X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arcade FAQ


Svar
nerosnerosSkrevet 30/05-14 09:58 
Synes tit jeg har nogle spørgsmål til dit og dat omkring arkade så tænkte det var på sin plads med en tråd om spørgsmål til det.

Jeg savner at finde ud af hvad skruerne hedder der sidder mellem de forskellige PCB'er som samler dem? Visse boards kommer jo med en under og en over del ;-)

Altså det drejer sig ikke om mounting feets men de skruer som samler PCB'erne sammen.
Bashful Neophyte
125 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 30/05-14 09:58 
Synes tit jeg har nogle spørgsmål til dit og dat omkring arkade så tænkte det var på sin plads med en tråd om spørgsmål til det.

Jeg savner at finde ud af hvad skruerne hedder der sidder mellem de forskellige PCB'er som samler dem? Visse boards kommer jo med en under og en over del ;-)

Altså det drejer sig ikke om mounting feets men de skruer som samler PCB'erne sammen.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 30/05-14 10:07, rettet 30/05-14 10:07 
Standoffs eller spacers, afhængigt af producent/butik :)
j/k
nerosnerosSkrevet 30/05-14 10:27 
Ok skide godt :-) Mange tak byder nemlig på et PCB lige nu som vist mangler lidt af den slags. Run and Gun 2 hedder det.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 09/06-14 09:21, rettet 09/06-14 09:28 
Er blevet lidt lun på et rigtigt SNK, Neo Geo rødt kabinet USA style. Synes de er så hamrende flotte. Mit spørgsmål er så bare om det egentlig overhovedet er muligt at tate skærmen nu da de faktisk kun skulle bruges til MVS i tidernes morgen?

Den er fandme lækker:
https://www.youtube.com/watch?v=UP11KxP6kO4

Det skulle være muligt at køre Jamma i den også med en Jamma til MVS adapter:
http://www.jammaboards.com/store/jamma-pcb-to-neogeo-mvs-cabinet-adapter-jamma2mvs.html

Iøvrigt er der ikke en som gider at udskifte "c"'et med et "k" i trådens overskrift så vi får det på dansk ;-)
Bashful Neophyte
--Skrevet 09/06-14 09:36 
Spil som bliver afviklet i tate mode, kan disse laves om til at dreje billedet (selvom dette vil medføre kanter) ved hhv st-v og F3? Eller er man tvunget til at hive tv'et ned fra væggen og dreje dette?
Spiller nu: Animal Soccer World
spectrespectreSkrevet 09/06-14 09:59 
neros. Man kan sikkert godt tate en bigred neo geo maskine, men ikke i et snuptag. Du skal have skærmen ud og så vende den plade den er monteret i, og så skærmen i igen. Jeg mener det er et 25" billedrør der sidder i sådan en, og sådan et billedrør havde jeg engang i et JK kabinet. Den vejer ca. 40kg.
Nogen kabinetter har en dreje funktion, så man kan vende skærmen uden at tage skærmen ud. De danske CG Lux II kan, og det japanske Egret II kan også.

m1chelsen: Jeg har ikke stødt på nogle tate spil der har en dipswitch setting der tillader at man kan vise vertikal spil på horizontal skærm med black bars.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 09/06-14 10:59 
@m1chelsen: Nej, det findes ikke. I øvrigt skal du spille F3 og ST-V på dit B&O ;)
j/k
nerosnerosSkrevet 09/06-14 11:58, rettet 09/06-14 12:25 
1up>
neros. Man kan sikkert godt tate en bigred neo geo maskine, men ikke i et snuptag. Du skal have skærmen ud og så vende den plade den er monteret i, og så skærmen i igen. Jeg mener det er et 25" billedrør der sidder i sådan en, og sådan et billedrør havde jeg engang i et JK kabinet. Den vejer ca. 40kg.

Ok cool hvis man kan det ihvertfald. Det er nok ligesom med andre cabs det kræver lidt finesse ;-) Det ville nu være fedest med en Egret II men sådan noget har jeg ikke råd til.

Jeg er normalt ikke så glad for træ kabinetter, men en Bigred Neo Geo maskine ville fandme være fedt at eje.

Edit:
En Bigred kan IKKE tates:
http://www.hardmvs.com/xml/usa/usCabs.htm

Her står der hos dem alle:
Rotatable: No ! :-(
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 16/06-14 13:58 
Hvad er forskellen imellem et hacked og bootlegs PCB?

Er kommet til at købe et PCB som sælger skrev var en unofficial version. Efter jeg spurgte ind til om det var en boot skrev han tilbage at det drejede sig om et hack?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 16/06-14 14:00 
Mon ikke der er tale om en conversion?

Dvs. bootleg software på "original" hardware.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/06-14 14:12, rettet 16/06-14 14:12 
Hmm..! Jo måske, det er vel ikke helt så dårligt eller hva? Det drejer sig om spillet Ninja Baseball Bat Man (transformer version) Det betyder så man kan vælge figur når som helst hvor som helst i spillet, som man vil skriver sælger.

Bare der ikke er fejl i lyden og grafik så kan jeg måske godt leve med det.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 16/06-14 14:52 
Ninja Baseball Bat Man er i hvert fald et temmelig vildt spil :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/06-14 14:57 
Ja det ser sådan ud! Irem ;-)
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 16/06-14 17:15, rettet 16/06-14 17:18 
Så er det ret sikkert en conversion... det er ret populært at gøre med originale Irem boards (M72, så vidt jeg husker) for at lave netop dette spil ud mindre eftertragtede spil.
Lidt ligesom en CPS2 conversion af et Progear...

EDIT: My bad, det er M92
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 16/06-14 19:54 
Jeg har forsøgt at sammenligne boardet med andre PCB'er med samme spil. Mit er åbenbart meget mindre og nok helt sikkert fra Syd Korea. Der står endda det er lavet i 1999 på skærmbilledet?

Jeg har også set og læst der findes en del forskellige PCB'er med spillet Ninja Baseball Bat Man, men det er svært at hitte ud af? Conversion it is..på godt og ondt tror jeg. Er lidt ærgelig over at det ikke er originalt :-(

Her er spillet jeg købte.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 17/06-14 09:10 
Ah DrKitty... synes også han med jævne mellemrum reklamerer for sine salg på system11.

Men kan da ikke forstå hvad der har fået der til at tro at det var originalt når han direkte skriver:

* Funny unofficial transformer version. It means player can change characters freely in playing. Confirm the 2nd and 3rd pics.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 17/06-14 09:13 
Den har jeg godt set på shmups. Nej, det var på intet tidspunkt originalt :)
j/k
SumezSumezSkrevet 17/06-14 10:01 
DrKitty er en god sælger, og rimelig ærlig med sine auktioner, men er nogengange lidt diskret med indikationen af at et pcb er en bootleg...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/06-14 10:15 
Elgen>
Funny unofficial transformer version. It means player can change characters freely in playing. Confirm the 2nd and 3rd pics.

Jeg var ikke helt vågen da jeg trykkede buy ;-)

Men der findes så mange mærkelige versioner af dvs spil. F.eks mit Killing Blade Plus, så det er aldrig helt til at vide med den slags. Troede jeg var blevet god til at gennemskue bootlegs men nok ikke hvis jeg var så dum at købe det her.

En gang skal jo være den første ;-) Jeg tager det med til SSKT12 så kan vi hygge os med det. Måske bliver det sat som præmie !!!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/06-14 10:29, rettet 17/06-14 10:29 
Jeg lavede samme nummer da jeg købte min Gunlock-conversion. Jeg vidste udmærket godt, at det ikke findes på cartridge, men jeg var vist lidt småsøvnig, da jeg lagde det i kurven :/

I det mindste har det gjort mig ekstra tændt på at finde et originalt PCB :D

Det der Ninja Baseball Bat Man PCB ser godt nok mystisk ud. Jeg gad godt vide, hvilket spil, det oprindeligt var.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 17/06-14 10:41 
Hvis du alligevel har en cartridge med Gun Lock, kan du så ikke tage det med til næste SSKT? M1chelsen har efterlyst F3 spil, og Gun Lock er fantastisk! More like Fun Lock, amirite?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/06-14 10:49, rettet 17/06-14 10:51 
Jeg skrev inde på spille-maskiner for et par dage siden, at han kunne købe det billigt af mig, hvis jeg finder originalen på et tidspunkt. Og jep, jeg foreslog også at det skulle hives med til SSKT :D

Gunlock er et fantastisk spil, ja. Jeg fatter slet ikke, at det er lavet i 1993.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 17/06-14 11:01 
Jeg har Saturn-udgaven - er det ikke ret tæt på arkade-oplevelsen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/06-14 19:27 
KillerBean2>
Gunlock er et fantastisk spil, ja. Jeg fatter slet ikke, at det er lavet i 1993.

Jeg læste engang i bladet Edge at det var verdens bedste shmup! Det synes jeg nu ikke, men det er godt. Jeg har det også i PAL til Saturn.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 17/06-14 19:28 
Hvad kan man få for sådan en Boot med Ninja Baseball Bat Man hvis man nu skulle sælge det?

Jeg har det virkelig svært ved at skulle eje en conversion :-(
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/06-14 19:37 
neros>
KillerBean2>
Gunlock er et fantastisk spil, ja. Jeg fatter slet ikke, at det er lavet i 1993.

Jeg læste engang i bladet Edge at det var verdens bedste shmup! Det synes jeg nu ikke, men det er godt. Jeg har det også i PAL til Saturn.

Jeg var nødt til at slå op hvad det var for noget. Layer Section hedder det på dansk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/06-14 19:47 
Hvis en japansk Saturn er dansk :D
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/06-14 19:48, rettet 17/06-14 19:48 
Det er den :) Jeg har kun hørt spillet omtalt som Layer Section, men kan godt se at det går under mange navne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/06-14 19:48, rettet 17/06-14 19:49 
Konsolkongen>
Det er den :)

Vildt :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 17/06-14 19:57 
Hahaha! ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/06-14 08:30 
Konsolkongen>
men kan godt se at det går under mange navne :)

Nah, kun 3-4 af dem.
Gunlock. Layer Section, Rayforce og Galactic Attack som minimum.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 18/06-14 10:07 
KillerBean2>
Jeg skrev inde på spille-maskiner for et par dage siden, at han kunne købe det billigt af mig, hvis jeg finder originalen på et tidspunkt. Og jep, jeg foreslog også at det skulle hives med til SSKT :D

Gunlock er et fantastisk spil, ja. Jeg fatter slet ikke, at det er lavet i 1993.

Helt perfekt. Bliver satme nice at få afklaret om den F3 bandit virker, eller om jeg har fucked alt op :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 18/06-14 10:09 
Har du gjort den regionsfri?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 18/06-14 10:12 
Det er regfri. Mener faktisk KK har smeltet det tilrette. Selve F3 PCB´et har en fin historie, som hvad jeg ved af, kan trackes tilbage fra mig, til neros, til KK. Hvor KK har det fra aner jeg ikke, dog er det herligt at det har en historie :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 18/06-14 10:19, rettet 18/06-14 10:20 
Jeg tror KK købte det af mig :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 18/06-14 10:20, rettet 18/06-14 10:20 
Spændende. Hvor fik du det fra? :D

Edit nvm. :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 18/06-14 10:20 
Ved ikke hvor jeg har det fra, jeg har haft en del forskellige F3 boards, men det er højst sandsynligt et jeg har fra enten DrKitty (som neros købte ovennævnte pcb fra) eller Juggernaut :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/06-14 11:51 
The village bicycle :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 18/06-14 12:22 
DrKitty eller Juggernaut. Same, Same ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 21/06-14 13:44 
Så har jeg fået mit RUN AND GUN 2 PCB, men jeg kan fandme ikke få lyd ud af skidtet?? Hvad kan problemet være tror i. Det er et Konami GX hardware:
http://www.system16.com/hardware.php?id=574
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 21/06-14 14:49 
neros>
DrKitty eller Juggernaut. Same, Same ;-)

Den tager vi senere;-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ElgenElgenSkrevet 21/06-14 16:36 
Kan der være en option der skifter mellem mono via JAMMA og stereo via et andet stik ligesom på CPS2 med QSound?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 21/06-14 17:56, rettet 21/06-14 18:04 
Det ser ud til at sælger har solgt mig et PCB uden lydchip :-(

Folk indefra Otaku fortæller mig dette her:
http://forum.arcadeotaku.com/viewtopic.php?f=26&t=27996
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 21/06-14 18:10 
Forstærker nærmere... Kan det evt være fordi det har været brugt i et cab med indbygget forstærker? Kan være at der er lavet noget bypass på bagsiden eller noget?! Ved at nogle at de der candy cabs har forstærker i stedet for bare en højtaler...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 21/06-14 18:12 
Har du prøvet at tage lyden fra den der sound out og smide i en forstærker?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/06-14 18:26 
Ja, det ser ud til at forstærkeren er blevet fjernet. Lidt mystisk.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 21/06-14 19:46 
I manualen står der dette her:

Installation in a single 2-player cabinet:
The wiring for this configuration uses a standard JAMMA connector. The sub RGB out
and the 3P and 4P connections are not used. The speaker output may be taken from
the JAMMA connector if only one speaker is used. If two speakers are used, the
speaker outputs are taken from CN2 on the main PCB.

Så det kunne godt tyde på det. Jeg har dog ikke noget der kan tilslutte noget fra sound out til mine to højtalere?

Hvad kaldes de og hvor kan jeg købe dem?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/06-14 20:17 
Du bliver nok nødt til at få strikket noget sammen hos en gut, der kan håndtere en loddekolbe.

Hvis du er heldig, kan man splejse noget sammen med en stump strømledning til et floppy-drev.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 21/06-14 20:31, rettet 21/06-14 20:31 
Venter lige med at konkludere noget indtil imorgen da sælger er sat på sagen. Men hvis det bliver løsningen kunne du så finde på at hjælpe mig KillerBean. Selvfølgelig mod betaling osv.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 23/06-14 11:54 
Jeg fatter simpelthen ikke hvordan man kan sælge et PCB og så skrive at alt er iorden når det absolut ingen lyd har?? :-(
Bashful Neophyte
125 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig