X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Nu hvor vi alle køber Xperia Z2 telefoner...


Reply
dRxLdRxLSkrevet 09/08-14 15:09, rettet 09/08-14 15:34 
Eller måske er det kun mig og KonsolMartin?

Anyway, så har jeg et spørgsmål til de medfølgende høretelefoner og noise cancelling...

Kort fortalt kan jeg ikke få lov til at slå det til, men mine ligner heller ikke dem der er på dette billede:

Nu hvor vi alle køber Xperia Z2 telefoner...

Og stikket til mine medfølgende har heller ikke 5 ledere som jeg ellers har læst at de støj reducerende fra Sony skulle have.

Så mit spørgsmål er: Er der nogen der har haft succes med det der støj reduktion på deres Z2 og ligner deres medfølgende høretelefoner i så fald dem på billedet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 09/08-14 15:39 
Mente du ikke "Nu hvor vi alle køber Xperia Z2 telefoner-tråden?" :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SonicSonicSkrevet 09/08-14 15:43 
Hvis en android kunne friste mig, var det nok noget i den retning.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 09/08-14 16:03 
Wehner>
Mente du ikke "Nu hvor vi alle køber Xperia Z2 telefoner-tråden?" :D

Nej, det ville gør titlen lidt for lang og fratage den hvad end swung den evt. måtte have haft... :-P
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-14 22:57 
Så vidt jeg har forstået er der kun noise cancelling earphones med i nogle lande. Det er dem der er vist på dit billede. Så det skulle ikke undre mig at du kun kan slå det til hvis du har netop dem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 10/08-14 07:27 
Så du har heller ikke fået Noise Cancelling headphones med til din?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-14 13:02 
Nej det får man åbenbart ikke i Danmark.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/08-14 14:01 
Vi har jo ingen støj i Danmark, så det er slet ikke nødvendigt.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/08-14 02:50 
Jeg er ikke særlig god til at fotografere, men her er det lykkedes meget godt. Det er altså alligevel nogle pænt skarpe og detaljerede billeder telefonen kan tage :)

Nu hvor vi alle køber Xperia Z2 telefoner...
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 20/08-14 11:14 
Konsolmartin: Er det dette "panzerglass" produkt du anbefaler til xperia z2?

http://www.mytrendyphone.dk/shop/sony-xperia-z2-129628p.html
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-14 16:43 
Nej det er ikke den samme. Det der ligner en traditionel skærmbeskytter. Den jeg har på er lavet af glas.

Jeg købte det herfra:
http://www.batteribyen.dk/panzerglass-til-sony-xperia-z2
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 20/08-14 20:17 
Tak, for hjælpen.
mytrendyphone har den også:
http://www.mytrendyphone.dk/shop/sony-xperia-z2-134698p.html
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-14 20:19 
Prisen er dog inkl fragt på batteribyen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-14 20:30 
Jeg har forresten fået købt det originale cover til telefonen. Jeg synes det er fint. Nemt at tage telefonen ind og ud, og så er det en rigtig god idé at man kan snakke i den mens det er lukket.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvor længe kanterne på coveret holder. Det virker som sådan noget der kan gå fra hinanden når man har slidt det nok. Kvaliteten er at sammenligne med et ipad cover, og jeg ved ikke om kanterne flosser på dem?
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 20/08-14 20:52 
Ikke på det originale til iPad 2. I hvert fald ikke efter tre års brug hos mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 20/08-14 20:59, rettet 20/08-14 21:00 
Ja, kanterne flosser på de original flip-flap-flop Apple covers til iPad. Meeen, de holder rimelig godt, må jeg sige.
j/k
dRxLdRxLSkrevet 20/08-14 20:59 
Hvor købte du coveret?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-14 17:20 
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 23/08-14 16:45, rettet 23/08-14 18:17 
Tak for hjælpen.

Nu er min xperria z2 så pimpet som jeg finder det forsvarligt at gøre den, med Sony's style cover, Panzer-Glass og de larm-annullerende høretelefoner.

Synes det var svært ikke at få flere små stykker støv med ind under panzeret, men det viser sig at de ikke er noget man ser når skærmen er tændt.

Høretelefonerne lukker ikke alt ude (stemmer, pludselige lyde og den slags kan høres), men de er rigtig gode til nærmest fuldstændig at fjerne vedvarende baggrundsstøj, som f.eks. larmen fra min arbejdscomputers blæsere og harddiske. Det er faktisk ret vildt at sidde og slå støjdæmpningen til og mens telefonen ikke afspiller noget i høretelefonerne, og mærke hvor stor en forskel det gør på den slags konstant baggrundsbrummen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SonicSonicSkrevet 23/08-14 17:59, rettet 23/08-14 18:00 
Ja støjdæmpning er sejt når det virker. En kammerat købte nogle ret dyre Bose bøffer for nogle år siden, og det er imponerende så meget støj de lukker ude.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 03/09-14 17:23, rettet 03/09-14 17:25 
Z3 tilbyder åbenbart remote play med PS4. Jeg begynder seriøst at blive en anelse fristet.
https://www.youtube.com/watch?v=2dpcuCaHFDY&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=PzFc5zGMjCk
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 03/09-14 21:24 
Er den blevet officielt announced nu?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 03/09-14 21:26 
Ja, Z3 og Z3 Compact.
slk486slk486Skrevet 03/09-14 21:30, rettet 03/09-14 21:41 
j/k
SonicSonicSkrevet 04/09-14 08:38 
Jeg vil sige, hæver Apple priserne med iPhone 6, har Sony mine penge denne gang. Så afgjort.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/09-14 18:50 
Dr. Laks: Oplever du også at telefonen nogle dage har sværere ved at holde strøm end andre? Nogle nætter har den brugt 2-3% i standby og andre har den brugt helt op til 20-30%. Jeg har søgt lidt på det, og det lader vidst til at være et problem med Android 4.4.
Jeg har også prøvet at fjerne updates til Google Play Services og disablet meget af Googles preinstallerede halløj, som nogen har anbefalet. Men det svinger stadig meget. I starten havde jeg ingen problemer med batterilevetiden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 05/09-14 18:57 
@slk, går du efter compact eller den store Z3?
Hvor kan man få den billigst uden abo? :) Overvejer seriøst at prøve.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 06/09-14 23:32 
Konsol-strømspareren: Nej, ingen problemer med batteritiden her. Har næsten ikke pillet ved std indstillingerne og får minimum 2 dage ud af en opladning (hvor jeg kigger meget på skærmen). Vil næsten tro at den ville kunne være over en uge i standby (altså på GSM nettet afventende opkald). Er overordnet set stadig meget tilfreds med denne telefon og det software Sony (med nænsom og respektfuld hånd) har lagt ovenpå std. Android styresystemet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-14 00:27, rettet 07/09-14 00:31 
Jeg tror måske det har hjulpet efter jeg resatte app indstillingerne. Jeg havde disabled næsten alt der var pre-installeret ;)

Edit: Den siger i hvert fald estimate 22 timer tilbage med kun 25% batteri. Så det virker lovende. Mens det fejlede brugte Cell Standby* omkring 30-40% af strømmen hvilket helt sikkert ikke var normalt.

*Jeg har altid alt sat til engelsk. Computere, Tv, konsoller osv. Kan ikke klare de danske oversættelser de kommer på nogle gange ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 07/09-14 14:29 
Sonic>
@slk, går du efter compact eller den store Z3?
Hvor kan man få den billigst uden abo? :) Overvejer seriøst at prøve.

Compact. Gider ikke gå i løse bukser bare for at kunne have mobilen i lommen :D

Aner det ikke, vi køber dem gennem firmaet.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 07/09-14 14:57 
Søg priser på pricerunner.dk. Sværere er det ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 16/01-15 14:28 
Jeg fik min Z2 stjålet ud af min lomme i linie 5A natten til lørdag, så nu har jeg købt en Z3 compact som erstatning.

Og var jeg glad for min Z2, så er jeg da helt pjattet med Z3C!

Den er feature mæssigt omkring den samme som en Z3, men har en bedre størrelse til mine behov og endnu vigtigere så kan den efter hvad jeg har læst holde omkring 4 dage mellem opladninger.
En fin lille detalje er at den komme med en adapter fra micro-usb til usb. Jeg gætter på at det er så man kan spille computerspil med den (Dualshock 3 og 4) men jeg prøvede lige at koble en ond 256GB usb pind på, og den var den med det samme klar til at arbejde sammen med uden at jeg skulle ind og hacke eller på nogen måde pille ved firmwaren.

Der er én lille finurlighed omkring mit ufrivillige mobiltelefon opgradering, nemlig at mit første stk Panzerglass til min Z2 havde taget én for holdet og jeg har nu en erstatning liggende som jeg ikke får brug for. Hvis der er nogen der kan bruge den så send mig en PM.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/01-15 15:35 
Det var også en Z3 Compact jeg købte selv som opgradering fra min iPhone 4S og jeg var lidt i tvivl om jeg var klar til at gå op til en fysisk meget større telefon, men jeg er mægtig glad for den. Jeg har ikke lige rodet med at linke en controller op, men prøvede for sjov at logge på min PS4, over internettet, fra arbejdet af og ind i Destiny og det kørte faktisk rimeligt godt, bortset fra at det er umuligt at kontrollerere med touch screen.
Lækker 'fon :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01-15 17:41 
dRxL>
Jeg fik min Z2 stjålet ud af min lomme i linie 5A natten til lørdag, så nu har jeg købt en Z3 compact som erstatning.

Og var jeg glad for min Z2, så er jeg da helt pjattet med Z3C!

Den er feature mæssigt omkring den samme som en Z3, men har en bedre størrelse til mine behov og endnu vigtigere så kan den efter hvad jeg har læst holde omkring 4 dage mellem opladninger.
En fin lille detalje er at den komme med en adapter fra micro-usb til usb. Jeg gætter på at det er så man kan spille computerspil med den (Dualshock 3 og 4) men jeg prøvede lige at koble en ond 256GB usb pind på, og den var den med det samme klar til at arbejde sammen med uden at jeg skulle ind og hacke eller på nogen måde pille ved firmwaren.

Øv hvor træls at den er blevet stjålet :(

Z2 understøtter faktisk også "USB on the go"-tilslutning, f.eks. hvis man gerne vil spille med DS3. Ingen DS4 understøttelse dog :D Jeg mener også at USB-sticks virker på den, men det er aldrig noget jeg har testet.

Godt at du i det mindste ikke er skuffet over din nye telefon :)

Sådan lidt OT, så er skærmene indstillet helt ad helvede til fra fabrikken. Er man vandt til at kigge på kalibrerede skærme, så er det meget tydeligt at den blå farve er skruet helt retarderet i vejret på Z2 (og sikkert alle Sonys andre telefoner). Her må man tage hatten af for iPhone som fra standard står meget mere korrekt.

Til forskel fra iPhone så understøtter Z2 dog en 1-point white balance justering (hvilket er ret grinagtigt da de fleste gode TV som minimum har 2-point, og nogle endda 10 og 20). Så kan så upræcis en justerings-mulighed overhovedet bruges til noget som helst? Ja det kan den faktisk, hvilket overraskede mig meget :)

Herunder er et billede der viser grayscale fra fabrikken. Der skal som bekendt lige meget af rød, grøn og blå til at danne en perfekt grå farve. Skalaen går fra helt sort, til helt hvid.
Nu hvor vi alle køber Xperia Z2 telefoner...

Som man kan se ligger den blå farve på ca. 120-125%. Der er ikke engang højt sammenlignet med hvad mange moderne TV har out of the box.

Her er det "kalibrerede" resultat:
Nu hvor vi alle køber Xperia Z2 telefoner...

Som egentlig er fandens imponerende når man kun har 1-point justering :)

Herunder er de indstillinger jeg endte med at bruge (0, 0, 0 er default):
http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/Video%20signal%20stuff/Screenshot_2015-01-08-01-37-55_zpsugagriuc.png

Jeg bemærkede at man fik det bedste resultat ved at slå "X-Reality for mobile" fra under Image enhancement. Forskellen var ikke ret stor, men jeg tænker at det nærmere påvirker farverne frem for hvidbalancen. Det fik jeg dog ikke testet da jeg ikke havde de test-patterns liggende på telefonen. Men traditionen tro, så er der nok størst chance for de mest korrekte farver ved at slå den slags fra. Jeg tjekker nok efter en anden dag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 16/01-15 23:11 
Prøvede lige dine indstillinger på min nye Z3C, og pludselig kunne jeg kende farvetonerne fra min kærestes iphone 4. Virkelig noget jeg ikke havde tænkt på eller har gået så meget op i, men som stikker ud efter jeg har set det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01-15 23:19 
Jeg glemte helt at skrive at der ikke findes to skærme som er ens. Så mine indstillinger er nok ikke de helt rigtige til din telefon, selvom de nok ligger tættere på end default :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 17/01-15 00:10 
Samsungs farver er sindssygt varme. De har en tablet hvor de snakker om "bedste skærm ever", men det ser decideret ulækkert ud, ud af æsken.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01-15 00:49, rettet 17/01-15 00:57 
Men et eller andet sted er det da forfriskende at se en skærm der ikke er 140% blå out of the box ;p

EDIT: Jeg tror endda mit eget TV var over 160% blå out of the box, men jeg har ikke noget billede af det :O

Et "cinema"-preset eller lign. Er som regel det mest præcise man kan stille sit TV uden at kalibrere.

Her er Cinema uberørt på mit TV:
http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/Video%20signal%20stuff/defaultcinema_zpsb739525f.png

Kalibreret Cinema:
http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/Video%20signal%20stuff/Cinemacalibrated_zpsfac66a45.png

Kalibreret Game Mode:
http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/Video%20signal%20stuff/Gamemode_impulse_calibrated_zpsa9f12645.png

Ikke dårligt :) Heldigt at grafen er så flad til at starte med, for man har ikke anden kontrol på et Sony TV, end en 2-point grayscale kontrol, hvoraf man kun kan justere den ene nedad :p Der er heller ikke noget Color Management System at finde, så igen er det virkelig heldigt at farverne bare står pisse dejligt fra fabrikken :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 12/09-15 10:59 
Til alle jer med Xperia mobiler.


Sony: Put ikke din vandtætte Xperia Z5 under vand
DunwichDunwichSkrevet 12/09-15 18:24 
Sød historie.
slk486slk486Skrevet 14/09-15 11:03 
Brugte min Z3 Compact til at filme og tage billeder under vand over sommeren. Da den løb tør for strøm efterfølgende, ville den ikke lade og jeg troede den var kaput, men der gik nogle dage og pludselig ville den lade igen. Om det havde noget med (salt) vandet at gøre, eller den bare trængte til at blive HELT afladt, ved jeg ikke, men den virker stadig upåklageligt her efter nogle måneder.
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 14/09-15 20:56 
Tror mere at grunden til Sony ændre politik på de gamle modeller er så de har bagsiden fri hvis de skulle få væske skade.
OdinOdinSkrevet 14/09-15 21:19 
Der findes voksenbleer til den slags problemer.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me