X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Træt af konsollerne?


Svar
PapandPapandSkrevet 01/08-03 17:26 
Er jeg blevet for gammel? Er min hverdag blevet for hektisk? Hvad er der egentlig galt?
Fact er, at jeg er blevet træt af mine konsoller. Pc'en har total overtaget scenen. Jeg kunne kværke Link og sætte ham til at koge sammen med Mario. Devil May Cry og The Getaway siger mig intet mere. Halo er latterligt osv.. I stedet spiller jeg nu Morrowind, America's Army og Empire Earth på min Pc. Så det er altså ikke fordi jeg er blevet træt af at spille. Men hvorfor hader jeg pludselig mine tidligere så elskede konsoller?
Jeg har altid været glad for konsollerne, men det er faktisk kun Vice City til PS2, der kan give mig et lille smil på læben. Jeg kunne dog bare have købt Vice City til Pc og således have fået den samme glæde.

Er det fordi konsollerne er ved at halte efter Pc titlerne? Jeg synes seriøst, der mangler virkelige toptitler hos konsollerne for tiden, men er det mig, der ikke har været vågen? P.t er mine næste 10 spilkøb lutter Pc titler...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
jaesjaesSkrevet 01/08-03 17:32, rettet 01/08-03 17:32 
Jeg synes det er præcis omvendt :)

70-80% af alle PC-spil er vel FPS´er og RTS´er, og jeg synes også det er til konsollerne, de nyskabende spil kommer.

Så jeg er efterhånden mest til konsolspil, hvor stort set alle genre (undtagen RTS´er) findes i rigt udbud.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/08-03 18:17, rettet 01/08-03 18:22 
Jeg har lige gennemført Unreal til PC, og jeg savnede igen og igen muligheden for at sidde i sofaen og få blæst lyden ud i 5.1. Styringen var også skuffende; jeg foretrækker Xboxens originale controller fremfor keyboard/mus.
Så... Jeg holder mig nok til konsoller en rum tid endnu... :)

EDIT: Og f*** hvor har jeg rodet meget med drilske drivere, blå skærme, geninstallering, formattering osv. PC'ere er jo afsindigt provokerende at spille på! "Arhm, du kan altså ikke spille lige nu, for jeg skal køre Scandisk... Så kan du lære bare sådan at slukke for mig, bare fordi jeg går ned!"

#+#(&%¤#( krapylske Pc'ere! (Og jer er ingen kegle til den slags)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/08-03 18:29 
Jeg er nu også mest en "konsol type of guy" når det er spil det handler om :) Sidst jeg virkelig spillede noget på min PC var da Neverwinter Nights lige var udkommet... Glimrende spil, men da jeg var ved at blive træt af det *host* måske lidt ensforede gameplay, vendte jeg hurtigt tilbage til mine konsoller...

En af grundene er nok også, at min PC efterhånden er en oldschool skipper... Det er en PIII 500 MHz med 256 mb Ram, og det er vist ingen hemmelighed at man ikke kommer specielt langt med det længere. Havde jeg 10.000,- til en ny PC havde jeg nok også købt en, men når man er en fattig mand i sit sabbatår som mig, har man ikke råd til evig og altid at opgradere sin PC... Endnu en grund til at det er så dejlig praktisk med konsoller :)

I den sidste ende bruger jeg faktisk kun min PC til at komme på nettet med... Jae... Det er faktisk det eneste :)

Mvh
KidCaffeine
millenniummillenniumSkrevet 01/08-03 18:32, rettet 01/08-03 22:52 
Nå ja... alle kan vel komme ud for en midtlivs-krise. Der er nok ingen grund til at være så bekymret. på et tidspunkt bliver man vel også træt af alle 'intellektuelle' spil. Så får man måske nok af at tænke strategier, planlægge, tage væsentlige beslutninger og være opmærksom på alle faktorer. En dag vil selv den største Kloge-Åge få lyst til atter at leje med Lego.

Det kan være at man en dag får lyst til de klare rene handlinger igen, og vende tilbage til den primitive spil-barndom. Flæk fjenderne med et sværd, skyd modstanderen i hovedet og spræng det hele luften, uden nogen samvittighed. Hér kan konsollerne så atter hjælpe én til at finde sit indre 'spillebarn' igen.

NB: ovenævnte skal måske ikke tages alt for højtideligt ;-)
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 01/08-03 18:35, rettet 05/08-03 13:59 
Min PC kan nok klare det meste (P4 med 2.6, 512 MB og et mere eller mindre vildt Radeon kort), men jeg har overhovedet ikke købt et eneste PC spil til den. Se samlingen. Jeg har fire PC spil.

Mine konsoller bliver brugt som aldrig før. Hvorfor skal man altid se på release skemaer for at finde ting man er interesseret i? For en måned siden havde jeg aldrig spillet et Castlevania spil. Nu har jeg to (af de bedste), med et tredje på vej, og de er mellem 9 måneder og 6 år gamle. Noget lignende skete med 2D fightere for nogle måneder siden. Jeg ved ikke hvor mange jeg har nu, men før havde jeg ingen. Det samme "skete for mig" sidste sommer med hensyn til shootere... Man behøver ikke kun kigge fremad. Retro rykker.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MadsMadsSkrevet 01/08-03 18:47 
Tror bare jeg nøjes med at skrive: Enig! (med Naiera), i stedet for at skrive cirka det samme.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/08-03 18:48 
Naiera >
Retro rykker.

Du har helt bestemt ret. Men det er rigtig nok, jeg har ikke været interesseret i retro konsoller i mere end et par måneder. Jeg anede overhovedet ikke at der fandtes en Castlevania serie... Yes, I've been living under a rock ;)
PapandPapandSkrevet 02/08-03 00:00, rettet 02/08-03 00:02 
Nu vi er inde på det med retro. I disse dage er jeg desuden gået i gang med at spille Black & White, Cycling Manager og Hidden & Dangerous. Hvorfor? Ja fordi retro på Pc rykker. Jeg kan dog ikke komme i tanke om konsolspil, der oser af samme originalitet og gameplay som f.eks. de tre nævnte.

Lige for tiden ser min naive side konsollerne som en omgang dansespil og Japansk RPG. Dette er mine absolutte hadegenre. Håbede dog mit nyindkøbte RTCW til Xbox kunne vende stemningen. Men nej. Jeg kan købe Pc-versionen til en hund og få bedre grafik, styring og gameplay med i prisen. Jeg kan simpelthen ikke finde de gode og sande værdier ved konsollerne, som jeg kunne før i tiden.

Det er ikke et surt opstød, men mere en bøn om at få min glæde ved konsollerne tilbage. For inderst inde føler jeg jo noget for dem, og når jeg ser Mario vinke flinkt til mig på Sunshine æsken, smider jeg da også spillet i, men får mig bare endnu en skuffelse. Jeg har skam prøvet en masse. Investerede for nyligt i Shenmue II og Panzer Dragoon Orta til min Xbox. Shenmue II er noget af det kedeligste jeg længe har prøvet, og Panzer Dragoon Orta gav mig hverken den blændene grafik eller spiloplevelse, som jeg forventede. Jeg investerede sågar i et såkaldt Advanced Cable til min Xbox og håbede derved på lidt mere grafiklir. Jeg har haft næsen helt inde og skærmen, og kan ingen forskel se i forhold til det gamle kabel.

Hvis jeg ser økonomisk på alle mine fejlagtige konsolinvesteringer, kunne pengene i stedet være brugt på et nyt grafikkort til min Pc.

Om jeg så skal kigge frem eller tilbage, giv mig dog konsolånden tilbage... (et lille poetisk fremstød :))
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
MadsMadsSkrevet 02/08-03 00:03 
Snowman >
Nu vi er inde på det med retro. I disse dage er jeg desuden gået i gang med at spille Black & White, Cycling Manager og Hidden & Dangerous. Hvorfor? Ja fordi retro på Pc rykker. Jeg kan dog ikke komme i tanke om konsolspil, der oser af samme originalitet og gameplay som f.eks. de tre nævnte.

=!

Nogen af de mest originale og holdbare spil er da ellers udkommet til konsol, gider dog ikke til at lave den lange liste, det er der nok en anden der gør.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
NaieraNaieraSkrevet 02/08-03 00:04, rettet 02/08-03 00:06 
Snowman >
Jeg har haft næsen helt inde og skærmen, og kan ingen forskel se i forhold til det gamle kabel.

Så prøv at bruge en Scart indgang der understøtter RGB...

Og Teki har ret. At sige at det er PC'en der oser af originalitet er det samme som at indrømme at man er lige lovligt uviden, når det kommer til konsollerne og deres spl.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PlaykidPlaykidSkrevet 02/08-03 00:11, rettet 02/08-03 00:15 
Snowman >
Jeg investerede sågar i et såkaldt Advanced Cable til min Xbox og håbede derved på lidt mere grafiklir. Jeg har haft næsen helt inde og skærmen, og kan ingen forskel se i forhold til det gamle kabel.

Enten er det fordi du nægter at se forskellen, eller også er det fordi dit fjernsyn ikke understøtter RGB (eller i hvert fald i den udgang;)

Måske er du bare blevet træt af at more dig, for meget af det gode måske?

Edit: Hvis det er tilfældet, så hold en pause og se hvad der sker. Måske nægter/fortrænger du (som nævnt) at se forbedringerne med RGB stikket fordi du ikke ville have der skulle være nogen, pga. du vil holde en pause fra morskaben et stykke tid?
Spiller nu: Halo 3
PapandPapandSkrevet 02/08-03 00:15, rettet 02/08-03 00:17 
Den med Scart indgangen må jeg lige tjekke...

Jeg er ikke sikker på, at vi ser originalitet på samme måde. På Pc ser man en masse uoriginalitet, men man ser også noget af det mest originale. Tag nu f.eks. Republic der skulle være lige på trapperne. Det spil oser af originalitet og nyskabelse. Det eneste jeg lige kan komme på af nye originale konsoltitler, er PS2's Eye Toy, som jeg da bestemt mener ser interessant ud. For mig er titlerne bare større, bedre og mere omfangsrige på Pc'en for tiden.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 02/08-03 00:22 
jaes >
Jeg synes det er præcis omvendt :)

Samme her. Jeg spiller næsten aldrig PC længere.
Jeg har indset at det er konsolspillene, jeg bliver ved med at vende tilbage til, uanset hvor gamle de bliver. Det er kulturen bag konsolspillene, der interesserer mig, ikke lag på lag af uoriginale FPS, RTS og RPGs baseret på D&D regler. Jeg tror interessen for min PC-spilsamling døde omtrent samtidig med Adventure genren..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 02/08-03 00:30, rettet 02/08-03 00:35 
Jeg synes i sætter Pc'en for meget i bås, med jeres påstande om uoriginale FPS, RTS og RPG's. Kan det hænge sammen med, at i måske ikke VIL se de interessante titler? Hvor vil i placere titler som Ghost Master, Cycling Manager 3 og Fire Chief? Disse 3 spil forsøger at lave noget nyt, og det lykkes mere eller mindre. Samtidig overvældes vi af sublime (omend uoriginale) titler som Gothic II, Warcraft III udvidelsen Frozen Throne og den nyeste udvidelse til Neverwinter Nights.

Måske er i så fokuseret på konsollerne, at i vender det døve øre til Pc'ens gode sider?

Edit: I havde helt ret med hensyn til Scart udgangen. Kablet er nu sat i en udgang, der skulle understøtte det, og jeg vil således teste effekten, når jeg får lysten til konsollerne tilbage.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HulleHulleSkrevet 02/08-03 01:07, rettet 02/08-03 01:08 
Har da også haft en PC tur, hvor jeg vendte ryggen til konsollerne.. Du skal nok vende tilbage igen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 02/08-03 01:16 
Snowman >
Kan det hænge sammen med, at i måske ikke VIL se de interessante titler?

Jeg har både Warcraft III, tilmed i collector's edition, Diablo 2 med expansion, Black & White, Anachronox og Deus Ex, for at nævne flere interessante nyere PC titler. Jeg har også haft fingre i titler som Jedi Knight II (elskede 1'eren), RtCW og Unreal 2, som alle er ekstremt intetsigende.
Uanset hvad, ændrer det ikke på at jeg af erfaring finder konsolscenen BETYDELIGT mere "farverig" og interessant at følge end det, der sker på PC'er. Jeg har rent teknisk set altid været klart på PC'ens side, men det er altså på konsollerne det sner, mht. spiludvikling.
Og jeg har, som sagt, før i tiden været ganske aktiv køber af PC spil, især da LucasArts' adventurespil florerede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 02/08-03 01:30 
Jeg kender det her for godt. Jeg har får nogen år siden haft samme tur. Solgt min N64 og SNES pågrund af det (dem savner jeg faktisk nu :'( )

Men efter jeg havde spillet et par år, så begyndte jeg at kede mig. Fordi FPS, RTS (som er det vigtigeste genre på PC) altid var det samme om og om igen(udover et par MEGET få spil).

Jeg kan ikke se det gode ved spil som Doom3 og half-life2. De ser godt ud ja, men har det så noget nyt at byde på. Jeg ser sgu langt mere frem til GEIST til GC, da det ligner noget jeg aldrig har set før.

Får runde det af, så synes jeg bare PC spil er gentagelser efter gentagelser. Og det bliver sgu kedeligt.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
JAAJAASkrevet 02/08-03 01:32 
Counter-Strike nu og da. Resten foregår på konsoller, og den trend forudser jeg vil fortsætte. Siden point & click adventures døde tror jeg ikke jeg har spillet ret meget mere end 10 spil på PC. Unreal og Half-Life er nogle af de få af disse der stadigt fremstår som virkeligt fede spil.

Gud, hvor var Amigaen dog fed. Der havde man noget der rent faktisk lignede et vellykket sammensurium fra begge verdener (konsol/computer spil).
dRxLdRxLSkrevet 02/08-03 11:47 
Der er bare nogle genrer man kun finder i deres rendyrkede form på konsollerne:

Shmups, fightere, platformere og gode bilspil er dem jeg kan komme i tanke om. Det er så sjovt nok også stort set de eneste genrer jeg gidder.

Omvendt er RTS, simulatorer og FPS meget bedre på PC'en. Kunne det, kort sagt, ikke være de tilgængelig genrer du er kørt træt i?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
APHAPHSkrevet 02/08-03 11:52 
Der udkommer altså også gode bilspil til PC. Geoff Crammond’s Grand Prix 4 er et godt eksempel på dette
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
JAAJAASkrevet 02/08-03 12:55 
Simulationer, måske, men arkade bilspil står det sgu sløjt til med.
dRxLdRxLSkrevet 02/08-03 13:53 
Paasch >
Der udkommer altså også gode bilspil til PC. Geoff Crammond’s Grand Prix 4 er et godt eksempel på dette

Når jeg skriver 'gode' er der jo underforstået tale om en subjektiv vurdering. De andre genrer er jo også repræsenterede, men ikke på en overbevisende måde ifølge min mening.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PapandPapandSkrevet 02/08-03 16:01 
dRxL >
Kunne det, kort sagt, ikke være de tilgængelig genrer du er kørt træt i?

Jeg tror faktisk, du har fat i noget af det rigtige. Hele forklaringen er det dog ikke, da jeg generelt savner flere genremix og nyskabende titler hos konsollerne. Jeg mener også konsolspillene er en anelse for simple, og jeg kunne godt ønske en større dybde og kompleksitet, som jeg mener Pc-spillene giver.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
yokanabsteryokanabsterSkrevet 02/08-03 18:26, rettet 02/08-03 18:35 
Jeg Syntes at konsollerne er de ultimative spillemaskiner, pc kan man gå på nettet på...

Fordele ved konsoller:

God komfort

Dejligt 32" widescreen (eller alt over 19"

Sjældent problemer med hardware software (det kører bare

Ikke tænke på at udskifte graffik kort eller ram

5.1 lyd, ja tak

edit:
Og ja med online spil tilfridstiller xbl mig...(især med headsetet's gode lyd, pc headset er noget crab undkyld mig, men man møder aldrig samme gode stemning som på en god xbl server, jeg har aldrig haft det såen med en pc server...!
Ahjjjey counter strike battlefield skrigen og råben fra netcafeer pc glad, det er IKKE mig...

Og jeg må indrømme at de fleste genrer har deres ultimative på konnsolerne fps halo(ingen kommentarer, jeg syntes halo som det bedste fps nogensinde er bedre en half-life)
Rpg har vi jo final fantasy
Racing repræsenteret i en række super titler på xboxen (og lige gt på ps2)edit: Og nogle ret gode platformere på gcuben kunne nævne meget mere men...

Gider ikke sige mere...pas På på, pc'en bider, do not enter the dark side :)
soon the world will be one big computer
tastasSkrevet 02/08-03 18:34 
Jeg kan nikke genkendene til flere af de ting som er blevet fremhævet i de enkelte kommentar.

Dog mener jeg, at begge 'platforme' har sine fordele, og ved mig, er der nogle perioder hvor jeg spiller meget på min PC og knap så meget konsol.
Der er en række spil på PC som der ikke findes på konsol, så ind i mellem trænger man jo til et afbræk fra hvad men normalt går og spiller, og så er det jo rart med nogle uger / måneder med noget RTS, FPS og hvad PC'en ellers har sit bedste udvalg i.

Sådan er det jo bare.
Du vender sikkert tilbage til Mario om et par måneder Snovman ;p
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SephirothSephirothSkrevet 02/08-03 18:50 
Da jeg mest er til japser RPG'er og adventure/action-spil (helst ikke i 1st person-view) spiller jeg kun konsol. Det eneste af de få PC-spil jeg har ejet og gennemført er Little Big Adventure 2, og det er efterhånden et par år siden.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 02/08-03 19:40 
Little Big Adventure 2, det var ellers også et grineren spil :)
KTCKTCSkrevet 02/08-03 19:42 
Starfish >
Og jeg må indrømme at de fleste genrer har deres ultimative på konnsolerne fps halo(ingen kommentarer, jeg syntes halo som det bedste fps nogensinde er bedre en half-life)
Sådan en spiller ikke uden kommentarer... Ja, Halo har sine lyspunkter, men leveldesignet er ringere end de fleste andre FPS. Personligt kan jeg godt lide Halo, men vil aldrig kalde det det bedste FPS indtil videre...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MobyMobySkrevet 03/08-03 00:54 
Har det faktisk præcis ligesom dig. På det sidste har mine konsoller stået og skreget efter en hånd på controlleren, mens jeg bare har siddet foran mig pc og leget med gfx.

Ved sgu om jeg er begyndt at forlade dem helt, men én ting er sikkert; PC'en har overtaget ca. 70% af min hverdag.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/08-03 02:00, rettet 03/08-03 02:01 
Hvis jeg havde en splinterny, high-end PC, så tror jeg egentlig også jeg ville holde en pause fra konsollerne. Der er så mange PC titler jeg gerne vil have spillet... *suk*
(...)
Bede-xBede-xSkrevet 05/08-03 13:49, rettet 05/08-03 13:58 
Naiera >
Hvorfor skal man altid se på release skemaer for at finde ting man er interesseret i? For en måned siden havde jeg aldrig spillet et Castlevania spil. Nu har jeg to (af de bedste), med et tredje på vej, og de er mellem 9 måneder og 6 år gamle.

Man bliver i så glad, når man læser så noget her.

Ikke at jeg ville afbryde diskussionen, syntes bare lige at jeg nævne, at Naieras kommentar fik mig i godt humør :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/08-03 14:39 
I kan vel selv regne ud hvad jeg bruger mest PC'en eller konsollen. (se navnet) :)

Som en af jer sagde så bruger jeg også kun min pc til internettet...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 31/08-03 20:19 
Jeg er ved at kede mig ihjel denne gen.

2005 kan ikke komme hurtigt nok!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HulleHulleSkrevet 31/08-03 20:47 
Gameplay bliver da ikke nødvendigvis bedre på nye maskiner..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 31/08-03 20:50 
Nej - Jeg venter bare på én eller anden form for revolution.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/09-03 12:19 
Hvor er spillet der er så vanedannende, at man ikke kan slukke sin konsol?
At både casual og hardcore folk savlende og frådende flår det ned fra hylderne?

Der er GTA – Men det er *dare I say it* kedeligt i længden.

Animal Crossing er cool nok (og anderledes), men ikke specielt.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MarcusMarcusSkrevet 17/09-03 22:22 
Enig med Bede X.....Fed kommentar fra Naiera :) Støtter også specielt op omkring Castlevania da den serie er intet mindre end genial, hvilket vil sige jeg er endnu en CV fan :)

Og synes dog også at konsoller er blevet kedeligere siden toppen da SNES'en kom for mit vedkommende. Der er noget magisk over den :)
MarcusMarcusSkrevet 17/09-03 22:29 
KidCaffeine >
Naiera >
Retro rykker.

Du har helt bestemt ret. Men det er rigtig nok, jeg har ikke været interesseret i retro konsoller i mere end et par måneder. Jeg anede overhovedet ikke at der fandtes en Castlevania serie... Yes, I've been living under a rock ;)

Nu har Castlevania serien heller ikke været særligt kendt og populær i DK. Vi var dog 2 fans i min by som har fulgt serien siden CV I....men af en eller anden grund blev CV aldrig så kult dengang. Måske er det kun nogle af os der kan/kunne mærke "The Force"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig