X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mighty No. 9


Svar
SumezSumezSkrevet 04/07-14 12:59 
Kan det virkelig passe der ikke allerede findes en tråd om det spil? Søgte rundt og kunne slet ikke finde noget.

Anyway, der er dukket en video op med lige proof of concept på deres engine: https://www.youtube.com/watch?v=a7bwY_H5yo0

Hvis man ikke hænge... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
97 emne(r).
« < 1 2

Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/06-16 13:20 
Grafiske fællestræk = flade, grelle farver...? :/

Tør ikke dømme M#9 for meget ud fra en trailer, men fik - ligesom andre - et noget "fladt førstegangsindtryk"...men måske lyd og gameplay kompenserer, så Gamecube-grafikken glemmes og spilleglæden tager over (indtil et andet Kickstarter-spil lander...som mine forventninger er noget større til... ;)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-16 14:25 
En sammenligning med 3D-Mega Man X-spillene på PS2 havde nok givet mere mening. Både hvad grafik og genre angår :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/06-16 14:50 
Ikke rørt dem...ikke kigget på dem (og kommer ikke til det!) :P
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/06-16 15:21, rettet 13/06-16 15:36 
Er nu helt overbevist om, at Inafune har kigget Star Soldier over skulderen: Kan stort set ikke se forskel ud over at det ene spil er et vertikalt shmup og det andet er et platforms-shmup :D

Lighederne kan ses i videoerne nedenfor...og høres (næsten 100% samme musik) og tilsvarende entusiastisk stemmelægger fra masterclass-traileren... ;)

Star Soldier: Game Cube

"Now ehh if you are into shooters and ehhh you haven't played this one before, you might wanna try and pick this one up DUDE..."

http://www.youtube.com/watch?v=9pE9j6sZCfk


Mighty No. 9 Trailer: Masterclass

"Do you like awesome things that are awesome, then you gotta play this game DUDE..."

http://www.youtube.com/watch?v=YngbHOz--oc

(OK, stemmen i Masterclass-trailen er måske en kende mere "oppe at køre" over spillet :P)

PS: Det er muligt, at alderdom har gjort mine spilsammenligner lidt mere spontane...men synes da lighederne er åbenlyse ;D

EDIT: Har åbenbart glemt hvilke tags der bruges til at vise video direkte i tråden :!
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/06-16 16:04 
Konsolkongen>

...fik mod min vilje set et klip af Mega Max 8, og det ligner sørme også Star Soldier ;D

https://www.youtube.com/watch?v=vln73ih8qbk
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-16 16:35 
Det bekræfter såmænd kun teorien om at alt der foregår i to dimensioner er "sidescroller" af genre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 13/06-16 17:01 
SkyblazeR>
Mega Max

:D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/06-16 17:45 
Konsolkongen>Det bekræfter såmænd kun teorien om at alt der foregår i to dimensioner er "sidescroller" af genre :)

Så er Star Soldier vel også en mere "oplagt" sammenligning med M#9, end Mega Max-spillene til PS2 er (der har baner med 3D-styring, svjks). Går ud fra 3D-styrede baner er utopi i M#9 :)

Helt enkelt set, så lugter begge spil af "fladt spildesign"...spil, der var forventet langt mere af...men who knows, måske ender M#9 med at blæse sokkeholderne af os... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Bede-xBede-xSkrevet 20/06-16 09:19 
Anmeldelser der ikke er alt for lovende:

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1236654
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 20/06-16 10:49, rettet 20/06-16 10:50 
Nej, det får en selvforskyldt hård medfart. Jeg får oplevelsen af, at Mega Man fans ikke generelt synes specielt godt om det - og jeg backede som Mega Man fan, så er på forhånd ikke særlig positivt stemt.

Oh, well...
j/k
3of193of19Skrevet 20/06-16 14:06 
Undrer mig ikke så meget. Synes også at Azure Striker Gunvolt var mekanisk alt for tung, og det er det indtryk jeg også får af M#9.
XiwanaXiwanaSkrevet 20/06-16 14:39, rettet 20/06-16 14:39 
Slutbossen er også mildest talt undervældende: https://www.youtube.com/watch?v=xdCIrHWzXoE (SPOILERS og alt det der)
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-16 16:44 
Kører det nogensinde 60 frames, eller er det videoerne her hos mig der hakker?

Jim Sterlings video af Xbox One-versionen hakkede også mærkbart :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 21/06-16 09:58, rettet 21/06-16 10:02 
Der er helt sikkert masser af frame drops eller hakkende afspilning i de videoer, jeg har set. Blev nødt til at undersøge om de var skiftet til Unity, men det vist stadig UE3, så det er tilsyneladende dårligt optimeret.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-16 10:47 
Haha, det er fedt at vi bare automatisk tænker unity, når vi ser et grimt spil hakke i det :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 21/06-16 14:06 
Keiji Inafune>
"The reality is they put everything into making this game,” Inafune said, as translated by Comcept’s Ben Judd, Vice reports. “They didn't try to microtransaction it out, they didn't try to DLC it out for extra money. They put it all in.
“So, for now, this is what you see and what you get, for the Mighty No. 9 world. But, again, we can hope that if things go well, there'll be sequels. Because I'll tell you what, I'm not getting my 2D side-scrolling fill. And at the end of the day, even if it's not perfect, it's better than nothing. At least, that's my opinion."

klasse....
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 21/06-16 14:12 
Damn :O
slk486slk486Skrevet 21/06-16 14:20 
"It's better than nothing"... Fuck right off.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-16 15:23 
Hold da kæft en lortet holdning at have :(

Det var da bare kørt af sporet lige efter de fik pengene fra kickstarter. Det er tydeligvis ikke kun Inafune alene der var grunden til at MM-spillene var så gode...
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/06-16 15:34 
Var han ikke også *kun* character designer på dem?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-16 15:36 
Det kan godt være. Havde aldrig hørt hans navn før MN9, men han er troligt blevet nævnt ved navn hver eneste gang spillet har været omtalt, så jeg gik ud fra at han var en big deal i industrien :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/06-16 16:00 
Jeg ved nu heller ikke så meget om ham, har bare ikke læst han var andet end det.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/06-16 21:53, rettet 21/06-16 21:54 
Lølz :D

Mighty No. 9
WehnerWehnerSkrevet 21/06-16 21:58 
Sonic har altid været en douche :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 21/06-16 23:30, rettet 21/06-16 23:31 
Konsolkongen>
Det er tydeligvis ikke kun Inafune alene der var grunden til at MM-spillene var så gode...

to ord: Tokuro Fujiwara
Hvis navnet ikke siger dig noget, så slå det op. Spil-legende.
Inafune er ganske sympatisk, men han har aldrig været noget. Jeg forstår ikke at hans navn pludselig er gået hen og blevet synonym med Mega Man.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 22/06-16 01:14 
Han er ikke en udvikler, en game designer eller lignende. Han er en forretningsmand.

Stik modsat er Igarashi (Bloodstained), som er dybt nede i designet af sine spil.
SumezSumezSkrevet 22/06-16 01:15 
Er han? Det har aldrig været mit indtryk at IGA har vildt meget hands-on indflydelse, men vil gerne indrømme at min indsigt er begrænset.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/06-16 01:36 
Kamiya er enig.

https://twitter.com/pg_kamiya/status/249735186936369153
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/06-16 01:44 
Jmog>
Han er ikke en udvikler, en game designer eller lignende. Han er en forretningsmand.

I følge Wikipedia så passer det ikke.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Keiji_Inafune
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 22/06-16 08:23 
Hans Mega Man portfolio siger vist alt :)

Mega Man (1987) — Character Designer
Mega Man 2 (1988) — Character Designer
Mega Man 3 (1990) — Character Designer, Sub Planning
Mega Man 4 (1991) — Planner, Special Designer
Mega Man 5 (1992) — Object Designer, Advisor
Mega Man 6 (1993) — Object Designer
Mega Man Soccer (1994) — Illustration
Mega Man 7 (1995) — Object Designer
Mega Man 8 (1996) — Producer
Mega Man 2: The Power Fighters (1996) — Special Thanks
Mega Man Battle & Chase (1997) — Producer
Mega Man & Bass (1998) — Producer
Mega Man Powered Up (2006) — Executive Producer
Mega Man 9 (2008) — Producer, Character Designer
Mega Man 10 (2010) — Producer

Mega Man X (1993) — Character Designer; Writer
Mega Man X2 (1994) — Character Designer
Mega Man X3 (1995) — Character Designer
Mega Man X4 (1997) — Producer
Mega Man X5 (2000) — Special Thanks
Mega Man Xtreme (2000) — Special Thanks
Mega Man Xtreme 2 (2001) — Special Thanks
Mega Man X7 (2003) Special Thanks
Mega Man X8 (2004) — Special Thanks
Mega Man Maverick Hunter X (2005) — Executive Producer

Game designer? Nope.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/06-16 10:41 
Ah ja, jeg misforstod vidst et eller andet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/06-16 23:12, rettet 23/06-16 23:14 
Så akkurat som Star Soldier til GCN...bedre end ingenting ;P

Manden virker nu ikke helt ligegyldig...

Mighty No. 9

Mega Mans (pap)far...like it or not ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 24/06-16 07:32 
Et gråt stopskilt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/06-16 14:29 
Det er fandme sjovt :D

http://www.eurogamer.net/articles/2016-06-23-mighty-no-9s-end-credits-are-nearly-four-hours-long
j/k
SumezSumezSkrevet 24/06-16 14:44 
Jeg prøvede at finde mig selv, og de svin har ikke engang nævnt mig ved navn :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 29/06-16 07:58 
Er der nogen der har fået en kode til spillet endnu?
Jeg mangler stadig min. Til gengæld så jeg en fysisk kopi i GameStop i mandags, til ca. det samme som jeg har betalt for min digitale kopi via Kickstarter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/06-16 08:39, rettet 29/06-16 08:41 
Ja, jeg fik min i starten af sidste uge (via humble bundle), men den kunne ikke aktiveres før fredag, el sårn. Forfærdeligt spil. Spillede det i 20 min og slukkede så igen. Grimt, sløvt og irriterende.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 30/06-16 18:24 
Wii U versionen er helt til rotterne: http://youtu.be/uJE5MHZZCeI
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-16 19:13 
:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 17/07-16 02:13 
Bede-x>
Wii U versionen er helt til rotterne: http://youtu.be/uJE5MHZZCeI

Paradoksalt nok (hvis man tror på ham i videoen) at PC versionen er den bedste.
Et spil med den spirituelle "legacy" som startede i '87 på NES, og med en genre som simpelthen hører til under "couch-gaming", afvikles nu bedst på en computer. Jo jo.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-16 02:19 
Det er jo fordi man kan bygge en PC der er mange gange kraftigere end de nuværende konsoller. Mighty No 9 er et bæst af et spil og kræver sin hardware ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 17/07-16 03:17 
Ja, eller blot substandard kodning fra udviklerens side. :D
Glæder mig til den dag vi hører at RTS spil spilles bedre på konsol. :P
DarkenDarkenSkrevet 17/07-16 07:21, rettet 17/07-16 07:28 
Nu er RTS på konsol begrænset af input og er substandard kode på konsol er det ikke hvad man kalder "oxymoron" eller er min definition helt forkert? ;)

Hvis vi ser bort fra samler delen (fysisk medier osv), så med den kraft du kan smide i en pc, diskplads, rep/udskiftning/opgradering, bagudskompatible, plus at der til "couch-gaming" både er software (så som steam-bigscreen) og hardware. Kunne det så ikke være fantastisk hvis vi bare kunne smide vores Playstation/Xbox discs i en pc og køre dem til max af hvad maskinen kan klare? (Bare se når GC/Wii spil køres i 720p/1080p!). Jeg ville glædeligt købe både en xbox og ps software licens til at køre dem på pc, det er jo ikke fordi det ikke er muligt:
Mighty No. 9

Jeg så frem til Mighty No.9, men med de anmeldelser og at mit "sofa" spil i øjeblikket er Dust Elysian Tail så tror jeg nok jeg venter til det er på tilbud på steam (når jeg er nød til at købe en konsol version pga eksklusivitet, så sukker jeg så dybt som en MAC bruger der skal arbejde i Microsoft Access).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 17/07-16 08:37 
er substandard kode på konsol er det ikke hvad man kalder "oxymoron" eller er min definition helt forkert? ;)

Oxymoron betyder en selvmodsigelse. Forstår ikke helt sammenhængen til enten spilkode eller konsoller?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 17/07-16 11:12 
Tror at betegnelsen "anathema" ville være mere passende.
DarkenDarkenSkrevet 17/07-16 19:29, rettet 17/07-16 19:33 
Det jeg ville ind på var, at i dag kontra ældre konsoler, hvor (rosenrøde briller?) oplevelsen næsten kunne garanteres at være den samme. Så ser det ud til at Devs i dag kæmper med at holde en stabil framerate, fordi i denne gen af "stunning graphics", skal alt være bling, for ikke at tale om multiplatform udgivelser, hvor den ene platform kører bedre end den anden (konsol), det burde i min verden aldrig være tilfældet på en konsol hvor (modsat pc) developers ved helt præcis hvad for hardware spillet bliver afviklet på. Så kan man tage et spil som The Order: 1886, det ser godt ud, men har skod AI og shortcut QTE. Overwatch når det kommer til konsol, kommer til at have dynamisk opløsning, som scaler ned under load for at holde 60fps, det kunne man sige var god kodning, men det mener jeg ikke, hvis du er nødtil at gå på kompromis og hoppe igennem ringe, stå på et ben og gale som en hane for at kunne opnå "rimelig" preformance, så er der noget galt og derfor min holdning om subpar kodning er standarden på konsol frem for pc, hvor spilleren blot skal hakke af, hvad maskinen kan trække og det er det.

Nu er Mn9 3.party og endda en kickstarter, så vil ikke rigtig pege fingre af Nintendos konsol, da min oplevelse er, at man på deres konsoler nettop forstå ikke at tage større bider end man kan tygge.

Ja sorry, rant, jeg er bare så træt af multiplatforms helvede, skod-ports til pc og et generalt savn af en tid hvor man ikke var så hunderæd for at købe den "forkerte" version... og nogle gange er det ikke engang den bedste version, men den der er mindst ringe.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ExceptionExceptionSkrevet 19/07-16 15:27 
Beklager hvis du ikke nåede at se mit indlæg Darken, det blev slettet af en moderator. Min pointe er blot at jeg ikke lige fik fat i din sammenkobling mht. oxymoron, samt at min pointe med RTS på konsol var ment i spøg. :)
97 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig