X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda: Breath of the Wild


Svar
WehnerWehnerSkrevet 10/06-14 19:37 
Snakker vi open world Zelda for alvor? Så skal jeg da vist have en Wii U engang.

http://www.gametrailers.com/videos/l8com0/zelda--wii-u-e3-2014--debut-presentation
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
494 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 10/06-14 19:37 
Snakker vi open world Zelda for alvor? Så skal jeg da vist have en Wii U engang.

http://www.gametrailers.com/videos/l8com0/zelda--wii-u-e3-2014--debut-presentation
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BlumarinaBlumarinaSkrevet 10/06-14 19:40 
Det var mit indtryk fra videoen. Lyder virkelig godt, men der er alt for lang tid til 2015.
OlimarOlimarSkrevet 10/06-14 19:42 
Zelda: Breath of the Wild

Zelda: Breath of the Wild
dRxLdRxLSkrevet 10/06-14 19:43 
Ocarina of Time var vel også "open world", omend meget begrænset i detaljer og interaktion. Eller hvad mener du med "Open World"?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 10/06-14 19:45 
Jeg mener Skyrim. Altid Skyrim.

Men jeg kunne også rigtig godt lide Ocarina of Time :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
QQSkrevet 10/06-14 19:46 
Det lød også som om at det var Open World i den forstand, at man kan spille det (områderne/dungeons) i den rækkefølge man har lyst til
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
dRxLdRxLSkrevet 10/06-14 19:46 
Hvordan ville du karakerisere måden hvorpå Skyrim er "open world" på?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 10/06-14 19:48 
Du må gerne uddybe, hvad du specifikt vil have mig til at forklare om Skyrim, som du ikke allerede ved.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SonicSonicSkrevet 10/06-14 19:50 
IN MY VEINS!
Helst nu!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 10/06-14 19:50 
Jeg ved stort set intet om Skyrim, har ikke spillet det, men spillede lidt Oblivion i starten af x360, men gik død i det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 10/06-14 19:55 
Det minder jo meget om Oblivion, men bedre udført og mere vedkommende - og ikke mindst mere spændende, varieret og med en klart federe setting.

Det, der generelt fascinerer mig i (de gode) open world-spil, er, at man kan stikke af fra hovedplottet, men samtidig få en god spiloplevelse. Hovedhistorien vil have dig mod nord, men i stedet løber du sydvest og bliver involveret i et vampyrplot, der i sig selv er tilfredsstillende. Open world fejler, når der ikke rigtig er noget at foretage sig, de steder, man render hen, fordi næsten alt udviklingsarbejdet ligger i hovedhistorien.

Kort sagt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 10/06-14 20:02 
Open world fejler, når der ikke rigtig er noget at foretage sig, de steder, man render hen, fordi næsten alt udviklingsarbejdet ligger i hovedhistorien.

Desværre er der endnu ingen udviklere, der har formået at undgå det. Hovedhistorien samt nogle enkelte subplots er der kød på resten er hult og kedeligt. Lige fra GTA til Skyrim.
Lad os se hvordan CD Project og nu Nintendo har tænkt sig at løse det.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-14 20:04, rettet 10/06-14 20:05 
Open World kræver at man engagerer sig i universet. Jeg kan godt forestille mig at det ikke er for alle :)

EDIT: På ingen måde negativt ment. Jeg mener bare at det kræver at man holder ved, selv i de døde perioder, når der ikke rigtig sker noget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 10/06-14 20:07 
Ja, sådan er det. For mig er der masser af spændende ting at opleve i Skyrim og Morrowind især, men også i flere af de inferiøre konkurrenter.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 10/06-14 20:07 
Det sværeste ved Open World er at holde sig til historien :)

Gør man det, oplever man slet ikke at det går op i sømmende.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-14 20:12, rettet 10/06-14 20:13 
Historien sagde mig ærlig talt hat og briller i Skyrim. Det var alle dets sidequests og lokationer der holdt mig fanget. Tit kom jeg på utallige afveje når jeg var på vej til et bestemt sted. Det der burde ha' været en simpel rejse fra punkt A til punkt B, endte med at have blive en tur fra punkt A, til punkt B, til punkt C, til punkt D før jeg nåede mit oprindelige mål. Simpelthen fordi spillets verden var så indbydende at man lige skulle se hvad der var inde i den grotte man gik forbi, eller se hvad man kunne finde af ting i en borg man kunne skimte i horisonten.
Det synes jeg er super fedt ved Skyrim (og Fallout 3), og det formår ingen af de andre openworld-spil at gøre nær så godt.

Dét kombineret med Zeldas gameplay kunne godt blive en vinder :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 10/06-14 20:15 
Wehner>
Jeg mener Skyrim. Altid Skyrim.

Håber spillets verden kommer til at føles væsentlig mere "dense" og designet ned i detaljerne end Skyrim. Så gør det mig ikke noget hvis den kun er halvt så stor.

Men bortset fra det er jeg helt frisk på "open world Zelda". Jeg synes det ligger tættere på Link to the Past og Link's Awakening end den retning OOT og efterfølgerne lagde for dagen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 10/06-14 20:37 
Helt enig Konsolkönig. Sådan oplevede jeg det også.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CamousCamousSkrevet 10/06-14 20:55 
Tror der var nok open worldness i game design bag Link to the Past, Ocarina of Time og Wind Waker til at man nemt kan forstille sig hvordan Nintendo vil implementere det i den nye Zelda.

Håber og tror at de holder sig lang væk fra de design tropes der ligger bag udtrykket open world i vesten. Jeg har ikke lyst til at drukne i en helt masse fetch quests.
slk486slk486Skrevet 10/06-14 21:31 
^ Enig.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-14 21:44 
Er det fetch quests du ikke kan lide slk? Af det vi har spillet af Riptide synes jeg at det er værre hvad det angår :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/06-14 21:51, rettet 10/06-14 21:52 
Men der er combat sjovt, i modsætning til Skyrim. Jeg synes følelsen af oplevelse/eventyr i Skyrim er meget flad og skuffende. Bethesda er gode til at lave en stor verden og så populere den med gamle mennesker og ting man har smidt :) Det virker som om alt er til for dig og illusionen, i stedet for at man er besøgende.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-14 00:08 
Riptide er et dårligt eksempel på et first person-spil hvor melee og våben-combat skulle være bedre. Skyrims kampsystem er rimelig tyndt, men Riptides er ligeså floaty og uresponsivt.

Ja, man har mulighed for at sparke og kaste med sine våben, men det er vidst også det? Omvendt har man i Skyrim mulighed for at mikse lidt magi og shouts ind for at variere. Det er sgu lidt hip som hap :)

Jeg vil ikke forsvare nogen af dem, bare sige at de begge er lige dårlige :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/06-14 08:23, rettet 11/06-14 08:24 
Jeg sagde ikke det var godt, bare sjovt :) I sidste ende er der bare spark, slå, slå, slå :)

Prøv evt også analog combat i Riptide - det er en helt anden følelse, men tager tid at venne sig til.
j/k
SonicSonicSkrevet 11/06-14 12:28 
En masse snak om ingenting. Stille nu, mine små kid.

Zelda: Breath of the Wild
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 11/06-14 12:30 
Det spil er seriøst det flotteste jeg har set på E3 i år. Et bevis på at art direction vejer tungere end rå teknik (selvom det godt nok også er imponerende på det tekniske plan). Det er lige en lille tand over Witcher 3, der også ser fantastisk smukt ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/06-14 12:33, rettet 11/06-14 12:33 
Ja, det ser seriøst godt ud. Shadingen minder mig om SotC.
j/k
SumezSumezSkrevet 11/06-14 12:34 
Også selve landskabet. Der er noget sammenhængende og subtilt smukt over det på samme måde som SotC formåede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/06-14 12:38, rettet 11/06-14 12:39 
Jep. Da de vidste landskabet som baggrund i streamen, var det første jeg tænkte uderover Zelda; SotC.

Er Ninty egentlig nogensinde blevet fanget i at lave bait-and-switch target renders?
j/k
SumezSumezSkrevet 11/06-14 12:54, rettet 11/06-14 12:55 
De har lavet deres tech-demoer som folk nogen gange har valgt at opfange som in-dev footage af rigtige spil, men de har altid være klart markeret som tech-demo.
Jeg mindes ikke at have set gameplay fra dem der ikke har kunnet leve op til det færdige produkt. Der er dog intet løfte om at den video skulle være in-engine, men jeg håber!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/06-14 12:56 
Jeg husker heller ikke andet end de altid har været uhyre forsigtige med kun at vise reel gameplay/in-engine som gameplay/in-engine, men det kunne være jeg havde misset en ACM.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-14 17:06 
ACM? HBD.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 11/06-14 17:10 
Den nye grafiske stil minder mig om Skyward Sword.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-14 17:13 
Det er ikke nogen dårlig ting :)

Formegentlig ingen skod kontrol denne gang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 11/06-14 17:16 
Touchscreen only controls, ala de der DS Zelda spil. Come on Nintendo, you know you want to.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-14 17:19 
Dét ville så være skod controls i min bog :(

Jeg tænkte nu mere på det irriterende Wii motion plus-halløj i Skyward Sword.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 11/06-14 17:22, rettet 11/06-14 17:22 
I know, tænkte på hvad ville gøre folk endnu mere sure.

Tror de går tilbage til controller only denne gang. Selvom jeg hverken havde problemer med Skyward eller de DS spil så passer classic bedst.
SumezSumezSkrevet 11/06-14 18:18 
Camous>
Touchscreen only controls, ala de der DS Zelda spil. Come on Nintendo, you know you want to.

Don't jinx it! >__<
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 11/06-14 18:27 
Skulle lige til at sige det.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
3of193of19Skrevet 11/06-14 18:28 
Sumez>
Der er dog intet løfte om at den video skulle være in-engine, men jeg håber!

I en Q&A i går blev der spurgt om det var in-game. Svaret var at det var in-engine, men ikke fra spillerens point of view.
BeanoBeanoSkrevet 11/06-14 18:31 
I skræmmer mig, og desværre ikke uden grund. I betragtning af hvor meget SS blev ødelagt af overdreven motion plus controls og unødige Wii U gamepad features Nintendo elsker at proppe i deres titler for tiden, så frygter jeg det værste :(
3of193of19Skrevet 11/06-14 18:32 
Hmm jeg kunne nu rigtig godt lide kontrollen i SS. sværdkampene var til tider virkelig intense.
BeanoBeanoSkrevet 11/06-14 18:35, rettet 11/06-14 18:36 
Jeg kunne faktisk bedre li det i TP hvor de anvendte sensorbar tracking til sigte og pointer (ikke gyroskob baseret som SS) og simple waggles der virkede pålideligt.
slk486slk486Skrevet 11/06-14 18:43 
Konsolkongen>
ACM? HBD.

Hvad er den værste bait-and-switch i nyere tid? ;)
j/k
3of193of19Skrevet 11/06-14 18:52 
gyro sigte er langt mere behageligt da man kan sidde mere afslappet og ikke løfte armen og pege på baren hele tiden.
BeanoBeanoSkrevet 11/06-14 18:56, rettet 11/06-14 18:56 
Gyros i SS krævede større bevægelser i håndleddet (ingen setting til følsomhed!) og konstant gen-kalibrering. Sensorbar kræver ikke man peger på den hvis den er placeret korrekt og konfigureret i Wii's settings. Meget mere afslappende for mig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-14 18:57 
slk486>
Konsolkongen>
ACM? HBD.

Hvad er den værste bait-and-switch i nyere tid? ;)

Jeg fatter det stadig ikke? Assassins Creed Manhunt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-14 19:00 
Beano>
Gyros i SS krævede større bevægelser i håndleddet (ingen setting til følsomhed!) og konstant gen-kalibrering. Sensorbar kræver ikke man peger på den hvis den er placeret korrekt og konfigureret i Wii's settings. Meget mere afslappende for mig.

Enig :) Der er nogen der har mere løse håndled end andre ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/06-14 20:03 
Aliens Colon Marinade
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-14 20:11 
All Children Must!

Dig og dine forkortelser... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
494 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig