X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda: Breath of the Wild


Svar
WehnerWehnerSkrevet 10/06-14 19:37 
Snakker vi open world Zelda for alvor? Så skal jeg da vist have en Wii U engang.

http://www.gametrailers.com/videos/l8com0/zelda--wii-u-e3-2014--debut-presentation
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
494 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 31/03-17 11:23 
Ok, så vil jeg bruge den mere :D

Fungerer også som kastevåben bemærkede jeg dog.
SumezSumezSkrevet 31/03-17 11:38, rettet 31/03-17 11:57 
BotW speedruns er iøvrigt kommet ned under 45 minutter nu:
https://www.youtube.com/watch?v=iPkqYPHCCSU

Det interessante ved dem som de ser ud lige nu, er at der reelt set ikke bliver "snydt". Der bliver udnyttet glitches til at slippe for fall damage, løbe længere, og noget med at unequippe et skjold for at kunne hoppe længere, men det er ikke noget stort, blot metoder til at spare nogle sekunder hist og pist - helt generelt spilles spillet efter bogen. Der bliver samlet våben ind, brygget en potion, surfet på skjoldet, lavet stealthkills, og alle bosskampene skal dodges uden fejl, da alt er one-hit kills. Spillet er i praksis designet til at kunne gennemføres så hurtigt, og det er interessant at se hvordan ruten er blevet optimeret løbende.

Hele den første del i spillets "tutorial"-område, spilles faktisk overraskende traditionelt, og er ikke så spændende at se på, men det er imponerende at folk kan komme gennem Hyrule Castle uden at have investeret point i noget. Andre højdepunkter er den måde de bruger en sten til at tage turen tilbage til Temple of Time, og så første del af slutbossen.At amiibos er tilladt er til gengæld ikke så spændende, synes jeg, og det stunlock der benyttes mod slutbossen er temmelig kedeligt.

edit: Ok, amiibo-hesten er åbenbart allerede blevet strøget fra ruten, da der er fundet en hurtigere (og langt mere underholdende) metode. https://www.youtube.com/watch?v=JBvvMjxo6Eg&t=0s
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 31/03-17 13:30 
Alternativ rute, som hverken bruger Amiibos eller heste, men derimod rejser henover Hyrule via træer og store sten:
https://www.youtube.com/watch?v=WRxKlVLnwsE

Medfører også en hel anden rute gennem slottet, og bruger bananer i stedet for fisk. :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 31/03-17 17:08 
Prøvede lige spillet efter updaten og kan bekræfte forbedringen, Korok Forest halter dog stadig noget.
BeanoBeanoSkrevet 04/04-17 18:37 
DF's analyse af 1.11 opdateringerne på Switch og Wii U

https://youtu.be/w6NkNgI1ssw
KamekKamekSkrevet 06/04-17 23:32 
Sjov "exploit" :-)

Link...
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 06/04-17 23:56 
Det er så vildt at spillet bare har det helt fint med det! Synes du man kan gøre det? Well, jeg har ingen regler der siger dig imod, så gå amok, jeg skal nok love at lade være med at glitche.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 12/04-17 14:02 
Vilde skips der bliver fundet. Glæder mig til agdq https://mobile.twitter.com/Adrylek/status/851874678926974977
SumezSumezSkrevet 12/04-17 14:08 
Den kan desværre ikke bruges til et Any% run. Gad vide hvilken kategori der bliver relevant til AGDQ (skyder på at de har det med allerede til SGDQ), for jeg kan forestille mig at All Shrines stadig er en alt for lang kategori.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 12/04-17 14:38 
Jeg håber at der er en kategori der hedder Mastersword required. Da det kræver et bestemt antal hjerter, tror der vil være pænt mange variationer i sådan et run.
SumezSumezSkrevet 12/04-17 14:43, rettet 12/04-17 14:44 
Ja, den vil helt klart være en af de mere interessante, da der så kommer til at være ekstremt meget routing involveret i den mest optimale vej gennem det minimum antal påkrævede shrines.
Der er dog også noget spænding i at skulle hele vejen gennem Hyrule Castle og alle Ganon-kampene, når ét hit er instant death. Jeg er også vild med at det er blevet hurtigere at flyve på sten og træer gennem spillets verden end bare at tage en hest.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 02/05-17 05:24 
Patch 1.2 er ude: Starting today, players will be able to experience the game in one of nine audio languages [Japanese, English, French (France), French (Canada), German, Spanish (Spain), Spanish (Latin America), Italian and Russian], with a different language used for on-screen text by downloading a free software update. To enable this feature in the Wii U version of the game, players will need to download a Voice Pack from Nintendo eShop
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-17 05:34 
Jeg kom igennem spillet i går. Tænk at jeg kunne have sluppet for Zelda's forfærdelige engelske stemme, hvis jeg bare havde ventet lidt :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/05-17 07:30 
Ja det er godt nok ærgerligt de ikke kunne finde ud af at indbygge det i spillet. Zeldas stemme er langt fra den værste endda. De fire guardians er temmelig rædsomme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-17 08:04 
Dem synes jeg ikke er så slemme. Zelda bliver også kun gjort værre af at hun er ekstremt whiny at høre på, foruden at hun opfører sig som en dum møgtøs i flere af spillets historie-scener. Man har absolut ingen sympati for hende, eller lyst til at redde hende. Faktisk håbede jeg lidt naivt at hun døde til sidst :p

Det er nu ligegyldige ting, for voiceactingen er en ekstremt lille del af spillet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/05-17 08:21 
Ja, gudskelov. Bare utroligt at der er blevet sløset så meget med den i et spil hvor alt ellers er af absurd høj produktionsværdi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-17 09:18 
Sikkert en beslutning der er taget en sen fredag hvor alle involverede bare gerne ville hjem og holde weekend.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/05-17 09:40, rettet 02/05-17 09:41 
Er det kun frame rate problemer der adskiller spillet imellem Wii U og Switch eller er der andre mærkbare ting? Kan kun se en minimal forskel i grafik på de tests jeg har set på youtube.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-17 10:02 
Ja Switch-versionen kører meget bedre end på Wii U. Grafikken er den samme, men Wii U er 720p hvor Switch er 900p docked, det gør det en smule pænere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 02/05-17 11:02 
Zeldas skuespil var måske lidt meget, men hvis man lige prøver at sætte sig ind i hendes situation er det meget forståeligt.
Hun er fra krybben blevet pålagt bogstavelig talt verdens skæbne, og hun føler hun ikke kan opfylde opgaven (da de magiske evner hun burde have ikke manifesterer sig). Det er altså ikke ligefrem psykologiske småting.
Så: top script, top motivation, top dialog, dårlig voice direction/evt casting.
SumezSumezSkrevet 02/05-17 11:38 
Det er et interessant emne, og jeg synes også det er spændende at de faktisk har prøvet at give Zelda noget personlighed, men det er måske alligevel meget at skrive ind i et script som kun eksisterer som subtext i små selvstændige scener rundt om i spillet, og som aldrig har nogen reel udvikling eller forløsning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/05-17 12:01 
Hun?

Har jeg ikke hørt efter i Zelda skolen?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 02/05-17 12:01 
Konsolkongen>
Ja Switch-versionen kører meget bedre end på Wii U. Grafikken er den samme, men Wii U er 720p hvor Switch er 900p docked, det gør det en smule pænere.

Ok det giver mening så tak ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/05-17 12:10 
For the record, så har jeg spillet det gennem på Wii U, og selvom den ustabile framerate kan være irriterende, så er det kun få steder og ikke noget ødelæggende for spillet. Jeg ville nok også vælge Switch-versionen hvis jeg kunne vælge frit, men synes ikke "problemerne" på Wii U kan retfærdigøre at købe en helt ny platform, som ikke har andre interessante spil.

neros>
Hun?

Har jeg ikke hørt efter i Zelda skolen?

Du laver vel sjov, ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/05-17 19:42, rettet 02/05-17 19:45 
Haha er bare meget glemsom og har ikke spillet Zelda siden A Link To The Past :D. Kommer altid til at blande Zelda og Link sammen ;-)

Ok Sumez tak for input hvis jeg kender mig selv ret tror jeg heller ikke frame raten ville være et stort problem hvis ikke det er mere horribelt end det du skriver og jeg har læst og set i reviews af de to versioner.
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 02/05-17 21:08 
Har også spillet på Wii U, og har ikke følt mig generet af framerate på noget tidspunkt (heller ikke i Kakariko village).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 07/05-17 14:00 
Mit Zelda er opdateret til nyeste version, men jeg kan ikke finde language options. Nogen der kan?
KamekKamekSkrevet 07/05-17 14:02 
Mener det er under options ude på hovedmenuen i spillet (du kan ikke ændre sproget in-game).
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
JmogJmogSkrevet 07/05-17 14:27 
Nope, intet der.
KamekKamekSkrevet 07/05-17 14:32, rettet 07/05-17 14:33 
Mærkeligt - synes ellers det var der jeg gjorde det (er ved at være noget tid siden - og er ikke lige ved min Switch :-) ).

Edit: Jep, nederst under "Options" :-)

http://www.eurogamer.net/articles/2017-05-02-zelda-breath-of-the-wild-update-lets-you-choose-separate-voice-over-language
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
JmogJmogSkrevet 08/05-17 00:14 
Det var sørens. Det var det første sted jeg kiggede, men der var intet. Og da jeg så tjekker senere igen, så er det der.
3of193of19Skrevet 05/07-17 21:24 
Er der nogen der har leget med Trial of the Sword i den nye DLC? Er der nogen restart points eller nogen mulighed for at gemme i det overhovedet? Gik i gang med det på arbejdet men da jeg læste at det er 40 baner og lagde mærke til jeg ikke kunne gemme efter at cleare den 3. hoppede jeg fra i første omgang.
SumezSumezSkrevet 05/07-17 21:34, rettet 05/07-17 21:35 
Kender ikke til det, men jeg tænker det måske er det der gør det til en trial?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 06/07-17 05:15 
Trials er delt op i 3 dele. 13 i den første, 17 i den næste og 24 i den sidste svjh. Du kan save efter hver del.
3of193of19Skrevet 06/07-17 08:43 
Takker, det gør det mere spilbart. Selvom man nok skal sætte en hel eftermiddag/aften af til den sidste hvis der er 24 rum (som nok tager længere end de første stykker jeg nåede).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-17 04:47, rettet 30/12-17 04:58 
Nogen der har spillet DLC'en?

Synes ikke særlig godt om den indtil videre. At save scumme igennem det åndsvage one-hit kill halløj i starten var bestemt ikke særlig sjovt, og nu skal jeg finde tre forskellige steder på kortet ud fra billeder på nogle søjler? Jeg tænker at dét ovenikøbet kan ganges med fire? Det orker jeg ikke lige pt. så det bliver engang i det nye år :)

Håber det bliver bedre og ikke bare er slatten skattejagt hele vejen.

De fire trials jeg har spillet har dog været ret gode, som sædvanlig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BlumarinaBlumarinaSkrevet 28/01-18 16:49 
Jeg er lige blevet færdig med The Champions' Ballad og var godt underholdt. Den bedste del ligger mod slutningen, hvor en ny dungeon står klarest. Jeg elsker de forskellige shrines og deres kreativitet. I alt er der 16 nye shrines.
BlumarinaBlumarinaSkrevet 03/05-18 21:53 
ENDELIG!!! Efter 205 timer:

Zelda: Breath of the Wild

Zelda: Breath of the Wild
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-18 22:03 
Du er fandeme sindssyg :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BlumarinaBlumarinaSkrevet 03/05-18 22:27 
Ja, det er jeg nok, men ikke desto mindre var jagten på de 900 Korok Seeds en fantastisk god oplevelse. Jeg har set hver en lille krog i spillet og nok oplevet alt, hvad dette mageløse spil har at byde på. Derfor springer jeg også over Master Mode :D
WehnerWehnerSkrevet 03/05-18 23:50 
Uanset hvad, så kommer jeg til at købe en Switch på et tidspunkt, for det her må være hele prisen værd. Man lever trods alt kun en gang.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 04/05-18 07:54 
Man må da sige man *kan* få noget for pengene, hvis man vil :D
j/k
BlumarinaBlumarinaSkrevet 08/05-18 08:47 
Jeg venter nu bare på et BotW-spinoff til E3, hvor man spiller som et Korok Seed og skal gemme sig 900 forskellige steder :D
PapandPapandSkrevet 10/07-18 21:17 
Jeg fandt mig et forseglet Wii U eksemplar i en rodekasse i det lokale supermarked i dag til 299,- norske kroner. Jeg har endnu ikke anskaffet mig en Switch og er nu i tvivl om spillet kører væsentlig dårligere på Wii U, så det vil være synd ikke at vente og i stedet spille det på Switch? Derudover spekulerer jeg lidt i om Wii U versionen pludselig bliver penge værd, så det i sidste ende er bedre at beholde den forseglet i samlingen. Skal jeg bare droppe spekulationen og sætte i gang? :D
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-18 00:08 
Jeg synes de 20fps i byerne og andre steder var ødelæggende i en sådan grad at jeg hurtigt droppede Wii U-versionen. Der er dog andre som ikke har været generet af det, så det er svært at sige hvorvidt du vil finde det for træls :)

Hvis du alligevel overvejer en Switch vil du helt sikkert få en bedre oplevelse der. Der er desuden forskellen i opløsning på 720p vs 900p.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/07-18 09:12 
Der er steder hvor det som KK nævner er ret mærkbart, men i størstedelen af spillet er det ikke betydeligt. Som en helhed er det ikke noget der går ud over oplevelsen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 13/05-20 14:44 
Jeg kan næsten ikke se hvad der foregår i spillet halvdelen af tiden. Det er så udtværet tåget gråbrunt at jeg knap orker at bekymre mig om den latterligt lave framerate. Er det virkelig sådan hele vejen igennem? Er fuldstændigt hooked på gameplay og er allerede nede på et timers søvn mindre end normalt, men kan nærmest også kun spille efter solnedgang for at kunne ane hvad der foregår.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-20 14:46 
Wii U? Spillet kører da rimeligt på Switch :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 13/05-20 14:47 
Wii U ja. Nåede aldrig at få det købt på Switch også.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-20 14:50 
Ah :( Ja det er virkelig en sløj oplevelse derpå :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
494 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig