X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arcade FAQ


Svar
nerosnerosSkrevet 30/05-14 09:58 
Synes tit jeg har nogle spørgsmål til dit og dat omkring arkade så tænkte det var på sin plads med en tråd om spørgsmål til det.

Jeg savner at finde ud af hvad skruerne hedder der sidder mellem de forskellige PCB'er som samler dem? Visse boards kommer jo med en under og en over del ;-)

Altså det drejer sig ikke om mounting feets men de skruer som samler PCB'erne sammen.
Bashful Neophyte
125 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
nerosnerosSkrevet 07/07-14 09:35 
Haha det kan der være noget om.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 07/07-14 13:13 
Allerede ved "D" i Darius er det superior til enhver form for fodbold spil ;)
j/k
nerosnerosSkrevet 07/07-14 13:51, rettet 07/07-14 15:27 
Du kan stikke dit Darius Spil op hvor solen ikke skinner slk486 ;D

Iøvrigt er det ikke et fodboldspil men en fighter!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 07/07-14 20:51, rettet 07/07-14 20:54 
Så kom mit Konami GX (Type1) motherboard. Det blev sendt i torsdags og jeg har det i dag mandag. Det kalder jeg god service :-)

Men glæden fik hurtigt en ende da jeg opdagede, at selv om Sophia Corp forsikrede mig om, at det ville passe sammen med et Run And Gun 2 også kaldt Slam Dunk 2 i Japan, så er det ihvertfald ikke tilfældet med mit board og sub PCB :-( Motherboardet har connectors både under og for oven af boardet, men lige meget hvad så vil mit R&G2 aldrig passe sammen med det? sammensætnings modulerne (connectors) sidder forskudt af hinanden, så der er ikke noget at gøre. Mærkeligt...?!! Det Slam Dunk 2 de har må se anderledes ud end mit.

Så nu ejer jeg et (Type1) i perfekt stand, Et (Type2) uden lyd og et R&G2 som ikke kan tilsluttes noget af det :-(

Det ser ikke ud til at jeg får R&G2 op at køre lige foreløbigt..

Skide ærgeligt.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-14 21:29 
Øv :( Jeg håber du får det til at virke en dag. Uden at du ender med at ofte alt for mange penge.

I øvrigt det vildeste navn til et Basketspil: Run and Gun 2 :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 07/07-14 22:58, rettet 07/07-14 22:59 
Ja det er lidt noget bæ :-( Jeg håber endten at jeg kan finde et nyt R&G2 til billige penge, så har jeg to i reserve og så et sub PCB af en slags til det andet.

Men ja fedt navn ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-14 23:08 
Har du prøvet det før? Ved du om det er godt? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 08/07-14 07:18, rettet 08/07-14 10:22 
Ja jeg har prøvet det uden lyd :-( Det er et fantastisk spil. Det går under navnet det bedste basket spil der nogensinde er lavet. Måske en overdrivelse men det er altså virkelig godt.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 08/07-14 10:21 
Yes!!! Sådan nu sender Sophia Corp et Slam Dunk 2 gratis til mig :D
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/07-14 10:43 
Lækkert! Og mega cool gjort af Sophia Corp :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 25/07-14 15:42, rettet 25/07-14 15:43 
YEEEEEEES!

Nu virker mit SLAM DUNK 2 aka RUN AND GUN 2 basket spil! Det tog en krig at få samlet sammen og var ikke helt let at sætte op, men jeg klarede det uden hjælp og er en stolt mand!

Hold kæft hvor er det et fedt spil. Det var blod sved og tåre men belønningen var stor i sidste ende! WOW jeg er glad for det spil.

Iøvrigt blev det taget i tolden selvom jeg fik det gratis fra Sophia Corp. Det var endda til en eller anden form for ekstra toldbehandling denne gang!? Sindssygt :-(
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 27/09-14 08:53, rettet 27/09-14 09:04 
I går fik jeg Gals Panic 3 ind af døren. Købte det i fra Frankrig (The land of bootlegs)

Men spøg til side for noget ganske irriterende er i vejen med PCB'et! Det viser sig at selve connectoren på PCB'et ikke har så meget plads til at jeg kan tilslutte mit jamma harness? Ihvertfald giver billedet på skærmen nogle grimme grafik glitches, men når jeg rodder lidt rundt med det kan jeg få det til at se ordenligt ud! Tænker endten er connectoren på PCB'et lidt slidt, eller også ville det virke hvis jeg cuttede noget af siderne af på mit jamma harness. På den måde ville det ihvertfald passe ind.

For ikke at ødelægge mit jamma harness til min supergun kunne det måske være en ide at købe et jamma extender harness og prøve mig frem på dette?

Det er på det sorte plastik man så skulle cutte noget af sidderne af!
http://www.ebay.com/itm/Full-Jamma-Extender-Harness-for-your-current-JAMMA-boards-with-coin-all-56-pins-/231053334861?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35cbda194d

Hvad er der ellers at gøre hvis connectoren er blevet slidt, eller man ikke rigtig kan få fat med sit jamma harness?

Har forsøgt mig frem Isopropyl alcohol men det hjalp ikke meget på problemet.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 27/09-14 09:21, rettet 27/09-14 09:28 
Et foto eller to ville gøre underværker.

Jeg tror i øvrigt ikke jeg ville tøve med straks at fremdrage min Dremel og skære i enten JAMMAstik eller PCB.

Min generelle erfaring med fabriksfremstillede JAMMA-extenters eller harness for den sags skyld, er at kvaliteten er ekstrem dårlig. Alt for tynde ledninger til forsyning (nogen snyder endda og bruger tynde ledninger med ekstra tyk isolering, så det ser "rigtigt" ud). Typisk er lodningerne også af meget ringe kvalitet; ledningerne knækker simpelthen af hurtigt. Tit er -5V heller ikke wired. De er enten lavet ikke at blive brugt, eller til at blive installeret een gang i en cab og ikke blive rørt ved. Og så virker de sikkert også fint til fx de der latterlige mange-i-1 boards der ikke trækker nær så meget strøm som "rigtige" arcadeboards.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 27/09-14 09:37 
Ok så vil jeg ihvertfald ikke købe sådan et extender harness. Jeg prøver at uploade nogle billeder senere i dag ;-)
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 27/09-14 10:24 
Det er jo også kun min erfaring, kan være andre har en anden mening. Men hver gang jeg skal bruge den extenter jeg har købt, skal der lige reppes et par lodninger eller 3.
Er det selve fingerboardet der er for bredt? Det har jeg nemlig tit været ude for og klares nemt ved at fjerne lidt i begge sider af med en fil eller Dremel.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
silverstarsilverstarSkrevet 27/09-14 13:27, rettet 27/09-14 13:33 
Hvis det er selve connectorerne på PCB'et der er for brede til at passe ind i din supergun, så har jeg også selv haft PCBs hvor der skulle tages lidt af siderne på connectoren for at de passede. Jeg har selv brugt en meget skarp præcisions-hobbykniv til af "shave" af siderne indtil de passede fornuftigt i jamma-connectoren på supergun'en.
Vær forsigtig og tag kun lidt af gangen af siderne og test indtil det passer, så du ikke kommer til at tage for meget af og du ender med en for løs connector istedet :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 28/09-14 11:54, rettet 28/09-14 11:59 
Så er der billeder:

http://www.billedeupload.dk/images/HS7AZ.jpg
http://www.billedeupload.dk/images/7OZCR.jpg
http://www.billedeupload.dk/images/DbBcW.jpg
http://www.billedeupload.dk/images/0GZfQ.jpg

Hvis jeg har sat jamma harness ordenligt fast og hiver sådan ret meget op i ledningerne bliver billedet normalt, ellers ser grafikken ret så glitchy ud. Jeg kan være bange for det måske er selve connectoren på Gals Panic 3 PCB'et som er slidt. Men når alt kommer til alt kan man få billedet til at se ordenligt ud hvis man altså hiver i ledningerne!
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 28/09-14 12:29, rettet 28/09-14 12:32 
Det er ikke PCBet der er slidt, men connectoren der ikke får ordenligt fat.
Jeg ville
1) save/file af vingerne på JAMMA-stikket på harness. De er der alligevel kun til hvis det skal skrues fast i et hul
eller
2) file/save en rille ind i hver vinge der hvor skruehullet er. En rille der er stor nok til at PCBet kan glide uhindret ind i
eller
3) save af selve PCBet (vil faktisk kunne klares ved bare at nappe et lille hjørne i hver side) forudsat at der ikke løber nogen printbaner i de stykker på hver side af fingerboard.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 28/09-14 14:09 
Godt så! Jeg vil prøve at save/file lidt af Jamma-stikket på harness for at se om det hjælper. Tak fordi i lige gad og give jeres mening om det.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 28/09-14 14:17 
Næ hov. Siger du at grafikken er glitchy? Det kunne faktisk tyde på en løs forbindelse på selve boardet. Når du så hiver i ledningerne bliver boardet flexet og det virker.
Jeg ville nok alligevel sørge for at JAMMA-connectoren har god forbindelse under alle omstændigheder (se ovenstående indlæg).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 28/09-14 14:53, rettet 28/09-14 14:54 
Nå øv! Hvordan kan man så fixe en løs forbindelse på selve boardet?

Nu filer jeg lige lidt af siderne af så må vi se.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 28/09-14 15:23 
Prøver sig frem... Kommer naturligvis også an på hvad præcis du forstår ved "glitches". Den alm opfattelse af ordet (indenfor arcade-rep anyway) plejer at være fx sprite- eller baggrundsfejl, ting vises steder de ikke burde osv, men ellers fint og rent "billede". Typisk bruges det *ikke* hvis der er noget galt med sync, tearing, farvefejl osv.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 28/09-14 16:19, rettet 28/09-14 16:20 
Jeg har filet lidt af siderne på jamma harness connectoren, men det hjalp ikke.

Baggrundsbilledet ser fint ud men visse lag har mærkelige farver og man kan ikke se hvad de forestiller.

Sætter jeg en finger ned på midten af boardet og trykker lidt ned bliver billedet perfekt. Så det må være i selve PCB'et problemet ligger :-(

Jeg får sådan en rigtig grim smag i munden. Sælgeren skrev jo at PCB'et var 100% i orden!! Tænker mange grimme tanker om ham nu...
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 28/09-14 17:17, rettet 28/09-14 17:35 
Det behøver du skam ikke.
Rigtig mange arcadeboards går i stykker af at blive fragtet/sendt. Det er meget sandsynligt at det har virket perfekt inden det blev pakket.
Bla også derfor jeg ikke vil reppe for penge og for folk jeg ikke kender (mere).
Jeg skulle reppe et originalt Circus Charlie engang. Det virkede perfekt på i min testbænk. Gutter fik det hjem (PostDK) og det virkede ikke (ny fejl, men det er jo svært at overbevise folk der ikke kender noget til elektronik om det). Følte mig forpligtet til at reppe det igen (gratis) så fik set tilbage. Det virkede så igen perfekt hos mig, men havde (en ny) fejl da han fik det hjem. Jeg tror så at han gav op efter det; har i hvert fald ikke hørt fra ham.
Det er jo 20+år gammelt elektronik, typisk helt rå PCBer uden beskyttelse...
Det er sgu bare noget skrøbeligt noget...
Mange tror bare at det er ligesom konsol-carts osv fordi der findes SuperGuns man kan sætte til tv, men det er det altså *ikke* };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 28/09-14 17:56, rettet 28/09-14 18:04 
Ok ja den slags med dit Circus Charlie er ikke rart og giver kun hovedpine.

Jeg har kontaktet sælger som giver mig en discount på 50% af prisen. Så det er ok med mig. Det må være sket i fragten. Meget ærgeligt! Jeg tror bestemt ikke han har forsøgt at snyde mig. Kommer også i tanke om nu, at det vist ikke var pakket så fornuftigt.

Man står lidt imellem pest eller kolera når det kommer til PCB'er. Vil du tage chancen indenfor EU og håbe på sælger pakker det ordenligt og ikke snyder dig, eller vil du købe fra Japan med en toldbøde oven i hatten. Af alle de PCB'er jeg har købt fra Japan har ingen af dem haft problemer. De har også alle været fantastisk pakket ind.

Sådan er det bare det er der ikke noget at gøre ved.

Jeg kunne tage det med til træffet så du måske kunne give din menig på det hvis du har lyst.

Det bliver spændende at se om mit Gaiapolis købt fra Grækenland er i god stand når jeg får det ind af døren om et par dage.
Bashful Neophyte
125 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig