X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arcade FAQ


Svar
nerosnerosSkrevet 30/05-14 09:58 
Synes tit jeg har nogle spørgsmål til dit og dat omkring arkade så tænkte det var på sin plads med en tråd om spørgsmål til det.

Jeg savner at finde ud af hvad skruerne hedder der sidder mellem de forskellige PCB'er som samler dem? Visse boards kommer jo med en under og en over del ;-)

Altså det drejer sig ikke om mounting feets men de skruer som samler PCB'erne sammen.
Bashful Neophyte
125 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 23/06-14 11:58, rettet 23/06-14 11:59 
Jeg var ude for det samme med et Bomberman-PCB der viste sig at være en boot.
Har også lige fået en GBA-boot der praktisk tal kunne have skrevet "ADVARSEL: BOOTLEG" udenpå æsken, men sælgeren har solgt den som original, og bad om at få sendt det tilbage da jeg skrev til ham om det... Hvis jeg ser ham prøve at sælge det igen, ryger der en anmeldelse lige i ryggen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/06-14 12:31 
Holy batshit. Hvad siger sælger?
j/k
slk486slk486Skrevet 23/06-14 12:32 
Sumez>
Jeg var ude for det samme med et Bomberman-PCB der viste sig at være en boot.
Har også lige fået en GBA-boot der praktisk tal kunne have skrevet "ADVARSEL: BOOTLEG" udenpå æsken, men sælgeren har solgt den som original, og bad om at få sendt det tilbage da jeg skrev til ham om det... Hvis jeg ser ham prøve at sælge det igen, ryger der en anmeldelse lige i ryggen.

Jeg købte en Double Dragon GBA som original, men den bootede med en cracktro :D
j/k
ElgenElgenSkrevet 23/06-14 22:41 
Hvis det er gennem eBay, har man så ikke forlange at sælger tager det tilbage... det er jo defekt og det er jo tydeligvis ikke noget der er sket under transporten, da forstærkeren er fjernet.
Han er jo åbenlyst en svindler...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 24/06-14 09:00 
Sælger skriver at jeg kan sende det tilbage og få fuld refund efter han har modtaget det, men det er der jo ingen garanti for :-(

Jeg har skrevet frem og tilbage med ham fra Jamma Nation X, som også skriver at der ikke vil komme lyd uden den sound amp. Så hans bedste bud ville være at finde det fra et andet board magen til, eller i samme serie. Måske havde han en selv jeg kunne få.

Jeg tænker jeg måske kunne rippe det fra det her:
http://www.ebay.com/itm/261507728373?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Ved ikke om det ville gå da mit er et GX Type 4 og det fra ebay der er et GX Type 2?

Men bare lidt synd at skulle ødelægge noget på grund af det.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 24/06-14 09:07, rettet 24/06-14 09:09 
Skriv til ham at du gerne sender det tilbage for en fuld refund (det skal ebay/paypal nok sørge for, hvis det bliver aktuelt), men skriv også hvad du forventer fragt til usa fra dk bliver og at det naturligvis forventes han betaler dette også. Et PCB med tracking vil løbe op i omkring $50, så typisk vil sælger bare give delvis eller hel refund, fordi det bliver for dyrt for dem. Det er jo ikke en fortrydelses retur, men en reklamation.
j/k
ElgenElgenSkrevet 24/06-14 10:37, rettet 24/06-14 10:42 
neros>
Sælger skriver at jeg kan sende det tilbage og få fuld refund efter han har modtaget det, men det er der jo ingen garanti for :-(

Hvis det er eBay (og du ellers overholder klagefristerne), jo, det er der!

Helt enig med slk her... Hvis det er eBay, skal du bare give ham kniven... det er ik' ok at sælge et mangelfuldt PCB. Det her er helt tydeligt IKKE en transportskade!

On a side note: Hvis det kun er forstærkerkredsen der mangler, mon så ikke det er standardkreds (som i noget ikkke-custom Konami-noget)... synes det er meget sjældent at man ser customs i forstærkerdelen på arcade-PCB'er...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 24/06-14 11:00 
Er der evt. ikke een herindefra der har spillet eller et andet Konami GX spil der kan se hvilken sound amp der sidder på; evt. tage et billede hvor man kan se hvad der står på den? Det er sådan en fætter der sidder med en køleplade på tæt ved kantstikket...

Se listen af spil her: http://www.system16.com/hardware.php?id=574
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 24/06-14 11:06 
Er Thunder Cross 2 ikke et GX? Synes jeg der står på mit board.
j/k
SumezSumezSkrevet 24/06-14 11:13, rettet 24/06-14 11:13 
http://www.system16.com/hardware.php?id=566

Jeg har ret mange Konami-boards som "føles" meget GX-agtige, men det eneste der reelt er GX er vist Gokujou Parodius..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 24/06-14 11:15, rettet 24/06-14 11:24 
slk: Hmmm, ser ikke ud som om det er det samme... synes at sound amp sidder et lidt andet sted og det har også vol pots?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/06-14 11:20, rettet 24/06-14 11:35 
neros>
Jeg har skrevet frem og tilbage med ham fra Jamma Nation X, som også skriver at der ikke vil komme lyd uden den sound amp.

Ja, det var også lidt det, jeg havde på fornemmelsen. Hvis stereo-udgangen er forstærket, er den sikkert også død, når der mangler de chips.

Elgen>
On a side note: Hvis det kun er forstærkerkredsen der mangler, mon så ikke det er standardkreds (som i noget ikkke-custom Konami-noget)... synes det er meget sjældent at man ser customs i forstærkerdelen på arcade-PCB'er...

Jeg har også kigget på det, og kan konstatere, at der mangler en halv-custom "chip".
Der sidder sådan et lille opretstående PCB, som er pakket ind i krympeflex, direkte foran forstærker ICen, og den manger på Neros motherboard.

neros>
Jeg tænker jeg måske kunne rippe det fra det her:
http://www.ebay.com/itm/261507728373?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Ved ikke om det ville gå da mit er et GX Type 4 og det fra ebay der er et GX Type 2?

Men bare lidt synd at skulle ødelægge noget på grund af det.

Der er fire forskellige typer spil-print, men kun to forskellige motherboards. Typen i den auktion er den rigtige. Hvis jeg ikke tager helt fejl, kan du bare skrue overdelene af og bytte dem rundt. Lidt som var det cartridges.
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 24/06-14 11:29 
KillerBean2>
Jeg har også kigget på det, og kan konstatere, at der mangler en halv-custom "chip".
Der sidder sådan et lille opretstående PCB, som er pakket ind i krympeflex, direkte foran forstærker ICen, og den manger på Neros motherboard.

Mon ikke det bare er et par modstande og kondensatore der er "pakket pænt ind". Synes jeg har det det "trick" brugt på andre boards?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/06-14 11:36 
Sikkert. Men jeg tvivler på, at indholdet er dokumenteret nogen stedder :)
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 24/06-14 12:16 
Åbenbart en ikke-dokumenteret DAC af en slags... http://nfggames.com/forum2/index.php?topic=4189.0
Kunne ellers være et sjovt projekt at baglæns-ingeniøre sådan en 056602
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 24/06-14 12:43 
KillerBean2>
Der er fire forskellige typer spil-print, men kun to forskellige motherboards. Typen i den auktion er den rigtige. Hvis jeg ikke tager helt fejl, kan du bare skrue overdelene af og bytte dem rundt. Lidt som var det cartridges.

Sjovt det havde jeg faktisk også tænkt lidt på om man kunne. Hvis man bare kan bytte rundt på det sådan ville det fandme være fedt. Overvejer lige hvad jeg skal gøre. Jeg har faktisk ikke lyst til at sende det retur da spillet er fuldstændig fantastisk!
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 24/06-14 12:58, rettet 24/06-14 14:44 
Nu lige for at være helt sikker på at du ikke brænder nallerne endnu engang, så har du lagt mærke til at de 2 boards i den auktion du linker til *IKKE* virker (NON FUNZIONANTI), ik?

Det andet board er i øvrigt en bootleg Bubble Bobble; og tilmed een af dem der via et enkelt ROM-swap kan laves om til at spille REDUX og/eller LostCave };-P

http://elgensrepairs.blogspot.dk/2014/04/bubble-bobble-lost-cave-redux-on-same.html

Faktisk ret billigt. Hvis du springer på, kunne jeg da godt være interesseret i det board, hvis shipping ikke bliver skyhøj (det er jo en italiener };-P)...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 24/06-14 15:16, rettet 24/06-14 15:16 
Ups havde ikke lige set de ikke virker. Hvis Konami boardet der ikke virker kan jeg jo ikke rigtig bruge det..ellers ville jeg gerne købe dem og du kunne få det ene no problem :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 24/06-14 15:17 
Medmindre det er daughterboard der er defekt, og motherboard virker fint.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 24/06-14 15:20 
Ja måske jeg lige skulle spørge sælger om det?
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 24/06-14 15:22 
Du kan jo prøve, men han ved det sikkert ikke.
j/k
ElgenElgenSkrevet 24/06-14 15:33 
neros>
Ups havde ikke lige set de ikke virker.

Det var det jeg frygtede };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 24/06-14 15:34 
slk486>
Du kan jo prøve, men han ved det sikkert ikke.

I et best-case scenario booter det op men med rom check errors. Men det kan jo reelt set være hvad som helst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 24/06-14 15:36 
^ Men tør man tage chancen hvis man end ikke ejer en loddekolbe?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 24/06-14 17:20 
Ja det er jo lige det ;-)

Jeg venter lige og ser hvad ham italieneren skriver tilbage. Ellers må løsningen jo være at finde et billigt Konami GX 2 motherboard et sted.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 24/06-14 17:47, rettet 24/06-14 17:48 
Hehe, skriv lige om du hopper på, for ellers kan det være at jeg gør (men vil ikke ligge og kæmpe med dig om det). Spurgte du ham også til shipping? Han shipper til Danmark, men har ikke opgivet en pris! };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 24/06-14 20:15, rettet 24/06-14 20:18 
Sælger skriver:

"Hi,
I don't know".

Ja det var nok også sådan noget jeg havde regnet med at han ville skrive tilbage.

Jeg tror jeg byder på det. Hvis jeg så vinder det får jeg lige afprøvet om Konami boardet virker eller ej. Du kan få resten no problem ;-)

Måske virker boardet ikke, men sound chippen gør måske og det er egentlig også den jeg jo er ude efter.

Er det iorden med dig?

Edit:
Eller også skal du også byde på det så er vi lidt mere sikre på at få det hjem ;-)
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 24/06-14 21:46, rettet 24/06-14 22:24 
Så vigtigt er det ikke ved nærmere eftertanke... Indkøb til arcadehobbyen er lidt på vågeblus pt pga den forestående USA-tur i sommerferien, så det ville ikke være mere sikkert hvis jeg bød på det; ville sikkert også opgive det pga for dyr mafia-shipping };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 24/06-14 22:12 
Hehe! Ok vi får at se om jeg vinder det så tager vi den derfra ;-) Ellers finder jeg noget andet
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 25/06-14 13:11, rettet 25/06-14 13:13 
KillerBean2>
Der er fire forskellige typer spil-print, men kun to forskellige motherboards. Typen i den auktion er den rigtige. Hvis jeg ikke tager helt fejl, kan du bare skrue overdelene af og bytte dem rundt. Lidt som var det cartridges.

Håber virkelig man bare kan bytte rundt på de forskellige motherboards sådan helt uden at lodde noget. Der har ikke været andre bud på på Konami motherboardet så håber inderligt at jeg vinder det.

..og at skidtet virker ;-)
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 25/06-14 15:02 
Hehe, ellers (hvis det er motherboardet der er kaput) må vi jo finde ud af noget med at transplantere de der lyd-dele over... nu har du jo et defekt BobbleBobble at "handle" med, hvis det er };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 25/06-14 19:32 
Åh ja det er jo rigtig ;-) hehe! Men lad os nu se det er sjælden jeg vinder noget på ebay.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 26/06-14 17:58 
Var det dig der løb med den og hvad skulle han iøvrigt ha' for shipping til DK?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 26/06-14 18:21 
Jeg vandt den ikke :-(
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 02/07-14 17:13 
Så lykkedes det mig at købe et GX MOTHER BOARD (ver.2) fra Sophia Corp. YEAH! Det skal fandme blive godt at få Run And Gun 2 rigtigt op at køre.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 05/07-14 12:06, rettet 05/07-14 12:10 
Er der andre folk med TAITO F1 SYSTEM HARDWARE herinde?

Jeg synes ikke jeg kan se dipswitch på boardet? Hvis jeg booter PCB'et op ved at holde service knappen nede får jeg en "Service Error"?!

Link til hardware her:
http://www.system16.com/hardware.php?id=662

Edit:
Hov nej nu har jeg fundet dem det er fordi de er sorte og ikke blå ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 05/07-14 14:44 
Jeg har ét F1 spil, men har aldrig rørt det. :) Kedeligt fodboldspil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 05/07-14 15:15 
Virker det så med Run'n'Gun, neros?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 05/07-14 20:00 
Sumez>
Jeg har ét F1 spil, men har aldrig rørt det. :) Kedeligt fodboldspil.

Så smid det i storskrald ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 05/07-14 20:02, rettet 05/07-14 20:26 
Elgen>
Virker det så med Run'n'Gun, neros?

Jeg venter på at få mit motherboard hjem, men er usikker på om det kommer til at virke. Det er lidt tricky og en meget laaaaang historie ;-)

Jeg fik ikke et (Type 2) men et (Type 1) i stedet. Sophia Corp eller ham sælgeren jeg købte det af sagde han havde taget motherboardet fra et Slam Dunk 2 aka Run And Gun 2 sub board, så derfor må det kunne virke det handler vist bare om hvordan man sætter de to boards sammen, og det kan ske på forskellige måder, men der er ting jeg skal have læst op på igen.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 06/07-14 16:33 
neros>
Sumez>
Jeg har ét F1 spil, men har aldrig rørt det. :) Kedeligt fodboldspil.

Så smid det i storskrald ;-)

Der er ellers nogle pænt fede ting på det system. Gad vide om mam kan rom swappe sig tilil nogen af dem?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/07-14 16:40 
Jeg får ihvertfald Dead Connection ind af døren snart ;-)

Systemet har en rigtig flot scalerings processor som jeg er ret vild med.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 06/07-14 17:31 
Sprite scaling FTW!
j/k
nerosnerosSkrevet 06/07-14 18:35 
Yeah!!
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 06/07-14 19:17 
Sumez>
Der er ellers nogle pænt fede ting på det system. Gad vide om mam kan rom swappe sig tilil nogen af dem?

Iflg en post i denne tråd (nær toppen) på otaku, lyder det til st man kan konvertere fx Football Champ til noget der hedder Metal Black... men ved ikke om det er Football Champ du har og om det gælder med andre titler også?!
http://forum.arcadeotaku.com/viewtopic.php?f=26&t=8279
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 06/07-14 21:30 
Metal Black er meget cool.
j/k
nerosnerosSkrevet 06/07-14 21:37 
Synes det ser lidt kedeligt ud.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 06/07-14 21:41 
I forhold til Football Champ? Tal til hånden... :D
j/k
nerosnerosSkrevet 06/07-14 22:00 
Football Champ er et fantastisk spil og 100 gange flottere lavet.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 06/07-14 23:59 
Det er Euro Champ 92 jeg har, så lidt med champ er det :)
Metal Black er Darius på svampe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
125 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig