X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retron 5


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/06-14 12:42 
De er ved at være tæt på at jeg vil gi penge for en Clon console!
Super lækker at men kan save hvor man vil. Og kan spille på en billig måde på sit fladskærm.

Kommer der en firmware update der lige fixer et par ting. Kunne jeg godt finde på at købe en.


Review
https://www.youtube.com/watch?v=arcF1vY_3ck
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 07/06-14 14:02 
Den afvikler spillene software-emuleret, ikke?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-14 14:30 
Jo det gør den. Startede lige Ninja Gaiden op på min NES og der er en lille, men tydelig forskel i lyden.

Det eneste der gør den lidt interessant for mig er GBA-emulatoren. Ville helst spille dem på min GameCube, men GBA playeren er ikke særlig god :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 07/06-14 22:48, rettet 07/06-14 22:49 
Jep, den er det værd for GB, GBC og GBA :)

Muligvis andet occasional retro på LCDen.
j/k
JmogJmogSkrevet 07/06-14 22:59 
ChronoSousa>
De er ved at være tæt på at jeg vil gi penge for en Clon console!
Super lækker at men kan save hvor man vil. Og kan spille på en billig måde på sit fladskærm.

Kommer der en firmware update der lige fixer et par ting. Kunne jeg godt finde på at købe en.


Review
https://www.youtube.com/watch?v=arcF1vY_3ck

Næste gang jeg er i Japan på et retro gaming shopping spree, så kunne det være jeg skulle nøjes med at bruge kufferten på endnu flere carts fremfor konsollerne og få mig en Retron 5.
slk486slk486Skrevet 07/06-14 23:31, rettet 07/06-14 23:31 
Glemte lige at nævne at savestates vil være super lækkert til diverse lange spil og backup af gamesaves en god send.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/06-14 00:05 
Jeg frygter at lyden er storslem på MegaDrive. Det synes jeg altid den er på emulatorer, men det er måske fordi jeg kender maskinen så godt og ved hvad jeg skal lytte efter.

Synes billedet ser super godt ud, rigtig lækkert og skarpt. Men når der ikke er 100% kompabilitet er der altid en rimelig chance for at det spil man sidder og spiller, og som umiddelbart virker fint, pludselig crasher. Det er et mega turn-off.

Synes også de skulle sælge den uden controlleren. Den ser for crappy ud, og langt hovedparten der køber en maskine kommer aldrig til at bruge den.

Apropos ting der ser crappy ud, så kræver det næsten at man casemodder maskinen før man kan være bekendt at have den stående. Den er godt nok grim, og dens controllere i siderne er lige en tand dummere end Wiis GC controller porte i toppen ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 08/06-14 00:31 
Man kan sikkert skære en del fra og lave en lille GB/C/A konsol :)
j/k
OdinOdinSkrevet 12/06-14 15:08, rettet 12/06-14 16:20 
Konsolkongen>
Synes også de skulle sælge den uden controlleren. Den ser for crappy ud, og langt hovedparten der køber en maskine kommer aldrig til at bruge den.

Jeg kan godt garantere, at du kommer til at bruge den controller hvis du ender med at investere i maskinen, for det er nemlig den eneste måde hvorpå du kan navigere i menuerne, pause og save (samt betjene andre eksotiske funktioner mens spillet kører). Så jeg tror altså ikke du kommer til at se maskinen solgt uden den lige foreløbig.

[UPDATE] Se bort fra ovenstående. Seneste update understøtter de features via knapkombinationer på de eksisterende controllere.
slk486slk486Skrevet 12/06-14 15:12 
De eksotiske funktioner kan mappes til de andre controllers og jeg vil da tro man kan navigere med dem også.
j/k
OdinOdinSkrevet 12/06-14 15:54, rettet 12/06-14 16:05 
Nej, du kan udelukkende remappe knapper mellem de forskellige konsollers controllere, så du f.eks. kan spille SNES-spil med din Mega Drive-controller, hvilket kan være ganske praktisk måde at opnå support af fire spillere på uden brug af multitap (hvilket maskinens placering af controllerportene i øvrigt besværliggør i ihvertfald NES'ens tilfælde)

Alle de eksotiske funktioner er forbeholdt Bluetooth-controlleren. De funktioner findes slet ikke i menuen for de regulære controllere. I Bluetooth-controllerens menu kan du til gengæld mappe funktioner til to specifikke shortcut-knapper på forsiden til f.eks. at skrue spilhastigheden eller lyden op og ned eller gemme/loade en savestate.
Du kan også udelukkende bringe menuen op via Bluetooth-controllerens home-knap.

Sjovt nok kan man ikke tænde maskinen via Bluetooth-controlleren, men skal holde maskinens powerknap nede i 5 sekunder (Android-levn som de ikke har formået at ændre på).
slk486slk486Skrevet 12/06-14 16:01, rettet 12/06-14 16:02 
Ok, det syntes jeg ellers at have set at de var, men under alle omstændigheder behøver det jo ikke være sådan og det kunne let opdateres, hvis de ville.
j/k
OdinOdinSkrevet 12/06-14 16:07 
Helt sikkert.
Jeg tror bare det er ret langt nede på prioriteringslisten. De skal lige have fikset alle de mest graverende fejl først - såsom save-dump funktionen, der i mange tilfælde slår fejl og sletter de indbyggede saves på eksisterende cartridges.
OdinOdinSkrevet 12/06-14 16:18, rettet 12/06-14 16:21 
[UPDATE]
Whaddya know. Nyeste update tilbyder rent faktisk knapkombinationer til at bringe menuen op, gemme og loade savestates, etc. med konsollernes native controllere (Typisk en kombination af Start+[knap efter eget valg]).
I stand corrected. (Jeg har føjet dette til mit oprindelige svar for en god ordens skyld).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-14 17:28, rettet 12/06-14 17:29 
Personligt tiltaler savestates mig slet ikke, faktisk giver det mig en dårlig smag i munden. Men jeg kan sagtens se mig selv gå ind og ud af maskinens menu adskillige gange for at justere settings :)

Save dumping er en fin feature, hvis de får den til at virke. Jeg kan umiddelbart ikke tænke på et eneste spil som jeg ikke allerede har gennemført, og ikke ville have noget problem med at starte forfra i. Men det er jo en rigtig rar feature at have i baghånden.

Jeg har dog aldrig oplevet at batteriet i et eneste af mine spil er løbet tør endnu. Ikke engang Master System eller Famicom. (Famicom-spillet er muligvis ROM-saves (Final Fantasy III)).

Det bliver fandeme dyrt når der skal investeres i nye batterier :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/06-14 17:32 
Jeg elsker save states. Hader at spille en halv time og så være nødt til at kassere det fordi jeg skal ud af døren og ikke er kommet til et savepoint.

Det var til at leve med da jeg var ti, flød i fritid og kun havde et enkelt spil af gangen. Nu er jeg 33 med fuldtidsjob og køber alt hvad der interesserer mig. Har ikke tid til at spille de samme sektioner igen og igen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-14 17:35, rettet 12/06-14 17:37 
Save states giver mig dårlig smag i munden fordi det kan bruges til snyd, og kan fjerne al udfordring i spil. Javist, man kan bare lade være med at bruge det, men jeg ville foretrække at slå det helt fra. Bare så man ikke bliver fristet :)

Som du nævner det Jmog, har jeg ingen problemer med det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/06-14 18:52 
Helt sikker ja tak til save!!
Er med dig jmog!

Når man er kommet forbi et sted, gider jeg ikke bruge tid på den bane igen! :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/06-14 19:20, rettet 12/06-14 19:22 
Jeg ville hellere sælge alle mine spil end at skulle leve med skammen.

Save states er sødt på samme måde som små børn, der "spiller" attract mode på en arkademaskine :D
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 12/06-14 21:07, rettet 12/06-14 21:08 
Konsolkongen>
Save states giver mig dårlig smag i munden fordi det kan bruges til snyd, og kan fjerne al udfordring i spil. Javist, man kan bare lade være med at bruge det, men jeg ville foretrække at slå det helt fra. Bare så man ikke bliver fristet :)

Som du nævner det Jmog, har jeg ingen problemer med det :)

Man kan jo bare lade være med at lade sig friste:P
Personligt har jeg ikke noget problem med det og ville, som tidligere skrevet, bruge det på samme måde som Jmog. Ser faktisk frem til den feature. En god tweak ville være at man kunne slå en "save sate" on exit option til, men det gør Retron 5 vist allerede automatisk.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-14 16:40 
Du vil hade den slk. Den er åbenbart ret så laggy:

http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=48863&start=184
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 14/06-14 20:24 
Crap :(
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 22/06-14 23:39 
https://www.youtube.com/watch?v=Y13r4LCbARw GameSack er kigget nærmere på Retron 5.

Plus og minus ved den. Nogen underlig bugs som at den ikke kan se Sonic 3 og Knuckles når man sætter de 2 spil sammen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-14 00:10 
Det var en ret informativ video :) Selvom forskellen i musikken på Mega Drive måske ikke er verdens største, så er det nok til at jeg aldrig bruge den til det :)

GBA er det mest interessante ved den. Men de save-problemer er for retarderede. Jeg troede kun det var save-dumping der ikke virkede, ikke alm save/load på cartridge. Her kunne man godt være nervøs for at den kunne finde på at slette gamle saves på cartridget, under normal brug, hvis noget går galt :(

Giver det i hvert fald nogle måneder og ser om de får rettet op på det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 23/06-14 01:25, rettet 23/06-14 01:26 
Den måde hardwaren virker på kan passthrough spil ikke ikke fungere.
Retron 5 laver en ROM når du booter spillet og afspiller så den. Når man sætter Sonic and Knuckles sammen med et andet spil kommer der ikke et nyt komplet ROM ud af det, men S&K softwaren går ind og checker hvad der sidder i.
det samme gælder for Action Replay mm, Retron læser AR ROMmet, men kan så ikke se det spil der sidder i AR.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-14 01:27 
Det giver rigtig god mening :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/06-14 01:27 
Ja, GBA er det mest interessante, men med 3 frames lag er det sgu ubrugeligt :/
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-14 01:30 
Ja det er ikke for heldigt. Men selv med 3 frames + de 8ms dit TV har, er du stadig under hvad mange TV lagger i dag ;D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/06-14 01:31, rettet 23/06-14 01:32 
Jaa, jooo, men 3 frames over GBAen selv. Hvad har Gamecuben egentlig?

Der er vel også spil, hvor det ikke betyder alverden.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-14 01:33 
Ved ikke hvor meget GC lagger, hvis den lagger overhovedet. Men selv med 3 frames delay vil jeg nok hellere spille GBA på Retron 5 end det lort Nintendo stykkede sammen :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/06-14 01:37, rettet 23/06-14 01:40 
Apropos bilinear ;)

Kan i øvrigt se, at Fudoh skriver, at han ikke lagde mærke til lag ved GBA, så måske er der håb endnu!

Giver den også et par måneder til at få de fleste bugs af vejen og falde i pris.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-14 01:39 
Og framerate conversion = stutter :(

Softness-halløjet kan forholdsvis nemt omgås ved at bruge en Extron Super Emotia og et VGA-moddet component kabel. Men det burde fandeme ikke være nødvendigt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/06-14 22:21 
The RetroN 5 v1.31 software update has been released. Changes include:

- Fixed problem writing saves back to cartridge for GBA games using the SRAM and FLASH save types
- Fixed regression that caused SuperFX games to malfunction after saving/loading a state
- Tweaks to power control which fixes several NES/Famicom games that were previously triggering a "power error"
- Fixed an issue causing removal of SD cards to occasionally not be registered
- Fixed small error with button mapping display where + and - on the wireless controller were inverted
- Added support for SNES CX4 games (Megaman X2 etc)
- Added support for NES mapper 95
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/07-14 14:55 
The RetroN 5 v1.5 software update has been released. Changes include:

- Writing GBA EEPROM saves back to the cartridge is now supported
- Fixed corrupt text in GBA Phantasy Star Collection
- Added NES mappers 47, 159
- Fixed NES Action 52
- Fixed SNES Megaman X/Rockman X
- Fixed Genesis American Gladiators
- The MODE button on Genesis 6-button controllers is now supported
- START/SELECT may now be configured via the button mapping
- SMS controller support was causing problems with some units, so this feature has been disabled for now
- Sonic & Knuckles working with Sonic 2 on the RetroN 5
- Miscellaneous other compatibility fixes
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-14 20:25 
Det lader da til at de er meget obs på de problemer folk har nævnt i videoerne. Det er ret sejt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/08-14 01:18, rettet 04/08-14 01:21 
Muligt 240p fix til GameCube's GB Player :D

Jeg tester det i morgen :)

http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=33450&sid=109e159e217547c7f92de7ddbe136430&start=6211

EDIT: Jeg postede det her, pga GBA snakken slk486 og jeg havde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 04/08-14 01:43 
Sweet. Glæder mig til at høre resultatet :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/08-14 22:29 
Der er nogle billeder her, af svingende kvalitet.

Det ser rigtig godt ud, og RGB vil kun være bedre :)

http://s40.photobucket.com/user/Konsolkongen/library/Video%20signal%20stuff/GBP%20240p?sort=3&page=1
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/10-14 19:03 
Not cool:

http://www.libretro.com/index.php/retroarch-license-violations/
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-14 19:44 
Ja :( Der er en tråd på Assembler som jeg ikke vil linke til her, da den indeholder instruktioner i hvordan man spiller ROMs på maskinen. Der brokker en af programmørerne sig en del over at de har brugt hans kode uden at spørge om lov.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 02/10-14 07:36 
Det fand'me da også nedtur }:-(
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 11/10-14 10:32 
Er Retron 5 faktisk i handlen, så almindelige danske dødelige kan erhverve den ?
SofticeAllanSofticeAllanSkrevet 11/10-14 11:57 
Du kan købe den på eBay
Spiller nu: Mario & Luigi: Dream Te...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig