X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda: Breath of the Wild


Svar
WehnerWehnerSkrevet 10/06-14 19:37 
Snakker vi open world Zelda for alvor? Så skal jeg da vist have en Wii U engang.

http://www.gametrailers.com/videos/l8com0/ze...--debut-presentation
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
468 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Svar
JmogJmogSkrevet 13/05 20:14 
Tåget gråbrunt? Øhh, det er da et meget farverigt spil, hvor man kan se langt. Mener du når det er regnvejr?
quadquadSkrevet 14/05 07:26 
Ja, hver gang det er tåget eller regnvejr er der absolut ingen detaljegrad eller nuanceret palette at spore. Tåbelig idé med vejreffekter når de både ser forfærdelige ud og alligevel sænker framerate.

Spillet kan også være farverigt og smukt, men generelt føles det mest som at kigge på en verden af placeholders hvor teksturer ikke er loaded endnu. Havde det ikke været for glimmeren omkring items, ville det være nær umuligt at separere dem fra baggrunden.

Jeg er dog fuldstændig opslugt af det alligevel. Havde det kunne spilles på hardware der fuldt ud kunne understøtte deres vision, ville det sagtens kunne kandidere som bedste spil nogensinde.
SumezSumezSkrevet 14/05 08:04 
Jeg spillede på Wii U, og jeg må indrømme at det du beskriver ikke minder om min oplevelse. Det faldt lidt i framerate et par steder, navnligt i byerne, men ellers synes jeg spillet stod klart hele tiden?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
quadquadSkrevet 14/05 09:27 
Er det måske fordi jeg spiller på Gamepad? Opløsningen virker i hvert fald så lav at det er svært at differentiere ting fra hinanden. Framerates synes jeg nu ret tydeligt dropper både ved vejreffekter, i byer og ved heftige fysikeffekter.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/05 09:32, rettet 14/05 09:42 
Gamepad har i hvert fald tydelig chroma subsampling. Så det vil helt sikkert have en indflydelse på klarhed, især med røde farver.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling

EDIT: Nå ja, og Gamepad har en opløsning på 854x480, som også er markant lavere end de 720p spillet kører på Wii U. Det har nok en endnu større betydning end chroma subsampling :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 14/05 12:03 
Burde vente med at spille det indtil efteråret så. Men kan nok ikke lade være.
JmogJmogSkrevet 15/05 08:47 
Ahh, lav opløsning, dårlige farver, streaming.

Ok, du har reelt ikke oplevet spillet endnu. Jeg mindes at Digital Foundry i sin tid fremhævede at Wii U og Switch-versionen var meget tæt på hinanden.
quadquadSkrevet 15/05 14:38 
Har et barn der står op klokken fem hver dag, men ofrede mig lige i går og tog et par timer efter solnedgang. Du har helt ret i at oplevelsen på Gamepad ikke er retvisende. Den mere realistiske tilgang får det til at se dybt forældet ud på den ringe skærm.

Jeg synes dog stadig framedrops sker alt for tit, men spiller også for tiden mestendels på PC. Overværede lige en omgang Horizon Zero Dawn den anden dag og forstår slet ikke hvordan jeg ikke bemærkede de framedrops da jeg spillede det selv. Man bliver måske lidt forvænt af 60fps locked i alt man spiller.

Spillet er i øvrigt fantastisk. Det eneste jeg måske ikke finder helt optimalt er hvor kort holdbarhed et crafted våben har. Kan være meningen bliver mere klar senere.
SumezSumezSkrevet 15/05 15:26 
Meningen er at man ikke skal knytte sig for meget sine våben, og skifte løbende, i stedet for at man bare kan lave ét godt våben og være OP resten af spillet. :) Tænk på det som "ammunition".

Det er tydeligvis ikke særlig godt præsenteret for spilleren, for det er et ret hyppigt kritikpunkt af spillet (og man bliver hurtigt OP alligevel). Det bedste du kan gøre er ikke rigtig at tænke så meget over det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
quadquadSkrevet 15/05 15:38 
Jeg forstår det helt fint med de våben man finder, men forstår ikke hvorfor man skulle bruge ressourcer på at crafte (indtil ancient), når det craftede våben er væk efter et par kampe og man i mellemtiden finder 3-4 bedre våben.
KTCKTCSkrevet 15/05 16:06, rettet 15/05 16:07 
Jeg spiller det også for tiden, og kæmper også lidt med manglende inventory plads, stamina og selvfølgelig de skrøbelige våben, som får mig til enten at undgå fjender, eller bruge tonsvis af bomber, hvilket på ingen måde er sjovt.
Mit inventory har et par unikke våben, som koster kassen at genskabe når de går i stykker, samt flamme-, is- og elektricitet-baserede våben, som jeg ikke har lyst til at miste.

Det er ikke fordi jeg ikke forstår idéen med at man ikke skal knytte sig til våben, men det passer virkelig bare meget dårligt med min hoarder-samler-spillestil.

Noget andet, der seriøst pisser mig af, er de NPC'er, som kun kan findes helt bestemte steder, inden for et super snævert tidsrum på dagen, og som heller ikke er der, hvis det f.eks. begynder at regne.
Apropos regn, så skulle man tro at spillet foregår i england, for det regner hver gang jeg skal klatre, bruge ildpile eller lave mad, hvilket er voldsomt provokerende.Det er som om spillet gerne vil spilde ens tid så meget som muligt.

Styringen bliver jeg også ved med at kokse rundt i, men jeg må da på ét eller andet tidspunkt aflære alle de andre open world spil, så jeg kan lære det på Nintendosk. At bytte X og B i menuen hjalp dog en lille smule...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
quadquadSkrevet 15/05 16:21 
Det regner helt vanvittigt meget, formoder det er for at tvinge én ud på opdagelse i stedet for at fortsætte med det man er i gang med? Det er i hvert fald påfaldende hvor meget det regner kontra hvor meget ild og klatring fylder i den åbne verden.
3of193of19Skrevet 15/05 16:42 
Man er nødt til at behandle våben i BotW som det de er: consumables.
Ja det er rart at have rygsækken fuld af seje våben, men man de fleste gange man kæmper får man andre våben alligevel.
Spiller nu: Wolfenstein: The New Or..., Super Street Fighter IV..., Shining Force III
JmogJmogSkrevet 15/05 18:09, rettet 16/05 00:03 
Jeg kan godt lide at våbnene går i stykker. Det har gjort, at jeg har prøvet langt flere typer end jeg ellers ville. Og jeg har opdaget nye favoritter derigennem. Det har også gjort at det at kaste våbnet for at få en critical er blevet en del af mit kampmønster. Det ville det aldrig have været ellers, da det så ville føles som spild af et godt våben.
KTCKTCSkrevet 15/05 18:53 
Jeg er nu fanget nok af spillet, og synes faktisk det præsenterer en spændende og afvekslende verden og elementer, så det er ikke fordi jeg dropper det.
Hygger mig med at sprænge ting i luften med bomber og farme ting og sager, samt jagte shrines, hvor de alligevel er så interessante, at jeg går meget langt for at finde løsningen selv, i stedet for at Google det.
Divine Beasts er helt sikkert højdepunktet for mig, indtil videre - fed twist på dungeon-konceptet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/05 18:54 
Jeg HADER spil hvor våben går i stykker!! :D

Det giver ingen mening at lave spil med dette gameplay! Hvis det er fordi de vil havde at man skal rode rundt med mange forskellige kamp våben ?
Så lave fjender og boss kampe , hvor det kræver et range våben på den ene fjende og en økse på en anden.... osv.

Jeg er aldrig kommet i gang med Botw pga dette. Og kommer nok aldrig til det. 100% deal breaker :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
3of193of19Skrevet 15/05 19:12 
Mikey fra Filmjoy har været flittig og lavet en 37 minutters essay. Good stuff som altid.

Link...
Spiller nu: Wolfenstein: The New Or..., Super Street Fighter IV..., Shining Force III
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/05 16:35, rettet 16/05 16:42 
Våben der går i stykker er også en deal-breaker for mig, men BOTW's helt store problem er den svage historie-fortælling centreret omkring fortiden og flashbacks, samt manglen på "rigtige" dungeons i mine øjne. Spillet føles underligt "tomt" og ikke særligt "engaging" af disse to årsager synes jeg. Jeg mistede ret hurtigt interessen for spillet, fordi historien ikke foregik "her og nu" og derfor ikke dragede mig. De tomme og kedelige "dungeons" hjalp dog virkelig heller ikke. Virkelig ærgerligt, for selve universet og "indpakningen" er super fede!
Home is where the hardware is..
468 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig