X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Ori and the Blind Forest


Reply
SumezSumezSkrevet 10/06-14 14:00 
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 10/06-14 14:03 
Det ser virkelig lækkert ud. Håber gameplayet kan matche stilen.
Har det været annonceret før igår? Ellers fedt med sådanne overraskelser og så kommer det allerede om tre måneder. :)
slk486slk486Skrevet 10/06-14 14:14 
Nej, vi har ikke set det før. Ser ud til at holde stilen fra Limbo.
j/k
3of193of19Skrevet 10/06-14 15:12 
Er det ikke et helt andet hold? Limbo folkenes nye spil er Inside svjv
dRxLdRxLSkrevet 10/06-14 15:21 
Tror ikke "Moon Studios", som nævnes i Sumez's link, har andet med Limbo at gøre end at de har følt sig inspireret ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 10/06-14 15:23 
Jo jeg skrev kun "Nyt Limbo" fordi det tydeligvis prøver på noget af det samme. :) Ligner dog mere actionbaseret gameplay end ren puzzle.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 10/06-14 17:20, rettet 10/06-14 17:25 
Kommer også til 360 og PC:

http://i.imgur.com/SlbAr2I.png
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 28/12-14 13:06, rettet 28/12-14 13:09 
Lidt gameplay fra Gamescom der vist godt kan deles, selv om det ikke er helt nyt:

http://youtu.be/9gLk8pUFUFw

Desværre ingen udgivelsesdato andet end tidligt 2015 og at 360 versionen kommer lidt senere end de andre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-15 14:15 
Udgives d.11 marts til XO/PC:

http://www.eurogamer.net/articles/2015-01-20-ori-and-the-blind-forest-gets-pc-xbox-one-release-date

Bloodborne, Axiom Verge, Pillars of Eternity og Ori inden for få ugers mellemrum er næsten for meget af det gode, forudsat de lever op til forventningerne :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 03/03-15 18:26 
Det er godtnok metroidvania tid så. Har kun lige gennemført Xeodrifter til 3DS, og nu Ori og Axiom Verge.
Bede-xBede-xSkrevet 10/03-15 06:41 
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 11/03-15 02:32 
Havde lige hentet det ned her i nat (kunne ikke sove).
Først crashede spillet i åbnings videoen, derefter crashede hele Xboxen... Fucking pinligt.
Alle gode gange tre heldigvis.
3of193of19Skrevet 11/03-15 08:40 
efter genstart af maskinen kørte det uden problemer i den time jeg spillede.
Meget nice
3of193of19Skrevet 14/03-15 02:22 
Lige gennemført spillet her til aften.
Det var en meget hyggelig affære :)

Vil ikke spoile for meget, men et stort tip til achievement hunters:
LAV EN KOPI AF DIT SAVE INDEN DU GÅR IND I ILD DUNGEON.
Som en stor undtagelse fra alle andre Metroidvanias jeg har spillet, kan man IKKE fortsætte med et save man har gennemført spillet på. Dvs ønsker man at finde alle secrets, lære alle skills osv kan man ikke gøre det mere såsnart man har passeret et bestemt punkt i den sidste dungeon.
Det ærgrede mig gevaldigt, da der nu ligger en ca 200G der var lige til at samle op, som jeg nu nok ikke gider ordne foreløbigt.
3of193of19Skrevet 19/03-16 21:52 
Definitive Edition er ude nu. Nedsat pris (5$ istedet for 20) hvis man har købt den almindelige udgave allerede.
JmogJmogSkrevet 22/05-17 03:21 
Definitive Edition er gratis det næste døgns tid for ejere af standard ed. på Xbox One.
Le RoofLe RoofSkrevet 22/05-17 03:51 
Tak for tippet :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
GreaseballGreaseballSkrevet 22/05-17 18:58 
Hvis nogen vil havde spillet på disk. Kommer inkl. soundtrack på CD. Så kan det købes fra USA fra f.eks Videogameplus.ca


Ori and the Blind Forest: Definitive Edition
BeanoBeanoSkrevet 20/08-19 11:15 
Switch port udgives d. 27 september.
JmogJmogSkrevet 20/08-19 14:00 
Orv, det er godt nok fristende at dobbeltdippe. Ori i toget, når jeg pendler, er ikke helt uinteressant.
SumezSumezSkrevet 29/10-19 13:17 
Der er en demo på Switch, som jeg gav mig i kast med. Hellere sent end aldrig, men nu hvor det ikke er en eksklusiv længere kan man jo endelig få lov til at prøve det :) Spørgsmålet er om man bør holde igen til der unægteligt kommer en fysisk udgave? Måske i forbindelse med efterfølgeren.

Jeg må indrømme at jeg sad næsten og småsnøftede over den rørende intro da jeg spillede det i toget. Slap af det er voldsomt godt sat sammen. Stemningen, den grafiske stil og især musikken går bare op i en højere enhed.
Gameplaymæssigt føles det dog som det samme indie metroidvania jeg snart må have spillet omkring hundrede gange, så hvis det ikke var for det audiovisuelle udtryk ville det nok føles lidt ligegyldigt for mig. Men hvis de kan følge op på det sus jeg fik bare af at se introen, så er jeg vist nødt til at gå ind og punge ud for den fulde udgave af spillet...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 29/10-19 17:22 
@Sumez De følger bestemt op på suset hele spillet igennem, som desværre gerne have måtte være længere.
Ift. det lidt generiske indie-metroidvania-gameplay er jeg helt enig, men med den forskel at jeg spillede det for 4½ år siden og det derfor er efterfølgende udgivelser i genren jeg ikke føler fornyer nok.
JmogJmogSkrevet 30/10-19 05:30, rettet 02/11-19 23:54 
Bare vent til du kommer til bossfightene. Reelt escape sekvenser, da det handler om platforming og ikke kampe. Der går det audiovisielle og gameplay virkelig op i en højere enhed.
JmogJmogSkrevet 30/10-19 20:28 
Kunne ikke lade være og kom til at købe det i morges. Det er mit nye pendlerspil. Lige så godt som jeg husker det og en helt perfekt port til Switch. Intet er gået tabt.
JmogJmogSkrevet 02/11-19 23:54 
Jeg er vist omkring 80% gennem spillet på Switch. Det er tredje gang jeg spiller det (de to første på Xbox) og er stadig imponeret over stil, stemning og det perfekt pacede opgraderingsloop i ens evner. Havde alle evner været tilgængelige fra starten, ville det have været dybt forvirrende, men det her føles helt rigtigt.

Det er også fornøjeligt at så mange af evnerne er traversal baserede, hvilket gør backtracking til en fornøjelse, da man lynhurtigt kommer igennem tidligere områder.

Og så er historien altså bare pissegodt fortalt. Sumez, hvis du fik en klump i halsen over introen, så bare vent til du får Kuros forhistorie.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me