X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda: Breath of the Wild


Svar
WehnerWehnerSkrevet 10/06-14 19:37 
Snakker vi open world Zelda for alvor? Så skal jeg da vist have en Wii U engang.

http://www.gametrailers.com/videos/l8com0/zelda--wii-u-e3-2014--debut-presentation
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
494 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-17 12:28 
Sumez>
Men helt ærligt - prøv bare en enkelt gang at ændre din/Jeres indstilling, og se alle våben som et midlertidigt boost, og lad være med at ærgre sig når et går i stykker, der er alligevel altid et nyt lige rundt om det næste hjørne. Det er det approach spillet regner med at man tager, og den "rigtige" måde at spille spillet på.

Uha, jeg synes altid det er så stramt når en anden prøver at fortælle mig hvordan et spil skal spilles og at jeg gør det forkert :(
Kan du i stedet ikke bare acceptere at der er mange der gerne så mekanikken balanceret helt anderledes, eller fjernet helt? Jeg har ikke sagt at det er ødelæggende for spillet eller noget, men det er klart det største problem jeg har haft med det.

Af dét jeg har spillet har der været ganske få forskellige typer våben. Sværd, spyd og økser og så har alle andre våben været forskellige skins af disse. Jeg synes ikke det opfordrer til at man skal balancere sit gameplay når alle våben alligevel spiller mere eller mindre ens. Det er ikke sjovt at være nødt til at skifte til den mest basic kølle fordi ens gode sværd hellere skal gemmes til det kommer stærkere fjender. Det har resulteret i at jeg i rigtig mange tilfælde har undgået kampene, for belønningerne man får er ofte ikke det værd.

Jeg vil dog, til folk der ikke har spillet spillet, gerne slå et slag for at BotW's quickswap system fungerer pisse godt, så det er heldigvis ikke så irriterende som det kunne ha' været :)

Dermed er du i langt mindre grad bundet af en bestemt "rækkefølge" at skulle tackle de forskellige områder i. En af de ting der gør Breath of the Wild så godt er netop at dette ikke er et issue, noget som mange har det med at overse.
Ville folk hellere se en Elder Scrolls-agtig løsning hvor fjender i alle områder automatisk får "level up" til at matche din spillerfigurs niveau? Den slags er jeg helst fri for, da det fuldstændig ødelægger illusionen om en virkelig, levende spilverden.

Det præcis samme kunne være opnået ved at give spilleren våben med elemental damage :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/03-17 12:31 
Kan du i stedet ikke bare acceptere at der er mange der gerne så mekanikken balanceret helt anderledes, eller fjernet helt? Jeg har ikke sagt at det er ødelæggende for spillet eller noget, men det er klart det største problem jeg har haft med det.

Jo, men det bliver den jo ikke ændret af. Det er vel bedre for folk selv hvis de kan acceptere hvordan spillet fungerer og spille det på dets præmisser, i stedet for at bliver irriteret over det? :)
Som jeg skrev kan jeg godt gå med til at det er en smagssag, men det er ikke noget der går mig på. Hvis jeg skal fremhæve problemer i spillets design så ville elixir systemet nok få førsteprioritet.

Det præcis samme kunne være opnået ved at give spilleren våben med elemental damage :)

Tip - husk på det du skrev her når du begynder at støde på wizzrobes ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/03-17 12:35, rettet 15/03-17 12:35 
Er der iøvrigt nogen der har været i stand til at besejre en lynel endnu? (de der voldsomt aggressive kentaur-ting)

Jeg har ikke lyst til at slå op hvordan man bedst kan tackle dem, da jeg er bange for at det har at gøre med redskaber jeg ikke har fundet endnu eller lignende (og det her er et spil hvor ALT hvad jeg kan finde er borderline spoiler-territorie i min bog). Men jeg skal bruge en hale fra en for at opgradere et par bukser. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-17 12:39 
Det er vel bedre for folk selv hvis de kan acceptere hvordan spillet fungerer og spille det på dets præmisser, i stedet for at bliver irriteret over det? :)

Det er sgu lidt for generelt og svagt et argument til at jeg helt ved hvad jeg skal svare til det :) Hvis noget irriterer én så bliver man irriteret, det er da ikke noget man kan vælge til eller fra :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/03-17 12:46 
Det er ikke et argument for noget. :) Du skal bare spille spillet som du føler for, men håber ikke våbensystemet ødelægger noget for dig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 15/03-17 14:59 
I starten var jeg ikke super glad for at mine våben gik i stykker, men jeg må indrømme at effekten har været præcist det jeg tror var formålet:
Jeg holder mig ikke til det samme våben.
Jeg får mere varierede kampe.

Hvis våben aldrig gik i stykker, ville jeg aldrig lave desperate (og episke) handlinger som at kyle mit våben i hovedet på fjender. Det er en oplagt måde at bruge dem på lige før de går i stykker. Jeg ville heller aldrig være begyndt at bruge spyd, hvis ikke det var fordi at jeg løb tør for sværd og fjenden tabte et spyd. Der fandt jeg så ud af at spyd er nogle af de mest effektive våben, da de udover rækkevidden er de allerhurtigste at angribe flere gange i træk med.

Og så kan jeg heller ikke lade være med at det hele også er en del af en indoktrinering der vil gøre det til noget nær en religiøs oplevelse når jeg endelig finder det ene våben i hele spillet, som holder evigt.

Jeg synes også jeg konstant finder nye våben i enten kister eller kamp som er på niveau eller over dem jeg render rundt med, så jeg er holdt op med at være nærig med brugen af dem. Det gjorde det hele meget sjovere.
JmogJmogSkrevet 15/03-17 19:15 
Sumez>
Er der iøvrigt nogen der har været i stand til at besejre en lynel endnu? (de der voldsomt aggressive kentaur-ting)

Altså udover den som er en boss i Zora questen? Jeg har kun en enkelt gang set en almindelig Lynel, men den holdt jeg mig fra da ham den anden var pissesvær. Jeg prøvede alle mulige taktikker, men det der i sidste ende virkede bedst var at gå i nærkamp og lave welltimede backflips og så få slag ind når han blottede sig. Eneste kamp i spillet som ikke var sjov for mig.
3of193of19Skrevet 15/03-17 21:56, rettet 15/03-17 21:59 
En anden ting man kan gøre mod Lynels er at headshotte dem, og så hoppe op på dem.
Gøres nemmest når de spyr ild. Enten mens de gør sig klar, eller undvige og så bruge glideren til at flyve op med vinden fra ilden i græsset så man kan lave en bullet-time headshot.
SPOILER-TEKST:
Lynels er meget svære, men især de White-maned dropper nogle af de bedste våben i spillet.
SumezSumezSkrevet 16/03-17 07:26, rettet 16/03-17 07:27 
Besluttede mig for at tage næste "dungeon" i går. Nedenstående er ikke vildt spoiler, men nogle tanker baseret på nu at have set flere af dem.

SPOILER-TEKST:
Jeg er en smule skuffet over hvor ens de er. Jeg kan godt lide at det ikke er kæmpe dungeons, men generelt mere open ended, men de kunne måske godt havde taget lidt flere cues fra de "klassiske" Zelda-spil.
Jeg følte det var meget det samme jeg rendte rundt og lavede begge steder, og selv bosserne var praktisk talt det samme. De havde forskellige mønstre, men krævede samme strategi.

Jeg kan til gengæld ret godt lide temaet omkring de "divine beasts", og scenerne der leder op til dem. Det føles episk på den helt rigtige måde, selvom det er tæt på at være scriptet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/03-17 08:47 
Jeg nuppede selv devine beast nr 2 i forgårs, havde håbet på noget større og mere udfordrende end det første.
SumezSumezSkrevet 16/03-17 08:55, rettet 16/03-17 08:56 
Well, rækkefølgen er jo, ligesom alt andet i spillet fuldstændig frit for leveren, så spillet kan jo ikke vide hvilke du spiller først. Men ja, jeg havde nok i virkeligheden lidt samme forhåbninger. Jeg er ikke super hooked på at gå direkte efter nr. 3 og 4 nu, der er så mange andre ting i spillet der er mere spændende.

Men det er egentlig ok, for spillet hverken kræver at at man gennemgår alle 4, eller straffer dig for ikke at gøre det.

Det er faktisk en balance BotW har ramt helt uhyggeligt godt, og som spillet fortjener meget ros for - uanset hvad jeg gør i spillet, føler jeg at jeg får noget ud af det. Der er intet der føles som formålsløst, eller som træg grind, jeg føler hele tiden at jeg har opnået noget nyt. Alene det at færdiggøre flere shrines føles altid som en sejr, men rigtig tit åbner jeg også op for nyt udstyr, nye evner eller bare nye erfaringer der gør mig bedre til at tackle andre aspekter af spillet. Og nogle gange er oplevelsen i sig selv det hele værd.

Mht. det er jeg faktisk lidt forbavset da jeg i går, igen helt tilfældigt, faldt over en quest som vedrørte en af de tre store (spoiler..? hvis nogen er rendt på dem endnu, ved de nok hvad jeg snakker om :)) der lader til at være baseret på de tre gudinder der blev etableret i Ocarina of Time og er gået igen igennem flere af seriens titler.
Det virker som noget der fylder en hel del i spillet, så er lidt overrasket over at den eneste belønning jeg fik var et shrine. Men jeg tænker at der nok sker noget godt når jeg har været gennem alle tre. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 16/03-17 10:40 
Spillets originale prototype:
https://www.youtube.com/watch?v=wrFqFQobdN8
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MORJMORJSkrevet 16/03-17 23:22 
Så fik jeg 100% i Zelda :D Hvilket fantastisk spil!, længe siden jeg har været så opslugt af en titel. Verden er super godt designet og lokationerne, bliver bare ved med at imponere. Kan ikke vente på DLC'et Zelda: Breath of the Wild
3of193of19Skrevet 17/03-17 08:13 
O.o ALLE 900 Korok seeds? Wow.
dRxLdRxLSkrevet 17/03-17 08:16 
Spillede frem til jeg fik glideren i går nat, og jeg er fuldstændig blæst væk over det tekniske og de aspekter af gameplay jeg har oplevet indtil videre. Måske skal jeg bare lægge det fra mig nu, indtil jeg ikke længere har små børn samtidig med at jeg er ved at banke en virksomhed op. Er sikkert også udmærket uden at være prangende om 3 år... ;-)
Har ikke oplevet noget med frameraten endnu, måske fordi jeg spiller på wii u gampad? Eller måske fordi jeg ikke har været i en by endnu?

Sidstnævnte har i øvrigt et rimelig ynkeligt display med sløje farver og alt for megen colour banding.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 17/03-17 08:26 
Angående switch docked mode kan man ikke bare sætte maskinen til at outputte i 720p hvis frameraten er det vigtigste?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
tastasSkrevet 17/03-17 08:38 
Digital Foundry tjekkede også dette. Maskinen render stadig opløsning internt i 900p og downscaler så til 720p. Så desværre nej, ville ellers være en smart løsning
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 17/03-17 08:47, rettet 17/03-17 08:49 
dRxL>
Spillede frem til jeg fik glideren i går nat, og jeg er fuldstændig blæst væk over det tekniske og de aspekter af gameplay jeg har oplevet indtil videre. Måske skal jeg bare lægge det fra mig nu, indtil jeg ikke længere har små børn samtidig med at jeg er ved at banke en virksomhed op.

Det lyder som en god idé. Da jeg var nået det punkt var jeg ikke rigtig imponeret endnu, spillet åbner sig meget op efter man kommer væk fra start-området. Så hvis du allerede er imponeret, så kommer spillet til at stjæle dig væk :P

dRxL>
Har ikke oplevet noget med frameraten endnu, måske fordi jeg spiller på wii u gampad? Eller måske fordi jeg ikke har været i en by endnu?

Gamepad gør ikke en forskel. Det er primært byerne eller når kampene bliver hektiske, det dropper.
En ting jeg også har bemærket rimelig konsekvent er at spillet fryser ubehageligt længe (nogle gange flere sekunder) når en Moblin laver den animation hvor han falder til siden. Jeg tænker der må være en eller anden glitch i spillet der gør at fysik-simulationen går fuldstændig amok i de situationer? I så fald burde det nok også ske i Switch-versionen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/03-17 09:10 
3of19>
O.o ALLE 900 Korok seeds? Wow.

Jeg hørte for nyligt at nogen havde lavet en guide hvor alle seeds blev afsløret, men rent faktisk at gå efter dem alle lyder helt vildt.... og måske en anelse kedeligt? :P Korok seeds er tydeligvis designet til at tilføje små begivenheder undervejs når man rejser, og ikke en potentiel 100%-udfordring på samme måde shrines er. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor lang tid MORJ har brugt på det. Jeg tænker det lige er to ferie-uger der skulle blæses af på det, eller deromkring? :P
På den positive side, må du have plads til at slæbe rundt på VIRKELIG MANGE sværd nu. Er der noget øvre loft for hvor mange slots man kan åbne i hver kategori?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 17/03-17 09:38 
At søge aktivt efter dem ville jeg finde kedeligt, men jeg smiler som en idiot hver gang jeg ser noget ved et tilfælde hvor jeg tænker "er det mon...". Der er også mange små kreative varianter. Jeg bliver ved med at finde nye Korok "puzzles". Seneste variant, syntes jeg var rigtig fin:
SPOILER-TEKST:
Jeg fandt en helt rundt fordybning i jorden et sted. Virked en anelse kunstig. Der var en bakke et stykke væk, så den gik jeg op på for at få et overblik. Her lå der så nogle kampesten. Puzzlet var så at rulle dem ned ad bakken og se om man kunne ramme hullet med en af dem. Sjovt fundet på

I det hele tager så er verdenen bare fuld af ting man kan opdage. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har oplevet det i så stor skala i et spil.
3of193of19Skrevet 17/03-17 09:49 
Sumez>
3of19>
O.o ALLE 900 Korok seeds? Wow.

På den positive side, må du have plads til at slæbe rundt på VIRKELIG MANGE sværd nu. Er der noget øvre loft for hvor mange slots man kan åbne i hver kategori?

Ved ikke hvor mange slots man får, men man behøver vist kun ca halvdelen af alle seeds for at få alle slots åben.
3of193of19Skrevet 17/03-17 09:57 
ang. Weapon Durability, så er denne video fra Ceave Gaming virkelig meget vel-argumenteret (TLDR: han er glad for det). Der er nogle få visuelle spoilers fra nogen områder der ser ud til at være henimod slutningen (ingen bosser, eller story bare kamp med store fjender i hvad der ser ud som nærheden af Hyrule Castle).

I øvrigt er hans kanal også virkelig lækker med gode videoer om spildesign, og så er hans tyske accent og germanismer meget charmerende :D

Link...
slk486slk486Skrevet 17/03-17 10:16, rettet 17/03-17 10:17 
Må se om jeg kan huske at se den, når jeg har spillet det, da alt er spoilers i den slags spil ;)

Kan du ridse hans argumentation op enkelt?
j/k
SumezSumezSkrevet 17/03-17 10:34, rettet 17/03-17 10:48 
Alt ER spoilers i det her spil. :)

Han starter med at nævne nogle af de samme ting jeg også har sagt, at spillets open world udmærker sig ved at alle steder man tager hen føles belønnende.

Han nævner så at et af de typiske problemer ved "ægte" open world design (hvor man kan tage alle steder hen fra starten) er at udviklerne ikke har kontrol over hvor spilleren går hen og hvornår han/hun oplever forskellige ting. At havne et sted hvor fjenderne er alt for svære til at du kan overleve, eller omvendt at vade gennem steder du er alt for overpowered til er, efter hans (og min ;)) mening "ikke sjovt".

I grove træk siger han er våbnene skal ses som "consumables", og at det er en af de primære årsager til at spillets exploration-aspekt overhovedet fungerer, da det undgår at spillet får det han kalder en "dominant strategy", som gør at størstedelen af spillets aspekter bliver ligegyldige, da en "fornuftig" spiller altid vil gå efter det approach der giver dem de fleste fordele, også selvom det gør spillet mindre sjovt (et ret hyppigt paradox i sandbox-titler).

Videoen er ikke afhængig af det footage der vises, så du kan fint bare køre den i baggrunden og kun høre lyden. Det er der ingen spoilers i. I bund og grund er han bare bedre til at sige de ting jeg selv prøvede at fremhæve. :P Han bruger skægt nok OGSÅ Elder Scrolls-spillene dynamiske fjende/loot levels som et eksempel på andre måder at løse samme problematik.

Jeg kan godt forstå at våbensystemet kan være rigtig svært at sluge, men jeg tror også virkelig folk der kritiserer det, undervurderer HVOR meget det ødelægger et spils gameplay, hvis du kan finde et våben der gør dig meget stærkere, og blot beholde det resten af spillet. BotW's løsning er ikke perfekt, men klart den bedste jeg har set indtil videre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/03-17 12:22, rettet 17/03-17 12:56 
Tak for opsummeringen! :)

Oblivion, hvor fjender også stiger i levels ødelægger hele konceptet i, at spilleren stiger, så det er også en dårlig løsning på et "problem", der er ret tænkt - og måske i virkeligheden er et problem designerne synes er der, fordi de gerne vil have spillerne "makker ret".

Man skal nok heller ikke undervurdere hvor meget det betyder for følelsen af progression at man finder bedre og bedre våben. Som sagt tidligere kunne det være løst på andre bedre og langt mere dynamiske måder. Gør det sjovt og udfordrende, så spilleren får *lyst* til at skifte approach/våben, i stedet for at tvinge det ned over hovedet på dem. Våben i Hyrule er åbenbart lavet af tørret lort.

Og med alt det sagt, så er min modstand jo sådan set også ret tænkt, da jeg ikke har siddet med det.
j/k
MORJMORJSkrevet 17/03-17 12:26 
Det er godt gættet Sumez. Min activity log siger 180 timer. Jeg blev nød til at bruge guide på de sidste 2xx korok seeds. Verden er simpelthen for stor til man har en realistisk mulighed for at finde dem selv ( I det her århundrede )
Man har kun brug for a finde 441 seeds hvis man vil max opgradere Sværd/bue/skjold slots. Men i min jagt på de koroks, får man set det meste at verden, så fortryder det ikke :)
SumezSumezSkrevet 17/03-17 12:32, rettet 17/03-17 12:33 
edit: til slk, selvfølgelig

Der er skam masser af reel progression i BotW. Du optjener løbende flere hjerter og/eller mere stamina, og du har tre slots til tøj, som du kan finde, købe og opgradere løbende, både for at få højere defense eller bonusser der gør dig bedre til at tackle forskellige spilmekaniske elementer - og korok seeds fører til flere inventory slots, hvilket er med til at gøre våbensystemet meget mindre irriterende, da man gradvist får muligheden for at slæbe rundt på flere ting i takt med at man finder flere ting man vil gemme til senere.
Jeg synes det er meget fornuftigt at det defensive aspekt involverer permanente opgraderinger, mens dine offensive evner er mere forgængelige, og tættere knyttet til spillets enkelte momenter.

Resten af dit indlæg tror jeg jeg vil besvære i en ny dedikeret tråd (som jeg lige skal tage mig sammen til at lave senere), da jeg synes det er et meget interessant emne mht. spildesign, som rammer meget bredere end blot BotW.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 17/03-17 12:54 
Sumez>
dRxL>
Spillede frem til jeg fik glideren i går nat, og jeg er fuldstændig blæst væk over det tekniske og de aspekter af gameplay jeg har oplevet indtil videre. Måske skal jeg bare lægge det fra mig nu, indtil jeg ikke længere har små børn samtidig med at jeg er ved at banke en virksomhed op.

Det lyder som en god idé. Da jeg var nået det punkt var jeg ikke rigtig imponeret endnu, spillet åbner sig meget op efter man kommer væk fra start-området. Så hvis du allerede er imponeret, så kommer spillet til at stjæle dig væk :P

Nu kigger jeg mest på de tekniske detaljer, især hvad de gør med shadere, og ikke så meget på art-direction og komposition, så jeg regner ikke med at blive så meget yderligere imponeret over grafikken end jeg allerede er blevet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/03-17 14:23 
Har taget gameuk 14 dage at send til min post kasse!
Kan osse være post nord!?

Ville godt igang!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 19/03-17 16:14, rettet 19/03-17 16:14 
Dumt spørgsmål: Hvor ser folk hvor mange Shrines og Korok seeds de har fået? Er det de tal på loadeskærmene, for jeg synes ikke de stemmer med min fornemmelse.
MORJMORJSkrevet 19/03-17 19:28 
Jeps på loadeskærmen.
JmogJmogSkrevet 19/03-17 20:05 
Shit, så har jeg kun fundet 40 shrines. Og her troede jeg at jeg havde fundet de fleste.

Lækkert! Det betyder der er tonsvis af verdenen som jeg endnu ikke har fået udforsket.
JmogJmogSkrevet 19/03-17 22:24 
Er der nogen der har fundet noget varmere tøj end Warm Dublet? Den er ikke helt nok så snart man kommer op i de rigtige vinteregne. I lavaland var der en shop med gear der gav mig fuld beskyttelse, men jeg er ikke stødt på noget tilsvarende i det kolde nord.
JmogJmogSkrevet 19/03-17 23:00 
Sød detalje: hvis man har en fire rod equipped så negerer det enhver kulde, da du har noget brændende tæt på din krop.
3of193of19Skrevet 19/03-17 23:25, rettet 19/03-17 23:33 
Jmog>
Er der nogen der har fundet noget varmere tøj end Warm Dublet? Den er ikke helt nok så snart man kommer op i de rigtige vinteregne. I lavaland var der en shop med gear der gav mig fuld beskyttelse, men jeg er ikke stødt på noget tilsvarende i det kolde nord.

SPOILER-TEKST:
I Rito Village sælger de et sæt der beskytter mod kulde.

SPOILER-TEKST:
Rito Village ligger i nordvesten af Hyrule i Tabetha Frontier.

udover tøj og varme eller kolde våben /mad kan man også SPOILER-TEKST:
investere i smykker, som kan laves hos Gerudo byens juveller
SumezSumezSkrevet 20/03-17 00:22 
Jmog>
Sød detalje: hvis man har en fire rod equipped så negerer det enhver kulde, da du har noget brændende tæt på din krop.

Det var sådan jeg klarede mig indtil jeg fandt en butik der solgte varmt tøj :) Lidt anstrengende i længden, men sådan er det når jeg insisterer på at tage den lange vej udenom >_>
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 20/03-17 06:21 
Har I haft varme våben? Jeg har indtil videre måttet klare mig ved at lave varme retter der kun delvist modvirker kulden, når jeg har været så heldig at have de rigtige ingredienser...

/4yorkshiremen
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 20/03-17 07:14, rettet 20/03-17 07:14 
Er du stødt på de der fjender der danser to meter over jorden? De har altid en elementtryllestav.

Og tak for tippet mht shoppen. Jeg har været der men missede den helt.
SumezSumezSkrevet 20/03-17 07:52, rettet 20/03-17 07:53 
dRxL>
Har I haft varme våben? Jeg har indtil videre måttet klare mig ved at lave varme retter der kun delvist modvirker kulden, når jeg har været så heldig at have de rigtige ingredienser...

Altså, du får jo et stykke tøj i spillets tutorial som modvirker kulden, men det virker selvfølgelig kun op til et bestemt niveau indtil du supplerer med andet, eller får flere stykker tøj der gør det.

Men mht. "varme våben" så er der masser af dem. Jeg begyndte at gemme på dem til at starte med i tilfælde af at man lige fik brug for det, men man ender lynhurtigt med et inventory fyldt med diverse element-våben hvis man bliver ved med det. Det er dog en meget god idé altid at have et stykke med is og et stykke med ild på sig. Du når nok at finde nogle stykker inden du begynder at føle behov for at bevæge dig op i de kolde egne igen.
Der er faktisk et flammesværd et stykke nord for startområdet som bare står tilfældigt plantet i jorden. Det er dog nok lidt nemmere at finde hvis man har hyrule field-tårnet, hvilket kan være svært at tage tidligt i spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/03-17 08:19 
Jeg har endnu ikke fundet et varmt våben, efter 40+ timer :/
SumezSumezSkrevet 20/03-17 09:02 
Hvad satan har du lavet i de 40+ timer? :P Jeg er 50 timer inde, har åbnet hele kortet, og har fundet varme våben i næsten samtlige egne, og utallige shrines.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 20/03-17 09:07 
Strolling....? Man kan hurtig afholde en vandreferie i Zelda-land. :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 20/03-17 09:18 
@Sumez: Godt spørgemål :D Pt på vej til 4. devine beast (hos Ritoerne?), ca. 30 shrines klaret, 3 tårne tilbage (tror jeg). Ved nærmere eftertanke har jeg måske haft et varm våben eller to, men mange er jeg ikke stødt på :)
SumezSumezSkrevet 20/03-17 09:53, rettet 20/03-17 09:54 
Vildt nok, især hvis du allerede har taget de to "varme områder". Rito var nr. 2 for mig. Virker som om vi er ca. lige langt i spillet. :) Bortset fra at jeg har taget 60 shrines indtil videre.

millennium>
Strolling....? Man kan hurtig afholde en vandreferie i Zelda-land. :)

Det ville jeg også beskrive mine aktiviteter som :D Men man finder virkelig mange ting når man gør det. Om ikke andet så en overflod af korok seeds og diverse shrines.

Gik iøvrigt lidt på opdagelse i Hyrule Castle for anden gang i dag (for at afslutte memories-questen). Virkelig et fantastisk område, og det ærgrer mig faktisk at der ikke er flere som det i spillet. Som slutdungeon synes jeg dog det har et problemer. Mest fordi du i princippet kan bypasse det hele og klatre hele vejen til toppen så længe du sørger for at holde barrierer mellem dig og diverse guardians.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 20/03-17 11:06 
Man kan bypasse en masse i Hyrule Castle især hvis man har SPOILER-TEKST:
Zora rustningen og kan svømme op af vandfald
.
Men der er en masse spændende ting at udforske derinde hvis man har lyst.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/03-17 11:21 
Sumez det er vildt fedt at læse dine tanker om spillet som de udvikler sig :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 20/03-17 11:38 
3of19>
Man kan bypasse en masse i Hyrule Castle især hvis man har (...)

Ja, eller hvis bare man kan klatre :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/03-17 12:05, rettet 20/03-17 12:10 
SeventhSun>
Sumez det er vildt fedt at læse dine tanker om spillet som de udvikler sig :-)

Så må jeg lige tilføje at det ikke kun er røde roser. :P
Jeg havnede for nogle dage siden i spillets obligatoriske forced stealh-sektion, og endte med at bruge utallige forsøg pga. hvad der føles som rene tilfældigheder. Nogle gange fik jeg slet ikke stealthkill prompten, andre gange opdagede vagterne mig selvom jeg stod stille udenfor deres synfelt, også selvom jeg gjorde præcis det samme som jeg gjorde når det virkede for mig, og andre gange endte jeg med at fløjte højlydt i forsøget på at kaste et distraherings-objekt, hvilket gøres med den samme knap når man ikke kan holde ting i hånden fordi man f.eks. står for tæt på en væg....
Jeg har egentlig ikke noget problem med forced stealth, da det element faktisk fungerer fint på papiret i det her spil. Det er sjovt at liste sig op på fjender i det fri hvis man kan fange dem med ryggen til - men lige i den her sekvens virkede det bare alt for tilfældigt implementeret. Heldigvis er det et meget kort stykke som jeg endte med bare at hoppe hurtigt igennem for at få det overstået.

Jeg forstår heller ikke at hestene kan fungere så dårligt som de gør, i et spil hvor der ellers virkelig er kælet for alt andet.
Hesten var den allerførste mekanik Nintendo demonstrerede, og de virkede meget stolt af det, men jeg synes slet ikke det har den effekt de reklamerede for. Idéen var jo at hesten skulle fungere som et levende dyr, og selv navigere gennem terrænnet bare man holder knappen nede (meget som i Witcher 3, hvor hesten selv kan følge en sti), men problemet er bare at så snart du trykker enten til højre eller venstre, forsvinder cruise control, og den styrer præcis i den retning du ønsker, om det så er hen til en 5cm høj kant, den ikke kan gå henover, eller direkte ind i et træ. Helt intuitivt vil du jo altid prøve at styre hesten når du ridder afsted. Når nu de har lavet AI til hesten, kunne man så ikke også lade det forblive i effekt samtidig med at man prøver at styre den? Det ville vel resultere både i en mere realistisk oplevelse, og i færre irritationsmomenter hvor man kæmper en hård kamp for at komme gennem et terræn der ellers ser simpelt nok ud.

Jeg er også nu nået til et punkt i spillet hvor det så småt begynder at blive lidt mere ensformigt og trægt. Jeg har set alle de overordnede områder, og mange af de ting jeg render og laver føles som den typiske open world-trummerum, hvor jeg leder efter bestemte ting for at opgradere mit udstyr og tjene flere penge osv. Der er stadig masser og masser af steder jeg mangler at udforske, og kommer nok endnu til at finde mange flere spændende ting, men det er knap så dragende nu som det var tidligere. Men 50-60 timer inde i et spil er det måske også fair nok. Jeg synes dog stadig det er ærgerligt at der ikke er flere fjende-typer i spillet. Uanset hvor du er henne, er det de samme moblins, bokoblins og øglemænd du støder på, krydret med et par af de mindre typer som chuchus og octoroks. Det er synd da det ellers kunne være noget der var med til at kendetegne de forskellige områder (come on, der er hverken tektites eller dodongos på Death Mountain, er det overhovedet Zelda? :P), og skabe et endnu stærkere element af udforskning.
Det ville på samme måde også være sjovt at have forskellige unikke bosser rundt omkring. Det eneste du har er de samme to typer (i milde "variationer") der ligesom standard-mobs går igen uanset hvor du befinder dig.
SPOILER-TEKST:
Der er lige et par undtagelser i ørkenområdet, hvor den ene er knyttet til en sidequest, og den anden til mainquest, men det er ikke meget

Det er faktisk nok i virkeligheden spillets største problem. Sammen med den enorme mængde potion-crafting som man stort set aldrig har behov for at benytte, og manglen på et reelt formål med at opgradere sit lir.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 20/03-17 13:44 
Sumez>
Når nu de har lavet AI til hesten, kunne man så ikke også lade det forblive i effekt samtidig med at man prøver at styre den?

Jeg ved ikke om det kun er mig der har oplevet det, men jeg synes ellers at når man finder vilde heste, og man forsøger at "tæmme" dem, samtidig med man rider på dem, så virker det nogle gange som om hesten har sit eget liv, og modvilligt kan finde på at styre hen, hvor jeg ikke beder den om. Lige indtil jeg klapper den, der kommer hjerter over det hele og alt er godt igen. Men det var måske ikke så meget det du tænkte på? :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 20/03-17 14:24, rettet 20/03-17 14:24 
Nej, jeg tænkte på en tæmmet hest. :) Hvis du nu rider på en hest i virkeligheden og prøver at ride ind i et træ, kan du nok godt regne med at den selv vil sørge for at ride udenom, uanset hvor tam den er. Man kan godt få dem til at gøre det i BotW (ved at holde op med at styre den manuelt i god tid), men jeg synes det er meget uintuitivt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
494 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig