X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Eternal Ring - analog support?


Svar
--Skrevet 02/06-14 14:01, rettet 02/06-14 14:05 
Efter en masse gode timer i selskab med Soul´s spillene, er jeg dykket ned i From´s bibliotek. Her fandt jeg bl.a. Eternal Ring, som jeg havde stående på hylden, og tænkte at jeg kunne lege lidt med det, indtil jeg får King´s Field + Shadow Tower hjem.

Ifølge kassen understøtter spillet analog controls. Inde i menuen kan man slå analog controlles til / fra. Uanset hvad man gør, ser det dog ikke ud til at fungere. Er der nogle af jer, som har fået analog controls til at fungere i dette gamle spil - hvis ja, hvordan?
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 02/06-14 14:06 
Styringen er generelt helt ude at skide i det spil. Du må meget gerne dele det hvis du finder ud af det :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 02/06-14 18:29 
Enig. Det undre mig at det ikke fungerer med analog sticks, når det står på både boks + menuer, at det burde. Men det kan godt tænkes det evt er en bug, som i forhold til årstallet og begrænsningen aldrig er blevet patchet?
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 03/06-14 08:19, rettet 03/06-14 08:20 
Svjh. var det et af de allerførste spil der om til PS2. Mange udviklere på den tid havde ikke hørt om N64, og var ikke klar på at analogstyring var det nye sort. :P Det er iøvrigt nøjagtigt samme problem i King's Field. Shadow Tower fungerer en smule bedre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 03/06-14 08:23, rettet 03/06-14 08:48 
Er der analog support i KF4 overhovedet?

I Shadow Tower giver det god mening ift hvornår det udkom ift. analog controlleren, ved dog ikke om der er analog support i Abyss? Om ikke andet, så kan man i Shadow Tower selv definere knapperne, og bruge D-pad / []AOX som "analog".
Spiller nu: Animal Soccer World
dRxLdRxLSkrevet 03/06-14 13:14 
Der var da analoge kontrollere allerede til PSX, så jeg forstår ikke rigtig hvordan udgivelsestidspunktet for en PS2 titel skulle kunne undskylde mangelfuld analog understøttelse. Det et jo ikke ligefrem raktetvidenskab at aflæse en analoge input fremfor digitale.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 03/06-14 13:29, rettet 03/06-14 13:29 
Det kan godt være du ikke forstår det, men det var ikke desto mindre tilfældet at det tog lidt tid før de affandt sig 100% med at analog skulle være default-styringen i alt. :)
Gælder selvfølgelig ikke alle udviklere, men især for "B-spil" var det et problem ved de tidligste PS2 titler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 03/06-14 13:58, rettet 03/06-14 14:00 
dRxL>
Der var da analoge kontrollere allerede til PSX, så jeg forstår ikke rigtig hvordan udgivelsestidspunktet for en PS2 titel skulle kunne undskylde mangelfuld analog understøttelse. Det et jo ikke ligefrem raktetvidenskab at aflæse en analoge input fremfor digitale.

Shadow Tower er til PS1, og her giver det god mening at den ikke bliver understøttet ift udgivelsestidspunktet. Men ift titlerne på PS2 er jeg helt enig. Det virker underligt.
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 03/06-14 14:00 
Jeg troede du snakkede om Shadow Tower Abyss. :)
Har haft 1'eren liggende i lang tid uden at komme i gang med den, men Abyss er i hvert fald superfedt "hvis man er til den slags".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 03/06-14 14:05 
Venter på at postmanden kommer forbi med et stk. Shadow Tower til mig. Ville også gerne have abyss, dog er det placeret pð den irriterende side af importafgift grænsen.... argh...
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 03/06-14 14:06 
Er det ikke også kun på månesprog?
j/k
--Skrevet 03/06-14 14:11 
ST findes som Jap + US. Abyss findes kun som Jap, dog med en fan lavet patch (vil tro man brænder en kopi og tilføjer denne) som giver engelsk text. Jeg har købt mit ST som Jap, men tænker at spille en US kopi. Synes det er inden for rimelighedens grænser :)
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 03/06-14 14:15 
Jeg overvejer nogle gange det samme, med de dyre spil.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/06-14 14:32 
Sumez>
Svjh. var det et af de allerførste spil der om til PS2. Mange udviklere på den tid havde ikke hørt om N64, og var ikke klar på at analogstyring var det nye sort. :P

Du joker, ikke? Altså med hensyn til at de ikke skulle have hørt om N64'eren. Jeg er helt med på at der er mange tidlige PS2-spil og en del til Dreamcast hvor D-paddet ofte bruges over analog.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 03/06-14 15:46 
Ja, det er en "joke" om at de ikke er med på at 3D-spil skulle have analog styring nu :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig