X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Playstation 2 chipping!


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/08-03 16:28 
Hej igen!

Når det drejer sig om PS2 chipping, hvad kan så bedst betale sig? DVD features er mig ligegyldigt, da jeg har en glimrende DVD afspiller til det formål... Det som den hovedsagligt skal bruges til, er faktisk kun de der luskede import PS1 spil, som man ikke kan få herhjemme. Jeg synes ikke der er voldsomt mange gode PS2 spil som alligevel ikke kan fås herhjemme, så hvis der er en eller anden billig løsning hvormed jeg kan spille PS1 imports på min PS2 ville det være det bedste...

Er installationen af en chip i en PS2 maskine meget kompliceret? Eller er det noget de fleste kan finde ud af..

På forhånd tak
KidCaffeine
SumezSumezSkrevet 01/08-03 16:35 
Hvis du udelukkende er ude efter PS1 imports, ville det nok være billigere at investere i en moddet PSX, men en PS2 chip er uden tvivl mere fremtidssikret..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/08-03 16:37 
Jeg kan huske i de gode gamle dage, hvor Gud og hver mand ejede en chippet PSX (bortset fra mig naturligvis).. Der var en hel del der fik mærkelige problemer med deres PSX, som f.eks. at den skulle vendes på hovedet osv osv, den slags :) Hvor "sikkert" er det at chippe sin PS2?
NaieraNaieraSkrevet 01/08-03 16:48 
Kommer an på hvem der installerer chippen...

Og hvis du kun har tænkt dig at bruge PS2 chippen til PSX importspil giver det overhovedet ingen mening. Få en moddet PSX istedet!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/08-03 16:51 
Jeg siger ikke at jeg KUN vil bruge den til PSX imports... Hvis jeg chippede min PS2 ville jeg garanteret også hurtigt begynde at bestille imports hjem. Det er bare ikke det der er det vigtigste for mig, da jeg synes at de bedste NTSC eksklusiver er dem der kom til PSX.

Men hvis vi nu siger at jeg beslutter mig for at chippe PS2'en, hvad kan så bedst betale sig? Det skal helst ikke ruinere mig, og DVD features er som sagt fuldstændig ligegyldigt
NaieraNaieraSkrevet 01/08-03 16:54 
Du har ikke så mange valg. Messiah eller en Magic chip er sådan set det eneste der er, udover DMS chippen der kan køre en masse 1337 homebrew.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/08-03 16:57 
Besværlige at installere? Jeg ser at Magic 2 chippen kun koster 250,-, det er lige til at overskue :)
NaieraNaieraSkrevet 01/08-03 17:04 
Magic 2? (Link plz)

Ja, de er MEGET besværlige at installere. Langt den sværeste modificering der er at lave på en nutidig konsol, og måske en af de sværeste nogensinde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/08-03 17:04 
Er Magic 2 specielt god? Nogen der evt. kan uddybe?
Normalt hører jeg kun at Messiah er det eneste gode, men det er nok også fordi det er folk der har planer om at køre piratkopier..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/08-03 17:08, rettet 01/08-03 17:14 
http://www.powerplay.dk/chipning-pakker.html

Her er den til 250,-... Er det en skodchip? Kender i evt nogen i Kbh eller omegn der kan gøre det billigt? :)

EDIT: Magic 2 skulle efter sigende også køre piratkopier.. Men derfor behøver den naturligvis ikke være specielt god til det
NaieraNaieraSkrevet 01/08-03 17:20 
Magic 2 kan KUN køre piratkopier. Læs hvad de skriver derinde på siden, da...

Vi skal ha' gang i en Magic 3, og så købe den hos Gamebits istedet for PowerPlay... (halv pris!)

Men som sagt: Du skal være MEGET sikker med loddekolben hvis du vil have at din PS2 skal overleve.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KoludaKoludaSkrevet 01/08-03 17:24 
KidCaffeine >
Jeg kan huske i de gode gamle dage, hvor Gud og hver mand ejede en chippet PSX (bortset fra mig naturligvis).. Der var en hel del der fik mærkelige problemer med deres PSX, som f.eks. at den skulle vendes på hovedet osv osv, den slags :) Hvor "sikkert" er det at chippe sin PS2?

Jeg vil nok sige at over 90% af skylden til det var BACKUP`S, det havde INTET med chippen at gøre overhovdet.
Det er laseren der er "DØD" pga. backup´s afspilning.
Der var dog enkelte maskiner der simpelt hen var slidt op.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/08-03 17:41, rettet 01/08-03 17:42 
Naiera >
Magic 2 kan KUN køre piratkopier. Læs hvad de skriver derinde på siden, da...

Jae, jeg så forkert første gang. Troede at det var importerede PSX spil der var tale om, og ikke europæiske... My bad :)

Jeg går ud fra at det er Magic 4 hos Gamebits du mener, når du siger Magic 3? :) Ved du hvor det er billigst af få den installeret?
NaieraNaieraSkrevet 01/08-03 19:07 
3 eller 4, der er ingen reel forskel... Ja, det er den Gamebits kalder Magic 4 du skal have.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 02/08-03 00:15 
Hvad er det så fordelen ved Messiah er fremfor Magic? Så vidt jeg forstår er den noget dyrere. Eller?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 02/08-03 01:31 
Messiah bliver ikke lavet mere...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 02/08-03 09:37 
Hvis du bor i Aalborg-området, kan du få Magic 3.1 chippen og installation for 650,- Det er det umiddelbart billigste, jeg har kunne finde...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 02/08-03 12:52 
Hvad hvis jeg bor i København? :)
NaieraNaieraSkrevet 02/08-03 13:15 
Post-DK...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 02/08-03 14:05 
Jaaaaee, jeg vil nu helst ikke overlade min PS2 til post-dk, da jeg har mindre god erfaring med deres "service" :)

(håber ikke at der er en af jer der arbejder for dem)

Men om ikke andet, hvor i Ålborg er det at man kan få det gjort for 650,-? Er der evt en hjemmeside?
NaieraNaieraSkrevet 02/08-03 14:34 
Der er flere her på forummet der arbejder for Pest-DK...

Min PS2 blev sendt herfra og til installatøren da min chip blev installeret...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 02/08-03 15:23, rettet 02/08-03 15:23 
*host* ikke at der er noget galt med post-dk ;)

Hvor fik du din installeret?
NaieraNaieraSkrevet 02/08-03 16:09 
En jeg kender...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig