4. Mon ikke det kommer til PS 4.

Uanset hvad, så kommer det alligevel til PS 4.
Bede-xBede-xSkrevet 12/08-14 16:27 
Rise of the Tomb Raider

Tidseksklusiv.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OlimarOlimarSkrevet 12/08-14 16:37, rettet 12/08-14 16:44 
At det kommer fra Doritos paven, betyder ikke så meget :P

Aaron svarede Geoff mht. det tweet du postede

Rise of the Tomb Raider
Bede-xBede-xSkrevet 12/08-14 16:39, rettet 12/08-14 16:40 
Håber da på at "official line" betyder det kommer fra Microsoft/SE/udviklerne og det var også sådan det lød under præsentationen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OlimarOlimarSkrevet 12/08-14 16:42 
Samme her :) Ville være ganske ærgeligt hvis det som minimum ikke kom til PC.
Bede-xBede-xSkrevet 12/08-14 16:42 
Jeg er overhovedet ikke i tvivl om at det kommer på andre platforme senere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 12/08-14 17:27 
De er bare misundelige over at Nathan Drake er Sony exclusive. Rigtigt exclusive.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-14 17:30 
Jeg vil godt nok hellere have et nyt Tomb Raider end jeg vil have et nyt Uncharted 3 :(

Et nyt Uncharted 2 ville derimod være helt okay :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 12/08-14 17:43 
Tomb Raider sælger da ikke konsoller, gør det?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 12/08-14 18:28 
Altså uden Amy Hennig og med de to TLOU folk skal U4 nok blive U2 :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 12/08-14 18:46 
Mario kart sælger konsoller. Halo sælger konsoller. Uncharted sælger konsoller. Men nej, TR sælger da ikke konsoller. Man gør bare forbrugerne sure, i stedet for motiverede.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 12/08-14 18:46 
U4 skal nok blive U2, uden Hennig - som oprindeligt skrev og instruerede U2. Hvordan er det blevet en god ting, at Hennig ikke er involveret, hvis U4 skal blive ligeså godt, eller bedre end, U2? Tænker, at det nærmere vil være en fordel, hvis hun var involveret.
slk486slk486Skrevet 12/08-14 19:57 
^ Den har vi været igennem før ;)

@millennium: Enig
j/k
3of193of19Skrevet 12/08-14 20:51 
Hmm svært at sige om TR kan være med tilsat sælge maskiner. Brandet er langt ikke så stærk som det var tilbage i Saturn generationen, hvor vi havde en lignende situation med at etteren kom til Saturn pg PS1, og fortsættelserne kun kom til PS1 (men nok snarere fordi Saturn var på vej ud i vesten, og ikke som del af en eksklusivaftale).
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/08-14 23:13 
Sidder og ser et Gamespot show på Twitch lige nu hvor de mener at der er formuleret "Holiday Exclusive on Xbox One"... Som om det godt kunne komme på noget andet til næste år?
Det hele er meget mærkeligt...
JmogJmogSkrevet 12/08-14 23:52, rettet 12/08-14 23:53 
Hvis det er en permanent eksklusiv, så har det satme været dyrt. Spillet ville sikkert have solgt mindst tre millioner eksemplarer på PS4. Sandsynligvis flere. Ganget med 40$, så er det et ret vildt beløb. Oveni skal Squenix nok også have fået adskillige millioner for at kompensere for det potentielle tab treeren vil lide på PS4, når forgængeren ikke har været tilgængelig.

Hvis det her kan betale sig for Squenix, så må MS næsten have lagt 200 millioner på bordet. De 30-40 tjener de dog tilbage via de 10$ royalty de får per udgivet Xbox One spil, men alligevel...wow. Det er mange penge at smide i håb om at det vil få nogen til at vælge deres konsol.
GreaseballGreaseballSkrevet 13/08-14 00:49 
Jeg sidder og tænker lidt over hvor mange der reagere lidt med en "Det må ikke være sandt" holdning på denne nyhed. Ikke kun her inde, men også på andre sider.
Syns ikke der var lige så mange der "pev" da No Mans Sky blev annonceret som PS4 eksklusiv. Igen er der snak om på div. sider at det også er nt tids eksklusiv titel.
JmogJmogSkrevet 13/08-14 01:21 
Det er en noget anderledes situation. No Man's Sky er en ny titel fra en indie. Tomb Raider er fra en stor AAA-udgiver og er en efterfølger til et spil der udkom på alt (bortset fra Wii U).
Bede-xBede-xSkrevet 13/08-14 01:27 
Der er vel heller ikke nogen som var i tvivl om, at No Man's Sky, ligesom Tomb Raider, var/er en tidseksklusiv.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 13/08-14 01:34 
Både Alpha og Angry Joe har puttet rants op :D
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/08-14 01:37, rettet 13/08-14 02:02 
Der er skam ikke noget piv over det fra min side, kun undren...

Jeg tror det er dét med at det første Tomb Raider var multiplat, nr 2 blev annonceret til E3 i Juni og nu er det pludselig eksklusivt, hvilket virker underligt.

Samtidig er måden hvorpå ordet "eksklusiv" bliver smidt rundt totalt tilfældigt nu om dage, med til at gøre forvirringen total.

*EDIT* Sidder lige og ser den Angry Joe video og jeg troede først at han ville være mopset over at det kun er på Xbox, men han er mere sur over selve beskeden.
http://youtu.be/X-U2g99Y8_Y


*EDITEDIT* Jo, han piver også rigeligt meget over at det kun er på én platform, hvilket jeg syntes er underligt.
Det første Tomb Raider spil var ikke en financiel success inden for afregningsåret for 2013, men har først tjent sig selv ind og mere til hér i 2014.

Microsoft kan sagtens have været med til at financiere udviklingen af fortsættelsen på et tidspunkt hvor det ikke så ud til at det skulle blive til noget og det kan være derfor at det er endt som eksklusivt på den platform?
GreaseballGreaseballSkrevet 13/08-14 03:25 
Rent økonomisk kan jeg også godt se det virker underligt hvis det er en fuld ud eksklusiv titel. Medmindre MS har betalt for en del af udviklingen. Men mon ikke det var kommet frem før?

Det har faktisk fået mig til at mindes dengang Tomb Raider 2 gik fra skulle komme på både Playstation og Saturn. Der fik Sony også lige gaflet det som konsol eksklusiv. Det var der en del Sega fans der var kede af. Når nu det første Tomb Raider udkom først(kan ikke hvor lang tid før) på Saturn.
Historien gentager sig. Dog ikke til Sony's fordel denne gang. Medmindre PS4 så får en mere afpudset udgave senere.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/08-14 03:33 
Medmindre PS4 så får en mere afpudset udgave senere.

Jeg tror det er den del af det som går mig lidt på. Jeg har intet problem med at købe spillet til min Xbone hvis det er den platform jeg kan få det på, men jeg vil blive lidt ærgelig hvis de laver en "Ultimate Edition" 6-8 måneder efter, ligemeget hvilken konsol det nu måtte være på :)
SumezSumezSkrevet 13/08-14 08:04 
Jmog>
Det er en noget anderledes situation. No Man's Sky er en ny titel fra en indie. Tomb Raider er fra en stor AAA-udgiver og er en efterfølger til et spil der udkom på alt (bortset fra Wii U).

Det er forskellen på de to spil, men hvorfor udgør det en anderledes situation? Umiddelbart ser No Man's Sky langt mere interessant ud, og har nærmest fået opbygget uanede mængder hype. Det virker også som om at folk herinde er langt mere vild efter at spille det.

Umiddelbart tror jeg kun forskellen er at det ene er XB1 eksklusivt, mens det andet er PS4, og der er mange der har forhåbninger om at skippe XB1.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 13/08-14 08:07, rettet 13/08-14 08:07 
Det jeg synes er "klamt" er at spillet har været under udvikling i et års tid og lige pludseligt er det Xbox ekslusivt. Havde de sagt det fra starten, havde budskabet været klart: MS har givet tilskud til lejligheden, for at spillet kunne blive til, som Bayonetta 2, hvilket absolut ikke havde været noget problem. I dette tilfælde har de tydeligvis betalt for at spillet ikke kommer til andre platforme.
j/k
SumezSumezSkrevet 13/08-14 08:10 
"Fra starten". Hvornår blev spillet annonceret?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/08-14 08:10 
Sumez>
Det må være den bedste spiltitel nogensinde.

Det hedder også kun Rise of the Tomb Raider svjv :)
BeanoBeanoSkrevet 13/08-14 08:13, rettet 13/08-14 08:29 
Greaseball>
Syns ikke der var lige så mange der "pev" da No Mans Sky blev annonceret som PS4 eksklusiv. Igen er der snak om på div. sider at det også er nt tids eksklusiv titel.

No Man's Sky har hele tiden været annonceret som "console debut on PS4" dvs. bare tids-eksklusivt.

Edit: ca. 53:35 inde...
https://www.youtube.com/watch?v=ozo1EYAjkNM
JmogJmogSkrevet 13/08-14 08:59 
Sumez>
Jmog>
Det er en noget anderledes situation. No Man's Sky er en ny titel fra en indie. Tomb Raider er fra en stor AAA-udgiver og er en efterfølger til et spil der udkom på alt (bortset fra Wii U).

Det er forskellen på de to spil, men hvorfor udgør det en anderledes situation? Umiddelbart ser No Man's Sky langt mere interessant ud, og har nærmest fået opbygget uanede mængder hype. Det virker også som om at folk herinde er langt mere vild efter at spille det.

Umiddelbart tror jeg kun forskellen er at det ene er XB1 eksklusivt, mens det andet er PS4, og der er mange der har forhåbninger om at skippe XB1.

Det er da pænt anderledes. Ingen bliver overraskede når en indie er eksklusiv. ALLE bliver overraskede når en efterfølger til en stor titel er det. Normalt prøver man at øge en franchises udbredelse med en efterfølger. Her gør de det modsatte.

Hvor mange tilfælde af det her har vi set i sidste generation? Bayonetta 2 er det eneste jeg lige kan komme på. I takt med at udviklingsomkostninger er steget er AAA-titler, der er eksklusive, begrænset til nye IP'er.

Oveni kommer så det RET underlige at Squenix har valgt den platform hvor spillet vil sælge færrest eksemplarer og køre dårligst. Det alene er næsten nok til at tro der kommer en PS4 version. Om ikke andet så for at bane vejen for treeren som multiplat.
slk486slk486Skrevet 13/08-14 09:02 
Bayonetta 2 kan ikke sammenlignes med denne situation, da det var Wii U eller intet. De kunne ikke få funding andre steder end hos Nintendo.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 13/08-14 09:02, rettet 13/08-14 09:02 
IGEN: No Man's Sky er ikke PS4 eksklusivt, folks.
slk486slk486Skrevet 13/08-14 09:05, rettet 13/08-14 09:07 
Sumez>
"Fra starten". Hvornår blev spillet annonceret?

Offielt på E3 - endda på MS konference, hvor de havde alle chancer for at gøre det klart med det samme.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 13/08-14 09:07, rettet 13/08-14 09:14 
Ja det er tydeligt at aftalen er lavet efter E3 hvor spillet blev annonceret.

EDIT: Men hvorfor diskuteres TR eksklusiviteten stadig? Hvis spillet er helt-eksklusivt og ikke kun tids-eksklusivt, havde MS eller SquareEnix allerede slået det fast frem for bare at gentage "eksklusivt til julen 2015".
HeroldHeroldSkrevet 13/08-14 10:19 
Jeg vil i hvert fald godt smide penge efter et væddemål - jeg er 100% sikker på at det kun er tidseksklusivt. Mængden af penge det ville koste at skippe PS4 som platform ville være enorm.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 13/08-14 10:22 
Ja, det virker mest plausibelt.
j/k
--Skrevet 13/08-14 12:56 
Kan ikke se problemet, om det så skulle blive X1 exclusive permanent. Tror dog kun det er tidsbegrænset, men uanset hvad, er det fint nok med mig.

Når alt kommer til alt, er det jo bare ren forretning, og Sony kunne finde på at lave et lignende nummer. Det skal nok blive godt at nyde TR på X1 :) YAY!
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 13/08-14 13:08 
Sony har bare ikke gjort det og for mit vedkommende er det lidt en principsag, idet MS har betalt for at ekskludere andre.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 13/08-14 13:09 
It does matter!

Fordi jeg er en egoist.
Fordi jeg kun vil vælge PlayStation.
Fordi jeg aldrig kunne finde på at købe Xbox.
Fordi MS er på min liste over Worlds Greatest Villains
Fordi jeg elskede Tomb Raider, og gerne vil have mere.
Fordi jeg altid fravælger firmaer som klemmer mig om kuglerne. (En blid hånd er ok, men ikke en stram knytnæve).

...håber ikke det blev for grafisk for de unge læsere. :-D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 13/08-14 13:24, rettet 13/08-14 13:27 
slk486>
Sony har bare ikke gjort det og for mit vedkommende er det lidt en principsag, idet MS har betalt for at ekskludere andre.

Hvis meningen med projektet er at lokke flere til at købe deres konsol, har det kun haft den modsatte effekt for mig. Spilde penge på at gøre multiplatform spil og indhold platform eksklusivt, gavner ingen forbrugere - uanset hvem der gør det. Fatter ikke hvorfor der klappes af MS og Sony når de annoncerer at DLC til Skydespil X er tidseksklusivt på deres platform.
153 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig