X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lords of the Fallen


Svar
--Skrevet 27/07-14 09:36, rettet 28/07-14 16:59 
Det ser da egentlig meget spændende ud dette spil, og ser frem til reviews!

Ser umiddelbart ud til at hente elementer fra Souls spillene, dog på en mere enkel måde.

Fint det udkommer til PS4 / X1, uden at skal tilpasses PS3 / X360. Håber det giver en super oplevelse.

Video
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 27/07-14 09:46 
"Because October 2014 just wasn’t busy enough, Square Enix and CI Games have announced that Lords of the Fallen (skip to 4:20 in the above video for gameplay) will release for PlayStation 4, Xbox One, and PC on October 28 in North America and October 31 in Europe"

Lords of the Fallen PS4 Release Date Revealed
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 28/07-14 14:40 
Det øverste link virker ikke.
--Skrevet 28/07-14 17:00 
Rettet :)
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 28/07-14 17:52 
Ja det virker lovende. Også en titel jeg holder øje med ;)
Bede-xBede-xSkrevet 01/11-14 11:54 
Face-off:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-lords-of-the-fallen-face-off

Er desværre kommet til at købe den tearing fyldte PS4 udgave :(
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 06/11-14 18:54 
Hvis det her nogensinde bliver patchet vil det være meget anbefalelsesværdigt til fans af Souls serien, også som mere end bare Bloodborne ventespil. Man skal dog være indstillet på at acceptere at punkter som fx banedesign, fjende variation, fantasifuldhed, længde m.m. (naturligvis) er en del under forbilledet. Det ville ikke gøre så meget da kampsystemet er vellavet og især første halvdel af spillet er spændende at udforske. Derefter løber de lidt tør for påfund - de fleste vellavede som de er, også lånt fra Souls spillene - men hvad værre er teknikken. Ud over at det kører dårligt med lav framerate og mængder af tearing, så er der nogen hos udviklerne der må elske chromatic abberation, for det bruges i så overdreven en grad at man visse steder er ved at blive helt skeløjet:

Lords of the Fallen
Lords of the Fallen

Ved siden af det er det fyldt med bugs og ikke kun de obligatoriske Playstation error codes. Jeg var ude for at det frøs med lyden spadsende fuldstændigt ud flere gange, andre steder at alting pludselig kørte i slowmotion eller at talen i spillet forsvandt. Utroligt nok skulle det have kørt endnu dårligere uden den patch der kom dag et, hvilket jeg finder svært at forstå. Forhåbenligt rettes ovenstående i kommende opdateringer for kernen i spillet har fortjent bedre end det her.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 06/11-14 20:42 
Din beskrivelse af spillet lyder præcis som Dark Souls 2 :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 06/11-14 20:55 
Bah, humbug. Lad os nu ikke skide på hovedet af DS2 ved at sammenligne den med det der imitation.

Dark Souls 2 var kun en skuffelse fordi den gik op imod sidste generations absolut bedste spil.

Den sequel som From Software's B-team fik lavet var stadigvæk den bedste spil der kom ud i 2013.
Bede-xBede-xSkrevet 06/11-14 20:59, rettet 06/11-14 21:07 
Sumez>
Din beskrivelse af spillet lyder præcis som Dark Souls 2 :P

Yep, det her er så bare endnu et trin nede af rangstigen, men stadig virkelig godt hvis de får rettet diverse bugs. Ville hæve min vurdering til 7/10 så :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
--Skrevet 06/11-14 21:50 
Glæder mig til at prøve kræfter med det, når det engang falder i pris. Det at Demon´s / Dark Souls kom først, er ikke nødvendigvis ensbetydende med at dette er et skidt spil. Hvad jeg har hørt om spillet, er der endda nogle områder, hvor LotF gør det "bedre" end dens inspirationskilde. Specielt XP boost synes jeg lyder ganske interessant.

Men ja, hvis man spiller det med den forventning, at det "prøver at være DS", så har man en negativ ladet indgangsvinkel fra start. Jeg ser det lidt som at DS er trend sætter for en ny genre, hvor vi i fremtiden vil se en masse andre spil, med samme grundprincipper.
Spiller nu: Animal Soccer World
CamousCamousSkrevet 06/11-14 22:01 
I modsætning af hvad visse youtube folk mener syntes jeg ikke at Souls serien er egnet til at være en template til en ny genre. Håber Lord a of the Fallen ikke sælger nok kopier til at "inspirer" flere efteraber.
SumezSumezSkrevet 06/11-14 22:06 
Dark Souls er en meget gammel genre, givet nyt liv. Man kan sagtens lave mere der følger den skabelon, uden nødvendigvis at have en fuldstændig identisk setting, lignende kampsystem, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 06/11-14 22:11 
Der må jeg så erklære mig uenig. Hvis det på sigt kan medføre spil som tager udgangspunkt i et glimrende koncept, som derfra bliver udviklet med nye og positive indspark, kan jeg ikke se hvorfor det skulle være en dårlig ting. Souls spillene er jo glimrende uanset hvad.

Med mindre "efteraberne" bliver de nye trend setters og de kommende From spil derfra drejer i en negativ retning, dog tvivler jeg på at.

Men igen. Hvis ens indgangsvinkel er at LotF er noget lort, med den eneste begrundelse at de kopierer et grundprincip fra Souls serien, mener jeg at ens holdning er tilstrækkelig snæversynet til, at man ville nyde spillet, selvom det så skulle ende med (i teorien) at være bedre end DS. Det behøver ikke at være enten / eller. Det er ingen fanboy konkurrence :)
Spiller nu: Animal Soccer World
CamousCamousSkrevet 06/11-14 22:19, rettet 06/11-14 22:20 
Skabelon er ikke en god ord, skabelon er hvad en klon som LoF bruger.

Jeg bruger design filosofi for hvad man kan lade sig inspirer af uden at man ender med en klon, men det er utroligt sjældent at folk bruger det frem for en skabelon.

Som eksempel, Souls serien bruger samme design filosofi som de klassiske Castlevania spil, men de minder slet ikke om hinanden.

En genre opstår når der er nok mange der bruger en skabelon til at lave kloner. Når folk bruger skabeloner kopier de alt, warts and all.

Hvis der kommer mange Souls kloner ender det bare med at folk bliver hurtigere trætte af serien. Det vil jeg helst ikke se ske siden det er den eneste ny serie som jeg har nydet de sidste 10 år.

Ville være synd at se den blive rammed into the ground på ingen tid.
Bede-xBede-xSkrevet 06/11-14 23:21, rettet 06/11-14 23:32 
Camous>
Bah, humbug. Lad os nu ikke skide på hovedet af DS2 ved at sammenligne den med det der imitation.

Det er bestemt en imitation helt ned til de små detaljer som fx at der i spillet er et boss makkerpar, hvor den ene overtager den andens evner, når en af dem dør. Hvor meget den slags generer afhænger nok af, om det man holder af er Souls spillene eller "genren" generelt. Hvis det er det første bør man holde sig væk, for det her kan ikke nå Souls spillene til sokkeholderne, men personligt er jeg så begejstret for de her rollespilsinspirerede metodiske hack'n slash spil, at jeg kan få meget ud af selv tvivlsomme udgivelser af slagsen og Lords er blandt det bedste ikke-Souls.

Det er lidt ligesom Darksiders, hvor kloningen af velkendte koncepter også irriterede i høj grad, selv om det ellers var vellavet. Forskellen er bare, at der ikke findes meget der ligger helt så tæt op af Souls konceptet, at man som hungrende fan kan blive tvunget ud i at stifte bekendtskab med mere normale (moderne) hack'n slash spil som Rune, Enclave o.lign. Eller interessante udspil som King's Field, Severance m.fl. der er mindre nært beslægtede og mere tidlige byggesten for From Softwares mesterværker.

Jeg har heller ikke lyst til at se Souls spillene kopieret i en sådan grad som Darksiders, hvor man pga. velkendthed næsten taber lysten inden spillet er gået i gang, men der er efter min mening lang vej til vi når dertil, så jeg kan sagtens finde plads til et par sideløbende serier. Nogengange kan koncepter også udvikles bedst i samspil og konkurrence med andre :)

m1chelsen>
Specielt XP boost synes jeg lyder ganske interessant.

Både XP boostet og den tidsgrænse man har for at samle sine gamle XP op før de forsvinder, når man dør, er sjove afarter af grundformlen. De ville dog virke bedre, hvis man følte sig truet oftere. Med undtagelse af en enkelt boss der kan one-shotte dig, hvis man ikke ved hvordan angrebet skal håndteres - hvilket spillet giver et hint til, som jeg desværre var gået udenom - kan alt klares i første forsøg og det er først til allersidst at der kommer nogle normale fjender, hvor man skal være rigtig forsigtig. Det gør at man næsten hele tiden kan løbe rundt med maks XP boost og de få gange det er svært at nå frem til sine tabte XP, er der items der kan benyttes til at genvinde dem.

Jeg håber ikke min beskrivelse af tiltagene skræmmer dig væk, for selv om de kunne implementeres med mere konsekvens, er det ikke noget der har nævneværdig negativ indflydelse på spillet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 21/12-14 09:17 
Jeg har kun testet start området, men bedømt på det har Lords of the Fallen fået en super lækker patch, hvor tearing er kraftigt reduceret og chromatic abberation kan slåes fra. Samtidigt skulle den fikse de fleste crashes.

Ved siden af det er der annonceret DLC og der er også en toer på vej:

http://www.eurogamer.net/articles/2014-12-17-there-will-be-a-lords-of-the-fallen-2
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
--Skrevet 21/12-14 11:57 
Er rimelig sikker på, at LotF ligger under juletræet, og venter på mig :O Glæder mig riemlig meget til at få det nørdet!
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 27/12-14 12:40 
Er godt i gang med spillet p.t. Dog er jeg stødt ind i en bug, som gør at min mana / energy bar ikke regenererer fuldt ud. Den er stuck ved cirka 70%. Så vidt jeg kan se, hænger det sammen med en ring / trinket (Greed), som medfører at dette sker, dog forsvinger det ikke, når den ikke længere er equipped. Det er satme nederen, da det medfører,a t jeg ikke kan bruge min main spell længere. Fuck it, jeg gennemfører resten af spillet med mit greatsword :D

Hvis andre spillet det, og i støder på det trinket item "Greed", så lad endelig være med at Equip det!! Håber på at en patch retter op på det!
Spiller nu: Animal Soccer World
Bede-xBede-xSkrevet 27/12-14 15:02, rettet 27/12-14 15:02 
Den kan jeg godt huske og var noget jeg ikke turde equippe, fordi ting der hedder noget med Greed nærmest altid er onde i den her slags spil. På Steam forums er der en (svar 28) der måske har en løsning, men det kan godt være at det er farligt at pille med, da det måske(?) kan sænke ens stats yderligere, hvis det ikke virker:

https://steamcommunity.com/app/265300/discussions/0/619574421232382157/?l=danish#c619574421583404627

Lidt uheldigt at du lige skulle rende ind i en af de bugs de så ikke har fået styr på, men jeg håber resten af spillet kører mere fejlfrit.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
--Skrevet 27/12-14 15:45 
PErfekt! MAnge tak. Det virkede! :D
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 15/02-15 02:18 
Der er udsalg på Xbox Live fra 18-24. februar. Blandt andet Lords of The Fallen til 9 dollars:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=992354
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig