X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nye spil-vinyler


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/07-14 12:49, rettet 29/07-14 12:50 
Tænkte at vi lige skulle have sådan en tråd, så vi har mulighed for at poste om ny udgivelser. Jeg går tit glip af vinyler, som der ikke er så mange af eller slet ikke opdager dem der er kommet. Så post endelig hvis i høre eller ser noget :=)

Dem der er kommet
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/09-14 12:54 
Så er Power Glove Blood Dragon Vinyl LP genoptrykt :=)

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
millenniummillenniumSkrevet 17/09-14 13:05 
Awesome.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 17/09-14 13:09 
Av for shipping!
j/k
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/09-14 13:19 
Køb den på Discogs istedet, meget billigere :=)

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
slk486slk486Skrevet 17/09-14 13:30 
Nåhmen tusind mange tak!
j/k
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/09-14 13:34 
Købte lige den første udgave der inde fra, den stod til 65 euros fra Frankrig :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
slk486slk486Skrevet 17/09-14 13:36 
Gør det nogen forskel?
j/k
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/09-14 15:46 
Ja, der er kun lavet 1000 stk og den er pink vinylen og så er der en poster :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/05-15 09:57 
Streets of Rage og Shenmue soundtracks på vinyl, soon to come:

D. 30. Maj?
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 22/05-15 10:02 
Jeg har Bioshock 2 Collectors edition med vinylen. Super sej, men jeg kan dælme ikke høre den, da afspilleren ikke lige er blandt mit inventar. :)
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/05-15 11:12 
Vinyl er vist også mest noget, man roder med for hyggens skyld.

Jeg gik i lang tid og var overbevist om vinyl lød bedre end digitale medier. Der er også en tråd et sted her på forummet, hvor Sumez forsøger at tale mig til fornuft uden held. Forleden gik det så op for mig, at jeg har brugt fem gange så mange penge på min pladespiller inklusiv opgraderinger, som jeg har brugt på min CD-afspiller. Så på mit anlæg lyder vinyl faktisk bedre end CD'er, men det er kun fordi, min CD-afspiller ikke er noget at råbe hurra for :D

Set fra er teknisk synspunkt er vinyl noget forfærdeligt skrammel. Men måden, lyden bliver ødelagt på, minder meget om det, man oplever, når man spiller musik gennem en rørforstærker. Forvrængningen sker på en måde som tiltaler øret, så selvom det, der sker, er noget lort, opfatter man det som noget godt.

Jeg får også bare brugt min pladespiller alt for lidt :(
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 22/05-15 11:21 
Mit eget vinylsetup lyder heller ikke supergodt fordi jeg ikke synes det er det værd, lidt af de årsager du også nævner. :)
Men jeg elsker stadig vinyler af alle andre årsager end de praktiske.

Nye spil-vinyler
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 22/05-15 11:21 
Ja, jeg forstår ikke rigtigt vinyl :b
De må da gerne udgive Streets of Rage på cd.
Eller endnu bedre: CD+G! :D
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/05-15 12:52, rettet 22/05-15 13:24 
Så hellere Audio Blu Ray :)

Vinyl er heller ikke rigtig noget, man skal forstå. Det lugter lidt af retro-spil. Hipster-madding.
AV Intelligent Terminal
Captain NCaptain NSkrevet 25/05-15 04:14 
Journey får sig også en Vinyl ser det ud til :)

Nye spil-vinyler

Journey Vinyl Soundtrack 2xLP
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
millenniummillenniumSkrevet 25/05-15 12:23 
Nice. Like. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 13/10-15 15:33 
På opfordring af Naiera tænkte jeg vinylsnakken med udgangspunkt i Data-Discs' vinyludgivelser kunne fortsætte her, hvor den har relevans for emnet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/10-15 16:36 
Sumez>
Derudover er digitale udgivelser for mig blevet så nemme at få fat i, at jeg tit nøjes med dem. Mange udgives gratis eller på Spotify, og tærsklen for hvor meget jeg holder af et album før jeg køber det fysisk er sat noget højere end den var førhen. Singler køber jeg næsten aldrig længere.

Er det så en god eller dårlig udvikling?

Jeg har f.eks. tit købt en CD, som jeg var ret skuffet over, men så har tvunget mig selv til at lytte til, netop fordi jeg havde brugt penge på en fysisk udgivelse. Det har ofte trukket min musiksmag i en helt anden retning end hvor den ellers ville være havnet.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 13/10-15 17:08 
Samme. Flere gange er jeg vendt tilbage til skuffende albums kun for at opdage geniet i det. Der er dog ingen grund til at det ikke kan ske via digital distribution, hvor det trods alt er nemmere at grave en gammel "skive" op, som man ellers havde gemt langt væk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 13/10-15 17:51 
Soren47>
Ja, jeg forstår ikke rigtigt vinyl :b
De må da gerne udgive Streets of Rage på cd.
Eller endnu bedre: CD+G! :D

De har været ude i mange år. Bare kom igang: http://vgmdb.net/search?q=bare+knuckle
Der er udgivelser nok at gå i krig med. Tæller du de vestlige med, har der været mere end et dusin udgivelser af de tre soundtracks.
SumezSumezSkrevet 14/10-15 17:45, rettet 14/10-15 17:49 
Er det min pladespiller der sutter, eller er Shinobi 3 vinylen væsentlig ringere masteret end Streets of Rage pladen? Kan godt være det bare er fordi de havde bedre råmateriale til SoR, men synes ikke helt det er up to par. :\ Jeg kunne især godt have ønsket de havde pillet lidt ved nogle af de lyde der skærer ubehageligt meget gennem i mixet, som de også gør når man spiller spillet, men helt generelt virker lyden lidt mere mudret og komprimeret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/10-15 18:37 
Der er intet der skærer ubehageligt igennem i Shinobi IIIs soundtrack ;) Stop nu med det hate Sumez :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 14/10-15 19:44, rettet 14/10-15 19:45 
Enig der med Konsolkongen, måske du skulle få lyttet til det på en ordenlig Megadrive :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/10-15 23:01 
Nu snakker jeg jo om vinyl-udgivelsen? Den burde jo netop være indspillet fra en "ordentlig megadrive"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-15 21:04 
Du skriver "Jeg kunne især godt have ønsket de havde pillet lidt ved nogle af de lyde der skærer ubehageligt meget gennem i mixet, som de også gør når man spiller spillet".

Det lyder som om du egentlig ikke bryder dig om spillets soundtrack og gerne så ting ændret? Dig om det, men hvis indspilningen vitterlig er dårligere end de andre er det selvfølgelig ærgerligt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/12-15 09:50 
Nu er det ved at blive så mainstream at Kvickly er begyndt at sælge pladspillere.

Nye spil-vinyler
Soren47Soren47Skrevet 16/05-17 15:56 
Soren47>
Ja, jeg forstår ikke rigtigt vinyl :b
De må da gerne udgive Streets of Rage på cd.
Eller endnu bedre: CD+G! :D

Jeg forstår stadig ikke vinyl. Men derfor er jeg alligevel begyndt at samle på dem! :D

Modern Harmonic har genudgivet Sheldon Allmans Folk Songs for the 20st Century i plutoniumgrøn.
Det er lidt spilrelateret.

Link...
3of193of19Skrevet 26/07-17 20:14 
Sonic Mania kommer med en OST Vinyl til dem det interesserer:

Link...
slk486slk486Skrevet 26/07-17 20:19 
Da min ex og jeg gik fra hinanden for et par år siden tog hun desværre pladespilleren med sig.

Nogen, der kan anbefale en med fornuftig lyd - uden den koster en bondegård?
j/k
PixilshooterPixilshooterSkrevet 26/07-17 21:27 
Hvad er dit budget og har du en forstærker med Phono preamp?
slk486slk486Skrevet 26/07-17 21:39, rettet 26/07-17 21:40 
Ja, til det sidste - har ikke noget specielt budget. Mere et spørgsmål om hvilket prisleje jeg skal op i for at få noget ordentligt :)
j/k
PixilshooterPixilshooterSkrevet 26/07-17 21:50 
Noget ordentligt er et relativt begreb, og uden at kende dit nuværende setup jeg vil mene at du minimum skal op i f.eks. en Audio Technica LP60. Du kan læse lidt om den her: https://www.whathifi.com/audio-technica/lp60-usb/review

Den har indbygget preamp, men den kan vist slåes fra, hvis man har noget bedre :-) Den koster omkring 1200,- og giver god lyd for pengene.

Vil du ofre lidt mere, f.eks. 2-3000 kr (eller lidt mere)., så åbner der sig et helt andet marked. Check evt. pladespillere fra Pro-ject i det prisleje.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/07-17 22:28 
Jeg er i hvert fald rigtig glad for min Pro-ject Debut Carbon DC (3249,- uanset farve), som spiller endnu bedre efter jeg købte en RIAA, frem for at bruge min Yamaha receivers egen "pladespiller" indgang.

Men det kommer selvfølgelig også an på, om man orker en 100% manuel pladespiller. :)


Hanky har en lækker, automatisk Pioneer, som jeg desværre ikke lige kender modelnummer eller pris på.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 27/07-17 08:49 
Kender jeg mig selv kan jeg ikke "nøjes" med en entry-level, når det kommer til stykket, og vil være irriteret over købet, så må hellere kigge efter det næste level. Den behøver bestemt ikke være ny.

Jeg kigger nærmere på Pro-ject's enheder, så.

Og tak! :)
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/07-17 09:31 
Jeg har en halvkraftigt modificeret Technics SL 1210 mk2 som jeg overvejer at sælge. Jeg har brugt ca. 10K på at bygge den, men vil gerne slippe den for 5. Det er selvfølgelig stadigvæk ikke en voldsomt billig løsning, og den befinder sig i Århus, men jeg synes lige, jeg skulle slynge tilbuddet afsted. Jeg kan i hvert fald med god samvittighed sige, at den lyder fantastisk godt ;)
AV Intelligent Terminal
PixilshooterPixilshooterSkrevet 27/07-17 10:06, rettet 27/07-17 10:07 
Kan lige tilføje at jeg selv er ret glad for det manuelle aspekt i at betjene en pladespiller. For mig er det en del af ritualet, at skulle flytte pickuppen over på tallerknen :-)

Jeg har selv en Audio Technica AT-LP5 indkøbt fra Amazon UK (da pundet er ret lavt), men herhjemme ligger den i ca. 3500 kr. Havde jeg ikke købt den, var det nok blevet en Pro-ject Debut Carbon DC, som FancypPants nævner. Det er også æstetisk en rigtig lækker maskine. Husk at det skal være (DC) modellen, da den er en opgradering af den tidligere Pro-ject Debut Carbon model :-)

Held og lykke med projektet
slk486slk486Skrevet 27/07-17 10:12, rettet 27/07-17 10:13 
Tak, KillerBean! Men 5k er i overkanten - ihvertfald på nuværende tidspunkt :)

Jeg holder øje med evt. tilbud på de foreslåede deck.
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig