X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Forstærkning af netværk


Reply
JuggernautJuggernautSkrevet 10/06-14 15:28 
Nogle af jer er klar over den svingende kvalitet som netværket tilbyder til træffene. Vi vil gerne gøre den mere stabil således at alle har mulighed for at være på og hente det der nu skal hentes.
Men hvordan pokker skal det kunne lykkedes? Det eneste udstyr vi har lige nu, er en trådløs router af ukorrant format.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dRxLdRxLSkrevet 10/06-14 18:13, rettet 10/06-14 19:41 
Jeg har ret godt styr på den slags, og har lige løst lignende problemer i det kontorfællesskab jeg flyttede ind i for et par måneder siden.

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt I har en kabelført linie ned til lokalerne, men hvis I har kan vi gå ud fra at linien er stabil indtil det trådløse netværk. I så fald ville jeg nok benytte mig af en sød feature i WiFI protokollen som ikke alle er bekendt med.
Hvis du sætter to WiFi adgangspunkter (forkortet AP'er, og glem i dette tilfælde at de også ofte er modem'er eller routere) og giver dem præcis samme SSID (netværksnavn) og adgangsbeskyttelse (typisk et WPA2 pre-shared kodeord), så vil WiFi dimserne automagisk opfatte dem som tilhørende det samme trådløse netværk (og subnet), og automagisk skifte fra det ene AP til det andet når forskellen i sendekvalitet bliver større end en bestemt grænseværdi.

Så hvis I har mulighed for at trække et UTP kabel fra det ene af lokalerne til det andet (og det burde I have), så ville jeg sætte ét AP i hvert af jeres to lokaler, konfigureret som beskrevet ovenfor.

I kan i teorien supplere den router I bruger pt med en vilkårlig router som nogen medbringer eller én I køber billigt, men jeg kan meget varmt anbefale et par af nedenstående router som jeg først læste overraskende samstemende énsidig ros af på nettet og senere oplevede en forøgning throughput på fra 20Mbit/s til 30Mbit/s da jeg installerede dem i kontorfællesskabet i Elmegade på Nørrebro, hvor der ellers er rigeligt med støj fra alle mulige andres AP'er.

http://www.edbpriser.dk/router/asus-rt-n56u-id-4521375.aspx

Den har ydermere den fordel at den er ret let at sætte i ren AP mode, hvor du så forbinder den med ledning til jeres eksisterende trådløse router, som jeg så vil anbefale dig at slukke den trådløse del i.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 11/06-14 11:38 
Var ovenstående noget du kunne bruge til noget?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JuggernautJuggernautSkrevet 12/06-14 17:21 
Beklager det sene svar.
Ja tak. Det vil jeg mene at det kan. Jeg er ikke så meget inde i det tekniske, men jeg kan heldigvis læne mig op ad andre som har mere styr på det.
Jeg tror at vi køber ovenstående og så må vi se om det løser problemet.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/06-14 19:26 
Jeg kan også kun tale godt om RT-N56U :)

Bruger dog kun min som almindelig wireless router, men jeg har endnu ikke oplevet at signalet røg sig en tur siden jeg flyttede ind.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JuggernautJuggernautSkrevet 17/06-14 20:21 
Jeg skal lige have det på det rene. Bare så jeg forstår det nogenlunde om ikke andet:-)
Hvis vi køber ovenstående som I roser, så burde det være nok hardwaremæssigt? Eller bør vi supplere med endnu en router der så skal afløse vores gamle hakkebræt?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dRxLdRxLSkrevet 17/06-14 20:26 
En burde være nok sådan som jeg husker lokalerne, med 2 er I helt sikre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JuggernautJuggernautSkrevet 17/06-14 20:58 
Takker.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Login for at besvare
Username
Password
Remember me