X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda: Breath of the Wild


Svar Sortering
WehnerWehnerSkrevet 10/06-14 19:37 
Snakker vi open world Zelda for alvor? Så skal jeg da vist have en Wii U engang.

http://www.gametrailers.com/videos/l8com0/zelda--wii-u-e3-2014--debut-presentation
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
494 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Svar Sortering
JmogJmogSkrevet 13/05-20 20:14 
Tåget gråbrunt? Øhh, det er da et meget farverigt spil, hvor man kan se langt. Mener du når det er regnvejr?
quadquadSkrevet 14/05-20 07:26 
Ja, hver gang det er tåget eller regnvejr er der absolut ingen detaljegrad eller nuanceret palette at spore. Tåbelig idé med vejreffekter når de både ser forfærdelige ud og alligevel sænker framerate.

Spillet kan også være farverigt og smukt, men generelt føles det mest som at kigge på en verden af placeholders hvor teksturer ikke er loaded endnu. Havde det ikke været for glimmeren omkring items, ville det være nær umuligt at separere dem fra baggrunden.

Jeg er dog fuldstændig opslugt af det alligevel. Havde det kunne spilles på hardware der fuldt ud kunne understøtte deres vision, ville det sagtens kunne kandidere som bedste spil nogensinde.
SumezSumezSkrevet 14/05-20 08:04 
Jeg spillede på Wii U, og jeg må indrømme at det du beskriver ikke minder om min oplevelse. Det faldt lidt i framerate et par steder, navnligt i byerne, men ellers synes jeg spillet stod klart hele tiden?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 14/05-20 09:27 
Er det måske fordi jeg spiller på Gamepad? Opløsningen virker i hvert fald så lav at det er svært at differentiere ting fra hinanden. Framerates synes jeg nu ret tydeligt dropper både ved vejreffekter, i byer og ved heftige fysikeffekter.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/05-20 09:32, rettet 14/05-20 09:42 
Gamepad har i hvert fald tydelig chroma subsampling. Så det vil helt sikkert have en indflydelse på klarhed, især med røde farver.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling

EDIT: Nå ja, og Gamepad har en opløsning på 854x480, som også er markant lavere end de 720p spillet kører på Wii U. Det har nok en endnu større betydning end chroma subsampling :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 14/05-20 12:03 
Burde vente med at spille det indtil efteråret så. Men kan nok ikke lade være.
JmogJmogSkrevet 15/05-20 08:47 
Ahh, lav opløsning, dårlige farver, streaming.

Ok, du har reelt ikke oplevet spillet endnu. Jeg mindes at Digital Foundry i sin tid fremhævede at Wii U og Switch-versionen var meget tæt på hinanden.
quadquadSkrevet 15/05-20 14:38 
Har et barn der står op klokken fem hver dag, men ofrede mig lige i går og tog et par timer efter solnedgang. Du har helt ret i at oplevelsen på Gamepad ikke er retvisende. Den mere realistiske tilgang får det til at se dybt forældet ud på den ringe skærm.

Jeg synes dog stadig framedrops sker alt for tit, men spiller også for tiden mestendels på PC. Overværede lige en omgang Horizon Zero Dawn den anden dag og forstår slet ikke hvordan jeg ikke bemærkede de framedrops da jeg spillede det selv. Man bliver måske lidt forvænt af 60fps locked i alt man spiller.

Spillet er i øvrigt fantastisk. Det eneste jeg måske ikke finder helt optimalt er hvor kort holdbarhed et crafted våben har. Kan være meningen bliver mere klar senere.
SumezSumezSkrevet 15/05-20 15:26 
Meningen er at man ikke skal knytte sig for meget sine våben, og skifte løbende, i stedet for at man bare kan lave ét godt våben og være OP resten af spillet. :) Tænk på det som "ammunition".

Det er tydeligvis ikke særlig godt præsenteret for spilleren, for det er et ret hyppigt kritikpunkt af spillet (og man bliver hurtigt OP alligevel). Det bedste du kan gøre er ikke rigtig at tænke så meget over det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 15/05-20 15:38 
Jeg forstår det helt fint med de våben man finder, men forstår ikke hvorfor man skulle bruge ressourcer på at crafte (indtil ancient), når det craftede våben er væk efter et par kampe og man i mellemtiden finder 3-4 bedre våben.
KTCKTCSkrevet 15/05-20 16:06, rettet 15/05-20 16:07 
Jeg spiller det også for tiden, og kæmper også lidt med manglende inventory plads, stamina og selvfølgelig de skrøbelige våben, som får mig til enten at undgå fjender, eller bruge tonsvis af bomber, hvilket på ingen måde er sjovt.
Mit inventory har et par unikke våben, som koster kassen at genskabe når de går i stykker, samt flamme-, is- og elektricitet-baserede våben, som jeg ikke har lyst til at miste.

Det er ikke fordi jeg ikke forstår idéen med at man ikke skal knytte sig til våben, men det passer virkelig bare meget dårligt med min hoarder-samler-spillestil.

Noget andet, der seriøst pisser mig af, er de NPC'er, som kun kan findes helt bestemte steder, inden for et super snævert tidsrum på dagen, og som heller ikke er der, hvis det f.eks. begynder at regne.
Apropos regn, så skulle man tro at spillet foregår i england, for det regner hver gang jeg skal klatre, bruge ildpile eller lave mad, hvilket er voldsomt provokerende.Det er som om spillet gerne vil spilde ens tid så meget som muligt.

Styringen bliver jeg også ved med at kokse rundt i, men jeg må da på ét eller andet tidspunkt aflære alle de andre open world spil, så jeg kan lære det på Nintendosk. At bytte X og B i menuen hjalp dog en lille smule...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
quadquadSkrevet 15/05-20 16:21 
Det regner helt vanvittigt meget, formoder det er for at tvinge én ud på opdagelse i stedet for at fortsætte med det man er i gang med? Det er i hvert fald påfaldende hvor meget det regner kontra hvor meget ild og klatring fylder i den åbne verden.
3of193of19Skrevet 15/05-20 16:42 
Man er nødt til at behandle våben i BotW som det de er: consumables.
Ja det er rart at have rygsækken fuld af seje våben, men man de fleste gange man kæmper får man andre våben alligevel.
JmogJmogSkrevet 15/05-20 18:09, rettet 16/05-20 00:03 
Jeg kan godt lide at våbnene går i stykker. Det har gjort, at jeg har prøvet langt flere typer end jeg ellers ville. Og jeg har opdaget nye favoritter derigennem. Det har også gjort at det at kaste våbnet for at få en critical er blevet en del af mit kampmønster. Det ville det aldrig have været ellers, da det så ville føles som spild af et godt våben.
KTCKTCSkrevet 15/05-20 18:53 
Jeg er nu fanget nok af spillet, og synes faktisk det præsenterer en spændende og afvekslende verden og elementer, så det er ikke fordi jeg dropper det.
Hygger mig med at sprænge ting i luften med bomber og farme ting og sager, samt jagte shrines, hvor de alligevel er så interessante, at jeg går meget langt for at finde løsningen selv, i stedet for at Google det.
Divine Beasts er helt sikkert højdepunktet for mig, indtil videre - fed twist på dungeon-konceptet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/05-20 18:54 
Jeg HADER spil hvor våben går i stykker!! :D

Det giver ingen mening at lave spil med dette gameplay! Hvis det er fordi de vil havde at man skal rode rundt med mange forskellige kamp våben ?
Så lave fjender og boss kampe , hvor det kræver et range våben på den ene fjende og en økse på en anden.... osv.

Jeg er aldrig kommet i gang med Botw pga dette. Og kommer nok aldrig til det. 100% deal breaker :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
3of193of19Skrevet 15/05-20 19:12 
Mikey fra Filmjoy har været flittig og lavet en 37 minutters essay. Good stuff som altid.

Link...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/05-20 16:35, rettet 16/05-20 16:42 
Våben der går i stykker er også en deal-breaker for mig, men BOTW's helt store problem er den svage historie-fortælling centreret omkring fortiden og flashbacks, samt manglen på "rigtige" dungeons i mine øjne. Spillet føles underligt "tomt" og ikke særligt "engaging" af disse to årsager synes jeg. Jeg mistede ret hurtigt interessen for spillet, fordi historien ikke foregik "her og nu" og derfor ikke dragede mig. De tomme og kedelige "dungeons" hjalp dog virkelig heller ikke. Virkelig ærgerligt, for selve universet og "indpakningen" er super fede!
Home is where the hardware is..
quadquadSkrevet 07/06-20 10:43 
Nu nærmer jeg mig 100 shrines, Divine Beasts er også klaret og mappet er efterhånden godt fyldt ud. Hvornår valgte I at sige det var dét og gennemføre? Jeg er ikke interesseret i at bruge en walkthrough, men der har været et par aftenener hvor jeg kun har fundet et par Korok Seeds, og det er lige lidt nok til at holde min interesse.

Er der nogle fede overraskelser som folk plejer at misse ved første gennemspilning?
JmogJmogSkrevet 07/06-20 15:04 
Måske de der... hmm, kan ikke huske hvad de hedder. En slags kæmpestore farverige skovånder. Ved ikke hvor mange der er, men mener jeg fandt tre. De var ret festlige.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-20 15:08 
Og de der Zelda-memories med hendes voiceacting og historie er nok også værd at få med :)

Tip: Spillet kan sættes til Jap voices ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 07/06-20 15:16 
@Jmog tænker du på de feer der opgraderer dit gear? Ellers har jeg i hvert fald endnu ikke stødt på noget der minder om beskrivelsen.

Tror kun jeg har har fundet halvdelen af memories, måske en god idé at finde resten og få se alle tilbageblikkene.

Jeg googlede mig til at der skulle være en by man kunne hjælpe til med at bygge op, men lukkede hurtigt ned så jeg slap for spoilers. Den by må jeg også hellere gå på jagt efter.
JmogJmogSkrevet 07/06-20 16:20 
Ja, det må være feerne jeg mente. Nogle af dem er godt gemt.

Har du været ude på øen endnu? Det er et af de federe steder.
quadquadSkrevet 07/06-20 16:49 
Også fundet tre af dem. Kan se at mit guardian set kan opgraderes mere, så må være minimum én mere.

Øen og alle andre oplagte steder på kortet har jeg været. Sidste shrines må være de skjulte.
SumezSumezSkrevet 07/06-20 21:00, rettet 07/06-20 21:01 
Har du fundet alle dragerne?

Evt prøv at se om du er badass nok til at nedlægge nogle lynels :) (de store kentaur-mænd)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 07/06-20 21:50 
Jeg dræber alle lynels jeg ser. Er dyre i ressourcer, men upgrader også gear med deres loot.

Har interageret med én drage, de andre har jeg endnu ikke fundet et quest til.
KTCKTCSkrevet 08/06-20 09:37 
Jeg har gennemført spillet for nyligt, og valgte at gøre det da jeg havde fået opgraderet alt mit udstyr (hos de der 3 blomster feer), løst alle side missions og shrines.
Overordnet set er der kun koroks og at billeder af dyr og våben tilbage, men siden der er 900 koroks i alt, og fordi det er en pain-in-the-ass at tage billeder af alting, har jeg valgt at sige, at det var det.

Når du har nået 100 shrines, er du så tæt på at være i mål, og der er faktisk en ret fin mulig belønning for at finde de sidste 20, så det vil jeg nok anbefale.

Opgradering af udstyr er nok det, jeg er mest på vippen med at anbefale, for det tog ret lang tid og krævede en del røvsyg grinding, for at være helt ærlig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
quadquadSkrevet 09/06-20 14:48 
Tror jeg vil finde de sidste tyve shrines, men bliver nok med et kort så. Jeg er gået død i at udforske de samme steder og kan ikke gennemskue de shrine quests jeg har tilbage.

Ærger mig lidt ikke at kunne finde dem selv, men har allerede spillet mere i en sandbox end nogensinde før.
KTCKTCSkrevet 10/06-20 08:13 
Ja, nogle af dem kan godt være svære at finde, og jeg brugte også et kort for at finde nogle enkelte. Nogle af dem kræver også, at man løser puzzles, så selv med kort, skal man bruge knoppen, hvis man sørger for at holde sig til kort og ikke walkthroughs, hvilket jeg også vil anbefale.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 10/06-20 10:05 
Det er længe siden jeg har spillet det, men får man ikke på et tidspunkt sådan en dims der vibrerer når man er i nærheden af et shrine? Jeg husker 2-3 stykker jeg havde svært ved at finde uden hjælp udefra, men jeg kunne godt identificere hvilke områder de var i.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 10/06-20 13:01 
Jo, det gør man, men selv med den, skal man rende rundt i ret lang tid, hvis man vil finde alle shrines.
Den kan i øvrigt også bruges til at tracke ressurser med, hvis man husker at tage billeder af dem først.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
quadquadSkrevet 10/06-20 18:53 
Sumez>
Det er længe siden jeg har spillet det, men får man ikke på et tidspunkt sådan en dims der vibrerer når man er i nærheden af et shrine? Jeg husker 2-3 stykker jeg havde svært ved at finde uden hjælp udefra, men jeg kunne godt identificere hvilke områder de var i.

Jeg tvang mig selv til at rejse rundt mellem regioner og bare løbe rundt, det gjorde faktisk at jeg med dén tablet fandt tre shrines yderligere. Kan godt mærke at jeg lige giver den en uge ekstra og ser om jeg kan presse det sidste ud af spillet selv. Fandt også sidste opgraderings-fe og byen man hjælper til med at bygge.
Nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg skal interagere med de sidste drager. Kan godt se at der er steder hvor jeg skal smide deres skæl i vandet, men stadig intet quest der aktiverer den proces. Det var ellers ret oplagt med den blå drage.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-20 19:08 
Jeg er ikke stødt på nogen quests med de andre drager.

Håber meget på flere quests i det hele taget i det næste spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 10/06-20 19:33 
Du kan også bruge Hero’s Path, der viser din rute gennem spillet på kortet. Så kan du nemt se, hvor du ikke har været. Mener det er en del af DLC’en og så vidt jeg husker, virker det også selvom du ikke har haft DLC’en fra start.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 10/06-20 20:21 
Havde egentlig lige købt Resident Evil Revelations sol mit nye pendlerspil. Nåede sldrig at gå igang for den her tråd mindede mig om, at jeg aldrig fik gennemført spillet. Havde vist klaret 2/3 af shrines og to giant beasts og kæmpet en enkelt gang mod Ganon.

Nu er jeg begyndt helt forfra og det er bare pissehyggeligt at side med i toget.
KTCKTCSkrevet 10/06-20 23:36 
Man skal bruge diverse dele fra dragerne for at opgradere visse armor sets. Det kræver dog en del kedelig grinding, så ved ikke om jeg synes det er besværet værd.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-20 00:06 
Personligt synes jeg ikke 100% gennemførsel gav ret meget mening i spillet. Foruden den ene side quest hvor man bygger en by er fleste andre utroligt dårlige og med ret ligegyldige rewards som tak. Jeg gad ikke engang gå efter alle shrines selvom flere af deres puzzles var ret gode, men man ender også med at blive så ekstremt overpowered, også på Master Quest, at al udfordringen forsvinder. Det gjalt for mig om at få afsluttet spillet mens legen var god og der stadig var en balance, men det blev også til en hel del timers underholdning trods alt :)

Der er rigtig meget at rette op på i en prequel, og hvis den foregår samme sted før hele verdenen er blevet ødelagt af Ganon, så betyder det masser af byer, med massevis af NPC'er og forhåbenligt et langt bedre quest-design. De måtte rigtig gerne lære lidt fra Bethesda her.
Og det ville selvfølgelig være fedt hvis de skruede lidt på weapon durability ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/06-20 08:41 
Nej, spillet er slet ikke designet imod 100% completion, men det er der vel i bunden heller ingen open world spil der er? I Skyrim skal man ikke særlig mange sidequests ind i spillet før de begynder at være fuldstændig ens.
Det eneste jeg ville overveje at gøre 100% af er de forskellige shrines, da de fleste af dem er meget individuelt designet, men det er ikke fordi det giver noget særligt at lave 100% af dem fremfor 95%.

De måtte rigtig gerne lære lidt fra Bethesda her.

o_O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-20 09:41, rettet 11/06-20 09:50 
Der er uendeligt meget bedre historier, gøremål og belønnelser i Bethesdas sidequests. Det kan du vel ikke være uenig i? :D

I BotW får du 200 Rupees for at same 50 svampe til en random fyr. Fuck da om jeg gider :D Det er aldrig besværet værd og det er MEGET hurtigere bare at samle pengene selv. De eneste sidequests i BotW jeg klarede var dem hvor jeg tilfældigvis havde de nødvendige ting i mit inventory allerede. Det er elendigt questdesign.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/06-20 10:12 
Ja okay, jeg må indrømme at jeg ikke engang har tænkt på den slags i BotW som "sidequests" overhovedet.
Min sammenligning i forhold til Bethesda-spil er de der tilfældigt genererede "find min ting" quests i Skyrim som du får fra tilfældige NPC'er som beder dig gå ind i en tilfældig grotte et sted på kortet og dreje på nogle sten indtil de viser et billede af en fisk.

Der er helt klart også "større" gøremål i Bethesda's spil, som questlines med de forskellige guilds osv. der har meget mere at byde på, og det tænker jeg også er det BotW gør i forbindelse med de historier der leder op til de fire divine beasts.
At der ikke er mere af den slags ser jeg mere som et bevidst designvalg end at "bethesda er bedre til at designe quests". Og jeg er enig i at hvis Nintendo skal følge op på BotW og tage det i en anden retning (og her tænkes på det næste store Zelda-spil, ikke den der asset dump de har på vej) så skal de klart tage et skridt tilbage fra den åbne sandbox-verden og prøve at finde en mere unik balance mellem fri udforskning og en mere historiedrevet verden med flere figurer og dungeons at interagere med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-20 10:23 
Jeg gad godt at der var mere end fire dungeons i det næste spil, for de var virkelig godt designet i BotW :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 11/06-20 15:09 
Der er altså en mulig belønning for alle 120 shrines, og uden at spoile, synes jeg faktisk det var det værd, når jeg alligevel var over 100 shrines inde.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
quadquadSkrevet 09/07-20 14:46 
Jeg valgte at afslutte før jeg fandt de sidste. Hvis jeg først skal kigge på en guide er min holdning til spillet altid farvet af den nødvendighed.

Var først ret skuffet over historien, men nu hvor det kommer på afstand er der ingen tvivl om at mulighederne i gameplayet er så stærke at de overskygger spillets dårlige sider. Performance på Wii U var nu alligevel så ringe at jeg tænker om få år når hovedparten af det jeg spiller på PC er 120fps, vil det være helt ulideligt at finde frem igen.
DunwichDunwichSkrevet 08/06-23 00:20, rettet 11/06-23 10:55 
Jeg nyder at spille BotW, men synes ikke det er verdens bedste spil, men der er noget dragende over det, og jeg er overrasket over, at jeg ikke er dårlig til det. Er kommet til Zora's Domain og gået i gang med mit første Divine Beast.

Synes det er rart, at det hele er så strømlinet og rart at spille, samt kontrollen er virkelig god - at andre ikke bare kopiererede dette spils måde at bruge valg af våben, armour, bow, mad osv, forstår jeg ikke. Det er ret strømlinet, synes jeg. Jeg går meget efter Shrines og at løse dem, og selvfølgelig Towers, så jeg kan låse op for kortet, i den pågældende region, men jeg vil ikke gå efter alt i spillet, det orker jeg ikke - spiller det primært for historien, og så at få så meget med som jeg har lyst til, og det går pt ud på ikke at misse Shrines, fordi jeg synes de har været ret fede.

Men det er bare weird, for jeg tror ikke jeg synes det er et super totalt vildt godt spil - jeg er bare enormt draget af det, fordi jeg normalt slet ikke er til denne type openworld spil, MEN fordi det er så godt designet det hele, og der altid er noget at lave, så hænger jeg på. Selv når jeg bare rider, løber, svæver rundt, og kigger på hvad verdenen har at byde på, bliver jeg draget længere ind i det. Det må vel egentligt være det, der gør det godt - at det fastholder interessen hos folk, som normalt ikke er til denne type spil? Og så fordi det er så pokkers veldesignet det hele. Havde slet ikke forestillet mig, at det ville være så let at gå til, når man bare lige sætter sig ind i nogle få ting.

Så jeg har faktisk lagt alle andre spil på hylden, og spiller kun BotW, og besluttet mig for, at det SKAL gennemføres. Så bliver det Zelda spil nummer tre jeg har gennemført, sammen med Minish Cap og TWW.
494 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig